So into him! (maar ook zo lastig)

10-06-2008 18:10 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar meteen met de deur in huis te vallen:

Ik ben ontzettend gek aan het worden op iemand waarvan ik nooit had gedacht dát ik dat zou worden.

Klinkt in eerste instantie hartstikke goed hè? Maar helaas voelt het dat niet steeds.

Godver, ik zit echt met mijn handen in m'n haar. En ook daarover twijfel ik weer; overdrijf ik niet etc.

Nooit had ik gedacht op een type als hij waar ik zo warm voor zou lopen. Hij is niet heel zelfstandig, niet ontzettend ontwikkeld, niet ouder dan ik, , niet iemand bij wie ik (tot op heden) krom kan liggen van het lachen, niet iemand die mij ontzettend doorziet. Etc.

De punten die ik nu noem komen misschien wat kinderachtig over. Maar ik dacht altijd dat het hele belangrijke punten waren voor me waren; punten die ertoe konden bijdragen dat ik helemaal mezelf kon zijn blabla.

Blijkbaar niet dus, want ondanks dat deze zaken allemaal niet zo aanwezig zijn bij hem mis ik hem steeds meer! Ik ken hem nu een maand en we zien elkaar regelmatig. Ik vind hem woestaantrekkelijk en kan me geen lievere vent voorstellen. Veel mannen zijn de revue gepasseerd de afgelopen jaren, maar er was er niet één bij wie ik geaccepteerd voelde. Altijd was er iets om onzeker over te zijn. Bij hem voel ik me goed; hij geeft me aandacht, bevestiging en heeft veel voor me over. Ik hoef niet te twijfelen aan wat hij voor me voelt, want alles voelt oprecht en puur. Geen spelletjes, geen gedonder. Gewoon eens iets dat écht voelt.

Ik merk dat me dat ook veel waard is en dat is natuurlijk erg belangrijk.

Tegelijkertijd merk ik helaas dat ik niet weet hoe het verder moet. Weinig mensen uit mijn omgeving kennen hem en ik ben enigzins huiverig voor de reacties. Simpelweg omdat ik denk dat anderen zich een andere vent bij me voorstellen. Schaamte, zo zou je het kunnen noemen. En dat voelt niet fair. Iets waar ik wel verdrietig van word.

Herkennen mensen deze situatie?

Lijkt me fijn om eens wat ervaringen uit te wisselen.
Sjongejonge.

Na een avondje hard nadenken en toch met een vriendin gebabbeld te hebben heb ik het redelijk helder voor mezelf: wat ben ik gek op die gozer!!! Zucht...
Ha, wat fijn om deze verhalen van herkenning te lezen! Ik heb sinds twee weken een man ontmoet en hij is qua uiterlijk zo niet mijn type! Maar hij is wel heel leuk, hij onthoudt dingen die ik zeg, is lief, en leuk! En ik geloof dat ik verliefd wordt!

Maar aan de andere kant ben ik ook wel een beetje bang wat anderen van deze man denken. Gelukkig heeft een van mijn beste vriendinnetjes hem volledig goed gekeurd, en dat is heel fijn om te weten!
Ik verkeer in ongeveer dezelfde situatie als jij. Een van mijn beste vrienden, ik ken hem nu zo'n 5/6 jaar, is iemand die vanaf het moment dat we elkaar echt goed hebben leren kennen niet uit mijn hoofd gaat. Wat er ook gebeurt; ik krijg hem niet uit mijn hoofd. Ik weet niet wat het is. Hij is ook niet het type waarvan ik gedacht had warm voor te lopen. Er zijn meerdere dingen aan hem waarvan ik zeg hij is het niet. Wat alleen zo lastig is, is dat ik geen hoogte van hem kan krijgen. Er zijn al wat aantal dingen tussen ons voorgevallen. Hij had een tijdje een vriendin maar kon zijn handen niet van mij afhouden. Ik vind hem te jong in zijn doen en laten, hij kan behoorlijk bot zijn, is niet echt mijn type maar iets in hem maakt me gek! Ik mis hem als ik hem een tijd niet zie, ik heb geprobeerd hem te negeren om hem zo uit mijn hoofd te krijgen maar het werkt niet. Ik heb een vriend in het buitenland, als ik bij hem ben denk ik geen moment aan hem. Maar gezien wij elkaar zelden zien is hij continu in mijn hoofd. Mijn vriend is degene bij wie ik wil zijn, wat ik voor hem voel is zo anders dan wat ik bij de jongen hier heb, maar hij gaat gewoon niet uit mijn hoofd. Ik word er gek van. Ik wil hem uit mijn hoofd krijgen maar het lukt me niet. Ik geef ontzettend veel om hem maar moet de gedachten en gevoelens voor hem kwijt.
Ik ben ook al zo lang verliefd op een man waarvan men niet meteen zegt, oh wat knap, wat een kanjer.

Maar hij is zooooooooooooooooooooooooooo leuk en lief.

Kan geen genoeg van hem krijgen. Toen ik voor de eerste keer in zn ogen keek ..... was ik voor altijd verkocht en helemaal de weg kwijt. En het kan me geen reet schelen wat iedereen zegt. Ik vind hem de allerlekkerste.
Hey Amails, ik snap je verhaal eigenlijk niet zo goed; je hebt een vriend hier én in het buitenland?(...) Het is mij een beetje onduidelijk, maar wel maak ik uit je verhaal op dat het ook erg lastig voor je is..Succes daarmee ook.

En Noname; waarom is de man waar jij zo gek op bent niet precies je type, maar vindt je hem toch geweldig?

Ik ga mijn 'vriendje' (aargh) morgen weer zien. Ik ben een beetje van de wap al een paar dagen, want hij zit constant in mijn hoofd. Ik ben soms wel bang dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben en ik alleen zo'n fijn gevoel krijg door de aandacht die ik krijg.

We gaan wat leuks doen zaterdag met elkaar en zijn al wat aan het nadenken over wát. Strand, sauna, bos? Het wordt waarschijnlijk niet zulk mooi weer. De hele dag seks vind ik ook wel een goed idee eigenlijk...
Ik zou er gewoon voor gaan, echte liefde is moeilijk te vinden en als je het hebt gevonden moet je het niet loslaten omdat hij niet aan het "ideale plaatje" voldoet. Belangrijkste is dat je je goed bij iemand voelt en gelukkig met die persoon bent. De buitenwereld en hun gedachten zou dan niet moeten tellen.

Succes ermee!
Hoi,

Bedankt voor je reactie nog Angie.

Het gaat wel goed met me. Ik heb een paar super dagen gehad met 'vriendje' (God, welke benaming moet ik er nou aan geven?!)

Wel heb ik heel veel vragen voor hem, over ons, waar ik nog niet echt antwoord op heb. Ik heb hem daarom maar een mail gestuurd (schrijven vind ik toch wat makkelijker), dus ben benieuwd hoe hij er op zal reageren...

Spannend!

Ook steeds meer mensen ben ik voorzichtig aan het vertellen over dat ik met hem omga etc. Ook spannend.. Reacties zijn wisselend en inderdaad helaas niet allemaal even positief. Maar ja..
Steeds meer bemerk ik ons 'intelligentieverschil' die zeker aanwezig is, maar steeds meer merk ik ook hoe gekker op word op hem..

Ik herken me wel een klein beetje in je verhaal. Ik ben ook zo'n man tegen gekomen, alleen twijfel ik geen moment. Ik weet nu voor het eerst heel zeker dat dit goed zit! Wat ik herken is dat de man op wie ik verliefd ben ook niet per se aan mijn ideaalplaatje voldoet. Het ideaalplaatje dat ik voorheen had in elk geval, want ik vind hem geweldig!

Ik denk dat het juist goed is dat je op je gevoel afgaat en niet op een lijstje met rationele aspecten waaraan je vindt dat je partner moet voldoen. Wanneer je zo kijkt vind je namelijk nooit iemand! En maak je niet druk over wat de rest ervan denkt, want jullie vinden elkaar leuk en voor de rest telt niets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven