Toekomst afstandsrelatie
dinsdag 12 augustus 2025 om 16:11
Mijn partner en ik hebben een langeafstandsrelatie. Ik woon in Groningen en werk in farmsum. Mijn vriendin woont en werkt in Deventer.
Ik heb een vast contract verdien vrij goed (hoofdverdiener) en ben ik bezit van een koopappartement. Mijn vriendin heeft een vast contract en heeft een huurappartement (studio).
Mijn vriendin heeft een leuke sociale kring, waar ik ook goed mee kan opschieten. Ze hecht veel waarde aan contact met haar vriendinnen en familie. Vooral het contact met haar broertje. Ze wonen allemaal in de buurt. Ook de stad zelf met de mooie omgeving is onlosmakelijk verbonden met mijn vriendin. Haar werk is op loopafstand. Mijn vriendin woont liever in een stad, dan in een dorp. Ze heeft een bepaald 'gevoel' nodig bij een plek. Mijn vriendin is een bezig bijtje. Geen persoonlijkheid die alle dagen thuis te vinden is.
Mijn sociale kring is kleiner dan die van mijn partner, mijn partner heeft daar ook niet veel contact mee. Ik hecht veel waarde aan contact met mijn ouders. Ze betekenen veel voor mij. Ik probeer ze dan ook iedere week te zien. Ik ben minder gehecht aan een plek. Ik zou zowel in een dorp als stad kunnen wonen. Ik kan mezelf thuis prima vermaken, maar natuurlijk ga ik er ook graag op uit. Ik ben iemand die graag leuke dingen doet, maar ook wel spaart. Mijn vriendin spaart eigenlijk niet en 'leeft' als het ware. Geld is voor haar niet belangrijk. Het maakt haar dan ook niet uit of we een toekomstig huis kopen of huren.
We zijn op een punt aangekomen dat we een keuze moeten maken over onze toekomst..
Hoe ga ik het ook aanpakken, met mijn koopwoning, veranderen van baan, kopen nieuwe woning. Welke volgorde, de risico's die er bij komen kijken. Dat geeft stress.
Ik houd enorm veel van mijn vriendin en kan het me niet voorstellen dat het hierop zou moeten vast lopen.
Kan iemand me hierin wat opweg helpen/advies geven. Zijn er mensen die ook op zo'n punt gestaan hebben?
Ik heb een vast contract verdien vrij goed (hoofdverdiener) en ben ik bezit van een koopappartement. Mijn vriendin heeft een vast contract en heeft een huurappartement (studio).
Mijn vriendin heeft een leuke sociale kring, waar ik ook goed mee kan opschieten. Ze hecht veel waarde aan contact met haar vriendinnen en familie. Vooral het contact met haar broertje. Ze wonen allemaal in de buurt. Ook de stad zelf met de mooie omgeving is onlosmakelijk verbonden met mijn vriendin. Haar werk is op loopafstand. Mijn vriendin woont liever in een stad, dan in een dorp. Ze heeft een bepaald 'gevoel' nodig bij een plek. Mijn vriendin is een bezig bijtje. Geen persoonlijkheid die alle dagen thuis te vinden is.
Mijn sociale kring is kleiner dan die van mijn partner, mijn partner heeft daar ook niet veel contact mee. Ik hecht veel waarde aan contact met mijn ouders. Ze betekenen veel voor mij. Ik probeer ze dan ook iedere week te zien. Ik ben minder gehecht aan een plek. Ik zou zowel in een dorp als stad kunnen wonen. Ik kan mezelf thuis prima vermaken, maar natuurlijk ga ik er ook graag op uit. Ik ben iemand die graag leuke dingen doet, maar ook wel spaart. Mijn vriendin spaart eigenlijk niet en 'leeft' als het ware. Geld is voor haar niet belangrijk. Het maakt haar dan ook niet uit of we een toekomstig huis kopen of huren.
We zijn op een punt aangekomen dat we een keuze moeten maken over onze toekomst..
Hoe ga ik het ook aanpakken, met mijn koopwoning, veranderen van baan, kopen nieuwe woning. Welke volgorde, de risico's die er bij komen kijken. Dat geeft stress.
Ik houd enorm veel van mijn vriendin en kan het me niet voorstellen dat het hierop zou moeten vast lopen.
Kan iemand me hierin wat opweg helpen/advies geven. Zijn er mensen die ook op zo'n punt gestaan hebben?
dasa123 wijzigde dit bericht op 12-08-2025 23:36
18.78% gewijzigd
woensdag 13 augustus 2025 om 21:20
Pioen00 schreef: ↑13-08-2025 16:50Ik zou haar vragen naar jou te komen of naar een totaal andere plek te verhuizen. Als jij je in haar wereld gaat begeven, is ze heel snel op je uitgekeken. Een hyper-ambitieuze vrouw en een man die het tegenovergestelde is, werkt zelden goed. Hebben jullie het wel eens over hoe jullie de toekomst zien?
Ik ben meestal erg sterk in het herkennen van sarcasme maar ik vrees dat jij serieus bent? Dit kun je niet echt menen toch?
donderdag 14 augustus 2025 om 13:15
Zeker is dat mijn mening. Ik ken maar weinig vrouwen die blij worden van een man die zo'n enorm verschil in ambitie laat zien. Een couch patato die het fijn vind als de werkdag erop zit en dan met een biertje gaat bankhangen. En dan een vrouwelijke ambitieuze carrièretijger die elke dag op haar werk met zeer competitieve mannen omgeven is. Het is geen gouden regel of zo maar bijna alle vrouwen die ik ken met een carrière knappen uiteindelijk af op mannen met dergelijk gedrag. Hoezo is dit zo'n eye opener?
donderdag 14 augustus 2025 om 13:18
Pioen00 schreef: ↑14-08-2025 13:15Zeker is dat mijn mening. Ik ken maar weinig vrouwen die blij worden van een man die zo'n enorm verschil in ambitie laat zien. Een couch patato die het fijn vind als de werkdag erop zit en dan met een biertje gaat bankhangen. En dan een vrouwelijke ambitieuze carrièretijger die elke dag op haar werk met zeer competitieve mannen omgeven is. Het is geen gouden regel of zo maar bijna alle vrouwen die ik ken met een carrière knappen uiteindelijk af op mannen met dergelijk gedrag. Hoezo is dit zo'n eye opener?
Ja, dat is toch nog steeds geen reden om te eisen dat zij dan maar uit haar woonplaats moet vertrekken. Heeft verder niks met een zogenaamde eye-opener te maken maar met lichte idioterie om te denken dat dat de oplossing gaat zijn voor een mogelijk probleem door verschil in ambitie.
donderdag 14 augustus 2025 om 13:43
Ik ken vrouwen met een fantastische carrière, die maar wat blij zijn met een man die minder ambitie heeft en thuis de zaken regelt.Pioen00 schreef: ↑14-08-2025 13:15Zeker is dat mijn mening. Ik ken maar weinig vrouwen die blij worden van een man die zo'n enorm verschil in ambitie laat zien. Een couch patato die het fijn vind als de werkdag erop zit en dan met een biertje gaat bankhangen. En dan een vrouwelijke ambitieuze carrièretijger die elke dag op haar werk met zeer competitieve mannen omgeven is. Het is geen gouden regel of zo maar bijna alle vrouwen die ik ken met een carrière knappen uiteindelijk af op mannen met dergelijk gedrag. Hoezo is dit zo'n eye opener?
