Te lief vriendje

18-04-2020 19:30 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu hoor ik je denken een te lief vriendje, hoe kan dat nou?
Jaa dat dacht ik ook maar na wat ups and downs in mijn relatie van 5 jaar
ben ik er achter waar ik mij aan erger, hij is te lief..

Mijn vriend en ik wonen nog niet samen, We wonen samen in een klein stadje waar
iedereen elkaar kent. Zo is onze familie bevriend met onze vrienden en kennissen en ga maar door
eigenlijk kent iedereen elkaar dus. Mijn vriend is er altijd voor mij en dat is ook iets waar ik
heel dankbaar voor ben. Als er iets is dan is hij er ook echt met volle aandacht en helpt mij waar nodig is.
Nu ik dit schrijf ben ik er een beetje achter wat het probleem is..

Binnen onze relatie is alles goed, af en toe is hij ook een beetje te lief tegen mij en mag hij wel eens wat
meer zijn mening geven en wat meer tegen gas geven, maar zolang we met elkaar zijn hebben we het
gezellig. Nu waar ik me aan erger is dat hij van zichzelf een hele lieve jongen is en dit ook zoveel
mogelijk wilt laten zien aan mensen om ons heen. Bijvoorbeeld mijn ouders. Ik merk wanneer hij
(zelfs na 5 jaar ) langs komt bij mijn ouders (waar ik nog woon) te lief doet.. En wat bedoel ik met te
lief een beetje slijmerig, perfecte schoonzoon beeld. Deurklinken niet aanraken omdat hij weet dat
mijn moeder veel besmetting wilt voorkomen voor het corona virus ect.

En nu denk je misschien waar maak je je druk om dat is toch lief. Klopt, maar ik merk dat hij
hierdoor ook niet heel serieus wordt genomen, een beetje als een sulletje kan gezien worden,
niet als een jongen die gewoon aardig is maar wel lekker zich zelf en vertrouwen heeft in zijn mening
en die ook niet bang is om te zeggen en niet continu te lief moet doen...

Ik heb het nu al een aantal keer tegen hem gezegd en dat zegt hij dat hij niet mee eens is. Hij wilt
het niet inzien en voor hem is dit gewoon aardig zijn maar ik vindt dat er een verschil zit in gewoon
aardig zijn en te irritant en slijmend aardig zijn. Hij is opgegroeid met een moeder die heel zorgzaam
is en waar nooit ruzie gemaakt mocht worden thuis.. dus die hardheid en verdediging zit er ook niet
in.. Ik wil hem heel graag helpen en uitleggen dat lief zijn en te lief zijn een groot verschil is hoe
mensen met je omgaan. Te lief zijn kan ook gebruik gemaakt van worden of je niet serieus genomen
worden omdat mensen toch denken dat ze altijd alles bij je mogen en kunnen maken

ik hoop dat jullie jullie ervaringen tips en meningen kunnen helpen
Liefs x
doe hem maar naar iemand die hem wel te gek vindt
Je kan hem niet veranderen.
Wat erg voor jou dat hij het meestal met je eens is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gun hem alsjeblieft een vriendin die hem neemt zoals hij is. Maak het uit.
Oh, herkenning hier, ik snap je helemaal. En nee, dat is niet echt geweldig. Waar wil je eten, waar wil je naartoe, wat zullen we gaan doen, welke film wil je zien, welke kleur auto vind jij mooi.
Bloemen meenemen voor mijn moeder, kleinigheidjes meenemen voor mijn zusje, hij was het ook altijd met iedereen eens.
Toen ik het uitmaakte heeft mijn moeder gehuild.

Maar het is heel vervelend om alles te moeten bepalen, overal je zin in te krijgen en nooit tegengas te krijgen. Het is soms ook gewoon handig als je vriend durft te zeggen dat die broek niet de beste keuze is, dat de auto die je wilt gebreken heeft die veel geld gaan kosten, dat hij een suggestie doet voor een etentje of gewoon zegt; goh, ik heb zin in spaghetti (ik vind koken best leuk maar elke avond bedenken wat ik moet maken hangt me soms echt de keel uit. En nee, hij mag niet koken ;-D ).
ceylon wijzigde dit bericht op 18-04-2020 21:14
11.45% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Waarom zou je iemand die heel lief is als sulletje zien?
Dan dump je hem en zoek je een eikel.
ik geef mn bek ook maar een douw
“ Ik heb het nu al een aantal keer tegen hem gezegd en dat zegt hij dat hij niet mee eens is. Hij wilt
het niet inzien en voor hem is dit gewoon aardig zijn”

Hij is het dus niet altijd met je eens, alleen als hij een andere mening heeft, dan is dat voor jou dat hij niet wil inzien dat jij gelijk hebt.

Misschien eens beginnen met hem serieus nemen als hij iets vindt? Hij heeft namelijk wel een eigen mening, alleen wil jij die niet horen omdat het niet in jouw straatje past.
patchouli_ schreef:
18-04-2020 21:25
“ Ik heb het nu al een aantal keer tegen hem gezegd en dat zegt hij dat hij niet mee eens is. Hij wilt
het niet inzien en voor hem is dit gewoon aardig zijn”

Hij is het dus niet altijd met je eens, alleen als hij een andere mening heeft, dan is dat voor jou dat hij niet wil inzien dat jij gelijk hebt.

Misschien eens beginnen met hem serieus nemen als hij iets vindt? Hij heeft namelijk wel een eigen mening, alleen wil jij die niet horen omdat het niet in jouw straatje past.

Juistem.
Wat moet hij dan met de deurklinken doen, aflikken zodat jij hem een stoere klootzak kan vinden?
Heeft iemand je vertelt dat je een enter moest toevoegen ofzo? Wat leest dit ongelukkig zeg.

Als je je vriend te lief vind, houdt niemand je tegen om hem beschikbaar te maken voor iemand die hem wel waardeert om hoe hij is. En dan kun jij een relatie aan gaan met een klootzak. En dan leeft iedereen gelukkig. Behalve jij, want jij hebt dan geen lieve vriend.
es_ schreef:
18-04-2020 19:30

ik hoop dat jullie jullie ervaringen tips en meningen kunnen helpen
Liefs x

Ervaringen met een lief vriendje dat het jou en je familie te graag naar de zin maakt... ja, had ik die maar :hyper:
Hierbij wel een tip en een mening:

Madeliefjees schreef:
18-04-2020 21:21
Dan dump je hem en zoek je een eikel.
la_cucaracha wijzigde dit bericht op 18-04-2020 21:30
0.24% gewijzigd
Ya no puede caminar
Ik denk dat je wil zeggen dat hij geen ruggengraat heeft en dat is heel vervelend.

Als het een breekpunt is, dan moet je ermee stoppen. Want eens jullie relatie nog verder gaat, wordt het alleen maar erger. Jij zal altijd de kastanjes uit het vuur moeten halen. En je gaat dat ding dat je nu een beetje ergert, als een héél groot gebrek beschouwen.
Er is natuurlijk en reden waarom hij je altijd je zin geeft. Mogelijk wil je graag je zin doordrijven en heeft hij geen zin om een boos gezicht te zien of voortdurend strijd te hebben om iets wat hem toch al niet veel kon schelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik snap je wel to.
Het is ook ergens de makkelijkste weg, niets zelf hoeven bedenken, gewoon met iedereen meegaan.
Heb je het idee dat je hem wel kent?
Meprim schreef:
18-04-2020 21:29
Heeft iemand je vertelt dat je een enter moest toevoegen ofzo? Wat leest dit ongelukkig zeg.
Gewoon aan het einde van het vakje een enter gedaan. :)
es_ schreef:
Nu hoor ik je denken een te lief vriendje, hoe kan dat nou?

We wonen samen in een klein stadje waar iedereen elkaar kent.

Laat mij raden......

Afbeelding
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Mijn ervaring met iemand waar je geen ruzie mee kunt maken (“Dit is geen ruzie Lemoos, dit is een discussie”), die uit een gezin komt waarin niemand ‘boos’ mag gaan slapen/weggaan: het is goed gekomen.

Er waren gewoon nieuwe zaken nodig die hem wel zeer nauw aan het hart lagen. Zoals een hond opvoeden, samenwonen en later een kind. Toen bleek hij wel haren op de tanden te hebben als het erop aankwam. En hij heeft moeten leren dat voor sommige dingen een ‘sorry’ gewoon niet goed genoeg is om alle lucht te klaren. Dat je de rit maar moet uitzitten en niet van iemand kan afdwingen dat ze het NU gaan uitpraten omdat je niet tegen ruzie kan. En dat het gewoon kan, af en toe onredelijk zijn en dat mensen dan nog steeds vrijwillig bij je blijven.
slijmen is aardig doen om er iets voor terug te krijgen.

Als je dat van jouw vriendje zegt, vind je hem dus een bedrieger.

De deurklink niet aanraken vind ik netjes, zeker als jouw moeder daarom vraagt.
(of het nodig is, is een andere discussie).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
ragatanga schreef:
18-04-2020 21:36
Laat mij raden......
:cheer:
Oriander schreef:
18-04-2020 21:13
Waarom zou je iemand die heel lief is als sulletje zien?
Ja, dit. Heel lullig voor hem. Denkt hij aardig te zijn, vinden mensen hem om vreemde redenen een sulletje.
To, ik denk dat dit een moeilijk op te lossen probleem is als je je hier echt aan ergert. Of makkelijk juist, je kunt het natuurlijk uitmaken. Maar jullie zijn vijf jaar samen, dit is toch wel echt wie hij is. Take it or leave it.
Hij heeft wel een eigen mening. Hij gaat niet onaardig doen omdat jij dat van hem vraagt.

Top vent!
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.

Livin' da StiffmeisterLife!
es_ schreef:
Ik heb het nu al een aantal keer tegen hem gezegd en dat zegt hij dat hij niet mee eens is. Hij wilt het niet inzien en voor hem is dit gewoon aardig zijn...
...
Ik wil hem heel graag helpen en uitleggen dat lief zijn en te lief zijn een groot verschil is hoe mensen met je omgaan. Te lief zijn kan ook gebruik gemaakt van worden of je niet serieus genomen worden omdat mensen toch denken dat ze altijd alles bij je mogen en kunnen maken

Noem nou eens 1 voorbeeld.

Je hebt een heel verhaal maar niet 1 voorbeeld waar dat dan uit blijkt. Behalve dan -allemachtig- dat hij het niet met je eens is!!
Volgens mij moet je hem vertellen, dat wat jij ook zegt, wat dan ook, dat hij jou recht in je gezicht moet uitlachen.
Voor de rest moet ie niks veranderen.
smulrol schreef:
18-04-2020 21:26
Wat moet hij dan met de deurklinken doen, aflikken zodat jij hem een stoere klootzak kan vinden?
:HA:

En nu iets serieuzer: is het niet gewoon zo dat de koek op is voor jou? Als ik kijk naar de voorbeelden die je noemt kan ik mij niet voorstellen dat je dat heel rationeel gezien als een slechte eigenschap beschouwt. Of denk je dat de intentie waarmee hij die dingen doet niet zuiver is?
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven