Total Power Exchange relatie met partner

16-04-2024 08:55 322 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik wil een TPE (Total Power Exchange) relatie met mijn partner.

Ik ben een 19-jarige vrouw, mijn partner is 23.Wij zijn sinds anderhalf jaar samen en wij zijn ook al bezig met woonruimte regelen omdat wij samen willen wonen.

Mijn partner zei dat die ook wel openstaat voor een langdurige TPE relatie. Ik zou dan submissive zijn in deze TPE relatie. We zijn op dit moment van plan om in het najaar van 2024 te starten met deze TPE relatie, de bedoeling is dat deze voor altijd aan zou houden. Mijn vraag is dus of er nog tips zijn en dingen waar ik rekening mee moet houden in de aankomende TPE relatie. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Rosings- schreef:
16-04-2024 12:00
Volgens mij zijn het ook D's die er mee stoppen omdat het echt veel werk en saai kan zijn om volledige controle over iemand te hebben,

Sommige dingen zijn beter als fantasie of af en toe een korte periode.
Maar een s die wil stoppen omdat hij/zij geen zin meer heeft zal nooit geaccepteerd worden door een D die wel door wil gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:25
Ik heb niet echt mensen in mijn omgeving met wie ik het kan bespreken. Ik ken wel mensen online die in een TPE relatie zitten, en dat gaat overwegend gewoon goed. We hebben al een BDSM-dynamiek, voor ons is het meer dan logisch dat het zich evolueert in een 24/7 TPE connectie. We doen aan een gedegen voorbereiding, we zijn in januari met het idee gekomen en we zullen eind dit jaar starten.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap goed dat haar leeftijd een zorg is. Ik deel die zorg ook vanuit mijn ervaring. Maar niet iedereen is hetzelfde. En ik denk ook niet dat het bij haar aankomt.

TO: ik vind de tip dat je hier altijd uit kan stappen een goede. Dat moet je echt in je achterhoofd houden. En therapie is waarschijnlijk ook een goed idee. Niet omdat er iets mis met je is. Maar ik denk wel dat het goed is als je met iemand kan praten hierover. Hoeft niet echt een therapeut te zijn per sé. Maar iemand die ook kan zien als het niet goed met je gaat.

Het is inderdaad wel een zeer vergaande vorm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eidde schreef:
16-04-2024 12:04
Oh my..
Wat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
16-04-2024 11:35
Natuurlijk gaat dat goed. Het gaat pas fout als één van de twee deze vorm van omgang niet meer ziet zitten.

De site "fetlife" werd hier al vaker genoemd, ik raad je beslist aan daar mensen te zoeken die in een tpe zitten en daar eens face to face mee af te spreken.
Ik denk echt dat je impact voor geen meter overziet, nogmaals, laat het natuurlijk ontstaan ipv zeggen "in oktober beslis jij volledig voor mij".
Dank, ik zal eens op die site kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je dit nu op je 30e zou willen, als je misschien al meerdere relaties (en/of relatievormen achter de rug hebt), maar op je 19e....?

Ja okay niet elke 19jarige is hetzelfde. De ene heeft meer meegemaakt dan de ander, misschien al wel een serieuze relatie gehad, maar dan nog....

Ik ben nu 40 en stond op mijn 20e toch echt anders in het leven. Dacht ook dat ik al heel wat wist. Op mijn 30e dacht ik dat ook. Maar ook 10 jaar later wordt je nog elke dag weer iets wijzer en verandert je kijk op zaken.
choco-fan wijzigde dit bericht op 16-04-2024 12:17
18.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
16-04-2024 11:48
Maar geef dan eens een duidelijk antwoord over hoe die controle eruit ziet en hoe je leven er dan uit gaat zien
Simpel gezegd, hij zal alles bepalen voor mij, ik moet hem voor alles toestemming vragen, ik moet hem altijd gehoorzamen, hij heeft volledige toegang tot mij en hij maakt alle beslissingen voor mij. De details moeten uiteraard nog allemaal uitgewerkt worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
eerlijk, ik verwacht dat het een storm in een glas water is, grootste plannen die lachend worden ingehaald door de realiteit van het leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 12:16
Simpel gezegd, hij zal alles bepalen voor mij, ik moet hem voor alles toestemming vragen, ik moet hem altijd gehoorzamen, hij heeft volledige toegang tot mij en hij maakt alle beslissingen voor mij. De details moeten uiteraard nog allemaal uitgewerkt worden.

Heeft hij daar ook 100% zin in? Je vraagt nogal wat van hem.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 12:16
Simpel gezegd, hij zal alles bepalen voor mij, ik moet hem voor alles toestemming vragen, ik moet hem altijd gehoorzamen, hij heeft volledige toegang tot mij en hij maakt alle beslissingen voor mij. De details moeten uiteraard nog allemaal uitgewerkt worden.
Welke details?
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 12:14
Wat?

Je noemt hem 'mijn vriendje'. Dat zegt mij dat je totaal geen idee hebt waar jullie mee bezig zijn.
Hij volgens mij nog het allerminst.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
16-04-2024 11:35
Natuurlijk gaat dat goed. Het gaat pas fout als één van de twee deze vorm van omgang niet meer ziet zitten.

De site "fetlife" werd hier al vaker genoemd, ik raad je beslist aan daar mensen te zoeken die in een tpe zitten en daar eens face to face mee af te spreken.
Ik denk echt dat je impact voor geen meter overziet, nogmaals, laat het natuurlijk ontstaan ipv zeggen "in oktober beslis jij volledig voor mij".
Op fetlife zullen ze ook zeggen dat ze veel te jong en onervaren is.
Tenzij het geile mannetjes zijn, die zullen volledig met To meepraten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eidde schreef:
16-04-2024 12:18
Heeft hij daar ook 100% zin in? Je vraagt nogal wat van hem.
Ja, hij vindt het ook een interessant, fascinerend en opwindend plan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Catalina schreef:
16-04-2024 12:07
Nee, dat denk ik niet, maar het is goed om te weten dat dit juridisch dus geen enkele grond heeft en dat je niet in zo'n soort relatie hoeft te blijven omdat je hem nu eenmaal ooit alle controle hebt toegezegd. De wet staat achter je als je beslist om eruit te stappen.
Het punt is dat in veel relaties een soort van ‘contract ‘ wordt getekend. Ik ken deze situatie uit mijn eigen omgeving. Collega zat ook in zo’n relatie. Hij bepaalde alles. En dan bedoel ik ook echt alles. Wat ze droeg, wat en hoeveel ze at, waar ze hoelang naartoe mocht. Tracker op de gsm etc. Hij sloeg haar bont en blauw. Maar dat was ‘heerlijke en verdiende straf’ waarmee ze haar ‘liefde en onderdanigheid kon bewijzen.’ Er kwamen wazige verhalen over subspace en hoe heerlijk het was nooit iets te hoeven beslissen. Maar ook verplicht met andere stellen bepaalde zeer intieme dingen te delen en zelfs letterlijk uitgeleend te worden. Ook voor geld. Ze wilde geen hulp aannemen want ze ‘wilde’ dit zelf. Had het ‘nodig’.

Na een paar jaar was ze het zat, probeerde er uit te komen. Toen begon het stalken, bedreigen etc. Want er was een contract. Hij hield haar er aan want ze had het destijds ondertekend, bla bla bla. Lang verhaal kort. Nu psychisch compleet doorgedraaid, suïcidepogingen, werk kwijt maar ook niet meer in staat om te werken.

TO, je opmerking op mijn vraag waarom je dit wil is erg naïef. Je verwordt straks tot huisslaafje, en waarschijnlijk nog erger. Kijk alsjeblieft uit. Ga eerst maar eens samenwonen, kijk of dat lukt zonder dat je enige inbreng hebt.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 16-04-2024 12:26
0.09% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Rosings- schreef:
16-04-2024 12:17
eerlijk, ik verwacht dat het een storm in een glas water is, grootste plannen die lachend worden ingehaald door de realiteit van het leven.
Of de zoveelste femicide omdat To er achteraf toch geen zin meer in heeft maar "vriendje" haar niet wil laten gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je wil echt je lichamelijke integriteit uit handen geven? Dus hij mag bepalen of je het huis mag verlaten. Welke baan je moet accepteren (inclusief opties als sexwerker?). Wat je eet en drinkt. Mag hij je verplichten drank en drugs te gebruiken? Bepaalt hij dat je zwanger moet raken, of dat je je moet laten steriliseren?

Dit gaat consequenties hebben die je nu echt niet kan overzien. En hij ook niet. Ik geloof niets van een 23 jarige die zo'n goede dom is dat hij dit aankan, deze verantwoordelijkheid. Die so extreem volwassen is dat hij altijd zijn emoties en alle andere reacties volledig onder controle heeft. Die nooit misbruik zou maken van deze ultieme macht over een ander mens.
Het klinkt zelfdestructief voor jullie beiden.

Eens met de anderen: als jij niet voor jezelf wil of kan zorgen, dan moet je daar eerst heel erg hard aan gaan werken voor een paar jaar. Dat kan prima binnen een bdsm relatie, maar wel een waarin beide partners de verantwoordelijkheid voor zichzelf bij zich houden en de ander hierin steunen.

Stel jezelf wat kritische vragen: Heb je echt geen grenzen? Zo ja: dat is absoluut niet normaal maar een teken van ernstig trauma. Werk hieraan voor je iets onomkeerbaars beslist over je leven.
Of heb je ze wel? Compleet helder en uitgekristalliseerd en uitgesproken naar hem? En je vertrouwt hem 100% hiermee? Dat is een veel te zware last om bij iemand anders neer te leggen. Ik vind het eerlijkgezegd heel egoistisch en kinderlijk. Is dit op langere termijn echt fijn en goed voor hem? Em wat gebeurt er als hij tijdes de relatie toch zo'n grens over gaat (zoals in voorbeeld over wel/geen zwangerschap of andere zaken met levenslange gevolgen)?

Of vind je het juist wel fijn om nooit over jezelf na te hoeven denken? Nooit jezelf te hoeven leren kennen? Niet te hoeven beslissen hoe je je leven wil leiden?

Best begrijpelijk hoor, op jouw leeftijd. Maar geen goed idee. Laat je machtsspel een spel blijven, dan blijft het leuk en spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 12:21
Ja, hij vindt het ook een interessant, fascinerend en opwindend plan.
Weet hij ook dat het een 24/7 baan is naast zijn full time baan buitenshuis?
Alle reacties Link kopieren Quote
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 12:16
Simpel gezegd, hij zal alles bepalen voor mij, ik moet hem voor alles toestemming vragen, ik moet hem altijd gehoorzamen, hij heeft volledige toegang tot mij en hij maakt alle beslissingen voor mij. De details moeten uiteraard nog allemaal uitgewerkt worden.
Wanneer je mag opstaan
Wanneer je je mag aankleden
Wanneer je mag eten
Wanneer je mag drinken
Wanneer je naar school mag gaan
Wanneer je mag studeren en wat dan
Wanneer je naar je bijbaan mag
Wanneer je naar de wc mag
Wanneer je mag douchen

Jij mag niets uit jezelf beslissen, dus hij moet vóór jou denken. En misschien wil je na je bijbaan wel even lekker onder de douche. Maar hij vergeet dat jij wil douchen, want hij is lekker zelf aan het gamen ofzo. En dan gaat hij naar bed en vergeet dat hij zijn marionet op de bank heeft laten zitten. Ongedoucht en zonder dat ze naar de wc is gegaan.

Probeer het komende weekend gewoon eens 1 dag. Kijk hoe het bevalt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me echt af wat voor horror jeugd je hebt gehad dat je het normaal vind om zo'n onzalig plan op je 19e te gaan uitvoeren..?
Alle reacties Link kopieren Quote
OlarEthil schreef:
16-04-2024 12:23
Je wil echt je lichamelijke integriteit uit handen geven? Dus hij mag bepalen of je het huis mag verlaten. Welke baan je moet accepteren (inclusief opties als sexwerker?). Wat je eet en drinkt. Mag hij je verplichten drank en drugs te gebruiken? Bepaalt hij dat je zwanger moet raken, of dat je je moet laten steriliseren?

Dit gaat consequenties hebben die je nu echt niet kan overzien. En hij ook niet. Ik geloof niets van een 23 jarige die zo'n goede dom is dat hij dit aankan, deze verantwoordelijkheid. Die so extreem volwassen is dat hij altijd zijn emoties en alle andere reacties volledig onder controle heeft. Die nooit misbruik zou maken van deze ultieme macht over een ander mens.
Het klinkt zelfdestructief voor jullie beiden.

Eens met de anderen: als jij niet voor jezelf wil of kan zorgen, dan moet je daar eerst heel erg hard aan gaan werken voor een paar jaar. Dat kan prima binnen een bdsm relatie, maar wel een waarin beide partners de verantwoordelijkheid voor zichzelf bij zich houden en de ander hierin steunen.

Stel jezelf wat kritische vragen: Heb je echt geen grenzen? Zo ja: dat is absoluut niet normaal maar een teken van ernstig trauma. Werk hieraan voor je iets onomkeerbaars beslist over je leven.
Of heb je ze wel? Compleet helder en uitgekristalliseerd en uitgesproken naar hem? En je vertrouwt hem 100% hiermee? Dat is een veel te zware last om bij iemand anders neer te leggen. Ik vind het eerlijkgezegd heel egoistisch en kinderlijk. Is dit op langere termijn echt fijn en goed voor hem? Em wat gebeurt er als hij tijdes de relatie toch zo'n grens over gaat (zoals in voorbeeld over wel/geen zwangerschap of andere zaken met levenslange gevolgen)?

Of vind je het juist wel fijn om nooit over jezelf na te hoeven denken? Nooit jezelf te hoeven leren kennen? Niet te hoeven beslissen hoe je je leven wil leiden?

Best begrijpelijk hoor, op jouw leeftijd. Maar geen goed idee. Laat je machtsspel een spel blijven, dan blijft het leuk en spannend.
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Ik heb zelf nagenoeg geen grenzen, grenzen zijn niet echt een onderdeel van TPE. Hij stemt er mee in en vindt het zelf ook een goed idee, het is dus een plan van ons allebei. Het is niet zo dat ik hem dwing om mij 24/7 te gaan domineren, het is zijn eigen keus om mij volledig te controleren en te domineren.

Ik vind het inderdaad prettig dat hij dat beslist en mijn leven dan controleert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
16-04-2024 12:25
Wanneer je mag opstaan
Wanneer je je mag aankleden
Wanneer je mag eten
Wanneer je mag drinken
Wanneer je naar school mag gaan
Wanneer je mag studeren en wat dan
Wanneer je naar je bijbaan mag
Wanneer je naar de wc mag
Wanneer je mag douchen

Jij mag niets uit jezelf beslissen, dus hij moet vóór jou denken. En misschien wil je na je bijbaan wel even lekker onder de douche. Maar hij vergeet dat jij wil douchen, want hij is lekker zelf aan het gamen ofzo. En dan gaat hij naar bed en vergeet dat hij zijn marionet op de bank heeft laten zitten. Ongedoucht en zonder dat ze naar de wc is gegaan.

Probeer het komende weekend gewoon eens 1 dag. Kijk hoe het bevalt.

Hoe zit dat dan? Moet je dan in je broek schijten? Het komt er toch een keer uit.

En dan straf zeker?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word echt verdrietig van dit topic. Meid, wat jij jezelf van plan bent aan te doen. Een trauma voor de rest van je leven, voor iets wat je opwindend lijkt. Je hebt nog helemaal niks gezien van het leven. Je woont nog niet eens op jezelf. En hoe goed ken je 'vriendje' nou helemaal? Jullie wonen niet eens samen. Alles in mij roept STOP. Maar je lijkt het niet eens te willen zien. Ik hoop echt voor je dat er iemand is in je leven die tot je door kan dringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 12:29
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Ik heb zelf nagenoeg geen grenzen, grenzen zijn niet echt een onderdeel van TPE. Hij stemt er mee in en vindt het zelf ook een goed idee, het is dus een plan van ons allebei. Het is niet zo dat ik hem dwing om mij 24/7 te gaan domineren, het is zijn eigen keus om mij volledig te controleren en te domineren.

Ik vind het inderdaad prettig dat hij dat beslist en mijn leven dan controleert.
Dus hij mag je in elkaar slaan, hij mag je uitlenen aan zijn vriendengroep en hij mag je laten stoppen met werk en studie?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Eidde schreef:
16-04-2024 12:32
Hoe zit dat dan? Moet je dan in je broek schijten? Het komt er toch een keer uit.

En dan straf zeker?
Dat denk ik wel. Want ze mag niets zelf bepalen. Dus opstaan van diezelfde bank mag ook niet, want hi is niet wakker. Hij zal pas de volgende ochtend haar dan op de bank zien zitten lijkt me, want zo hoort het de rest van haar leven.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven