Time out relatie

18-10-2020 09:12 59 berichten
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn nu bijna een jaar samen we hebben elkaar leren kennen in de kroeg.
Vanaf onze eerste date is het heel snel gegaan we hadden de dag nadat wel elkaar ontmoet hadden bij mij thuis afgesproken en sinds dien waren we elke dag samen.
Nu zijn er de laatste tijd steeds meer kleine irritaties waardoor we niet leuk tegen elkaar doen en dan slapen we allebei even thuis. Naar 2 dagen missen we elkaar dan en zoeken we elkaar weer op. Nu hebben we het hier over gehad en zijn we tot de conclusie gekomen dat dit niet zo langer kan want dan barst de bom echt. We merken gewoon dat we te lang alleen zijn geweest en dat we gewoon gelijk te snel zijn gegaan waardoor we niet aan elkaar en aan het altijd samen zijn konden wennen. We hebben nu afgesproken om een time out te nemen van 3 weken dus even helemaal geen contact en elkaar niet zien en om dan over 3 weken weer af te spreken om te kijken of we verder gaan of dat we er een punt achter zetten. En als we dan toch besluiten verder te gaan met elkaar we niet weer in het oude patroon vallen en dus niet elke dag afspreken. Dit hebben we afgelopen maandag besloten en ik merk gewoon dat ik hem heel erg mis en het liefst contact met hem zoek maar dit niet doe omdat ik hoop dat hij mij dan ook kan missen. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met zo'n time out en of dit geholpen heeft of dat ik er gewoon beter een punt achter kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-10-2020 10:44
Time out werkt niet. Als je na een jaar al zulke problemen hebt dat je een pauze nodig hebt wordt dit 'm gewoon niet.
dit
-
Trien30 schreef:
18-10-2020 18:20
Volgensmij lees je niet goed wat ze schrijft.

Ik weet overigens wel hoe dit gesprek gaat eindigen als je gaat vertellen wat je van plan bent.

Je komt enorm claimend over. Je kan hem beter voorstellen wat hier al door meerdere is verteld. Dat je voorlopig wil latten en dat ook gaan doen. Dat je wel op den duur wil samenwonen maar dat dat nu misschien niet handig is.

Overigens jij bent 31. Heb jij (nog) een eigen kinderwens?
Oké dankjewel voor de tip dat zal ik doen. Jij die heb ik en dat weet hij ook en hij zou in de toekomst ook nog een kindje willen.
Alle reacties Link kopieren
Michelle789 schreef:
18-10-2020 18:41
Oké dankjewel voor de tip dat zal ik doen. Jij die heb ik en dat weet hij ook en hij zou in de toekomst ook nog een kindje willen.
Denk dat dat onbewuste druk op de relatie legt gezien je leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Michelle789 schreef:
18-10-2020 18:41
Oké dankjewel voor de tip dat zal ik doen. Jij die heb ik en dat weet hij ook en hij zou in de toekomst ook nog een kindje willen.
We leven nu, niet in de toekomst. Wanneer de basis nog niet goed genoeg is dan nog even geen baby. NU 6 mnd tot 1 jaar latten is toch niet voor altijd. Het is ook raar om vanaf date 1 24/7 onafscheidelijk te zijn. Heb je wel genoeg de tijd genomen om te daten en elkaar eerst rustig te leren kennen?

Geef hem de tijd om zijn zaken op te lossen. Date 2x per week tot zijn leven weer wat rustiger is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Met afstand is nog nooit een probleem opgelost. Alleen ontweken.

Als jullie te snel zijn gegaan kun je dat niet meer terugdraaien. De irritaties zijn er nu eenmaal. Waarom praten jullie er niet rustig over, en spreken jullie af om het vanaf nu wel wat rustiger aan te pakken om te kijken hoe dat gaat. Een andere optie is helemaal stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
18-10-2020 11:18
Dat ben ik niet met je eens. Dan ben je eerder uitzondering dat de regel. En die moeten er ook zijn :flirting:
Hier ook hoor
Op date 3 bleef hij slapen en hij is nooit meer weggegaan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn ooit eens een paar maanden uit elkaar geweest. Begon met een time out van 2 weken. Inmiddels zijn we alweer ruim 8 jaar samen. Het is niet waar dat time outs/tijdelijk uit elkaar nooit werken.
TO, de sleutel is ruimte geven aan elkaar, luisteren en begrip (echt begrip) hebben voor elkaars belangen. Het domste wat je nu kan doen is beginnen over hoe dat dat later moet en dat je wel wil samenwonen. Je zet hem dan onder druk. Deal met je onzekerheid of kap er mee. Dat samenwoongesprek komt wel als de flow weer goed is.
Alle reacties Link kopieren
Time outs geloof ik persoonlijk niet echt in. Is gewoon een opstapje naar een breakup in mijn ogen. Voor anderen kan dit natuurlijk wel werken hoor, daar niet van.

Ik vraag me altijd wel af (ook bij mezelf hoor) hoor je niet nu nog op een roze bubbel te zitten als het de ware is? Als je na zo snel al twijfels of irritaties hebt, is dit het dan wel? Ik weet het niet... Misschien kijk ik wel gewoon teveel series/films.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
Ik had in mijn vorige realtie een timeout van enkele weken. Daarna hebben we nog een klein jaar doorgemodderd. Nu is het uit.

Tja, ik denk dat timeouts wel kunnen werken. Maar het ligt aan het type probleem, en de bereidheid van mensen iets te willen veranderen. Dat is mijn ervaring. Mensen veranderen weinig. Dat is ook mijn ervaring. Maar ik ken ook stellen waarbij het gewerkt heeft, of hun issues echt opgelost waren, nee. Maar de bereidheid om dingen te accepteren was voor hun een succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven