Stiefkind mag niet op familiefoto

16-11-2017 12:27 567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn 60 jaar getrouwd en nu willen ze als cadeau een foto van de kinderen, klein- en achterkleinkinderen plus alle partners.
De partner van mijn kind heeft een kind uit een vorige relatie. En nu willen mijn ouders niet hebben dat dit kind op de foto komt omdat het "niks van ze is". Aan mij de ondankbare taak dit zo te regelen. Wat ik ook doe, er zullen mensen teleurgesteld en boos zijn.
Viva forummers, wat vinden jullie hier van?
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
16-11-2017 12:30
Sja ik snap het wel. Het is dus een stiefachterkleinkind. De generatie van jouw ouders is nog niet zo modern dat ze daar zo makkelijk mee omgaan. Zou ik niet een te groot punt van maken, verander je toch niet.
Heeft niets met generatie te maken maar met liefdeloosheid.
Mijn ouders maakten daar helemaal geen punt van. Maakten geen enkel verschil tussen "eigen" en "stief". Ze hebben een groot hart !
Ik zou als ik TO was geen zin meer hebben in die familiefoto.
Bah, wat een enge mensen!
Ik heb dus zo’n foto staan met een hele generatie inclusief stief. Voor mij was de foto zonder stief waardevoller geweest, al ben ik er inmiddels wel aan gewend. Als dat mij harteloos maakt in jouw ogen, so be it, de onvoorwaardelijke liefde zoals die er voor bloed is voel ik gewoon niet voor stief en kan ik niet forceren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor 2 foto's
- eentje van iedereen
- eentje van 'eigen bloed' en dus ook zonder stief én zonder patners
Erizon schreef:
27-11-2017 15:50
Ik heb dus zo’n foto staan met een hele generatie inclusief stief. Voor mij was de foto zonder stief waardevoller geweest, al ben ik er inmiddels wel aan gewend. Als dat mij harteloos maakt in jouw ogen, so be it, de onvoorwaardelijke liefde zoals die er voor bloed is voel ik gewoon niet voor stief en kan ik niet forceren.
:facepalm: Sjonge, het is maar een foto!
Alle reacties Link kopieren
Heel sneu voor stiefkind maar ik zou wel gewoon op de foto gaan, ik zou tegen mijn ouders zeggen wat ik ervan vind, maar uiteindelijk zou ik er geen heisa van maken, want dat kind is ook echt niks van ze .
Ik zou dat lieve kind het nieuws mededelen, dat zou gelijk een goede les in het verwerken van teleurstellingen, want die zal ze wel vaker op haar levenspad krijgen
Nu moet ik zeggen dat deze situatie binnen de Surinaamse cultuur niet zo gauw zal voorkomen maar de wil van die 2 mensen die mij zo netjes hebben afgeleverd aan de maatschappij die gaat toch echt wel voor.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Buitensluiten is erg pijnlijk.
Ik zou het bespreekbaar maken met de familie op een tactische manier. En er zorg voor dragen dat het stiefkind ook gewoon op de foto mag. Stiefkind hoort ook bij de familie.
Miskotto schreef:
27-11-2017 16:06
Heel sneu voor stiefkind maar ik zou wel gewoon op de foto gaan, ik zou tegen mijn ouders zeggen wat ik ervan vind, maar uiteindelijk zou ik er geen heisa van maken, want dat kind is ook echt niks van ze .
Ik zou dat lieve kind het nieuws mededelen, dat zou gelijk een goede les in het verwerken van teleurstellingen, want die zal ze wel vaker op haar levenspad krijgen
Nu moet ik zeggen dat deze situatie binnen de Surinaamse cultuur niet zo gauw zal voorkomen maar de wil van die 2 mensen die mij zo netjes hebben afgeleverd aan de maatschappij die gaat toch echt wel voor.
Pfff zo'n stompzinnige foto versus een getraumatiseerd kind...
En dan gaat stiefkind trouwen en mag TO niet komen omdat ze "niets is" van het kind.
Leuk hè, TO?!
Theamuts schreef:
27-11-2017 16:58
En dan gaat stiefkind trouwen en mag TO niet komen omdat ze "niets is" van het kind.
Leuk hè, TO?!
Scheelt je in elk geval een hoop ongewenste verpkichte nummertjes.

Maar ontopic; is die foto nu nóg niet gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
27-11-2017 15:50
Ik heb dus zo’n foto staan met een hele generatie inclusief stief. Voor mij was de foto zonder stief waardevoller geweest, al ben ik er inmiddels wel aan gewend. Als dat mij harteloos maakt in jouw ogen, so be it, de onvoorwaardelijke liefde zoals die er voor bloed is voel ik gewoon niet voor stief en kan ik niet forceren.
Ja, ik vind dat koud en hard en kan er geen begrip voor hebben.
Ik beoordeel en houd van mensen om hun karakter en persoonlijkheid en niet of ze "eigen" zijn.

En zelfs als het een vervelend kind is, zou ik die niet uitsluiten omdat ik daarmee iemand die wel "eigen" is voor het hoofd stoot.
amarna schreef:
27-11-2017 17:35
Ja, ik vind dat koud en hard en kan er geen begrip voor hebben.
Ik beoordeel en houd van mensen om hun karakter en persoonlijkheid en niet of ze "eigen" zijn.

En zelfs als het een vervelend kind is, zou ik die niet uitsluiten omdat ik daarmee iemand die wel "eigen" is voor het hoofd stoot.
Je stoot een helehoop mensen tegen t hoofd door er een buitenstaander op te zetten.
Het zou me overigens niks kunnen schelen in welke samenstellingen er allemaal gefotografeerd wordt, als er maar één goeie foto tussen zit van de mensen die ik samen op een foto wil. Die anderen kun je tenslotte deleten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-11-2017 18:28
Je stoot een helehoop mensen tegen t hoofd door er een buitenstaander op te zetten.
Het zou me overigens niks kunnen schelen in welke samenstellingen er allemaal gefotografeerd wordt, als er maar één goeie foto tussen zit van de mensen die ik samen op een foto wil. Die anderen kun je tenslotte deleten.
Alleen al het woord "buitenstaander" voor stief(klein)kind staat me tegen.
amarna schreef:
27-11-2017 18:35
Alleen al het woord "buitenstaander" voor stief(klein)kind staat me tegen.
Tja zo zou ik dat zien, overigens ook bij een (nieuwe) partner van een gezinslid. Maar ik zou best braaf willen lachen als ik in andermans samenstelling moet poseren en zeker niet beledigd zijn als ik juist weg moet blijven uit andermans samenstelling.
Redbulletje, jij bent niet de norm hè?!
Ik denk eerder dat jij de uitzondering bent.
Theamuts schreef:
27-11-2017 19:29
Redbulletje, jij bent niet de norm hè?!
Ik denk eerder dat jij de uitzondering bent.
Dat valt in dit topic wel mee denk ik. Genoeg mensen die ook niet de foto met stief willen. Maar in deze situatie hoeven er niet eens compromissen gesloten te worden aangezien in een fotoshoot álle opstellingen aan bod kunnen komen. Dus degene die die stief wel op de foto wil, krijgen hun foto mét en de rest krijgt m zonder.
amarna schreef:
27-11-2017 17:35
En zelfs als het een vervelend kind is, zou ik die niet uitsluiten omdat ik daarmee iemand die wel "eigen" is voor het hoofd stoot.
.
Ik sluit niemand uit (of buiten), stief is er gewoon bij tijdens verjaardagen en zo en krijgt ook gewoon een verjaardagskaart en een cadeautje. Daar merkt een kind meer van dan of het wel of niet op de foto staat.
En het is geen vervelend kind, ik heb er alleen niets mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven