Toekomst.......rustig aan of toch over hebben

26-09-2008 15:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik zou het er toch met hem over hebben, het is toch belangerijk dat jullie hier samen uit komen.
Allereerst zou ik me afvragen wat zijn reden is om opeens niet meer op reis te willen. Voor Thailand is november t/m maart het beste seizoen qua klimaat. Later in 't jaar krijg je te maken met de regentijd. Is het voor hem 'n smoesje en met wat voor reden?
Overigens, voelt ie jouw toekomstplannen niet als te benauwend? Zo komt 't op mij eigenlijk wel over.
Dat van de vakantie heb ik hem ook gezegd.....en dat weet ie.

Hij geeft als reden dat ie maart te vroeg vind ( net na kerst zei ie :S)

Dit jaar zijn we begin juni geweest en dat vond ie ook vroeg....hij wil liever rond de zomer...( niet hoogseisoen) maar ik zei ook al dat thailand niet dan "kan" Dus als we niet in maart gaan dan wordt het pas november!
[
Het is geen vaag verhaal geworden hoor. En ik kan me voorstellen dat je graag ook aan wat globale lange termijn planning doet. Verhuizen en gezinsuitbreiding begin je niet zo maar even aan.

Ik heb de indruk dat jouw vriend nog even geen zin heeft in een al te strak gepland leven op dit moment. Dat huisje boompje beestje ziet hij ooit wel gebeuren, maar wil nu nog een wat vrijer en minder beperkt leven. De planning die jij in je hoofd hebt, lijkt er niet in te zitten. Het enige wat je kunt doen is er eens over praten, zonder jouw planning neer te leggen als een voldongen feit. Wat is zijn visie? Misschien kun je ergens in het midden uitkomen. Maar ik denk dat je wel een beetje water bij de wijn zult moeten doen.
quote:Ookik schreef op 26 september 2008 @ 15:47:

[...]

Daar ben ik dus ook bang voor en daarom probeerde ik het ff stil te houden....maar dat is moeilijk.

Hij zegt dat ie met mijn een kindje wilt enzo...maar hij is er nog niet zo erg mee bezig...misschien is dat benauwend ja..te eng..

Moet ik dus maar niet over hebben?Je hebt 't er al met hem over gehad en hij geeft aan dat ie er in elk geval niet afwijzend tegenover staat, alleen nu nog niet. Je bent nog maar 30, dus als ik jou was zou ik gewoon samen met hem van 't leven genieten voordat je je zo vast gaat leggen. Ga de komende paar jaar 2 keer per jaar lekker op reis ofzo, doe dingen waar je minder gelegenheid voor krijgt als er eenmaal 'n kind komt.
Ik zou zeggen: een stap per keer. Ga nou eerst maar verhuizen, dat levert al stress genoeg op zich op. Kijk daarna aan wat je wil gezinswise. Ik denk dat het een beetje teveel is in een keer wat je wil in zijn visie.
[
quote:Zwieber schreef op 26 september 2008 @ 18:18:

Ik zou zeggen: een stap per keer. Ga nou eerst maar verhuizen, dat levert al stress genoeg op zich op. Kijk daarna aan wat je wil gezinswise. Ik denk dat het een beetje teveel is in een keer wat je wil in zijn visie.Ik wil t ook stap voor stap! dat is hem nu juist...eerst verhuizen en dan pas een kind. Maar als verhuizen ook uitgesteld wordt enzo...wordt dat andere dus ook!!
Doet me erg denken aan het verhaal van iemand die ik ken. Haar vriend wilde nog geen kinderen (zij wel) en wilde niet in het buitenland wonen en werken (zij wel). Ze had er op een gegeven moment genoeg van en heeft hem gevraagd: als je dit allemaal niet wilt, wat doe je dan eigenlijk nog bij mij?

Eindresultaat is dat ze nu happy met kids in het buitenland wonen.. Hihi soms heeft een man gewoon een schop onder zijn reet nodig. Let wel: zij was op dat moment bereid en in staat om de relatie te beëindigen. Niet omdat ze niet van hem hield (houdt), maar dat ze haar eigen plannen voor de toekomst niet wilde laten schieten omdat hij zo'n twijfelkont was.

Ik vond het zelf héél erg krachtig van haar. Ze heeft geweigerd zichzelf tekort te doen..
Ik denk dat je er wel over kunt praten. Vertel hem dat je het graag wat concreter wil hebben. Dan kun je je daarop instellen.

Het is wel belangrijk dat jullie dezelfde doelen nastreven. Stilzwijgen lijkt me geen oplossing. Benauwd of niet, jij hebt die wens nu eenmaal en het minste wat hij kan doen is praten met jou over of hij dat ziet zitten en zo niet, waarom niet/wanneer hij in gedachten heeft.

Het is juist dat onduidelijke wat je onzeker maakt waarschijnlijk.
m

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven