te druk voor partner?

21-04-2010 13:11 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit in een situatie waarvan ik even niet weet wat ik nu moet.. ik hoop dat jullie reacties met kunnen helpen..

Mijn vriend (25) en ik (24) hebben ongeveer 2 jaar een relatie.. waarvan het een paar keer uit is geweest. Nu is het in het verleden niet altijd goed geweest..allebei fouten gemaakt..

Maar nu de laatste weken doet hij erg afstandelijk (alleen smsen als ik sms, niks vragen aan mij, in het weekend alleen met vrienden willen afspreken.) hij heeft net een huis gekocht en druk met school, werk enz..Daarom zie ik hem nu minder.ikzelf vind dat helemaal niet erg, want heb het zelf ook druk. Maar het enigste wat ik fijn zou vinden, is een smsje krijgen eens in de 3 dagen hoogstens.. en elkaar 1 of 2 dagen in week zien.

Nou hebben we 2 weken geleden een gesprek daarover gehad, dat het fijn zou zijn als we iets meer aandacht aanelkaar zouden besteden.. hij stemde daar niet mee in, ik moest maar snappen dat hij niet altijd tijd voor mij heeft. ik ben er mee ingestemd omdat ik hem niet kwijt wou.

Nu heb ik het 2 weken volgehouden om me er niks van aan te trekken. Maar maandag ben ik er toch over begonnen op msn, dat ik het niet fijn vind dat hij me bijna helemaal negeert.en totaal geen intresse in met toont, en dat hij in het weekend wel tijd heeft voor vrienden en niet voor mij.. Nou toen kreeg ik toch een volle lading over me heen, dat ik te veel eisend ben, en dat hij vriendschappen kwijt raakt door alleen het weekend met mij door te brengen, en dat ik hem maar niet snap.. ( en als meneer ziek is o.i.d. dan mag ik meteen op komen draven) en dat ik de rollen omdraai, dat ik in het verleden ook dingen fout heb gedaan en dat ik nu niet over hem mag zeggen dat hij niet zn best doet.. :S

en toen is hij boos van msn afgegaan met de tekst: ik ben er klaar mee.. ik ga offline.. ik neem aan dat hij klaar is met het gesprek en niet met ''ons''

Maar nu heb ik gister niks van me laten horen.. en heb ook nog niks van hem gehoord, zou het verstandig zijn om hem vandaag te smsen of bellen met dat ik nog wil praten over maandag. Of moet ik hem nu maar achter me aan laten komen.

bedankt alvast voor jullie reacties..
Ik vind zijn reactie erg overdreven.
Lastig hoor.. maar ik vind het niet echt klinken alsof hij nou helemaal voor jou gaat. Ik vind ook niet dat hij echt naar je wil luisteren als je iets aan wil kaarten waar jij mee zit.

´opdraven als hij ziek is´ - vraagt hij dan of je wil komen opdraven of doe jij dat zelf?

Ik denk dat je dit soort gesprekken het beste niet op msn kunt houden. Je bent al 2 jaar bij elkaar. Waarom bespreek je zoiets online?
Hij wil blijkbaar geen vriendin meer anders maakte hij wel tijd voor je. Ik zou er zelf mee stoppen voor dit je helemaal opvreet.
Sorry to burst your bubble maar het klinkt alsof hij 'n ander heeft.
Zijn daden zijn net zo duidelijk als zijn woorden: hij heeft geen tijd voor jou, lees: hij heeft geen zin in jou.

Je kunt achter hem aan blijven lopen tot je een ons weegt, maar daar verander je niets mee en het is ook nog een slecht voor je zelfvertrouwen en eigenwaarde. Kappen dus met deze gast.
Ik zou zo'n gevoelig onderwerp niet snel op msn aankaarten; de kans dat het dan ontspoort is vrij groot.

Heeft hij altijd zo'n druk leven? Is het in het verleden wel eens rustiger geweest? Hoe vaak zag hij zijn vorige vriendinnen?

Jij moet denk ik voor jezelf nagaan, hoe lullig het ook is, of je hier genoeg aan hebt. Werkt het voor jou op deze manier?

Dat hij jou vertelt dat hij vriendschappen kwijtraakt omdat jullie elkaar in het weekend zien: misschien moet hij ook begrijpen dat hij z'n tijd over verschillende mensen moet verdelen als hij een relatie aangaat? Er zijn toch genoeg mensen die in het weekend juist bij hun vriend/vriendin zijn en dan door de week met vrienden afspreken?
Het klinkt mij niet als een leuke fijne relatie.

En ik krijg het gevoel dat jullie gewoon niet echt bij elkaar passen.

Als je toch echt van elkaar houd, maak je toch tijd voor elkaar.

Ik zou stoppen met deze relatie als ik jou was.
Blijkbaar zit hem iets uit het verleden nog erg 'hoog'...in ieder geval gebruikt hij het als legitimatie om jou, zn vriendin, te negéren.

Ik zou als ik jou was het initiatief tot contact niet meer nemen. En zodra hij wel eens wat laat horen/iets af wil spreken aangeven dat jij nu geen tijd hebt voor hem. Je eigen plan trekken, zoek vriendinnen op. Niet leidzaam af gaan zitten wachten tot je op audientie 'mag' komen. Er bestaat nog zoiets als zelfrespekt en eigenwaarde....
Ik haal uit zijn reactie(s) dat hij klaar is met de relatie, in ieder geval nu. Loslaten, uithuilen en weer opkrabbelen.

Ga even aandacht aan jezelf besteden en niet meer aan hem
bedankt voor jullie snelle reacties.. @phoebexx, nouja als hij ziek is dan kom ik uit mezelf naar hem toe.. maar hij verwacht t ook wel van me,,

en ja heb zelf ook al gedacht dat hij een ander zou hebben.. maar denk dan van, hij heeft het zo druk.. hoe kan ie nou nog een ander ernaast hebben.

maar soms is hij ook zo lief en aardig, maar dan ook alleen als het hem uitkomt, ik heb maandag ook gezegd van: behandel me niet als oud vuil. Toen werd ie helemaal boos, want hij heeft t gevoel dat hij niks verkeerd doet. t ligt allemaal aan mij, en als ik een gesprek met hem aan ga over dit, is het ook allemaal weer mijn schuld, en uiteindelijk (omdat hij zo goed kan praten) stem ik ook nog met zijn iedeeen in, omdat ik hem niet kwijt wil.

en daarom wil ik hem vanavond ook smsen.. maar weet niet of het verstandig is, misschien dat ik beter hem kan afwachten..
Ik denk als je niks doet dat het dan aan je gaat vreten. Heb je helemaal niks aan. Ik zou hem niet smsn/msnen/alles wat niet direct is. Bel hem, of ga bij hem langs ofzo. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Maar ik denk dat jij dat zelf diep in je hart ook wel al weet. Volgens mij is hij geen fijne vriend voor jou.
@ZaraZara100 hij heeft niet altijd zo'n druk leven.. het is nu even met zijn huis en alles.. maarja ik denk dan ook van je hoeft mij dan toch niet helemaal te negeren.. of bijna te negeren..

met zn vorige vriendin heeft hij samengewoond die zag hij dus elke dag..
Ehm, jij valt hem lastig, hij wil zijn weekend niet met jou doorbrengen?

Óf jij bent ontzettend claimerig, of hij is gewoon een zak, één van de twee. Ik vrees voor het tweede en dan is mijn advies; dumpen!
668, the neighbour of the Beast
Af en toe sms-en, af en toe msn-en. Dit kun je toch geen relatie noemen?
Ik ga er eigenlijk vanuit dat je toch niet naar ons gaat luisteren en alsnog gaat sms-en, maar toch doe ik nog een poging: hij praat jou een schuldgevoel aan terwijl hij fout zit met zijn gedrag en jij pikt het ook nog. Hij weet dus dat hij, ondanks wat gemopper van jouw kant, alles bij je kan maken en daar maakt hij gebruik van.

Dus: niet weer sms-en, laat hem maar eens energie in jullie relatie steken, nu komt het alleen van jouw kant en loop je als een geslagen hondje achter hem aan.

Wel raad ik je aan een serieus face-to-face gesprek met hem aan te gaan en als er geen verbetering komt te stoppen met deze energievretende relatie.
quote:Nadiahtju schreef op 21 april 2010 @ 13:11:

Nou hebben we 2 weken geleden een gesprek daarover gehad, dat het fijn zou zijn als we iets meer aandacht aanelkaar zouden besteden.. hij stemde daar niet mee in, ik moest maar snappen dat hij niet altijd tijd voor mij heeft. ik ben er mee ingestemd omdat ik hem niet kwijt wou.

Met andere woorden jij hebt een gesprek met hem gevoerd dat hij graag meer dingen samen wilde doen, en hij wilde dat niet.

Hm het klinkt alsof hij mokt over iets, is er wat voorgevallen tussen jullie, wat bedoelt hij met dat je de rollen omdraait?

.Ik begrijp niet goed dat je wrijving of onvrede uit via sms/ msn, dat is vragen om moeilijkheden. Hij heeft het gesprek eenzijdig beeindigd, en je begrijp niet wat hij bedoelt met dat hij er klaar mee is. Ik zou naar hem toe gaan en vragen of jullie het kunnen uitpraten. Vraag waar hij mee zit en wat hij bedoelt en luister naar hem zonder te oordelen of gelijk met jouw onvrede terug te komen
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 22-04-2010 08:41
Reden: onnodig OP quoten
% gewijzigd
Nogmaals, je gaat over het voortbestaan van je relatie geen sms sturen naar hem? Dit is toch belangrijk? Dan bel je hem op en zeg je dat je heel graag vanavond iets met hem wil bespreken over jullie samen, hoe dat nu verder moet.

Wat wil hij? Wat verwacht hij van jullie relatie? Krijg dat eerst eens duidelijk. Was dat samenwonen met z'n vorige vriendin een succes? Of wil hij niet zoveel tijd met iemand doorbrengen, en dus ook niet met jou?

En dan het allerbelangrijkste: wat wil jíj?! Wat heb jíj nodig in een relatie, en kan hij jou daarin tegemoet komen?

Zo niet, dan kun je hem, vrees ik, niet veranderen.
Ja het was miss niet slim om er over msn over te beginnen. Met de rollen omdraaien snap ik ook niet helemaal wat hij bedoelt, ik heb gezegd dat ik vind dat hij niet goed zn best doet voor onze relatie misschien dat hij daar iets met bedoelt.

Het samenwonen met zijn ex was geen succes, hij is nogal een dominant mannetje, en zij luisterde alleen maar naar hem, en kwam het huis niet eens meer uit zonder hem.

Nou ben ik niet iemand die snel over me heen laat lopen, maar het lukt hem nu toch wel aardig.. omdat hij erg goed kan praten en het altijd lijkt alsof alles mijn schuld is, net zoals wat er nu gaande is..
quote:Nadiahtju schreef op 21 april 2010 @ 13:42:

Ja het was miss niet slim om er over msn over te beginnen. Met de rollen omdraaien snap ik ook niet helemaal wat hij bedoelt, ik heb gezegd dat ik vind dat hij niet goed zn best doet voor onze relatie misschien dat hij daar iets met bedoelt.

Hij vindt dan misschien dat jij ook niet je best doet voor jullie relatie wat zou ie daarmee kunnen bedoelen?

Het samenwonen met zijn ex was geen succes, hij is nogal een dominant mannetje, en zij luisterde alleen maar naar hem, en kwam het huis niet eens meer uit zonder hem.

Nou ben ik niet iemand die snel over me heen laat lopen, maar het lukt hem nu toch wel aardig.. omdat hij erg goed kan praten en het altijd lijkt alsof alles mijn schuld is, net zoals wat er nu gaande is..
Weet hij wel dat jullie een relatie hebben?

Het klinkt namelijk helemaal niet als relatie, meer als een langdurige scharrel.
Hij klinkt eerlijk gezegd nogal als een vervelend mannetje dat graag zijn zin krijgt en zich niets van zijn partner aantrekt. Dit klinkt in ieder geval niet als langdurig relatiemateriaal.
Misschien zie hij jou als een langdurige scharrel.

Als jullie voor elkaar gaan, dan maak je tijd voor elkaar.

Als je van elkaar houdt, laat je graag wat van elkaar horen/zien, ongeacht drukte.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik denk ook dat hij niet weet dat jullie een relatie hebben in jouw ogen. Hij ziet het meer als een scharreltje. En die wordt in zijn ogen opeens claimerig.
quote:Nadiahtju schreef op 21 april 2010 @ 13:24:

Nouja als hij ziek is dan kom ik uit mezelf naar hem toe.. maar hij verwacht het ook wel van me.

Maar soms is hij ook zo lief en aardig, maar dan ook alleen als het hem uitkomt.Je zegt het zelf al en ik zeg het in andere woorden: Hij gebruikt je.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven