Model Karen Mulder verdient gerechtigheid?

24-12-2025 15:02 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Verzoek ingediend dit topic te verwijderen.
marinavalentina wijzigde dit bericht op 24-12-2025 19:01
98.08% gewijzigd
Er is zeker op afstand heel weinig in ieder geval met deze info over te zeggen. Het kan zijn dat het waar is (daarmee kan je de vreemde dingen in het verhaal verklaren) het kan ook zijn dat ze echt bijvoorbeeld in een psychose zat en dat dit echt niet echt gebeurd is (waarmee je ook de vreemde dingen kan verklaren, zelfs het niet uitzenden van het interview, als ze echt goed de weg kwijt was is uitzenden natuurlijk niet netjes). Ik denk dat haar naasten hier het beste inzicht in hebben…
Ik ben heel blij dat je dit onderwerp aankaart MarinaValentina.
De reden dat onderwerp nog niet is besproken kan liggen in de mogelijkheid dat veel vrouwen en mannen censuur en zelfcensuur opleggen.
Ze kunnen wel een vermoeden hebben hoe het zou kunnen zitten, maar zijn misschien er zelf te nauw bij betrokken om hier iets van te zeggen.
Zelfs op een forum als deze.
Een Joost Niemöller zal hier niet zo snel een item over maken, terwijl hij de meest ervaren journalist is.
Een beginnende journalist met een onzekere contract zal het waarschijnlijk eerder hebben over een bezorgde burger dan dit soort dingen.
Wat niet is kan echter nog komen.
We weten het niet, maar gezien de beerput die open gegaan is kan het heel goed waar zijn.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik weet van toen nog dat ze zeiden dat ze helemaal de kluts kwijt was door drugsgebruik. Little did I know.
Als ze gelijk had, wat moet ze zich eenzaam hebben gevoeld.
Van mij mag ook hier de onderste steen boven.
Zij is helemaal uit beeld verdwenen toch? Ze heeft laatst wel een aankondiging gedaan ergens. Maar was zelf niet in beeld.
Ik vind het, daar waar het gaat om een nog levende, volwassen persoon, enorm ongemakkelijk en invasief als ‘het internet’ leuzen gaat roepen als “Gerechtigheid voor…” of “De onderste steen moet boven”, zonder dat de persoon daar omgevraagd heeft.

Het is aan die persoon zelf, in dit geval Karen Mulder, om te bepalen wat zij wil doen met wat haar destijds is overkomen (of niet is overkomen - we weten het niet). Of dat nu betekent dat zij opnieuw haar verhaal in de media deelt, juridische stappen onderneemt, of op een andere manier ermee omgaat.

Maar het is net zo goed haar recht om te besluiten dat ze er niets (meer) mee wil doen. Misschien is het voor haar een afgesloten hoofdstuk, en dat mag ook.

Ik vind het nogal wat, als 'het internet' dan even voor haar gaat bepalen dat dat hoofdstuk niet afgesloten is.
Sess schreef:
24-12-2025 17:40
Ik vind het nogal wat, als 'het internet' dan even voor haar gaat bepalen dat dat hoofdstuk niet afgesloten is.
Niet zozeer "het internet" maar er zijn altijd wel wat individuele toetsenbord onrechtridders die, geheel belangeloos, de strijd willen aangaan.
.
Ben het wel eens met jullie. Ik heb gevraagd of het verwijderd kan worden.
MarinaValentina schreef:
24-12-2025 18:01
Maar ik snap dan weer wel, met de kennis die we nu allemaal hebben, dat je je wel e.e.a. afvraagt over haar verhaal.
Hoe dan ook triest, heel triest.
There is always something happening, and it's usually right now
Ze heeft dus 20 jaar later alsnog met de recherche gesproken achter gesloten deuren.
Er is genoeg over geschreven, niet alleen hier.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
MarinaValentina schreef:
24-12-2025 18:01

Voor het geval de mods hier even niet zijn kun je zelf ook de openingspost vast wissen.
Grobbekuiken_ schreef:
24-12-2025 18:23
Maar ik snap dan weer wel, met de kennis die we nu allemaal hebben, dat je je wel e.e.a. afvraagt over haar verhaal.
Hoe dan ook triest, heel triest.
Dank je. Idd erg triest.
BeeDifferent schreef:
24-12-2025 18:46
Voor het geval de mods hier even niet zijn kun je zelf ook de openingspost vast wissen.
Dank voor de tip!
Waar ging dit over?
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
24-12-2025 19:17
Waar ging dit over?
Over de dingen die zij in het verleden heeft aangekaart, in het licht van de huidige Epstein bagger. Zie de Engelstalige wiki van KM.
MarinaValentina schreef:
24-12-2025 19:26
Over de dingen die zij in het verleden heeft aangekaart, in het licht van de huidige Epstein bagger. Zie de Engelstalige wiki van KM.
Ah okay, heb ik denk ik totaal gemist
Voor iedereen een groene tuin
Nou ja TO, wat overdreven om je topic meteen te wissen. Als jij dit bespreekbaar wil maken, en er over wilt discussiëren, waarom niet?
Die zelfcensuur hangt me echt enorm de keel uit.

Het grootste deel van de OP bestond trouwens uit de wiki van Karen Mulder:
https://en.wikipedia.org/wiki/Karen_Mulder
Ik begrijp ook niet goed waarom dit gewist moet worden.

Ik vind het juist enorm exemplarisch voor de tijdgeest.

Ik herinner mij nog hoe ik meedijnde op wat de media mij voerde: 'huh Karen Mulder misbruikt?? Huh nu in een psychiatrische instelling?? Ok..'

Het weerspiegelt juist onwijs accuraat hoe wij jarenlang bespeeld zijn binnen dit sociale construct.

Want nú weten we dat een man (statistisch gezien) eerder zelf verkracht wordt door een man, dan dat hij vals beschuldigd wordt van verkrachting door een vrouw.

Nú weten we dat vrouwen psychiatrisch ziek verklaren eeuwenlang is gebruikt als afleiding van de misdaden die tegen vrouwen gepleegd werden/ worden.

Dus zonder ook maar iets van het bewijs gezien te hebben, statistisch en historisch gezien, is het zeer waarschijnlijk dat Karen Mulder gerechtigheid verdient
Dropdrop schreef:
24-12-2025 20:31
Nú weten we dat vrouwen psychiatrisch ziek verklaren eeuwenlang is gebruikt als afleiding van de misdaden die tegen ze gepleegd werden/ worden.
Daar heb je wel één punt.
Waarom verwijderen
We weten nu natuurlijk ook meer over de modellenindustrie dan in 2001en daarvoor.
Karen Mulder was ook een model voor Victoria’s Secret als het goed is.
https://www.theguardian.com/tv-and-radi ... ias-secret
Sess schreef:
24-12-2025 17:40
In haar tijd was haar kant van het verhaal nu eenmaal vakkundig in de doofpot gestopt en was het internet minder ontwikkeld.

Haar beschuldigingen omvatten onder meer manipulatie , hypnose en systematisch misbruik. Sommige media maakten haar belachelijk; anderen suggereerden dat er wellicht ongemakkelijke waarheden schuilgingen achter haar beweringen. Maar het debat hierover werd nooit serieus gevoerd.
Het is jammer dat het nog steeds niet is gebeurd, maar het is nog niet te laat.
Dit forum is een klein stapje daarin.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven