tactloos of ben ik overgevoelig

09-05-2024 14:27 199 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn oudste is met haar vader en zijn partner en haar kinderen een dagje weg. Ze heeft niet zoveel contact met die kant ook omdat ik de zorg volledig heb en ze dus niet zoveel bij haar vader komt. Ze wilde graag vandaag een dagje met hem doorbrengen dus is ze meegegaan.
Krijg ik net in de gezamenlijke app een foto van ex, partner haar kinderen en dochter toegestuurd. Ex heeft de foto gestuurd.
Ik heb hem voor mezelf verwijderd.

Ja ik weet dat hij een partner heeft, ze komt ook op verjaardagen van mijn kinderen. Ze is aardig. Ze zijn blij samen. Maar ik vind dit confronterend. En niet tactvol. Ik hoef geen foto te zien van de ‘happy’ familie.
Een foto van dochter met vader prima maar haar kant volledig erbij vind ik nog steeds lastig. Ik zit emotioneel al in zwaar weer.
Ik ga er verder niks van zeggen. Slik het in maar wil wel even peilen of op dit moment gewoon weer mijn hypergevoelige emoties op de loop met mezelf gaan of dat dit weer een niet zo’n tactvolle zet van ex was.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2024 15:36
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je het zwaar hebt emotioneel momenteel begrijp ik het. Maar verder spelen er natuurlijk meer dingen mee, als hoelang zijn jullie uit elkaar, hoe gaan jullie normaal met elkaar om?
Alle reacties Link kopieren Quote
We gaan normaal tot beleefd met elkaar om. Geen vrienden maar maken ook geen ruzie. Het moeilijkste voor mij is dat ik qua zorg weinig steun krijg. Daar zijn redenen voor en die moet ik ook begrijpen maar dit steekt dan wel wat
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een aardig bedoeld iets, leuk een foto van je kind die gezellig een dagje uit is.
Ik vind niet dat iets is dat zij fout doen, het is wel heel vervelend dat jij daar last van hebt.


Heb je al wat hulp voor de zwaar emotionele zaken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dikke knuffel en hopelijk heeft je dochter het fijn, daar gaat het om.
Alle reacties Link kopieren Quote
Persoonlijk denk ik dat er sprake is van hypergevoelige emoties en niet zozeer en niet zo'n tactvolle zet. Maar dat gezegd hebbende, betekend dat niet dat jouw hypergevoelige emoties niet gewoon heel legitiem zijn.
Als jij in zwaar weer zit, zit je hier niet op te wachten. En dat hoeft ook niet.
Maar omdat er dus - als je het mij vraagt - wel degelijk een groot stuk eigen ding bij zit, zou ik er inderdaad (zoals je zelf ook schrijft) niets over zeggen.

Ook eens met Cochise.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer je dochter geen leuke dag zou hebben met haar familie van de andere kant of niet zou zijn uitgenodigd, dan zou je nog steeds de zorg alleen hebben.
Het staat of valt niet met deze dag.

Misschien wilde je ex alleen laten zien dat het goed gaat met je dochter.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
09-05-2024 14:34
We gaan normaal tot beleefd met elkaar om. Geen vrienden maar maken ook geen ruzie. Het moeilijkste voor mij is dat ik qua zorg weinig steun krijg. Daar zijn redenen voor en die moet ik ook begrijpen maar dit steekt dan wel wat
Dat je qua zorg weinig steun hebt, komt dat door je ex?
Als dat niet zo is dan zou ik de foto gewoon beschouwen als goed bedoeld, wellicht een beetje lomp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw gevoel mag er gewoon zijn en gewoon bestaan.
Je bent geen robot.

Natuurlijk doet het pijn. En is het verdrietig. Dat kan los staan van het feit dat je altijd maar blij moet zijn voor je kind, zelfs als het jouzelf pijn doet.

Moeders. Het zijn net mensen
sheabutter wijzigde dit bericht op 09-05-2024 14:42
6.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is niet ontactvol, tenzij hij jou een week geleden heeft verlaten en daar is ingetrokken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is denk ik ook soms wat on doordacht. Mijn vriend stuurt alleen foto’s van kind naar ex zonder mij erop of ons gezin. Omdat we denken en snappen als dat confronterend kan zijn.

Zij stuurt eigenlijk een hoop door van hun gezin aan die kant en zijn stiefvader. Soms pijnlijk voor vriend en ook de realiteit van zijn leven daar. Denk dat zij daar zelf niet zo over denkt voor ze het stuurt.

Neemt niet weg dat het kan raken en je het liever niet zien. Dat snap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cochise schreef:
09-05-2024 14:39
Dat je qua zorg weinig steun hebt, komt dat door je ex?
Als dat niet zo is dan zou ik de foto gewoon beschouwen als goed bedoeld, wellicht een beetje lomp.
Ja, ik heb hem drie weken geleden gevraagd om me meer te helpen qua zorg maar dat ging niet. Ex is chronisch ziek daarom heb ik ook de volledige zorg. Maar in de huidige periode kon ik hulp van hem gebruiken wat dus niet gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een foto van dochter met vader gehad. Vind ik leuk en prima. Alleen dit is lastig.
Alle reacties Link kopieren Quote
We zijn trouwens al een paar jaar uit elkaar. Hij kent zijn partner ook al langer. Ik heb haar ook meerdere keren ontmoet en mag haar echt wel. Ze is goed voor hem.

Ik denk dat het voor mij de combinatie is dat ik op dit moment vecht om overeind te blijven en hij mij met zijn ‘geluk’ confronteert. Terwijl ik me ook realiseer dat hij het ook echt wel lastig heeft
Alle reacties Link kopieren Quote
Verkeerd gelezen! Sorry!
doreia* wijzigde dit bericht op 09-05-2024 14:56
95.56% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ex heeft de foto gestuurd, niet zijn partner. Ik heb geen contact met haar normaal.
En kind is een jongvolwassene. Daar heb ik de hele dag door contact mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het niet ontactvol van je ex, maar jouw gevoel ook begrijpelijk en dat mag er ook zijn. Het is toch ook een verdrietige situatie uiteindelijk die je graag anders had gezien. Hartstikke logisch dat dat soort dingen dan harder aankomen als jij niet zo lekker in je vel zit.

:hug:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, ik las het verkeerd inderdaad.

Ik haal mijn post weg, slaat nergens op :-D
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me voorstellen dat het emotioneel is. En dat mag er zijn. Ik hoop alleen dat je probeert om er niet meer ruimte aan te geven dan nodig is.

Spreek jezelf toe: het gaat erom dat je dochter gelukkig is en een fijne dag heeft met haar vader en de aanhang. Het is een cadeau voor jou en je dochter dat ook het gezin van vader zijn best doet voor ieders geluk. Het had ook heel anders kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een foto van ex met dochter, helemaal leuk. Maar een foto met haar en haar kinderen. Moeilijk, ondanks dat ik haar wel mag heel moeilijk. En voor mijn gevoel ook gewoon niet nodig. Ik krijg de hele dag door appjes en foto’s van dochter. Ik weet hoe het met haar gaat.
Maar ik schud me straks wel een glas wijn in, baal effe en vergeet het dan maar weer
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou dit ontactvol zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat de foto meer bedoeld is als 'kijk, onze dochter heeft het leuk' en niet als 'kijk mij met mijn nieuwe gezin'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dat het soms pijnlijk is ok het geluk van je ex man te zien. En dat zo’n foto dan even confronterend is. Maar eerlijk is eerlijk, ook zonder die foto bestaat dit nieuwe gezin en deze realiteit. Ik zou denk ik hulp zoeken voor jezelf om dat te leren accepteren. Want nu heb jij er last van en kan je er niks aan veranderen… Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het blijft dat jij overgevoelig bent omdat je het zwaar hebt en niet dat hij iets lelijks of doms doet.

Ik zou echt kijken of je er hulp bij kan krijgen, als je die niet al hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
09-05-2024 14:45
Ik heb ook een foto van dochter met vader gehad. Vind ik leuk en prima. Alleen dit is lastig.

Ik vind het overgevoelig.

Je zoekt er dingen achter die er niet zijn denk ik.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven