Tips voor de ceremoniemeester
zaterdag 17 november 2018 om 10:17
Ik ben gevraagd als ceremoniemeester op de bruiloft van mijn zwager en zus.
Een eer, en ik vind het erg leuk om te doen.
Nu ben ik op zoek naar ideeën voor leuke 'rottigheid' .
Het is maar een kleine bruiloft met weinig gasten maar ik wil wel iets ludieke doen.
Het topic met bruiloftsmissers heb ik al gevonden.
Hebben jullie nog leuke ideeën?
Een eer, en ik vind het erg leuk om te doen.
Nu ben ik op zoek naar ideeën voor leuke 'rottigheid' .
Het is maar een kleine bruiloft met weinig gasten maar ik wil wel iets ludieke doen.
Het topic met bruiloftsmissers heb ik al gevonden.
Hebben jullie nog leuke ideeën?
zaterdag 17 november 2018 om 11:32
Zorg dat de dag voor ze van hun huwelijksreis terug komen hun koelkast gevuld is met hun favoriete ontbijtspulletjes, versgeperste jus en 'n fles champagne. En lekkere afbakbroodjes in huis. Zodat ze die dag niet meer om boodschappen hoeven. Rottigheid met ballonnen of andere flauwekul zou ik niet waarderen.
zaterdag 17 november 2018 om 11:36
Cynthiaxxx schreef: ↑17-11-2018 10:54Maar iets leuks en ludieks. Voor op het feest en evemtueel de gasten bij te betrekken
'Ludiek'. Brrr.
zaterdag 17 november 2018 om 11:41
Dan stuur je lekker niks in, zullen vast genoeg andere mensen zijn die het wel doen. Ik vind dit persoonlijk een stuk beter te pruimen dan alle suggesties over wat je in hun huis kunt doen (ballonnen, lampen eruit, rozenblaadjes, wat dan ook).
zaterdag 17 november 2018 om 11:47
viva-amber schreef: ↑17-11-2018 11:27Ik ook niet...infantiel gedoe na een drukke dag. Ik zou sowieso niet fijn vinden dat ik iets 'rottigs' moet op mijn dag omdat een ander dat grappig vindt.
Inderdaad. En meestal diegene die zoiets doen vinden het zelf het meest grappig en vinden zichzelf blijkbaar interessant en zadelen andere gasten ermee op.
zaterdag 17 november 2018 om 11:55
zaterdag 17 november 2018 om 12:48
Ja dit dus. Was ooit op een bruiloft waar collega's van de bruid wat dingen doen. Duurde denk ik wel 25 min. Allemaal van die insider jokes of juist van dat neutrale geleuter omdat ze nou ook weer niet zo dik met elkaar zijn dus niet echt iets persoonlijks weten te vertellen. Voor de overige gasten was het dus geen klap aan. Nog los van hoe houterig en klungelig het in elkaar stak.
zaterdag 17 november 2018 om 13:04
Ik vind zo'n diaserie met grappige foto's en leuke tekst erbij wel leuk.
Wij hebben ooit gehad dat je online een pagina in moest vullen en een foto toe moest voegen. Dat werd dan uiteindelijk een vrienden boek voor 't bruidspaar, vonden ze heel leuk.
Ik ben ook niet echt van de stukjes maar toch al een paar keer echt leuke dingen gezien. Vond dat ook echt niet erg om naar te kijken.
Wij hebben ooit gehad dat je online een pagina in moest vullen en een foto toe moest voegen. Dat werd dan uiteindelijk een vrienden boek voor 't bruidspaar, vonden ze heel leuk.
Ik ben ook niet echt van de stukjes maar toch al een paar keer echt leuke dingen gezien. Vond dat ook echt niet erg om naar te kijken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
zaterdag 17 november 2018 om 13:12
Misschien verschilt dit inderdaad per familie maar ik vind dit echt verschrikkelijk.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 21:40
15.34% gewijzigd
zaterdag 17 november 2018 om 13:16
GroteZakChips schreef: ↑17-11-2018 13:12Nachtmerrie! Misschien verschilt dit inderdaad per familie maar ik vind dit echt verschrikkelijk. Kan ook vreselijk lang duren. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd om de bruidegom in zijn luier te zien of met zijn knuffelkonijn.
Dat moet je gewoon op de achtergrond laten draaien, wie het leuk vindt kijkt tussendoor wat, wie het niet interesseert hoeft niet te kijken.
zaterdag 17 november 2018 om 13:21
Pcies en dat kun ook doen met een fotocollage.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 17 november 2018 om 14:21
Wij hebben een klein kaartje met de trouwkaarten meegestuurd en de gasten gevraagd hier iets op te schrijven wat ze het bruidspaar wilden geven. Dat kon vanalles zijn: een fles wijn, een avondje eten, een keer ramen lappen, een uitstapje, enz. De gasten hadden hierdoor niet veel voorbereiding en werden ook niet op kosten gejaagd. Tijdens de bruiloft alle kaartjes verzameld en aan een boompje gemaakt en deze aangeboden. Stonden heel leuke cadeaus tussen, mensen hadden er echt moeite voor gedaan en het bruidspaar kon de cadeaus 'innen' op een moment dat het hen en de gever uitkwam.
zaterdag 17 november 2018 om 14:32
Dat was dus ook gelijk het cadeau van de gasten? Of moesten ze nog een envelopje daarnaast meenemen? Lijkt me erg lastig als gast. Ik kan wel "ramen lappen" opschrijven, maar als dat mijn enige cadeau is dan toch liever niet. En als er nog verwacht wordt dat er een "echt" cadeau bij komt dan worden het dus allemaal goedkope dingetjes.Suykerspin schreef: ↑17-11-2018 14:21Wij hebben een klein kaartje met de trouwkaarten meegestuurd en de gasten gevraagd hier iets op te schrijven wat ze het bruidspaar wilden geven. Dat kon vanalles zijn: een fles wijn, een avondje eten, een keer ramen lappen, een uitstapje, enz. De gasten hadden hierdoor niet veel voorbereiding en werden ook niet op kosten gejaagd. Tijdens de bruiloft alle kaartjes verzameld en aan een boompje gemaakt en deze aangeboden. Stonden heel leuke cadeaus tussen, mensen hadden er echt moeite voor gedaan en het bruidspaar kon de cadeaus 'innen' op een moment dat het hen en de gever uitkwam.
zaterdag 17 november 2018 om 14:42
Of ze er nog een cadeau bij wilden geven hebben we bij de gasten zelf gelaten. Sommige hadden wel wat bij zich en sommige hadden een duurder cadeau op t kaartje gezet. Op de kaartjes stonden voornamelijk dingen die het bruidspaar samen met de gever kon gaan doen. Bv naar een optreden van een band waarin iemand speelt, een avond bbq'en bij de gever, enz. Werd erg leuk gevonden door zowel de gasten als t bruidspaar.Cafetière schreef: ↑17-11-2018 14:32Dat was dus ook gelijk het cadeau van de gasten? Of moesten ze nog een envelopje daarnaast meenemen? Lijkt me erg lastig als gast. Ik kan wel "ramen lappen" opschrijven, maar als dat mijn enige cadeau is dan toch liever niet. En als er nog verwacht wordt dat er een "echt" cadeau bij komt dan worden het dus allemaal goedkope dingetjes.
zaterdag 17 november 2018 om 14:46
Ik was laatst op een bruiloft en daar moest het bruidspaar een quiz gaan doen over henzelf. Er werd dan een vraag gesteld bijvoorbeeld: welk eten vind piet het lekkerst? en dan ging piet eerst antwoorden, de bruid kon niks horen, en daarna mocht de bruid het antwoord geven. Waren redelijk normale vragen dus voor henzelf ook nog leuk om te doen.
zaterdag 17 november 2018 om 14:56
Ik had juist een ceremoniemeester om alle verrassingen tegen te houden zodat bridezilla Shaun alles volgens draaiboek kreeg zonder rare foto's, flauwe rijmpjes, quizjes, rozenblaadjes in bed, ballonnen in de hal, babyfoto's, liedjes en andere 'ludieke' dingen. Overleg met het bruidspaar wat ze willen en of ze zoiets wel op prijs stellen.
zaterdag 17 november 2018 om 15:21
ShaunTheSheep schreef: ↑17-11-2018 14:56Ik had juist een ceremoniemeester om alle verrassingen tegen te houden zodat bridezilla Shaun alles volgens draaiboek kreeg zonder rare foto's, flauwe rijmpjes, quizjes, rozenblaadjes in bed, ballonnen in de hal, babyfoto's, liedjes en andere 'ludieke' dingen. Overleg met het bruidspaar wat ze willen en of ze zoiets wel op prijs stellen.
Inderdaad.
Maar gelukkig wordt dat bij ons ook allemaal niet gedaan.
Ik was laatst wel op een feestje waar ze met zo'n afschuwelijk ABC afkwamen, gelukkig moest mijn dochter naar de wc, dat maar lekker rustig aan gedaan zonder te haasten...
zaterdag 17 november 2018 om 15:28
Wij hadden laatst een filmpje laten maken met allemaal vragen over het bruidspaar met familie en vrienden van allebei de kanten was erg grappig dat iedereen een ander antwoord heeft bij de zelfde vraag.
En het bruidspaar krijgt elk week een kaartje met jullie zijn nu 1 week getrouwd en dan met een foto van 1 van de vrienden en dan een wens er bij.
En het bruidspaar krijgt elk week een kaartje met jullie zijn nu 1 week getrouwd en dan met een foto van 1 van de vrienden en dan een wens er bij.
zaterdag 17 november 2018 om 15:46
Dit heb ik ook eens gezien op een bruiloft. Vond er niks aan.Browniechocolate schreef: ↑17-11-2018 15:28Wij hadden laatst een filmpje laten maken met allemaal vragen over het bruidspaar met familie en vrienden van allebei de kanten was erg grappig dat iedereen een ander antwoord heeft bij de zelfde vraag.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 21:40
23.44% gewijzigd
zaterdag 17 november 2018 om 15:59
zaterdag 17 november 2018 om 16:56
Vlaginvaas schreef: ↑17-11-2018 15:59Hard werken hoor als ceremoniemeester, kun je een beetje ‘regelen’’? Begrijp je dat je zeker het eerste deel niet aan de drank kunt omdat jij moet zorgen dat alles gladjes verloopt? Ik heb het destijds alleen voor zus en beste vreindin gedaan want het is echt wel een ‘baan’ die dag......
Oh die paar keer dat ik ceremoniemeester was (meer dan 15 jaar geleden) had ik echt bar weinig te doen. Stukjes werden bij ons nooit verboden, dus het enige wat ik moest doen was die stukjes een beetje handig plannen. Vooraf ook maar weinig vragen gehad, en overdag was het schema bij alle daggasten wel bekend dus liep het allemaal behoorlijk vanzelf.
zaterdag 17 november 2018 om 17:24