Betekent niet dat die man helemaal niet werkt, maar haar carrière gaat voor, zeg maar.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 14 augustus 2025 om 14:25
Maar waarom moet zij dan ingedamd worden?Pioen00 schreef: ↑14-08-2025 13:15Zeker is dat mijn mening. Ik ken maar weinig vrouwen die blij worden van een man die zo'n enorm verschil in ambitie laat zien. Een couch patato die het fijn vind als de werkdag erop zit en dan met een biertje gaat bankhangen. En dan een vrouwelijke ambitieuze carrièretijger die elke dag op haar werk met zeer competitieve mannen omgeven is. Het is geen gouden regel of zo maar bijna alle vrouwen die ik ken met een carrière knappen uiteindelijk af op mannen met dergelijk gedrag. Hoezo is dit zo'n eye opener?
Als het niet past dan merk je dat vanzelf wel, om dan voor te stellen om haar dan maar klein te houden zodat ze misschien wel bij iemand blijft die anders in het leven staat (en waar ook totaal niets mis mee is) is gewoon debiel. En schadelijk.
Naar gedrag eigenlijk.
Als het niet werkt, dan werkt het niet. Klaar.
donderdag 14 augustus 2025 om 14:40
Of iemand een carrièretijger is of niet is toch relatief?Pioen00 schreef: ↑14-08-2025 13:15Zeker is dat mijn mening. Ik ken maar weinig vrouwen die blij worden van een man die zo'n enorm verschil in ambitie laat zien. Een couch patato die het fijn vind als de werkdag erop zit en dan met een biertje gaat bankhangen. En dan een vrouwelijke ambitieuze carrièretijger die elke dag op haar werk met zeer competitieve mannen omgeven is. Het is geen gouden regel of zo maar bijna alle vrouwen die ik ken met een carrière knappen uiteindelijk af op mannen met dergelijk gedrag. Hoezo is dit zo'n eye opener?
Vooralsnog verdient TO meer. En bij vriendin lees ik vooral iemand die leeft en niet spaart. En eventueel nog een studie wil gaan doen. Mijn beeld van een carrièretijger is dan weer anders dan dat.
donderdag 14 augustus 2025 om 14:41
donderdag 14 augustus 2025 om 16:04
Wie zegt dat ze ingedamd moet worden of klein gehouden moet worden? Wat een vreemde conclusie trek je hier. Ik ben zelf WO opgeleid, al vele jaren werkzaam in de geestelijke gezondheidszorg en ben de eerste die zegt dat iedereen die dat wil haar kansen moet kunnen pakken. Maar alles heeft een prijs en dat komt bijvoorbeeld tot uiting nu jonge vrouwen significant hoger zijn opgeleid dan jonge mannen en veel moeite hebben een voor hen geschikte partner te vinden.MissNuada schreef: ↑14-08-2025 14:25Maar waarom moet zij dan ingedamd worden?
Als het niet past dan merk je dat vanzelf wel, om dan voor te stellen om haar dan maar klein te houden zodat ze misschien wel bij iemand blijft die anders in het leven staat (en waar ook totaal niets mis mee is) is gewoon debiel. En schadelijk.
Naar gedrag eigenlijk.
Als het niet werkt, dan werkt het niet. Klaar.
Ik wil hem alleen maar waarschuwen voor zomaar alle schepen achter zich te verbranden voor een relatiesituatie waar de ambitie en werkethiek zo uit balans zijn. Sowieso maar helemaal in zijn situatie. Zoals ik al eerder schreef: Bespreek eens eerst goed de normen, waarden en doelen in beider levens. Sluit dat goed bij elkaar over 10 jaar en dat soort dingen.
donderdag 14 augustus 2025 om 16:19
Dus vrouwen hebben in verband met opleidingsniveau moeite een partner te vinden en daarom moet TO gewaarschuwd worden en vooral niet zijn schepen verbranden?Pioen00 schreef: ↑14-08-2025 16:04Wie zegt dat ze ingedamd moet worden of klein gehouden moet worden? Wat een vreemde conclusie trek je hier. Ik ben zelf WO opgeleid, al vele jaren werkzaam in de geestelijke gezondheidszorg en ben de eerste die zegt dat iedereen die dat wil haar kansen moet kunnen pakken. Maar alles heeft een prijs en dat komt bijvoorbeeld tot uiting nu jonge vrouwen significant hoger zijn opgeleid dan jonge mannen en veel moeite hebben een voor hen geschikte partner te vinden.
Ik wil hem alleen maar waarschuwen voor zomaar alle schepen achter zich te verbranden voor een relatiesituatie waar de ambitie en werkethiek zo uit balans zijn. Sowieso maar helemaal in zijn situatie. Zoals ik al eerder schreef: Bespreek eens eerst goed de normen, waarden en doelen in beider levens. Sluit dat goed bij elkaar over 10 jaar en dat soort dingen.
Wat een warrig betoog.
donderdag 14 augustus 2025 om 17:11
Pioen00 schreef: ↑14-08-2025 16:04Ik wil hem alleen maar waarschuwen voor zomaar alle schepen achter zich te verbranden voor een relatiesituatie waar de ambitie en werkethiek zo uit balans zijn. Sowieso maar helemaal in zijn situatie. Zoals ik al eerder schreef: Bespreek eens eerst goed de normen, waarden en doelen in beider levens. Sluit dat goed bij elkaar over 10 jaar en dat soort dingen.
Oh dus daarom moet ook zíj haar schepen achter zich verbranden, dan heeft zij er tenminste ook heel veel last van als ze besluit om het uit te maken
donderdag 14 augustus 2025 om 17:59
Ho ho een coachpotatoe die na thuiskomst geen donder meer uitvoert is verre van logisch voor een man die op zijn werk geen uitgebreide ambities heeft. Ook uit die categorie ken ik er zat die er thuis flink de wind onder hebben.Pioen00 schreef: ↑14-08-2025 13:15Zeker is dat mijn mening. Ik ken maar weinig vrouwen die blij worden van een man die zo'n enorm verschil in ambitie laat zien. Een couch patato die het fijn vind als de werkdag erop zit en dan met een biertje gaat bankhangen. En dan een vrouwelijke ambitieuze carrièretijger die elke dag op haar werk met zeer competitieve mannen omgeven is. Het is geen gouden regel of zo maar bijna alle vrouwen die ik ken met een carrière knappen uiteindelijk af op mannen met dergelijk gedrag. Hoezo is dit zo'n eye opener?
Je assumpties zijn echt nogal bijzonder!
donderdag 14 augustus 2025 om 21:43
vrijdag 15 augustus 2025 om 00:32
Ik heb dat niet gemist.
vrijdag 15 augustus 2025 om 09:23
O ja, my bad. Verder met je eens dat het een warrig betoog is. Wat wil diegene nu eigenlijk zeggen met de opmerking dat vrouwen gemiddeld steeds hoger opgeleid zijn en daardoor lastiger een partner kunnen vinden? Zie geen verband met het probleem van TS.
maandag 18 augustus 2025 om 22:25
Pioen00 schreef: ↑14-08-2025 16:04Wie zegt dat ze ingedamd moet worden of klein gehouden moet worden? Wat een vreemde conclusie trek je hier. Ik ben zelf WO opgeleid, al vele jaren werkzaam in de geestelijke gezondheidszorg en ben de eerste die zegt dat iedereen die dat wil haar kansen moet kunnen pakken. Maar alles heeft een prijs en dat komt bijvoorbeeld tot uiting nu jonge vrouwen significant hoger zijn opgeleid dan jonge mannen en veel moeite hebben een voor hen geschikte partner te vinden.
Jij, nu al voor de 2e keer, echt wtf.
En vrouwen hebben geen last van de eenzaamheids'pandemie' hoor. Zijn blij en vrij en de gepushte gedachtengang dat vrouwen vooral relatie en kinderen willen is achterhaald.
Mannen die niet kunnen meekomen wel, die hebben moeite met de hoogopgeleide vrouwen en hun ambities en vrijheden.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in