Stel ik mij aan?

10-10-2019 15:45 108 berichten
Dag dames,

Ik heb een vraag en ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Ik heb sinds een poos een vriend waarmee de relatie soms lastig verloopt. We hebben geen ruzie maar het betreft voornamelijk het punt dat we verschillende verwachtingen hebben over een liefdesrelatie. Zo vindt hij het bijvoorbeeld prima om mij een week of 4 niet te zien, terwijl ik het wel leuk zou vinden om in ieder geval 1x per 2 weken af te spreken (Hij woont op 3 uur reisafstand). Ik zou het leuk vinden om af en toe eens met hem te bellen, hij vindt dat principe onzin. Zo zijn er meer dingen, maar dat is voor nu niet van belang.

Hij is nu ruim 6 weken in zijn eentje naar Brazilië. Dat vind ik prima, maar ik heb hem wel gevraagd of hij in ieder geval elke dag even een teken van leven zou willen geven door een smiley te sturen via WhatsApp of een foto - maakt eigenlijk helemaal niets uit. Ik heb m ook duidelijk uitgelegd waarom ik dat graag zou willen (mijn moeder en broer zijn zeer recent achter elkaar en onverwacht overleden, waardoor ik me gauw druk maak of mensen die ik lief heb wel in orde zijn). En ook heb ik gezegd dat voorgaande alleen geldt als hij WiFi heeft en dat echt niet speciaal voor mij hoeft op te zoeken.

Het is nu donderdag en hij heeft mij maandagavond 20.00 uur NL tijd voor het laatst een bericht gestuurd. Dat brengt dus mee dat ik regelmatig check of hij online komt op WhatsApp. Dat komt hij - ook vandaag nog - dus ik weet dat hij in orde is, maar hij stuurt me geen bericht.

Ik vind dat niet leuk.

Het belangrijkste is dat ik weet dat hij OK is, maar doordat hij niets laat weten check ik dus regelmatig of ie online komt. Dat kost tijd en levert bij mij toch spanning op.

Stel ik me nou aan of .......?
MarvelousMrsMaisel schreef:
11-10-2019 08:40
Single zijn is ook gewoon een optie, TO. Dat lijkt misschien weinig verschil met nu. Maar als er dan een leuk iemand op je pad komt, dan kun je daar gewoon leuke dingen mee doen.

Ik heb veel gereisd en als ik even online kwam, dan berichtte ik altijd sowieso mijn beste vriendinnen en de familie-app. Kan me niet voorstellen dat je je relatie dan over zou slaan. Per se elke dag een bericht sturen is niet haalbaar, maar dat vraag je ook niet. Het is iig niet normaal dat hij wel online is op Whatsapp, en jou dan niet even iets stuurt al is het maar een emoticon.

Dumpen die hap.
ik weet dat de situatie tussen single zijn en nu weinig verschilt. Ik ben ook niet bang om single te zijn.worden.
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
11-10-2019 09:27
ik weet dat de situatie tussen single zijn en nu weinig verschilt. Ik ben ook niet bang om single te zijn.worden.
Maar....?
Je wilt hem niet kwijt?
justagirly schreef:
11-10-2019 09:44
Maar....?
Je wilt hem niet kwijt?
Ik vind het lastig omdat ik hem als mens (dus niet als partner) wel erg waardeer. Ik ben in die zin dus wel bang om hem kwijt te raken uit mijn leven. Niet bang om de relatie op te geven als partners.
Dumpen die handel meid
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen relatie. Klaar. Als een man een relatie met je wil, wil hij je ook vaker zien en verzet daarvoor bergen als het moet. Hij wil gewoon af en toe gebruik maken van je.
Jij klampt je vast (héél ongezond) aan een emotioneel niet beschikbare man.
Advies is in die gevallen simpel "Get a life" en vind t.z.t. iemand die wél bij jou wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend zit 3 weken lang in het buitenland en laat al een aantal dagen niets van zich horen, maar hij opent af en toe wel Whatsapp... Kennelijk sta jij niet bovenaan zijn prioriteitenlijstje. Jullie zijn beter af als vrienden. Ik denk dat hij ook liever niets meer wil dan dat.
Alle reacties Link kopieren
Realiseer jij je wel dat als je deze man in jouw leven laat blijven je je niet open stelt om wel een man te leren kennen die voor jou wilt gaan?
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
11-10-2019 15:55
Realiseer jij je wel dat als je deze man in jouw leven laat blijven je je niet open stelt om wel een man te leren kennen die voor jou wilt gaan?
Ja. Heel goed. Want uiteraard ga ik nu heus niet daten. Zou ik een man tegenkomen in RL die leuk zou kunnen zijn, zou ik altijd afstand bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
11-10-2019 15:57
Ja. Heel goed. Want uiteraard ga ik nu heus niet daten. Zou ik een man tegenkomen in RL die leuk zou kunnen zijn, zou ik altijd afstand bewaren.
Maar vind je dat dan niet jammer dat je iemand tegen zou kunnen komen waar je wel echt iets mee op kan bouwen?
Nu aan jou een vraag.

Wat zou je graag willen in een relatie?

Ik vind echt dat jij jezelf te kort doet.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
FlowerSpirit schreef:
11-10-2019 11:56
Je hebt geen relatie. Klaar. Als een man een relatie met je wil, wil hij je ook vaker zien en verzet daarvoor bergen als het moet. Hij wil gewoon af en toe gebruik maken van je.
Jij klampt je vast (héél ongezond) aan een emotioneel niet beschikbare man.
Advies is in die gevallen simpel "Get a life" en vind t.z.t. iemand die wél bij jou wil zijn.

Joh dat gaat ts toch ook doen. Maar dat ''get a life'' slaat echt helemaal nergens op trouwens.
Heremetijd. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Stel je stuurt een paar keer niks terug, dan verwaterd het binnen een paar weken hoor, jij bent de enige die jullie 'relatie' in stand houdt volgens mij.
Mede op toch een man die trots op je is en je graag om zich heen heeft, dit is echt een rare situatie.
05-2019 schreef:
11-10-2019 16:03
Maar vind je dat dan niet jammer dat je iemand tegen zou kunnen komen waar je wel echt iets mee op kan bouwen?
Nu aan jou een vraag.

Wat zou je graag willen in een relatie?

Ik vind echt dat jij jezelf te kort doet.
Het klikt alsof ik met dit antwoord in een slachtoffer rol wil kruipen; maar dat is niet zo. Door op korte termijn hevig rouwverlies mee te maken, merk ik aan mezelf dat dit o.a. zijn weerslag heeft op mijn beeld t.a.v. relaties. Natuurlijk is deze situatie er de afgelopen jaren ingeslopen (mijn eigen schuld) maar sinds mn broer dood is ben ik er heel lauw onder. Waar ik eerder wel ruzie met hem maakte over verwachtingen enz., doe ik dat niet meer omdat ik denk dat geen nut heeft en iedereen toch uit mijn leven verdwijnt.

Ik hoef niet koste wat kost een relatie. Natuurlijk wel op termijn, maar niet direct nu. De relatie die ik zou willen hebben is een relatie waarbij ik voel dat die ander ook dingen voor je over heeft (in het algemeen en dit kunnen super kleine dingen zijn) en mij ook graag ziet. Een relatie waarbij hij en ik ook ons eigen leven hebben en die geen verwijten bevat, maar waar je kunt praten met elkaar als er wat is. Tot slot zou ik het fijn vinden dat mijn partner mij echt verder kan helpen. Je hebt in je leven altijd wel mensen die je inspireren, dus als je bijvoorbeeld met die mensen hebt afgesproken dat je je gewaardeerd voelt, goed over jezelf voelt en gestimuleerd voelt om verder te komen in het leven. Ik zou het fijn vinden een partner te hebben die mij ook die stimulans kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Fantastic_Ambiance schreef:
11-10-2019 16:05
Joh dat gaat ts toch ook doen. Maar dat ''get a life'' slaat echt helemaal nergens op trouwens.
Heremetijd. :bonk:
Oh echt niet? Als je een vol leven hebt met hobbies en vrienden en dingen te doen, dan sta je op je eigen voeten en dan is de kans dat je co-dependent bent/wordt veel kleiner want dan heb je de ander niet nodig om je gelukkig te voelen. Een partner is dan echt de icing on the cake, niet de cake zelf. Die moet je zelf bakken.
Misschien niet zo snel oordelen als je het niet snapt.
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
11-10-2019 15:57
Ja. Heel goed. Want uiteraard ga ik nu heus niet daten. Zou ik een man tegenkomen in RL die leuk zou kunnen zijn, zou ik altijd afstand bewaren.
En dat is misschien waar je toch heen moet zien te komen als je nog niet met deze man kunt breken. Ophouden te vertellen dat je een relatie hebt, want die heb je niet. Maak het iets als "Ik ben een man aan het daten". Dat gaat al een andere energie neerzetten.
En ga dan eens kijken om te daten. Niet met direct het idee de juiste te vinden, want dat is lastig meteen, maar gewoon leuke koffie dates en ontmoetingen, complimentjes van mannen en leuke ervaringen opdoen.
Dat gaat je enorm helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
11-10-2019 09:27
ik weet dat de situatie tussen single zijn en nu weinig verschilt. Ik ben ook niet bang om single te zijn.worden.
Ik denk dat je wel degelijk bang bent om single te worden als je elke strohalm vastgrijpt om hem te houden, al wil ie je 1 keer per jaar bezoeken omdat ie dat genoeg vind dab ga je nog akkoord lijkt het wel, alles om het maar je vriend te noemen,
MissMaran schreef:
11-10-2019 16:34
Ik denk dat je wel degelijk bang bent om single te worden als je elke strohalm vastgrijpt om hem te houden, al wil ie je 1 keer per jaar bezoeken omdat ie dat genoeg vind dab ga je nog akkoord lijkt het wel, alles om het maar je vriend te noemen,
Nee ben ik echt niet. Wel bang om hem als persoon te verliezen, maar niet als mijn partner. Ik voel me sowieso echt meer single dan in een relatie.
Nog daarbij: Ik zie hem sowieso weinig, dus mijn hele sociale leven is gevuld met andere vrienden en vriendinnen waar ik allerlei leuke dingen mee doe en bijvoorbeeld ook mee op vakantie ga. Dus wat dat betreft val ik niet in een 'gat' als ik hem niet meer zou zien. Praktisch maakt het nl. echt weinig verschil.

Als ik hem wel zie is het namelijk meestal van zaterdag middag tot zondag max een uur of 12 en dan niet meer.
Ninx123 schreef:
11-10-2019 16:40
Nee ben ik echt niet. Wel bang om hem als persoon te verliezen, maar niet als mijn partner. Ik voel me sowieso echt meer single dan in een relatie.
Waarom zeg je hem niet dat een relatie voor jou op deze manier niet werkt maar je hem graag ziet en dus graag vrienden wil blijven. wanneer je deze relatie verbreekt sta je ook weer open voor mannen die jou wel de moeite waard vinden.
Ninx123 schreef:
11-10-2019 16:40
Nee ben ik echt niet. Wel bang om hem als persoon te verliezen, maar niet als mijn partner. Ik voel me sowieso echt meer single dan in een relatie.
En toch weerhoudt deze “relatie” je om verder te daten en open te staan voor iemand met wel de juiste bedoelingen.
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
11-10-2019 16:40
Nee ben ik echt niet. Wel bang om hem als persoon te verliezen, maar niet als mijn partner. Ik voel me sowieso echt meer single dan in een relatie.
Waarom dan genoegen nemen met zo'n behandeling, ik denk dat ie juist meer afstand neemt omdat ie geen gedoe wil, als jij zegt, ik vind het voor mij niet voldoende maar ik wil je heel graag als goede vriend houden, je gaat toch niet een soort verkering in stand houden waarbij je respectloos wordt behandeld om hem te blijven zien als goede vriend?
Hij raakt juist zijn respect kwijt voor je op deze manier en daarna peert ie hem. Als je zo doormodderd loopt het werkelijk op niks uit, neem het heft in eigen handen, hij bepaalt nu dat je op een wachtbankje zit omdat jij zo passief in het leven staat.
Hij heeft waarschijnlijk zoiets van, tja lullig om het uit te maken want ze is in de rouw, je wil toch niet dat je daarom aan het lijntje gehouden wordt maar ooit kans op echte liefde hebben..
Alle reacties Link kopieren
Eens met bovenstaande berichten, wees duidelijk en kap dit af.
Dit lijkt meer op een scharrel. Hij die jou op afroep wil zien of horen. En verder mag het geen gedoe opleveren. Uit niks blijkt dat dit een relatie of vriendschap is. Want bij vrienden kun je altijd terecht.
En nog gecondoleerd met je verliezen. Veel sterkte, rouwen kost energie en die zou ik niet in deze man steken die niks teruggeeft.
Mensen ik heb het UITGEMAAKT. Ik ben echt nog onwijs verdrietig en helemaal stuk maar ik heb het GEDAAN
Goed gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven