Total Power Exchange relatie met partner

16-04-2024 08:55 322 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik wil een TPE (Total Power Exchange) relatie met mijn partner.

Ik ben een 19-jarige vrouw, mijn partner is 23.Wij zijn sinds anderhalf jaar samen en wij zijn ook al bezig met woonruimte regelen omdat wij samen willen wonen.

Mijn partner zei dat die ook wel openstaat voor een langdurige TPE relatie. Ik zou dan submissive zijn in deze TPE relatie. We zijn op dit moment van plan om in het najaar van 2024 te starten met deze TPE relatie, de bedoeling is dat deze voor altijd aan zou houden. Mijn vraag is dus of er nog tips zijn en dingen waar ik rekening mee moet houden in de aankomende TPE relatie. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:15
Ik sta er 100% achter. Dank voor jouw tips. :heart:
Hoe kan je 100% achter iets staan waarvan je totaal niet weet hoe het uit gaat pakken?
Want dat bepaal jij namelijk helemaal niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
16-04-2024 11:12
Het klinkt als een naieve kindermeisjeswens, hem altijd laten beslissen, geen verantwoordelijkheden hoeven nemen, jij bent altijd zijn middelpunt want hij beslist wanneer en waar je eet, plast, slaapt, welke kleren je draagt, wie je vrienden zijn enz enz enz. Het lijkt de ultieme uitingsvorm van liefde. Met de nadruk op lijkt.

Heb je vrienden in je omgeving met wie je dit kunt bespreken? Heb je voorbeelden in je omgeving die deze levensstijl praktiseren en heb je daar goed contact mee?

Er zijn geen tips of dingen waar je rekening mee hoeft te houden, als je de macht eenmaal uit handen hebt gegeven krijg je hem niet meer terug. Of je moet al vluchten, weglopen.
De enige tip is, doe het niet, in elk geval niet nu! Als je over 10 jaar nog steeds deze verregaande verlangens hebt kun je het alsnog aangaan, jullie zijn pas 1,5 jaar samen, dat is niks.

Als ik na 1,5 jaar was gaan samenwonen met mijn lief was ik nu doodongelukkig geweest. En ik ben meer dan 30 jaar ouder dan jij en nog steeds heel gek met mijn vriend. Ik vind het onverstandig om in de verliefdheidsfase grote stappen te zetten. En dit is niet zomaar een grote stap, dit is een onoverzichtelijke idioot grote stap! Je zet jezelf voor decennia vast aan een man met al zijn grillen en wellicht idiote wensen. Dat is nu niet te overzien.
Gewoon niet doen.
Ik heb niet echt mensen in mijn omgeving met wie ik het kan bespreken. Ik ken wel mensen online die in een TPE relatie zitten, en dat gaat overwegend gewoon goed. We hebben al een BDSM-dynamiek, voor ons is het meer dan logisch dat het zich evolueert in een 24/7 TPE connectie. We doen aan een gedegen voorbereiding, we zijn in januari met het idee gekomen en we zullen eind dit jaar starten.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
16-04-2024 11:22
Dan zou ik eerst maar een afspraak maken bij een psychiater.
Als mijn dochter zo zou denken zou ik haar gedwongen op laten nemen.
Hoezo?
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
16-04-2024 11:23
Hoe kan je 100% achter iets staan waarvan je totaal niet weet hoe het uit gaat pakken?
Want dat bepaal jij namelijk helemaal niet
Ik sta er 100% achter dat mijn vriendje de totale controle over mij zal hebben. Dat bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:21
Dat is wel even wat anders, totaal niet vergelijkbaar met een TPE relatie. Ik was overigens niet heel rebels in de puberteit, op dit moment hebben mijn ouders niet zo veel invloed op mijn beslissingen en keuzes in het leven. Ik koos de studie en bijbaan uit. De laatste dingen die je opnoemt horen erbij, ik sta er dus neutraal tegenover.

Dus je bent al je hele leven gewend dat mensen in meer of mindere mate dingen voor je bepalen.
Dan zou ik je sterk aanraden om met iemand te gaan praten over je terughoudendheid om in de grote mensenwereld te stappen. Want dat is hoe het op mij heel erg over komt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Besef ook dat jij hem uiteindelijk gaat vervelen. Als je alles doet wat hij wil.
Mag hij dan ook vreemd gaan? Want dat zal hij willen en doen.
En dan heb je er niets over te zeggen.
Wat als jij zijn liefde nodig hebt? Omdat je iemand verliest of kinderen krijgt? Hij zal er niet voor je zijn, want jij mag niets eisen en moet stil zijn.
Maar je mag ook geen eigen geluk of weg hierin vinden, dat zal hij niet toelaten.

Ik spreek uit ervaring, en mijn verlangen bleek uiteindelijk een super groot trauma en hechtingsproblematiek.

Ik ben uiteindelijk ontsnapt en mijn leven werd nog meer een hel, want hij liet me niet gaan. Ik mag niet gelukkig zijn, daar zorgt hij wel voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:25
Ik heb niet echt mensen in mijn omgeving met wie ik het kan bespreken. Ik ken wel mensen online die in een TPE relatie zitten, en dat gaat overwegend gewoon goed.
Natuurlijk gaat dat goed. Het gaat pas fout als één van de twee deze vorm van omgang niet meer ziet zitten.

De site "fetlife" werd hier al vaker genoemd, ik raad je beslist aan daar mensen te zoeken die in een tpe zitten en daar eens face to face mee af te spreken.
Ik denk echt dat je impact voor geen meter overziet, nogmaals, laat het natuurlijk ontstaan ipv zeggen "in oktober beslis jij volledig voor mij".
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:26
Hoezo?
Omdat niemand dit wil voor haar/zijn kind. We voeden onze kinderen op als zelfstandige mensen die klaar zijn om voor zichzelf te beslissen. Niet als willoze creaturen die hun vriendje voor hen laten beslissen of ze een plasje mogen doen.

Dat snap je zelf toch ook wel?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er rekening mee houden dat het in Nederland geen enkele juridische grond heeft dat iemand anders 'voor altijd' volledige controle over je heeft. Houd dus goed in je achterhoofd dat je elk moment hieruit kunt stappen. Ook al heb je hem ooit gezegd dat hij alles voor altijd voor jou mag bepalen, dan nog heb je ten alle tijden het recht om weer zelf je eigen beslissingen te gaan nemen. Ik hoop dat je snel tot het besef komt dat het heel fijn is dat je de volledige controle over jouw leven juridisch gezien niet uit handen kunt geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:15
Ik sta er 100% achter. Dank voor jouw tips. :heart:

En hij ook? Waarom meteen deze extreme vorm, terwijl jullie nog niet veel verder zijn dan wat bdsm in de slaapkamer bij jullie ouders ? Er zijn nog heel veel tussenvormen?


Jij wil er in het najaar mee starten. Want dan hebben jullie een gezamenlijke woning waarin hij alles mag bepalen? Huis komt op zijn naam maar hij betaalt het (deels) van jouw geld?

Hoe doe je dat met je studie, je bijbaan? Mag hij daar ook bepalen wanneer je wat doet, wat je aan moet trekken, moet je hem bellen met de vraag of je iets mag eten en zo ja wat, met wie je mag praten en waarover, wanneer je naar de WC mag?
himalaya wijzigde dit bericht op 16-04-2024 11:51
4.84% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:26
Hoezo?
Omdat je er hele wereldvreemde opvattingen op nahoudt en je veel te jong bent om zulke levensbepalende dingen te beslissen
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:27
Ik sta er 100% achter dat mijn vriendje de totale controle over mij zal hebben. Dat bedoel ik.
Hij is dan je ‘vriendje’ niet meer.
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:27
Ik sta er 100% achter dat mijn vriendje de totale controle over mij zal hebben. Dat bedoel ik.
Maar geef dan eens een duidelijk antwoord over hoe die controle eruit ziet en hoe je leven er dan uit gaat zien
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt wel stockholm-syndroom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
16-04-2024 11:34
Besef ook dat jij hem uiteindelijk gaat vervelen. Als je alles doet wat hij wil.
Mag hij dan ook vreemd gaan? Want dat zal hij willen en doen.
En dan heb je er niets over te zeggen.
Wat als jij zijn liefde nodig hebt? Omdat je iemand verliest of kinderen krijgt? Hij zal er niet voor je zijn, want jij mag niets eisen en moet stil zijn.
Maar je mag ook geen eigen geluk of weg hierin vinden, dat zal hij niet toelaten.

Ik spreek uit ervaring, en mijn verlangen bleek uiteindelijk een super groot trauma en hechtingsproblematiek.

Ik ben uiteindelijk ontsnapt en mijn leven werd nog meer een hel, want hij liet me niet gaan. Ik mag niet gelukkig zijn, daar zorgt hij wel voor.
Doe dit alsjeblieft niet!!!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
16-04-2024 11:35
Natuurlijk gaat dat goed. Het gaat pas fout als één van de twee deze vorm van omgang niet meer ziet zitten.

De site "fetlife" werd hier al vaker genoemd, ik raad je beslist aan daar mensen te zoeken die in een tpe zitten en daar eens face to face mee af te spreken.
Ik denk echt dat je impact voor geen meter overziet, nogmaals, laat het natuurlijk ontstaan ipv zeggen "in oktober beslis jij volledig voor mij".
En dat zal nooit naar buiten komen want dat staat de D niet toe
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:27
Ik sta er 100% achter dat mijn vriendje de totale controle over mij zal hebben. Dat bedoel ik.
100%
Dus hij bepaalt of je stopt.met je studie??
Alle reacties Link kopieren Quote
Catalina schreef:
16-04-2024 11:38
Ik zou er rekening mee houden dat het in Nederland geen enkele juridische grond heeft dat iemand anders 'voor altijd' volledige controle over je heeft. Houd dus goed in je achterhoofd dat je elk moment hieruit kunt stappen. Ook al heb je hem ooit gezegd dat hij alles voor altijd voor jou mag bepalen, dan nog heb je ten alle tijden het recht om weer zelf je eigen beslissingen te gaan nemen. Ik hoop dat je snel tot het besef komt dat het heel fijn is dat je de volledige controle over jouw leven juridisch gezien niet uit handen kunt geven.
En jij denkt dat dat gelijk, volledig geaccepteerd gaat worden door het vriendje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een superslecht idee.

Stel voor om het eerst maar eens met je ouders en al je vrienden te bespreken. Ik hoop dat een van hen je dan naar een goede psycholoog stuurt.

Dump die vent en werk aan jezelf. Volwassen vrouwen zorgen voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
16-04-2024 11:50
En dat zal nooit naar buiten komen want dat staat de D niet toe
Volgens mij zijn het ook D's die er mee stoppen omdat het echt veel werk en saai kan zijn om volledige controle over iemand te hebben,

Sommige dingen zijn beter als fantasie of af en toe een korte periode.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
16-04-2024 11:52
En jij denkt dat dat gelijk, volledig geaccepteerd gaat worden door het vriendje?
Toevoeging om te voorkomen dat je denkt dat dit romantisch gaat worden: als je écht niet meer wil, iets dat je nu nog niet zult voelen en begrijpen, dan wil je echt niet meer.
Hij gaat dan niet met rozen voor je deur staan, maar maakt je echt kapot.
Niet omdat hij niet wil dat je weggaat omdat je zo lief bent, maar omdat hij wil winnen van je

Lees je in over femicide.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Rosings- schreef:
16-04-2024 12:00
Volgens mij zijn het ook D's die er mee stoppen omdat het echt veel werk en saai kan zijn om volledige controle over iemand te hebben,
De meeste mensen vinden hun eigen leven al hard-werken
Alle reacties Link kopieren Quote
dweedledee schreef:
16-04-2024 10:38
Mwah, ik vind dit niet zo’n goed idee voor twee mensen waarbij de prefrontale cortex nog niet volledig is ontwikkeld.

Exact dit.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Isabelxoxo schreef:
16-04-2024 11:27
Ik sta er 100% achter dat mijn vriendje de totale controle over mij zal hebben. Dat bedoel ik.
Oh my..
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
16-04-2024 11:52
En jij denkt dat dat gelijk, volledig geaccepteerd gaat worden door het vriendje?
Nee, dat denk ik niet, maar het is goed om te weten dat dit juridisch dus geen enkele grond heeft en dat je niet in zo'n soort relatie hoeft te blijven omdat je hem nu eenmaal ooit alle controle hebt toegezegd. De wet staat achter je als je beslist om eruit te stappen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven