Status:erg ingewikkeld.

24-08-2017 10:08 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
OP verwijdert.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2017 19:04
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
99.35% gewijzigd
Dat kun je alleen zelf bepalen of je jezelf voorbij loopt. Waar is jou grens? Wil je enkel alleen vechten in verband met de kinderen of wil je zelf ook verder. Ik lees veel dingen waarbij een andere partner allang was gestopt. Met name vreemdgaan.
Je hebt mensen die vreemdgaan en mensen die niet vreemdgaan. Dat geldt ook voor mensen met ADHD. In mijn ogen is het een smoes om het vreemdgaan op de ADHD te gooien. Ik denk dat je jezelf inderdaad voorbij loopt. Dit is geen normaal gedrag.
Meneer ga Sws tijdelijk even uit elkaar en met een stukje afstand hier naar kijken. Dit is een ikgeefveeeeelteveel en hebgeeeeenideewaarmijngrenzenzijn scenario. Je bent denk ik zo ver van jezelf verwijdert. Wat je ook beslist dat kan lijkt mij pas als je wat dichter bij jezelf komt.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Ik dacht dat ik dit topic al eens gelezen had, maar is blijkbaar nieuw. Als het goed is, is er ergens een topic over hetzelfde onderwerp..misschien staan daar nuttige adviezen in
Bumba1985 schreef:
24-08-2017 10:20
Je hebt mensen die vreemdgaan en mensen die niet vreemdgaan. Dat geldt ook voor mensen met ADHD. In mijn ogen is het een smoes om het vreemdgaan op de ADHD te gooien. Ik denk dat je jezelf inderdaad voorbij loopt. Dit is geen normaal gedrag.
Inderdaad. Laat je niks wijsmaken.
ADHD en Vreemdgaan staan totaal los van elkaar.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
broodroostertje schreef:
24-08-2017 10:30
Ik dacht dat ik dit topic al eens gelezen had, maar is blijkbaar nieuw. Als het goed is, is er ergens een topic over hetzelfde onderwerp..misschien staan daar nuttige adviezen in
Ik heb dit van de week ook al gelezen hier. Toen ging zijn vrouw ook een 'bakkie' doen met iemand die ze net 2 dagen kende en hij controleerde haar regelmatig dus dit moet dezelfde to zijn. Kan bijna niet anders!
jaw schreef:
24-08-2017 10:43
ADHD en Vreemdgaan staan totaal los van elkaar.
Ik heb net even ge-googled en het schijnt dat er wel een grotere kans is op vreemdgaan vanwege impulsiviteit, maar dan alsnog kun je het niet zomaar op ADHD gooien, vind ik. Het is misschien lastiger om er niet impulsief aan toe te geven, maar zeker niet onmogelijk. ieder mens heeft tenslotte karaktereigenschappen die bepaalde dingen lastiger maken en dat kun je niet als excuus gebruiken
Aragog schreef:
Ik heb dit van de week ook al gelezen hier. Toen ging zijn vrouw ook een 'bakkie' doen met iemand die ze net 2 dagen kende en hij controleerde haar regelmatig dus dit moet dezelfde to zijn. Kan bijna niet anders!
Moet wel, precies hetzelfde verhaal. Inclusief dat die kerel haar nummer "gejat"had uit de telefoon van een vriend ( wat trouwens klinkt als een kutsmoes)
Ja, je bent een goedsul. Niets mis mee, zolang je jezelf en anderen niet ongelukkig maakt hiermee. In sommige situaties moet men zichzelf wel eens 'voorbij lopen', puur door omstandigheden. Bijv. alles wordt opzij gezet voor ziekte van een kind. Maar in dit geval gaat het om iets heel anders: Vreemdgaan en vooral heel veel liegen van partner. Inclusief de welbekende smoezen om maar zelf geen verantwoordelijkheid op zich te nemen.

Mooi dat je haar wilt vergeven, maar wees eerlijk tegen jezelf. Dikke kans dat haar huidige opmerkingen ook weer een gril zijn en ze later toch weer samen wil blijven (tot ze wellicht haar zogenaamde soulmate vindt ofzo).

Dit blijft eindeloos doorgaan vermoed ik. Ga je dit wel volhouden?

En dan het belangrijkste m.i. in deze: Bedenk goed welke boodschap je je kinderen meegeeft hiermee!
Aragog schreef:
Onmogelijk,want ik ben pas lid vanaf vandaag. :-P
Honingdropje2 schreef:
24-08-2017 10:51
Moet wel, precies hetzelfde verhaal. Inclusief dat die kerel haar nummer "gejat"had uit de telefoon van een vriend ( wat trouwens klinkt als een kutsmoes)
Ook voor jou..ik ben pas lid vanaf vandaag.

Maar dat gejatte telefoonnummer is zoals t mij verteld is.
broodroostertje schreef:
Dit topic wel nieuw maar het verhaal niet.
Hetzelfde verhaal is hier nog niet zo lang geleden geplaatst met precies dezelfde details.
Papab schreef:
24-08-2017 11:08
Onmogelijk,want ik ben pas lid vanaf vandaag. :-P
Dan heb je een nieuw account aangemaakt, dat kan.
Sommige mensen hebben een partner die af en toe vreemdgaat en die kunnen dat accepteren zonder er zelf aan onderdoor te gaan.

Je kunt hier wel om tips en medeleven vragen, maar het gaat er uiteindelijk om of jij ermee kunt leven.

Het is geen ideale, algemeen geaccepteerde situatie, maar iedereen doet het op zijn of haar eigen manier en vult de relatie zo in als hij/zij zelf wil. Wat anderen doen in hun relaties en wat anderen daarvan denken te vinden maakt eigenlijk allemaal niet zo veel uit.

Want het is jouw leven en jouw relatie.
En natuurlijk ook die van haar.
En als zij er een punt achter zet, dan heb jij niets meer te willen en omgekeerd ook niet.

Laat het oordeel of je wel of geen "goedsul" bent achterwege, want dat komt van de buitenwereld, net zoals dat "onder de plak zitten". Zoals iemand al eerder zei: het gaat er om of jij er niet aan onderdoor gaat.
Ook gaat het erom hoeveel jij kunt vergeven omdat je van haar houdt.

Dat kunnen wij niet weten.

Of het ligt aan adhd of nie,t dat weet ik niet. Zelfs als dat zo zou zijn dan nog maakt het niet zo veel uit, want wederom; kun jij het aan? Hebben jullie een goede communicatie? Kunnen jullie alles met elkaar bespreken op een opbouwende manier?
Misschien zou je anders kunnen denken aan relatie therapie om de communicatie te verbeteren?

Waar een wil is, is een weg.
Ik lees dat jij wel wilt vechten voor jullie relatie, maar...
Als zij geen gevoelens meer heeft voor jou, dan is de wil weg.

Sterkte.
broodroostertje schreef:
In een merkwaardig overeenkomende schrijfstijl ook.
Jufjoke schreef:
24-08-2017 12:02
In een merkwaardig overeenkomende schrijfstijl ook.
Je bent nu de 3e die dat zegt,maar dit is echt niet zo.
Papab schreef:
24-08-2017 12:15
Je bent nu de 3e die dat zegt,maar dit is echt niet zo.
Je valt in herhaling.. Je hebt wel wat belangrijkers aan je hoofd, of niet?
Of het nou komt door haar adhd of niet (ik vind het ook een kutsmoes trouwens), dat doet helemaal niet terzake. Wees duidelijk. Als je dit niet pikt, dan moet je haar dat zeggen! Één keer vergeven is tot daaraan toe, zeker met kids. Maar maak haar duidelijk dat het de volgende keer echt einde verhaal is. Is ze verder wel leuk of zo? Het klinkt mij als een heel vermoeiende relatie....
Het klinkt alsof jouw leventje met haar voorbij is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Papab schreef:
24-08-2017 10:08

Ik heb nog zoveel om voor te vechten..zeker ivm onze kids.
kinderen zijn vaak veel flexibeler in hun denken dan wij verwachten.
ik zie kinderen die veel gelukkiger zijn na een scheiding

het bij elkaar blijven voor de kinderen is een slechte optie in het algemeen
kinderen voelen spanning feilloos aan en dat wil je ze toch niet aandoen?

ik zou er nog eens rustig over nadenken
Ook ik heb dit bericht eerder gelezen.... hier: relaties/vreemdgegaan-omdat-het-al-niet ... ges/389056

Ik weet niet zo goed wat ik je zou adviseren, mogelijk toch relatietherapie als je dat nog ziet zitten. Ik zou er zelf wel klaar mee zijn. Je laat imo over je heen lopen.
vivamien schreef:
24-08-2017 12:53
Of het nou komt door haar adhd of niet (ik vind het ook een kutsmoes trouwens), dat doet helemaal niet terzake. Wees duidelijk. Als je dit niet pikt, dan moet je haar dat zeggen! Één keer vergeven is tot daaraan toe, zeker met kids. Maar maak haar duidelijk dat het de volgende keer echt einde verhaal is. Is ze verder wel leuk of zo? Het klinkt mij als een heel vermoeiende relatie....
Ze zegt vaak: ik ben zoals ik ben,ik ben een ADHD'R.
Heb ik op zich geen probleem mee,maar vaak kom ik haar tegemoet en loop dan meestal ff weg..of als ik t er echt niet mee eens ben de confrontatie aanga.

Haar emoties bij blijdschap zijn dan ook echt blij.
Bij verdriet ook echt verdrietig.
Typische kenmerken van adhd.

Vaak gehaast en vaak erg onrustig.

Ik heb ook gezegd dat ik t niet meer accepteer,maar haar gevoel is weg voor mij zegt ze.

Ze is dus nu paar stappen verder dan ik.

Voor de rest is ze zeker een leuke vrouw,maar wel eentje met een handleiding.
spasz schreef:
24-08-2017 13:55
Ook ik heb dit bericht eerder gelezen.... hier: relaties/vreemdgegaan-omdat-het-al-niet ... ges/389056

Ik weet niet zo goed wat ik je zou adviseren, mogelijk toch relatietherapie als je dat nog ziet zitten. Ik zou er zelf wel klaar mee zijn. Je laat imo over je heen lopen.
Heel bijzonder, daar is in eens de OP verwijderd… :O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven