Toestemming vragen?

19-06-2021 05:23 35 berichten
Hallo
Een paar dagen geleden had ik een leuke date, alles was oke behalve dan dat zij de jongste zus van mijn beste vriend is.
En die is nu dus boos op mij want ik heb vooraf niet gevraagd of hij het oke vond als ik zijn zusje zou daten.
Hij was op zijn best gezegd niet blij. Hij vond dat ik het vooraf aan hem had moeten vragen, hij vind dat ik dit achter zijn rug om heb gedaan. Ik was mezelf van geen kwaad bewust, zijn zus is volwassen dus ik heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht dat ik hem wat zou moeten vragen maar hij is hier dus echt kwaad om.

Iemand advies om dit weer goed te maken?
Bij voorbaat dank.
Alle reacties Link kopieren
Zeg sorry, dat je niet had bedacht dat hij het een probleem zou vinden. Dat je zijn zusje graag vaker ziet en dat je hoopt dat het geen probleem wordt tussen jou en je vriend.
Weet je waarom hij het zo'n probleem vindt?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hij bang dat zijn zusje gekwetst wordt. Dat je snel genoeg van haar krijgt en haar dan dumpt bijvoorbeeld. En hij geeft om haar gevoelens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Natuurlijk hoef je geen toestemming te vragen maar als hij echt een goede vriend is dan kan je mij niet vertellen dat je niet hebt nagedacht om het er over te hebben met die vriend die ook nog haar broer is.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn culturen waar toestemming aan broer vragen die tevens vriend is, gebruikelijk is. Heeft dat er iets mee te maken?
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je toestemming had moeten vragen. Toch snap ik die vriend wel een beetje. Als een van mijn vrienden ineens met mijn broer zou afspreken, al is het gewoon vriendschappelijk of door een gezamenlijke interesse, dan zou ik het ook wel heel gek vinden als ze dat niet tegen mij zouden zeggen. Niet erg, maar wel gek, juist alsof het dan iets stiekems is. Kan het zijn dat dat speelt? Dat het je vriend niet zozeer om toestemming vragen gaat, maar dat je niet even gezegd hebt dat je met zijn zusje had afgesproken? Vooraf dus. En even vragen wat hij daarvan vond had ik ook niet eens zo gek gevonden.
Als ik dit zusje zou zijn zou ik niet blij zijn. Ze is van zichzelf, niet van broer zeg, ze bepaalt zelf wel met wie ze op date gaat. Als zij het leuk vindt om met jou op date te gaan dan heeft broer daar niks over te zeggen. Waarom wil je vrienden zijn met iemand die denkt dat hij de vrouwelijke leden van zijn familie bezit?
Alle reacties Link kopieren
Toestemming vragen zou ik gek vinden.

Het hem als goede vriend van de horen niet vertellen ook.

Waarom heb je het hem eigenlijk niet gezegd? Lijkt me toch heel normaal, zeker als het een goede vriend is
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik had het uiteraard even kunnen zeggen maar daar heb ik niet aan gedacht, ik kwam haar tegen op Tinder en toen hebben we meteen diezelfde dag afgesproken. Ik zal hem straks wel even bellen.
Het is toch super raar als je niet aan je beste vriend vertelt dat je een date hebt met zijn zus?
Wat een onzin dat je toestemming zou moeten vragen. Het is zijn zus, niet zijn eigendom.
Alle reacties Link kopieren
Is je vriend ook boos op zijn zus eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je je hiervoor tegen vrouwen gedragen? Was je een player, een vreemdganger, een egoïst tijdens een relatie of single bestaan? Of was je aardig, respectvol, af en toe een dolletje enz?
Mogelijk speelt dat een rol?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Ik begrijp je vriend wel. Dit heeft niets te maken met dat zijn zusje niet zijn bezit is (duh). Maar met respect. Waarschijnlijk had hij het graag van te voren van jou gehoord.

Hij zal het daarnaast ook geen fantastisch idee vinden dat je, van alle mensen op de wereld, precies zijn zusje er tussenuit kiest om mee te gaan Tinder daten. Dat kan zelfs een beetje incestueus voelen. Een goede vriend van jou, die het met je zusje doet. Wat je intenties zijn met zijn zusje, zal voor hem misschien ook wel een rol spelen.

Ik heb zelf geen mannelijke vrienden, maar ik zou het ook lichtelijk apart vinden als een vriend van mij met een van mijn zusjes zou gaan daten zonder er iets over te zeggen tegen mij. Mocht er gezeik ontstaan tussen hem en m’n zusje, dan is de vriendschap sowieso klaar.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 19-06-2021 09:07
0.31% gewijzigd
lilalinda schreef:
19-06-2021 08:53
Is je vriend ook boos op zijn zus eigenlijk?
Grote kans dat hij het van zijn zusje gehoord heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind "toestemming vragen" iets uit een Amerikaanse serie/film.
Wel vind ik het inderdaad vreemd als hij je beste vriend is en je het überhaupt niet vertelt. Een andere dame zou je toch ook niet onbesproken laten?
Aan de andere kant zeg je later dat je haar op tinder zag en dezelfde dag hebt afgesproken. Dan zou ik ook niet voor die date nog vriend bellen (tenzij er dan weer uuuuuren tussen zaten).
Alle reacties Link kopieren
In de VS is er zo’n ongeschreven regel dat je niet date met de broertjes of zusjes van je beste vriend. Ik vind dat zo’n onzin…

Maar goed, leg gewoon uit dat je dat helemaal niet bedacht had dat het een ‘ding’ zou zijn.

Maar misschien kent ie je en hoe je als mannen onder elkaar over vrouwen praat en dat wil hij wellicht niet voor zijn zusje. Bespreek het gewoon.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Je had het kunnen zeggen, dat wel.
Verder mag ik hopen dat zus een volwassen en handelsbekwame vrouw is die niet onder toezicht van haar broer staat.
Alle reacties Link kopieren
Na een eerste of tweede date lijkt het me prima om te vertellen. Waarom zou je zijn toestemming nodig hebben om een date te hebben. Ik vind dat je het prima hebt gedaan.
louti schreef:
19-06-2021 08:57
Hoe heb je je hiervoor tegen vrouwen gedragen? Was je een player, een vreemdganger, een egoïst tijdens een relatie of single bestaan? Of was je aardig, respectvol, af en toe een dolletje enz?
Mogelijk speelt dat een rol?
Misschien is zijn zus alleen maar uit op een kortstondige seksrelatie.

Ze is volwassen en kent ongetwijfeld de verhalen over to.

Als to het actief verzwijgt, dan is het raar, maar ik vind vooral dat zijn beste vriend zich raar gedraagt. Zie je toch wel vaker, oudere broers die menen dat ze iets te zeggen hebben over het liefdesleven van hun zussen (niet broers, alleen zussen).
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar vind broer TO totaal niet betrouwbaar, want anders zou hij er helemaal oké mee geweest zijn als zijn zusje en zijn beste vriend zouden daten. Want leuk toch als 2 mensen die belangrijk voor je zijn, het zo leuk met elkaar kunnen vinden.
Of hij is gewoon jaloer/bang dat TO/zus geen tijd meer voor hem hebben.

Toestemming vragen is idioot. Zusje is volwassen en beslist zelf.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
19-06-2021 08:57
Hoe heb je je hiervoor tegen vrouwen gedragen? Was je een player, een vreemdganger, een egoïst tijdens een relatie of single bestaan? Of was je aardig, respectvol, af en toe een dolletje enz?
Mogelijk speelt dat een rol?
.
suzyqfive schreef:
19-06-2021 09:41
In de VS is er zo’n ongeschreven regel dat je niet date met de broertjes of zusjes van je beste vriend. Ik vind dat zo’n onzin…

Maar goed, leg gewoon uit dat je dat helemaal niet bedacht had dat het een ‘ding’ zou zijn.

Maar misschien kent ie je en hoe je als mannen onder elkaar over vrouwen praat en dat wil hij wellicht niet voor zijn zusje. Bespreek het gewoon.
Dat heb ik gedaan, en hij vind haar te jong voor mij, er zit 11 jaar tussen, dat zij in een totaal andere levensfase zit dan mij en zo nog wat dingen. Dus nu overweeg ik om de date van vanmiddag af te zeggen, want die vriendschap met hem is mij ook veel waard. Wel jammer want ik vind haar wel echt heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken dat dat niet zo handig was, toch? Ik zou het ook echt niet tof vinden als een van mijn vrienden zonder iets te zeggen opeens met mijn zusje gaat daten. Les voor de volgende keer dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven