Slaapgebrek - vriend werkt 's nachts vanuit huis

19-01-2019 18:16 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een meningsverschil met mij vriend. We komen er niet uit, dus ik dacht ik vraag het Viva forum om advies.

We wonen 3 jaar samen. Sinds een jaar werkt mijn vriend voor zichzelf, het gaat goed maar het is wel hard werken. Hij werkt vanuit huis en vooral in de nacht, omdat zijn klanten vooral in Amerika wonen.

Dit betekent dat hij vaak of laat (na 3.00u) naar bed gaat of gedurende de nacht (meerdere keren) opstaat om bijvoorbeeld telefoontjes te plegen.

Ik ben een enorm lichte slaper en heb daar bij ook veel behoefte aan slaap en regelmaat. Sinds mijn vriend voor zichzelf werkt is dit een probleem geworden. We wonen in een klein appartement, dus ook al werkt hij buiten de slaapkamer word ik toch wakker van geluiden/ het licht van zijn telefoon. Ik slaap met een slaapmasker op, oordoppen kan niet ivm oorontstekingen.

We zijn laatst een week op vakantie geweest. Hij moest deze week ook doorwerken en daar heb ik alle begrip voor. We deelden één hotelkamer en dat betekende dus dat ik iedere nacht een aantal uur wakker was omdat hij moest bellen/ mails versturen etc.

Omdat ik de hele vakantie hierdoor doodmoe was, heb ik het uiteindelijk ter sprake gebracht. Ik heb dit niet gelijk gedaan omdat ik hem wil steunen en niet wil zeuren. Mijn vriend gaf als antwoord dat dit nou eenmaal zijn werk nu is en als ik er last van heb moet ik maar een slaapmasker en oordoppen gebruiken.

Ik vind het steeds vervelender worden dat we nooit een nacht meer als een gewoon stel kunnen slapen. Ik hoop van jullie te horen of ik in dit geval meer van hem kan verwachten of dat ik het maar moet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen apart slapen, als je geen extra kamer hebt dan kan vriend evtueel op de bank in de woonkamer ofdaar op een matras/opklapbed
Alle reacties Link kopieren
Laat hem dit topic lezen, hij moet jou echt je nachtrust gunnen en als dat betekent geen telefoon in de slaapkamer lijkt me dat het minste wat hij kan doen. Super egocentrisch km dat niet voor je vrouw over te hebben. Hij houdt nul rekening met jou!
Alle reacties Link kopieren
nou weet ik niet of dit een optie is, maar een collega van mij heeft hetzelfde probleem, veel projecten in azie dus halve nacht op, en zijn vrouw wordt daar gillend gek van. Hij heeft een garagebox in de buurt gehuurd en voert daar snachts kantoor.
Nu denk je misschien: waarom garagebox? en niet gewoon kantoor ruimte:
1) veel goedkoper
2) is snachts toegankelijk, veel kantoorruimtes niet
3) is in de buurt

werkt misschien voor jullie ook
Alle reacties Link kopieren
Dus je werkt en wordt dan steeds zo wakker gemaakt?

Je vriend is aso.
Alle reacties Link kopieren
In elk geval apart slapen, zodat hij jou niet meer steeds wekt met zijn telefoontjes en in en uit bed gaan. Hoewel ik me afvraag hoe je zelfs in een andere kamer wakker kan worden van het licht van zijn telefoon, kun je ook nog vragen of hij het licht van zijn telefoon zoveel mogelijk dimt.

Maar als hij echt 24/7 moet werken en zijn bedrijf altijd en overal voorgaat, zelfs in de vakantie, dan vraag ik me af wat voor relatie je eigenlijk nog hebt. Zeker als hij zelfs niet eens een beetje rekening met je probeert te houden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-01-2019 15:18
Hoewel ik me afvraag hoe je zelfs in een andere kamer wakker kan worden van het licht van zijn telefoon, kun je ook nog vragen of hij het licht van zijn telefoon zoveel mogelijk dimt.

Ze schreef dat zijn telefoon naast hem ligt in bed. Als er dan iets belangrijks is, handelt hij het in bed af... begint mailtjes terug te tikken in bed. Alleen als het langer duurt/er meer nodig is, dan gaat hij uit bed en handelt het elders af.

Ik zou daar ook niet tegen kunnen hoor.
En al helemaal niet als die telefoon van hem elke keer begint te trillen (of nog erger als het geluid nog aan staat).
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
20-01-2019 15:22
Ze schreef dat zijn telefoon naast hem ligt in bed. Als er dan iets belangrijks is, handelt hij het in bed af... begint mailtjes terug te tikken in bed. Alleen als het langer duurt/er meer nodig is, dan gaat hij uit bed en handelt het elders af.

Ik zou daar ook niet tegen kunnen hoor.
En al helemaal niet als die telefoon van hem elke keer begint te trillen (of nog erger als het geluid nog aan staat).
Dan begreep ik die zin verkeerd. Dat is inderdaad wel erg aso. Vooral als je vriendin expliciet aangeeft er last van te hebben en dan niks willen aanpassen. Je kunt op zijn minst het licht van je mobiel 's nachts dimmen, je kunt op zijn minst direct naar beneden gaan om alles af te handelen.

Het klinkt alsof hij nogal vol is van zichzelf en zijn ondernemerschap en vindt dat alles en iedereen daar maar voor moet wijken, maar zo werkt het niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het ergste vind ik nog dat hij het heel normaal vindt en vindt dat het jouw probleem is. Ik zou zeggen dat hij een andere oplossing moet vinden (groter huis, garagebox huren zoals hier al ergens gezegd werd) en anders zou ik gaan latten. Geen enkel mens kan ertegen om constant uit zijn/haar slaap gehaald te worden. Ik zou dan veel liever alleen wonen dan elke keer dit gedoe.
Ook je vriend gaat dit niet lang volhouden. Ik zou hier echt op mijn strepen staan; een slaapkamer is geen werkkamer. Dus de werktelefoon gaat niet mee de slaapkamer in. Er gaat vast niemand dood als een klant op antwoord moet wachten. De helpdesk van een van de tools waar ik mee werk zit in Australië. Dat is af en toe best irritant, maar echt niet dat die zich aanpassen aan Europese kantoortijden. Dus andersom kunnen Aziatische klanten soms ook best een paar uur wachten. En ook voor vakantie zou ik grenzen stellen. Maximaal 1 x per dag zakelijke mail checken en afwezigheidsassistent aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik leidde het af uit onderstaand bericht. Ik geloof niet dat vriend zijn mail pas checkt als ie op de WC zit. Gebeurt allemaal op de slaapkamer. En het driftige typen is dus óf 'even een mailtje' of het openen van scherm/mail.

Ikbenzomoe schreef:
20-01-2019 01:20
Vriend daarentegen heeft zowel privé als werktelefoon op nachtkastje liggen en vergeet regelmatig de trilfunctie uit te schakelen. Zodra hij 's nachts even wakker wordt (plassen/drinken/omdraaien etc) pakt hij z'n werktelefoon en checkt zijn mail. Bij belangrijke mail springt hij dus direct uit bed. Maar ondertussen ben ik dus alweer klaarwakker van het licht van zijn telefoon/ het driftige getyp.

Hier hebben we vaker over gesproken, maar bijvoorbeeld geen telefoon in de slaapkamer is onbespreekbaar en niet van deze tijd.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
20-01-2019 15:32
Ook je vriend gaat dit niet lang volhouden. Ik zou hier echt op mijn strepen staan; een slaapkamer is geen werkkamer. Dus de werktelefoon gaat niet mee de slaapkamer in. Er gaat vast niemand dood als een klant op antwoord moet wachten. De helpdesk van een van de tools waar ik mee werk zit in Australië. Dat is af en toe best irritant, maar echt niet dat die zich aanpassen aan Europese kantoortijden. Dus andersom kunnen Aziatische klanten soms ook best een paar uur wachten. En ook voor vakantie zou ik grenzen stellen. Maximaal 1 x per dag zakelijke mail checken en afwezigheidsassistent aan.
Eens. Ik snap ook niet dat elke mail direct beantwoord moet worden. Zelfs als je vanuit Nederland een bedrijf in Nederland mailt, moet je vaak genoeg een aantal uur of een dag wachten op antwoord. Niemand zit toch ook 24/7 paraat?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die vakantie vind ik trouwens écht not done. Op zich best begrijpelijk dat hij soms iets moet doen. Mijn man heeft een eigen bedrijf en gaat op vakantie 's ochtends altijd even een uurtje wat belangrijke zaken wegwerken als ik onder de douche sta en we nog wat rommelen, maar verder is het gewoon vakantie en blijven die telefoon en laptop uit. Als het zo zou gaan als bij jullie, TO, dan zou ik alleen met de kinderen op vakantie gaan of met een vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven