Tips gewenst! Hoe breng je in je eentje wat spanning terug?

22-12-2008 14:47 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik zit vandaag een beetje te tobben en dacht opeens: het viva forum, daar zijn vast genoeg mensen te vinden die me van wat advies/tips kunnen voorzien.. Fijne gedachte: er is altijd nog het Viva-forum .

Ik woon samen met mijn vriend en heb het gevoel dat we een goede relatie hebben, steeds beter omdat we allebei proberen open te blijven als ons iets dwarszit etc maar dat doet er nu niet eens zoveel toe. Wat er wel toe doet is dat ik het gevoel heb dat het niet meer zo spannend is tussen ons. Mijn vriend heeft weinig energie (en probeert daar ook wat aan te doen met behulp van een psycholoog) maar de laatste tijd nog minder door drama met familie en veel werk. Ik merk dat ik iets begin te missen, je best doen voor elkaar, speciale dingen doen etc. Ik was altijd zo dat ik dingen bedacht om te gaan doen, of probeerde het spannend te houden door bijvoorbeeld sex op rare plaatsen voor te stellen, of mijn vriend een beetje opgeilen als we uitgingen ofzo. Maar omdat er zo weinig respons komt ben ik geloof ik ook een beetje lui geworden, en dat vind ik echt niet leuk. Ik heb weer wat inspiratie nodig om wat dingen te ondernemen om de spanning weer wat terug te brengen, en dat ik ook niet bang ben dat hij er waarschijnlijk niet op zit te wachten (want dat speelt ook een beetje mee). Dus, hebben jullie tips, ideeen?

Alvast bedankt!
Hier zijn al wel meerdere topics over geopend dus misschien kun je daar even tussen kijken?
Het eerste wat in mij opkwam was: laat alles even rustig zijn zoals het is. Je vriend loopt bij een psycholoog en dat zal vast met een reden zijn. Laat een relatie een keer niet zo spannend zijn en prikkelend. Zoek de prikkels even in iets anders. Als je relatie goed is dan moet deze ook tegen een stootje kunnen. Het stootje is: even helemaal niks moeten van beide kanten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven