té positief ingesteld / naief?

28-03-2011 11:58 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
**
nou je klinkt helemaal niet positief. Iedereen heeft het gedaan en jij bent het slachtoffer. Ik lees dat je in januari weer een nieuwe relatie hebt terwijl je in december je oude weer wilt oppakken? Hoe reeel ben je dan bezig?
Meds hulde! Ik heb het twee keer gelezen en snap er nog geen hout van.

Het positivisme straalde mij ook niet tegemoet maar dat was dan ook alles wat ik er uit kon halen.
Tja, ik zou zeggen: welkom in het leven. Zo gaat het nu eenmaal soms! Heel jammer maar helaas.

Het lijkt mij niet realistisch om nu je vertrouwen in de rest van de 5 miljard mensen op te geven terwille van één vervelende ervaring.

Je bent je voorbije relatie nog aan het verwerken. Neem de tijd, geef het een plekje en zie de wereld dan weer met een zonnige lach tegemoet.... Dan zul je (weer) merken dat er nog een heleboel lieve, slimme, aardige etc. mesen bestaan.
Ik vind het rot voor je dat je blijkbaar nog zo in je liefdesverdriet zit, kwaad bent en niet echt in staat lijkt te zijn je leven weer positief op te pakken.

Het lijkt me wel zinvol je OP iets in te korten en duidelijk te maken wat je graag wilt bereiken met dit topic. Heb je een concrete vraag, heb je hulp ergens bij nodig, wat dan ook.
Je klinkt erg hopeloos, maar ik zie niet bij alles het probleem. Je ex had sex met andere mannen op het moment dat jullie geen relatie hadden. Dat mag toch?

Jij loopt een SOA op via ex. Waarom doe je het dan onveilig? Dan is het ook jouw eigen schuld. En waarom 4 jaar lang in een slechte relatie blijven? Jij kiest daar zelf voor.
**
Vrouwen moeten...

Vrouwen dienen...

Vrouwen dienen jou niet meer!
Ik snap niet zo goed waar je naar toe wil met dit topic?
Wat mij vaak wel fascineert is waarom mensen jarenlang blijven doormodderen met een relatie waarvan vrijwel iedere buitenstaander direct kan zien dat het een kansloos verhaal is.

Dit is ook weer een mooi voorbeeld. Tofitoke, kom uit die slachtofferrol, kap met haar en ga weer wat leuks doen met je leven.
**
**
quote:Laura80 schreef op 28 maart 2011 @ 12:29:

Wat mij vaak wel fascineert is waarom mensen jarenlang blijven doormodderen met een relatie waarvan vrijwel iedere buitenstaander direct kan zien dat het een kansloos verhaal is.

Dit is ook weer een mooi voorbeeld. Tofitoke, kom uit die slachtofferrol, kap met haar en ga weer wat leuks doen met je leven.Omdat een buitenstaander niet in de relatie zit. Wanneer je een relatie hebt kan de buitenwereld nog zo veel zeggen, maar daar hoef je niet naar te luisteren. Je komt er zelf wel achter. Of dit nou later is dan die buitenstaanders..
**
quote:Tofitoke schreef op 28 maart 2011 @ 12:20:

4 jaar lang in een slechte relatie.

Niet om het een of ander hoor, maar daar was je toch zelf bij?

Jij hebt er toch bewust voor gekozen om in een slechte relatie te blijven zitten?

Of stond ze 4 jaar lang met een pistool tegen je hoofd?

met breuk 1,5 jaar. en ik wou ze een nieuwe kans geven.

Waarom dan vraag ik me af?

Je hebt er al 2,5 jaar slechte relatie opzitten en die was ineens goed geworden of zo?

maar idd, na 4-tal maanden voelde ik dat we weer in idem stramien zaten. als zij letterlijk zegt dat ze kiest om te zwijgen in een relatie en liever de dingen laat gebeuren, dan ben je weinig constructief.

Jij bent zelf ook weinig constructief hoor

ik heb nooit zo stil moeten staan bij mezelf.

uiteraard mocht ze sex hebben met andere mannen buiten de relatie. daar gaat het niet over.

Jawel daar gaat het wel over, want die SOA heb je van haar, end at neem je haar kwalijk

Stukje eigen verantwoording vergeet je hier dan maar even voor het gemak?

Je wist dat ze met een ander seks had gehad.

Ik ben ook ooit eens een half jaar bij een ex weggeweest voor we weer wat met elkaar begonnen

Maar er werd echt niet zonder condoom geneukt tot de testresultaten binnen waren hoor...

Ik heb de OP en deze post gelezen en ik vind je wel erg makkelijk alle schuld bij je ex leggen

En je zwelgt

Tuurlijk is een verbroken relatie niet leuk, maar hey...dat gebeurd iedereen wel eens

Je kan kiezen hoe je ermee omgaat...

Je kan ervan leren, of erin blijven hangen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
**
Goede strategie: vroeger was ik onbedorven, naief en vol vertrouwen. Nu heb ik een relatie achter de rug en die is over. dat is de schuld van mijn ex. Bovendien ben ik door haar voor het leven getekend. Door haar zal ik nooit meer een ander mens kunnen vertrouwen. Ze zijn immers allemaal rot, door en door slecht.

En dan heeft ze nog de gore moed om tegenover anderen zich aardig voor te doen! Hoe durft ze!

Ja, ik dek dat je hiermee aardig wat goodwill gaat kweken en het lijkt me ook een fantastische gezonde basis voor je volgende -al bij voorbaat mislukte- relatie.

Get over it!!
**
Jij mag mijn reactie 'naast de kwestie' vinden, ik denk daar anders over.
**
**
quote:Tofitoke schreef op 28 maart 2011 @ 11:58:

na een pijnlijke relatie afgelopen 4 jaar, met veel ups en downs, en tonnen verspilde energie begin in te twijfelen aan de oprechtheid van mensen.Voor een positief ingesteld persoon wel opmerkelijk. Je hebt slechte ervaringen met één persoon, en ineens deugen ze alle 6 miljard niet meer? Inclusief jijzelf, of ben jij het schaap onder de wolven?quote:na 4 jaar ben ik eerder met verstomming geslagen hoe onbereikbaar, berekenbaar en apathisch de ex blijkt de zijn, en dus eigenlijk de persoon met wie ik dacht een relatie te hebben, niet die persoon blijkt te zijn.De standaardervaring van exen dus. En dat verrast je?quote:communicatie is ook een ramp, je wordt steeds op het verkeerde been gezet.Communicatie is altijd iets tussen meerdere personen. Jij speelt dus ook een rol.quote:als gehele afsluiter van alle communicatie met haar, want dat wil ik nu niet meer, heb ik haar 'bedankt' voor de intieme infectie die ik via haar heb opgelopen.aha. En dus?quote:toen we de relatie 1,5 jaar geleden hernamen wist ik dat ze iets had gehad met een ander. maar meer niet. ze wou me alles vertellen, maar ik hoefde de details niet.JIJ wilde de details niet en nu is ZIJ dus fout? Opmerkelijk.quote:in december hadden we een laatste face to face gesprek waar ze vertelde dat er meerdere sexuele contacten waren toen we even uit elkaar waren. ze vertelde het ook nog met een zekere grijns/fierheid op haar gezicht.

ik voelde even m'n maag draaien op dat moment. ze verzweeg dus al bij herneneming van relatie informatie die belangrijk is voor mijn gezondheid. Dit gaat gewoon over verantwoordelijkheidszin, eerlijk zijn.Die JIJ niet wilde, vertel je net. Niet zeuren dus.quote:ik weet niet of ik dan ook nog de relatie zou hernomen hebben, of op z'n minst naar een soa test zou gevraagd hebben, als ik toen wist wat ze me vertelde.Nooit sex hebben met iemand waarvan je het verleden niet kent en een soa-test ontbreekt. Weer wat geleerd quote:Begin januari had ik een nieuwe liefde ... maar toen ik na een maand concreet vroeg hoe het nou zat tussen ons kreeg ik het antwoord 'is er nu iets meer dan in begin? Laten we vrienden blijven'. Wat een contrast met de eerdere stroom aan leuke smsjes.Ehh, en wat was het antwoord op haar vraag? Was er meer dan in het begin? ZO nee, wat een over-reactie dan.quote:Ik vind het ook ONTZETTEND jammer dit gevoel/ervaring te hebben moeten leren kennen.

het mooie, naieve van een leuke relatie. bestaat dus echt niet?Doe eens niet onnozel. Omdat jij één vervelende ervaring hebt, is de hele mensheid rot? En dan nog, al had je tien vervelende ervaringen, dan kan dat komen omdat de mensheid rot is, of omdat jij niet zo geweldig handig bent in relaties.quote:Het zet tegenwoordig allemaal een serieuze domper op m'n gemoed, stemming. én ik lig er behoorlijk in de knoop van met mezelf, waar ik voor die 4 jaar zo gelukkig was met mezelf en fier op mezelf.Met jezelf? Niet met haar, maar met jezelf. Noteer dat even, en denk er eens over na.quote:Ik heb het ontzettend moeilijk met de vriendelijke lieve facade die ze opzet tov gezamenlijke vrienden, en de andere kant hoe ze omging met mij. respectloos.

soms heb ik zin om de ware toedracht aan enkelen te vertellen, maar ik wil niet gaan polariseren tussen haar en mij. maar zij doet of alles proper is afgesloten, vraagt naar mij via hen, hoe het gaat enzo ... gevijnsd schuldgevoel. degoutant gewoon.Of oprecht natuurlijk. Misschien is zij niet zo rot als jij denkt, en jij niet zo positief als je denkt.quote:ik vind het intriest allemaal.

tofeTsja, dat is het wel.
**
**
Tofitoke, misschien valt het best mee met je zwartgallige kijk op het leven, je eigen verantwoordelijkheid en alle andere zaken waarop je hier wordt aangesproken.

Maar lees even terug, en bekijk zelf eens hoe je verhaal hier staat. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat het deze reacties oproept, ook al zijn ze niet allen even zachtaardig en vriendelijk.

Je bent niet erg duidelijk in je verhaal, een beetje tegenstrijdig en vooral vaag in wat je hiermee wilt. Die vraag is wel gesteld, maar ik heb geen antwoord gezien.

Alleen maar klagen over hoe zielig het allemaal wel niet is en hoe kwalijk je ex is, is ook niet echt constructief...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven