Steeds meer gevoelens voor een vriendin

21-09-2021 16:13 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij een vriendin die ik al langere tijd ken is er sinds een halfjaar ineens een soort knop omgegaan waarbij ik het idee heb dat ik steeds meer gevoelens voor haar krijg. In het begin probeerde ik dit nog te ontkennen en uit te leggen als een sterkere vriendschappelijke band. Dit ontkennen wordt alleen steeds lastiger omdat ik mij er de laatste ook op betrap een soort jaloezie te voelen.

Het is sowieso een super goede vriendin, we kunnen het altijd goed vinden, vertellen elkaar onze diepste geheimen en kunnen urenlang met elkaar praten. Zij is overigens net als ik single.

Wat ik mij nu afvraag is wat ik met mijn gevoelens moet doen, ik kan het proberen te vergeten, of ik kan er juist werk van proberen te maken maar dit zou weer lastig kunnen zijn met de vriendschap welke wij al hebben welke ik ook niet wil verpesten.. Dat ik bepaalde gevoelens voor haar heb is soms wel eens in de vorm van een grapje uitgesproken en ergens weet ze dit denk ik wel. Een serieus gesprek is er verder nooit over geweest.

Nu vraag ik mij af wat ik hier het beste mee kan doen..
Alle reacties Link kopieren
Niks
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je voelt jaloezie, waar heeft ze het dan over? Soms doet een vrouw bewust iets vertellen namelijk. Dus ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
openboek schreef:
21-09-2021 16:45
Je voelt jaloezie, waar heeft ze het dan over? Soms doet een vrouw bewust iets vertellen namelijk. Dus ben benieuwd.
Ik vertel eigenlijk alleen maar bewust dingen
Alle reacties Link kopieren
"Goh, Lisa, hoe zie jij onze vriendschap eigenlijk?. Ik zie in jou meer dan zomaar een vriendin "
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2021 17:40
"Goh, Lisa, hoe zie jij onze vriendschap eigenlijk?. Ik zie in jou meer dan zomaar een vriendin "
"Oh? Echt Mike??? Ik zie in jou meer een broer of een maatje"
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
21-09-2021 18:03
"Oh? Echt Mike??? Ik zie in jou meer een broer of een maatje"
En dan is het maar duidelijk
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2021 18:25
En dan is het maar duidelijk
Precies! :proud:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Geeft ze ook wel eens signalen aan jou?
Als jij - verpakt als grap - jezelf aan haar hebt blootgegeven en ze is daar niet op ingegaan, hou het dan zo. Anders is het recept voor een verpeste vriendschap in de maak.
Alle reacties Link kopieren
openboek schreef:
21-09-2021 16:45
Je voelt jaloezie, waar heeft ze het dan over? Soms doet een vrouw bewust iets vertellen namelijk. Dus ben benieuwd.
In de richting van die wilt wel wat dus misschien moet ik dat maar doen als rebound
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2021 17:40
"Goh, Lisa, hoe zie jij onze vriendschap eigenlijk?. Ik zie in jou meer dan zomaar een vriendin "
Dat was wel in de richting waar ik aan dacht.. Maar vroeg mij af hoe een vrouw daar over denkt al zie ik dat nu wel anders
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
21-09-2021 19:17
Als jij - verpakt als grap - jezelf aan haar hebt blootgegeven en ze is daar niet op ingegaan, hou het dan zo. Anders is het recept voor een verpeste vriendschap in de maak.
Ja dubbel.. Ene keer meer dan ander
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2021 17:40
"Goh, Lisa, hoe zie jij onze vriendschap eigenlijk?. Ik zie in jou meer dan zomaar een vriendin "
Dit is misschien wel beste reactie, maar kan het dan nog blijven zoals het was als zij daar anders over denkt?
Alle reacties Link kopieren
Vind je het voor jezelf goed als het blijft zoals het is?
Vrees, als je in stilte verliefd blijft op haar, je nog jaren zal single zijn want niet open kan staan voor iemand anders,
attraverso wijzigde dit bericht op 22-09-2021 09:41
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een grapje maken maakt de vriendschap misschien ongemakkelijker dan een direct open gesprek over je gevoelens. Vrouwen voelen die grapjes echt wel.
En inderdaad, vertel het haar. Ja heb je nee kan je krijgen en dan kan je wel opnieuw open gaan staan voor iets nieuws daarna. Met haar. Of met iemand anders.
Je zet jezelf nu in de wachtkamer.
En de vriendschap kan het wel overleven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
MagicMike schreef:
22-09-2021 01:04
Dit is misschien wel beste reactie, maar kan het dan nog blijven zoals het was als zij daar anders over denkt?
als eerlijkheid al niet kan, wat is jullie vriendschap dan waard??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven