Soort van open relatie..?
dinsdag 5 juni 2018 om 12:21
Dit is niet iets wat je zomaar met een bekende bespreekt, dus daarom even hier:
Mijn man en ik zijn al 15 jaar samen, 2 kindjes en we hebben het heel goed. We zijn elkaars 'eerste' in alles en na 15 jaar exclusief te zijn denken we erover, om de boel een beetje spannend te houden, allebei een 'uitstapje' buiten de deur te doen (los van elkaar dus).. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En hoe hebben jullie de afspraken met elkaar gemaakt? En is het wel of niet goed voor jullie relatie geweest en waarom?
Wij bespreken eigenlijk alles samen en we willen beide niet dat dit ten koste gaat van wat we hebben, hooguit dat het iets toevoegt en dat de 'uitstapjes' er ook van op de hoogte zijn natuurlijk. Vandaar dat ik graag ervaringen hoor
Mijn man en ik zijn al 15 jaar samen, 2 kindjes en we hebben het heel goed. We zijn elkaars 'eerste' in alles en na 15 jaar exclusief te zijn denken we erover, om de boel een beetje spannend te houden, allebei een 'uitstapje' buiten de deur te doen (los van elkaar dus).. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En hoe hebben jullie de afspraken met elkaar gemaakt? En is het wel of niet goed voor jullie relatie geweest en waarom?
Wij bespreken eigenlijk alles samen en we willen beide niet dat dit ten koste gaat van wat we hebben, hooguit dat het iets toevoegt en dat de 'uitstapjes' er ook van op de hoogte zijn natuurlijk. Vandaar dat ik graag ervaringen hoor
dinsdag 5 juni 2018 om 12:32
Ik zie er in mijn omgeving vooral ellende van. Er zijn maar weinig mensen die sex om de sex echt voor langere tijd leuk vinden. Meestal komen er toch gevoelens los en dat geeft dan een hoop gedoe. In mijn vriendenkring is geen van de “open” stellen nu nog bij elkaar. Dat wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk. Maar dat is dan mijn ervaring.
Ik kan me nog wel voorstellen dat je samen een derde persoon mee naar huis neemt na het stappen als dat een beetje spontaan zo gebeurt. Of iets van die strekking.
Ik kan me nog wel voorstellen dat je samen een derde persoon mee naar huis neemt na het stappen als dat een beetje spontaan zo gebeurt. Of iets van die strekking.
dinsdag 5 juni 2018 om 12:40
Mijn ervaring is slecht. Om te beginnen was het voor mij als vrouw veel makkelijker om dates te vinden, dat gaf al wrijving. Ten tweede vond ik het date gedoe zo interessant dat de interesse in mijn eigen man in rap tempo naar het nulpunt zakte. Toen mijn man weer terug wilde naar de oude situatie, kon ik dat eigenlijk niet verkroppen. We zijn uiteindelijk gescheiden. Niet alleen hierdoor, maar het speelde zeker een rol. In mijn huidige huwelijk ga ik dit never nooit meer doen.
dinsdag 5 juni 2018 om 12:49
Hier heb je natuurlijk niets aan, maar voor mij zou het niets zijn.
Ik denk dat je relatie echt moet staan als een huis en je hele duidelijke afspraken moet maken hieromtrent, wil dit eindigen in een succes.
Denk vooral ook na over hoe je het vindt als je man komt vertellen dat hij het met een ander heeft gedaan. Ik zou gek worden van jaloezie en het naadje van de kous willen weten.
Heb hier ook weleens over gehoord dat zelfs het nooit jaloerse type van dit soort dingen ineens jaloers werd.
Ik zou persoonlijk nog wel een keertje nadenken voor ik hier in stapte.
Ik denk dat je relatie echt moet staan als een huis en je hele duidelijke afspraken moet maken hieromtrent, wil dit eindigen in een succes.
Denk vooral ook na over hoe je het vindt als je man komt vertellen dat hij het met een ander heeft gedaan. Ik zou gek worden van jaloezie en het naadje van de kous willen weten.
Heb hier ook weleens over gehoord dat zelfs het nooit jaloerse type van dit soort dingen ineens jaloers werd.
Ik zou persoonlijk nog wel een keertje nadenken voor ik hier in stapte.
dinsdag 5 juni 2018 om 13:06
Wij doen dit ook, maar we hebben juist afgesproken om niets tegen elkaar te zeggen. We gunnen het elkaar, maar de ander moet er geen last van hebben. Dus dat jijzelf een date hebt bijvoorbeeld en je partner thuis met een aantal kinderen zit waar je veel tijd mee kwijt bent. We hebben er uitvoerig over gesproken en voor ons voegt het niets toe om dit met elkaar te delen. We hebben ook afgesproken dat je niet moet gaan zoeken naar signalen, als je het niet wilt weten. Dus niet in elkaars telefoon bijvoorbeeld kijken. Plus thuis is wel de eerste prioriteit. In het begin was het soms moeilijk voor me om de balans te houden. Dan had ik iemand ontmoet en dan was ik daar veel mee bezig in mijn hoofd. Na een aantal dates met verschillende mannen, kan ik daar makkelijker de balans in vinden. Het blijft wel een riskante onderneming, want het kan in mijn ogen makkelijk fout gaan.
dinsdag 5 juni 2018 om 13:15
Hier gaat het al 15 jaar goed. Afspraken maak je door veel te praten en compleet eerlijk tegen elkaar te zijn. Ook wanneer je de afspraken hebt gemaakt, deze blijven evalueren of beiden zich er nog goed bij voelen.
Hier voegt het echt wat toe al is het geen heilig moeten. Ook maanden, zelfs jaren, gehad dat we er niks mee deden. Ligt er maar net aan hoe het loopt.
Mijn tip zou dus vooral zijn: blijven praten met elkaar.
Hier voegt het echt wat toe al is het geen heilig moeten. Ook maanden, zelfs jaren, gehad dat we er niks mee deden. Ligt er maar net aan hoe het loopt.
Mijn tip zou dus vooral zijn: blijven praten met elkaar.
dinsdag 5 juni 2018 om 18:26
Het is ook gedoogd vreemdgaan, en dat kan prima werken als je dat allebei wilt.
Wat mij opvalt is dat het idee vaak van de man komt, en de man ook weer terugkrabbelt als blijkt dat zijn vrouw veel meer dates heeft dan hij..
dinsdag 5 juni 2018 om 19:16
Ik heb ook zo'n stel gekend. Hij was voortdurend aan het flirten met anderen en toen hebben ze elkaar toestemming gegeven om af en toe vreemd te gaan.
We werden er een beetje misselijk van als we op bezoek gingen en we wisten dat dit stel er nog liefjes op na hield. Een soort verlegenheid met de situatie.
Maar de klap kwam toen hij plotseling bij ons aan de deur verscheen; vreselijk verontwaardigd want hij kwam 's avonds thuis van het werken en toen lag zijn vrouw boven te krikken met een andere vent.
Terwijl ik dacht dat hij dat wist. Al snel waren ze gescheiden. De praktijk was kennelijk anders dan ze hadden beredeneerd.
Ze was een adembenemend mooie vrouw, maar kennelijk gaan ook die vervelen na een tijd ermee getrouwd te zijn geweest.
We werden er een beetje misselijk van als we op bezoek gingen en we wisten dat dit stel er nog liefjes op na hield. Een soort verlegenheid met de situatie.
Maar de klap kwam toen hij plotseling bij ons aan de deur verscheen; vreselijk verontwaardigd want hij kwam 's avonds thuis van het werken en toen lag zijn vrouw boven te krikken met een andere vent.
Terwijl ik dacht dat hij dat wist. Al snel waren ze gescheiden. De praktijk was kennelijk anders dan ze hadden beredeneerd.
Ze was een adembenemend mooie vrouw, maar kennelijk gaan ook die vervelen na een tijd ermee getrouwd te zijn geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 5 juni 2018 om 21:59
Eens met waterverf om het eerst eens samen uit te proberen ipv apart.
Zo zijn wij wel in ieder geval begonnen. Mijn man vond het gelukkig geen probleem dat ik meer aandacht heb dan hij.
Ook gevoelens voor een ander en verminderde aandacht voor mijn man zoals hierboven geopperd werd zijn hier de revue gepasseerd. Het blijft zaak goed met elkaar te praten en zonodig pas op de plaats te maken.
So far so good na een jaar of 4.
Zo zijn wij wel in ieder geval begonnen. Mijn man vond het gelukkig geen probleem dat ik meer aandacht heb dan hij.
Ook gevoelens voor een ander en verminderde aandacht voor mijn man zoals hierboven geopperd werd zijn hier de revue gepasseerd. Het blijft zaak goed met elkaar te praten en zonodig pas op de plaats te maken.
So far so good na een jaar of 4.
dinsdag 5 juni 2018 om 23:34
Als het alleen om seks zou gaan, lijkt het me niet zo'n probleem. Maar het gaat helaas nooit alleen om seks, anders zouden alle nieuwsgierige en vreemdgaande en swingende mensen wel de hand aan zichzelf slaan, dat is tenslotte ook seks, en je valt er niemand mee lastig.
Dus: aandacht is het probleem. Bij vreemdgaan, swingen etc. speelt de aandacht (of de 'klik', de verliefdheid, de sprankeling, het flirten, de intimiteit, het vertrouwen) altijd een rol, en dáár loopt het scheef. Want hoeveel aandacht houd je over voor je eigen man als je thuis ook nog twee kinderen hebt zitten, je een baan en een huishouden hebt, en daarbovenop een minnaar met wie je op vrijdagavond afspreekt?
Een goede relatie draait vooral om aandacht, dat moet je dus niet bij een ander zoeken en je moet het ook niet aan een ander geven. Dat kun je beter exclusief houden, omdat de leukste en meest waardevolle aandacht seks is.
Het feit dat jullie al 15 jaar samen zijn en elkaars 'eerste' zijn, doet niet ter zake. Wat goed is, is goed. Het kan alleen maar minder worden, ofwel omdat die nieuwe sekspartner een variatie op hetzelfde thema biedt, ofwel omdat hij duizend maal beter blijkt te zijn dan je eigen man. Dan ben je pas echt ver van huis, want wat goed was, is dan opeens niet meer goed.
Dus: aandacht is het probleem. Bij vreemdgaan, swingen etc. speelt de aandacht (of de 'klik', de verliefdheid, de sprankeling, het flirten, de intimiteit, het vertrouwen) altijd een rol, en dáár loopt het scheef. Want hoeveel aandacht houd je over voor je eigen man als je thuis ook nog twee kinderen hebt zitten, je een baan en een huishouden hebt, en daarbovenop een minnaar met wie je op vrijdagavond afspreekt?
Een goede relatie draait vooral om aandacht, dat moet je dus niet bij een ander zoeken en je moet het ook niet aan een ander geven. Dat kun je beter exclusief houden, omdat de leukste en meest waardevolle aandacht seks is.
Het feit dat jullie al 15 jaar samen zijn en elkaars 'eerste' zijn, doet niet ter zake. Wat goed is, is goed. Het kan alleen maar minder worden, ofwel omdat die nieuwe sekspartner een variatie op hetzelfde thema biedt, ofwel omdat hij duizend maal beter blijkt te zijn dan je eigen man. Dan ben je pas echt ver van huis, want wat goed was, is dan opeens niet meer goed.
woensdag 6 juni 2018 om 19:23
Thnx voor alle reacties! Even voor de duidelijkheid: ik heb het niet over het stelselmatig buiten de deur gaan zoeken. Het gaat over één keer een ervaring hebben met een ander, iets wat we beide dus 'gemist' hebben (stom woord, ik weet het. Maar goed, beide nooit gedate, ik heb zelfs nog nooit gezoend met een ander). Dat iemand anders geinteresseerd is de onze partner vinden wij zelf best opwindend. En als één van ons zich er niet prettig bij voelt stoppen we daar. Zo'n partnerruil, trio of parenclub lijkt me niet echt wat.. Het idee dat m'n man met een andere vrouw is, die op die manier geïnteresseerd is in hem vind ik wel spannend, maar ik hoef er niet met m'n neus bovenop zitten. Bovendien zouden zowel hij als ik daar ongemakkelijk bij zijn en dan geniet je ook niet echt van de ervaring.
Ps. Ik vroeg niet om een oordeel, ik vroeg om ervaringen. Dat iemand er anders over denkt is prima, maar je hoeft niet te oordelen over onze relatie of gevoelens. Niemand zit in mijn relatie behalve wij en oordelen dat onze relatie niet goed is, omdat we dit overwegen slaat echt nergens op. En we hebben niet alleen een relatie, maar ook een gezin. Kinderen komen op nr. 1, wat betekent dat we beide niet de relatie op het spel gaan zetten.
Maar goed. Zowel positieve als negatieve ervaringen dus.. We gaan het er nog maar eens over hebben
Ps. Ik vroeg niet om een oordeel, ik vroeg om ervaringen. Dat iemand er anders over denkt is prima, maar je hoeft niet te oordelen over onze relatie of gevoelens. Niemand zit in mijn relatie behalve wij en oordelen dat onze relatie niet goed is, omdat we dit overwegen slaat echt nergens op. En we hebben niet alleen een relatie, maar ook een gezin. Kinderen komen op nr. 1, wat betekent dat we beide niet de relatie op het spel gaan zetten.
Maar goed. Zowel positieve als negatieve ervaringen dus.. We gaan het er nog maar eens over hebben
woensdag 6 juni 2018 om 21:18
woensdag 6 juni 2018 om 21:28
Als je je relatie echt niet op het spel wilt zetten, zou ik denk ik geen seks gaan hebben met anderen.Anonimousje88 schreef: ↑06-06-2018 19:23Thnx voor alle reacties! Even voor de duidelijkheid: ik heb het niet over het stelselmatig buiten de deur gaan zoeken. Het gaat over één keer een ervaring hebben met een ander, iets wat we beide dus 'gemist' hebben (stom woord, ik weet het. Maar goed, beide nooit gedate, ik heb zelfs nog nooit gezoend met een ander). Dat iemand anders geinteresseerd is de onze partner vinden wij zelf best opwindend. En als één van ons zich er niet prettig bij voelt stoppen we daar. Zo'n partnerruil, trio of parenclub lijkt me niet echt wat.. Het idee dat m'n man met een andere vrouw is, die op die manier geïnteresseerd is in hem vind ik wel spannend, maar ik hoef er niet met m'n neus bovenop zitten. Bovendien zouden zowel hij als ik daar ongemakkelijk bij zijn en dan geniet je ook niet echt van de ervaring.
Maar goed. Zowel positieve als negatieve ervaringen dus.. We gaan het er nog maar eens over hebben![]()
Dat kan alleen maar fout gaan, zelfs als het goed gaat.