Tekortschieten

19-09-2012 13:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende en hoop dat jullie misschien advies of ervaring in deze hebben

Ik heb sinds negen maanden een nieuwe relatie met een geweldige man. We wonen inmiddels samen en hij heeft co-ouderschap over zijn zoontje, die dus de helft van de tijd bij ons woont.

Ik ben ontzettend gelukkig met onze relatie; mijn leven is echter wel ontzettend veranderd sindsdien. Ik ben erg gek met zijn zoontje en vind het fijn om ook thuis te zijn als hij er is.

Ik ben van nature een vrij huiselijk type, ik heb veel tijd voor mezelf nodig en deze neem ik dan ook. Tijdens mijn vrijgezelle periode (voorgaande 3,5 jaar) had ik naast deze tijd voor mezelf genoeg tijd over voor sociale contacten met zowel vrienden als familie. Sinds ik in dit 'gezinsleven' zit is mijn tijdsindeling echter veranderd. Naast de tijd die ik thuis doorbreng alleen, met mijn vriend en zijn zoontje en op het werk en bij mijn studie, blijft er efficient simpelweg minder tijd over voor sociale contacten.Op dit moment zie ik vrienden/familie gemiddeld twee keer per week een avond/middag/dag.

Nu krijg ik de laatste weken/maanden vanuit verschillende hoeken (zowel vrienden als familie) te horen dat zij het erg jammer vinden dat ik minder tijd voor ze heb. Ik snap dit, maar als ik 'toegeef' aan alle uitnodigingen ben ik 5 avonden in de week weg, iets wat ik zelf niet fijn vindt en ook niet in relatie tot mijn vriend en zijn zoontje.Ik heb aan iedereen afzonderlijk geprobeerd duidelijk te maken hoe ik worstel met het herindelen van mijn tijd, maar ik krijg hierin weinig wederhoor.

De laatste weken loop ik ontzettend te malen hoe ik dit voor iedereen 'beter' kan maken, maar ik kom er niet uit. Ik heb op dit moment het gevoel geeft dat ik ontzettend tekortschiet naar iedereen toe, waardoor de stress toeneemt en ik steeds minder zin en energie krijg om tijd te besteden aan mijn sociale contacten.

Ik hoop dat iemand een verhelderend licht kan schijnen over het bovenstaande, alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met alle voorgaande schrijvers/sters eens.

wat ik ook lees in je post is dat JIJ weg bent naar hen toe. Ze kunnen toch ook naar jou komen, als ze je graag willen zien?

Willen ze dat niet, of kunnen ze dat niet ,vanwege 'druk' dan zeg je "en ik heb hetzelfde dilemma. Waarom verwacht je het dan wel van mij?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven