stomme vraag maar....

22-04-2019 13:54 60 berichten
Kun je iemand een heel leuk persoon vinden maar geen klik voelen? Eeuwige date dilemma wordt er zo moe van haha kan niet meer helder voelen wat ik nu echt wil. leuke man ontmoet maar voel geen klik, blijft toch iets bijzonders denk ik een klik voelen met iemand pf stel ik me aan?
Alle reacties Link kopieren
Wat versta je onder een klik?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat kan. Vroeger was een hele leuke man verliefd op mij, hij zag er goed uit, sociaal, goede baan. Maar ik voelde het niet :cry:
ik geef mn bek ook maar een douw
Je weet volgens mij best wanneer je verliefd bent en wanneer niet.
Nu dus niet lijkt me.
Er zijn mensen die zeggen dat dat er niet zo toe doet. Dat verliefdheid vooral veroorzaakt wordt door onzekerheid en dat je beter een rationele keuze kunt maken omdat dat een stabielere relatie oplevert. Ik geloof daar niet zo in. Ik vind verliefdheid echt een voorwaarde. Wat ik wel uit ervaring weet is dat het soms wat meer tijd nodig heeft. Je kunt het niet forceren.
Alle reacties Link kopieren
vind ik geen stomme vraag. Ik heb al meer dan 10 jaar een platonische wandelvriend (hij man en ik vrouw voor de duidelijkheid) en af en toe vraag ik mij af of die klik er toch is maar ben dan bang dat de vriendschap daar onder lijdt
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Als je vriendschap goed genoeg is moet het daar toch tegen kunnen?
Kattenkop schreef:
22-04-2019 13:56
Wat versta je onder een klik?
dat weet ik zelf eigenlijk ook niet, denk het gevoel ofzo? iemand heel leuk vinden als persoon maar niet als je vriend?
pokkewijf schreef:
22-04-2019 14:18
vind ik geen stomme vraag. Ik heb al meer dan 10 jaar een platonische wandelvriend (hij man en ik vrouw voor de duidelijkheid) en af en toe vraag ik mij af of die klik er toch is maar ben dan bang dat de vriendschap daar onder lijdt
:) maar dan heb je een vriendschappelijke klik toch en dat is wat anders dan dat je gaat daten?
Madeliefjees schreef:
22-04-2019 13:58
Ja hoor dat kan. Vroeger was een hele leuke man verliefd op mij, hij zag er goed uit, sociaal, goede baan. Maar ik voelde het niet :cry:
Ik heb vroeger hetzelfde mee gemaakt. Het is nu meer dan 30 jaar geleden en hij is nog steeds vrijgezel. Hij had toen gezegd van als ik jou niet kan krijgen dan blijf ik wel alleen want ik wil geen ander. Nooit gedacht dat hij het serieus meende.
Blondie456 schreef:
22-04-2019 14:34
Ik heb vroeger hetzelfde mee gemaakt. Het is nu meer dan 30 jaar geleden en hij is nog steeds vrijgezel. Hij had toen gezegd van als ik jou niet kan krijgen dan blijf ik wel alleen want ik wil geen ander. Nooit gedacht dat hij het serieus meende.
Misschien nog niemand tegengekomen? of is hij echt al 30 jr single? bizar
Natuurlijk kan dat. Sowieso kun je mensen toch enorm leuke en lieve personen vinden, maar totaal niet aantrekkelijk bijvoorbeeld. In dat geval kun je er ook geen (liefdes)relatie mee hebben (de meeste mensen niet, althans).
huurvrouwtje schreef:
22-04-2019 14:39
Misschien nog niemand tegengekomen? of is hij echt al 30 jr single? bizar
Hij is al langer dan 30 jaar single. Ik was goed bevriend met hem maar we hebben het contact op een lager pitje gezet omdat hij zo verliefd was op mij. Ik heb nog steeds af en toe contact met hem en die vriendschappelijke klik is er nog steeds. Nu mijn man overleden is kreeg hij weer de hoop op een relatie met mij maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat dat nooit gaat gebeuren. Er zijn in die jaren zat vrouwen geweest die hem wel zagen zitten.
Ja, je kan iemand aardig-leuk-gezellig-aantrekkelijk-lief-een kanjer vinden, maar "een klik" is vaak iets, wat je niet onder woorden kan brengen; een onderbuikgevoel, intuïtie. En zonder die klik, zal de ander niet krijgen wat hij of zij hebben wil.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
22-04-2019 14:08
Er zijn mensen die zeggen dat dat er niet zo toe doet. Dat verliefdheid vooral veroorzaakt wordt door onzekerheid en dat je beter een rationele keuze kunt maken omdat dat een stabielere relatie oplevert. Ik geloof daar niet zo in. Ik vind verliefdheid echt een voorwaarde. Wat ik wel uit ervaring weet is dat het soms wat meer tijd nodig heeft. Je kunt het niet forceren.
Soms komt verliefdheid wat later. Maar je weet eigenlijk vaak wel of het er in zit of niet. Een soort wouw gevoel. Het is lastig te omschrijven.

Hier duurde de verliefdheid echt wel een paar maanden. Dat alles overweldigende gevoel. Eigenlijk op het moment dat ik dacht we moeten er maar eens mee stoppen want dit wordt hem niet.

We hebben het niet geforceerd maar we wisten beiden dat er iets was en hebben het de kans gegeven om te groeien.

Heel eerlijk. Dit is de fijnste en meest liefdevolle relatie die ik ooit heb gehad. Mijn gevoel voor hem zit zoveel dieper dan wat ik ooit met andere mannen heb gehad.
paloma schreef:
22-04-2019 15:01
Ja, je kan iemand aardig-leuk-gezellig-aantrekkelijk-lief-een kanjer vinden, maar "een klik" is vaak iets, wat je niet onder woorden kan brengen; een onderbuikgevoel, intuïtie. En zonder die klik, zal de ander niet krijgen wat hij of zij hebben wil.
Denk hoe jij het zo zeg dat dat ontbreekt dan houdt het al snel op.
Blondie456 schreef:
22-04-2019 14:55
Hij is al langer dan 30 jaar single. Ik was goed bevriend met hem maar we hebben het contact op een lager pitje gezet omdat hij zo verliefd was op mij. Ik heb nog steeds af en toe contact met hem en die vriendschappelijke klik is er nog steeds. Nu mijn man overleden is kreeg hij weer de hoop op een relatie met mij maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat dat nooit gaat gebeuren. Er zijn in die jaren zat vrouwen geweest die hem wel zagen zitten.
jeetje best bizar dat hij dan zo aan jou vast blijft plakken.. op gegeven moment is het toch wel klaar zou je denken. maar goed van je dat je hem geen hoop geeft!
Ook al heb je wel een klik met iemand dan is dat vaak nog niet genoeg voor een liefdesrelatie. Er moet ook aantrekkingskracht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
22-04-2019 13:56
Wat versta je onder een klik?
Dat hele klik slaat nergens op. Je bent toch geen machine die wel of niet klikt bij afsluiting?
Miss-Pippilotta schreef:
22-04-2019 14:41
Natuurlijk kan dat. Sowieso kun je mensen toch enorm leuke en lieve personen vinden, maar totaal niet aantrekkelijk bijvoorbeeld. In dat geval kun je er ook geen (liefdes)relatie mee hebben (de meeste mensen niet, althans).
Je het gelijk. kom er steeds meer achter dat een klik hebben met iemand uniek is.. hoe knap leuk lief slim etc iemand is gaat dat niet altijd hand in hand
Alle reacties Link kopieren
Ik kende mijn vriend al jaren voordat we verliefd werden. Opeens sprong de vonk en zag ik hem staan. Ligt ook aan jezelf of je open staat voor liefde of niet.
Ksenija schreef:
22-04-2019 15:56
Dat hele klik slaat nergens op. Je bent toch geen machine die wel of niet klikt bij afsluiting?
denk dat jij al helemaal niet snapt wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je bedoelt hoor. Je gaat niet dag en nacht met iemand optrekken die je geen fijn gezelschap vindt. Want daar gaat het om: voel je je fijn en comfortabel bij hem? Voel je je beter bij hem dan alleen? En dan bedoel ik niet dat je de behoefte niet zou mogen hebben om een paar uurtjes per week alleen te willen zijn of in ander gezelschap.

Ook andere dingen dan liefde voor hem zijn trouwens belangrijk zoals geld, het huis, kinderen, huisdieren, soortgelijke smaak voor de woninginrichting e.d. Als je veel van iemand houdt maar hij kan alleen maar rotbaantjes krijgen tegen minimumloon dan kan dat afbreuk doen aan de liefde. Dus het totaalpakket is belangrijk maar helemaal bovenaan staan de liefde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan het idd niet forceren. Voor mij is chemie in ieder geval een must (lijkt me normaal)
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook een keer gehad. Dates met een hele leuke, lieve, zorgzame en intelligente vrouw, maar ik voelde het niet. Ze was niet onaantrekkelijk maar erotisch voelde ik het niet. Dus had ik, tot haar grote verdriet, maar de stekker eruit getrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven