Stapelverliefd op een veel oudere man!

12-09-2008 16:53 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Lezers ,

Ik heb net afscheid genomen van de man van mijn leven.....mijn grote liefde! Waarom doe ik zo moeilijk, waarom maak ik mij zo druk? Ik ben geneigd en ik weet zeker dat ik het ook ga doen om hem per direct terug te halen en te zeggen wat ik echt wil en te zeggen dat ik er voor durf te gaan. Waarom maak ik mij zo druk over wat de buitenwereld gaat zeggen, mijn vader ect ect. Ik hou van die man vanuit het diepste van mijn hart, nog nooit zo gevoelt. Vertrouwt, mijn rots in de branding.....

Mijn grote liefde is 31 jaar ouder.....maar het klikt in alle fronten. Voor het eerst voel ik mij begrepen en veilig. Neemt iemand mij zoals ik ben. Verder is hij mooi, slim en heeft een waanzinnig relativeringsvermogen. Als we samen zijn klopt het allemaal! Zelfs het generatieverschil is bespreekbaar en kunnen we de verschillen plaatsen.....

Omdat er zoveel vragen zijn over of 1 van ons in een relatie zit is het antwoord nee, we zijn beide vrij. Ook is er een vraag over onze leeftijden: ik ben 35 hij is 66. Verder is er geen kinderwens dit vanwege onvruchtbaarheid van mijn kant af.

Zit jij een een zelfde soort relatie of heb je in een soort gelijke relatie gezeten? Of twijfel je ook net als ik, reageer dan.

Geniet ervan meid, wat heerlijk dat je zo verliefd bent en zo'n leuke man hebt leren kennen. Man en ik hebben ook wat leeftijdsverschil (12 jaar) maar stuk minder dan dat van jou. Ik begrijp dat dit verschil het lastig maakt t.o. de buitenwereld, maar laat je geluk er alsjeblieft niet door bederven. Mensen hebben toch altijd wel wat te zeuren. Als je zou vallen voor een man die veel te zwaar / invalide / kaal / heel klein was zouden ze het misschien ook niet begrijpen. Dat hoeft ook niet, als jullie het maar begrijpen.
The time is now
Tja ik zelf heb heel lang een relatie gehad met een man die 28 jaar ouder was.

Achteraf gezien was het een zeer ongelijkwaardige relatie ik was 15 hij 42 zijn 17jaar samen geweest hebben 3 kinderen gekregen..maar verder wil ik er niet aan terug denken.

Ik ga er van uit dat jij ouder bent dan ik indertijd?

Ik was ook verliefd( dat dacht ik !!!)

als ik dagboeken terug lees uit die begin tijd wordt mij nu een hoop duidelijk,maar goed mijn ervaring is negatief en of dat per definitie met het verschil te maken heeft?

Ik zelf denk van wel.

Heb nu een relatie met een man die 6 jaar ouder is en het verschil is over duidelijk er is gelijkwaardigheid...maar eerlijkheids halve moet ik er bij zeggen dat mijn huidige vriend een heel ander karakter heeft dan mijn ex.

Weet dan ook niet of mijn mening wel zo "eerlijk"is als ik die zou moeten geven.

Ik zeg...geniet er van en volg je gevoel!!!

En ik hoop dat het voor jullie wel werkt.

Groetjes Lilith
Ik heb tot nu toe altijd relaties gehad met mannen die flink ouder waren dan ik, geen problemen mee gehad verder. Ik vind jonge mannen niet interessant.

Belangrijk is wel: is hij getrouwd? Zoja, wegwezen nu het nog kan, zo nee, ga ervoor! Als jij je helemaal gelukkig bij hem voelt, zullen anderen dat toch ook zien, en blij voor je zijn. Zoniet, dan is dat hun probleem...
Inderdaad net als Melanthe zegt, als hij vrij is zou ik me niet druk maken om de omgeving maar kiezen voor jullie geluk. Maar als 1 van jullie in een relatie zit, dan stoppen met deze liefde.
...
Ik vind 31 jaar leeftijdsverschil toch wel erg veel!

Het is mooi als je verliefd bent, maar je moet er ook over nadenken of de relatie wel toekomst heeft.

Hoe oud ben jij eigenlijk?
Ik zou zelf wel stilstaan bij een leeftijdsverschil van eenendertig jaar. Niet zozeer omdat je partner eerder zou kunnen overlijden maar wel omdat jullie vermoedelijk in een andere leeftijdsfase verkeren. Dat maakt een prettige relatie niet onmogelijk maar wel ingewikkelder. Overigens maakt het in mijn ogen veel verschil of jij twintig bent of veertig.
quote:Chipper schreef op 12 september 2008 @ 17:26:

Ik vind 31 jaar leeftijdsverschil toch wel erg veel!

Het is mooi als je verliefd bent, maar je moet er ook over nadenken of de relatie wel toekomst heeft.

Hoe oud ben jij eigenlijk?31 Jaar is inderdaad veel. Ik denk dat TO zich dat ook wel realiseerd, anders was dit topic er niet geweest. Ik weet niet of het waar is dat je altijd maar moet nadenken over de toekomst. Als beiden ongebonden en verliefd zijn, waarom dan niet gewoon genieten van het moment. Misschien blijkt in de toekomst inderdaad dat de relatie door verschillende levensfase geen kans van slagen heeft, maar moet je het daarom nu maar vast overboord gooien?
The time is now
quote:Lilith75 schreef op 12 september 2008 @ 17:17:

Achteraf gezien was het een zeer ongelijkwaardige relatie ik was 15 hij 42

15 en 42, dat is notabene strafbaar!! en (uiteraard) zeer ongelijkwaardig.

Persoonlijk heb ik minder moeite met het geval van TO waarbij zij 35 is en de man in kwestie 66.

Ik neem aan dat beiden volwassen genoeg zijn om de relatie nuchter te bekijken en ook duidelijk weten wat de nadelen van het leeftijdverschil zijn.

Als die niet opwegen tegen jullie grote geluk samen: geniet ervan!!
quote:Banba schreef op 12 september 2008 @ 17:42:

[...]

31 Jaar is inderdaad veel. Ik denk dat TO zich dat ook wel realiseerd, anders was dit topic er niet geweest. Ik weet niet of het waar is dat je altijd maar moet nadenken over de toekomst. Als beiden ongebonden en verliefd zijn, waarom dan niet gewoon genieten van het moment. Misschien blijkt in de toekomst inderdaad dat de relatie door verschillende levensfase geen kans van slagen heeft, maar moet je het daarom nu maar vast overboord gooien?

Ik denk eigenlijk dat het van de persoon afhangt of je meteen over de toekomst nadenkt of niet. Maar stel dat TO rond de 25 is, dan zou hij dus 56 zijn. Stel dat de relatie heel goed gaat en zij wil kinderen? Is het dan wel leuk voor de kinderen om zo´n oude vader te hebben?

Ik ben het ook met Banba eens om te genieten van het moment, maar ik denk ook dat je er goed over moet nadenken.
Tjonge jonge! Lezen jullie de openingspost wel?

Ze hebben geen van tweeen een relatie en zij is 35 en hij is 66.

Als jullie gek op elkaar zijn, ga er voor!
quote:Chipper schreef op 12 september 2008 @ 17:47:

[...]

Ik denk eigenlijk dat het van de persoon afhangt of je meteen over de toekomst nadenkt of niet. Maar stel dat TO rond de 25 is, dan zou hij dus 56 zijn. Stel dat de relatie heel goed gaat en zij wil kinderen? Is het dan wel leuk voor de kinderen om zo´n oude vader te hebben?

Ik ben het ook met Banba eens om te genieten van het moment, maar ik denk ook dat je er goed over moet nadenken.Dat zijn een hoop 'stel dat's'. Ik weet niet hoe oud TO is, maar bij een verschil van 31 jaar kan een kinderwens inderdaad een probleem zijn/worden. Er goed over nadenken is tijdens een (prille) verliefdheid denk ik heel moeilijk. Over het algemeen zijn verliefde mensen niet de meest objectieve en kritische denkers.
The time is now
Ok, 35 had ik gemist. (stond er net volgens mij nog niet)
The time is now
quote:Banba schreef op 12 september 2008 @ 17:54:

[...]

Dat zijn een hoop 'stel dat's'. Ik weet niet hoe oud TO is, maar bij een verschil van 31 jaar kan een kinderwens inderdaad een probleem zijn/worden. Er goed over nadenken is tijdens een (prille) verliefdheid denk ik heel moeilijk. Over het algemeen zijn verliefde mensen niet de meest objectieve en kritische denkers.Dat ben ik met je eens Banba.
quote:Pilous schreef op 12 september 2008 @ 17:49:

Als jullie gek op elkaar zijn, ga er voor!De leeftijden stonden er eerst nog niet bij
quote:Pilous schreef op 12 september 2008 @ 17:49:

Als jullie gek op elkaar zijn, ga er voor!Dat stond er net volgens mij nog niet bij! Vreemd want er staat niet bij dat het bericht is gewijzigd, maar weet het bijna zeker.
...
Klopt queenie, dat had ik straks ook in de Op van een topic dat ik heb geopend. Dat viel me nog op, volgens mij is dat nieuwl
The time is now
Ik heb toevallig altijd jongere vriendjes, maar de liefde laat zich niet aan banden leggen.

Ook ik kan een heleboel nadelen verzinnen hoor, maar ik neem aan dat jij met 35 jaar al genoeg levenservaring hebt om dat ook te doen. En dat je dan nog steeds zo hyper-verliefd bent... nou dan denk ik: ga ervoor!
Ja, dat zal dan wel... Beetje vreemd, zo kun je niet zien of het nog origineel is.

Maar ze zegt het al zelf... Omdat er zoveel vragen zijn... Dus het stond er net nog niet bij.

Maar als jullie beide vrij zijn, jullie zijn al wat ouder, tja dan moet je de keuze zelf maken. Ik zou het niet laten afhangen wat de omgeving er van vind. Het is JOUW leven! Als je nog kinderen wilt vind ik dat ze wel een beetje een oude vader krijgen...

Succes!
...
quote:Chipper schreef op 12 september 2008 @ 18:00:

[...]

De leeftijden stonden er eerst nog niet bij Correct.
quote:queenie1 schreef op 12 september 2008 @ 18:09: Als je nog kinderen wilt vind ik dat ze wel een beetje een oude vader krijgen...

Maar hij is hoogstwaarschijnlijk wel met pensioen. Kan hij mooi voor de kinderen en huishouden zorgen, terwijl jij carriere maakt!

Ervan uitgaande dat hij daar nog fit genoeg voor is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:queenie1 schreef op 12 september 2008 @ 18:09:

Ja, dat zal dan wel... Beetje vreemd, zo kun je niet zien of het nog origineel is.

Maar ze zegt het al zelf... Omdat er zoveel vragen zijn... Dus het stond er net nog niet bij.

Maar als jullie beide vrij zijn, jullie zijn al wat ouder, tja dan moet je de keuze zelf maken. Ik zou het niet laten afhangen wat de omgeving er van vind. Het is JOUW leven! Als je nog kinderen wilt vind ik dat ze wel een beetje een oude vader krijgen...

Succes!

Beter lezen, ze is onvruchtbaar.

TO, als alles zou goed voelt zou ik er voor gaan. Hoe vaak kom je nu eenmaal de liefde van je leven tegen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Leeftijden en info over onvruchtbaar zijn, las ik eerder nog niet, toen dit topic net geopend werd.

als je je gelukkig voelt, lekker gelukkig voelen, zo simpel kan het zijn.
DTEEZ!
quote:Nuchtertje schreef op 12 september 2008 @ 16:53:

Beste Lezers ,

Ik heb net afscheid genomen van de man van mijn leven.....mijn grote liefde! Waarom doe ik zo moeilijk, waarom maak ik mij zo druk? Ik ben geneigd en ik weet zeker dat ik het ook ga doen om hem per direct terug te halen en te zeggen wat ik echt wil en te zeggen dat ik er voor durf te gaan. Waarom maak ik mij zo druk over wat de buitenwereld gaat zeggen, mijn vader ect ect. Ik hou van die man vanuit het diepste van mijn hart, nog nooit zo gevoelt. Vertrouwt, mijn rots in de branding.....

Mijn grote liefde is 31 jaar ouder.....maar het klikt in alle fronten. Voor het eerst voel ik mij begrepen en veilig. Neemt iemandzoals ik ben mij .:

Over deze laatste zin moest ik toch even nadenken. Ben je gewend dat mannen jou niet nemen zoals je bent? Is dit een reden om gevoelens voor deze man te ontwikkelen? Dat hij jou accepteert?

Volgens mij is dat nl geen goeie reden. En misschien zou je je dan ook af moeten vragen, waarom andere mannen jou niet accepteerden zoals je bent.

Wat leeftijden betreft: jij bent 30+ en hopelijk volwassen. Jullie schelen veel minder dan bijv 20 en 51.
Ik heb wel eerder op soort gelijknamige topics gereageerd en ik blijf bij het zelfde standpunt: Als je verliefd bent, jullie hebben het leuk en voelen je heerlijk bij elkaar dan is leeftijd niet belangrijk, en mensen zullen toch altijd wat blijven mekkeren, of het nu leeftijd is of het uiterlijk of het werk ! lekker niets van aantrekken meis ! Go for it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven