trouwen binnen 11 weken, kan dat?

02-12-2008 09:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zitten er aan te denken om toch nog te trouwen voordat Bokito jr geboren wordt. Ik ben alleen al over 11 weken uitgerekend en vraag me af of dit dan nog wel kan?

Vriend wil het liefste heel klein trouwen en dan van de zomer een groot feest geven. (haha ik ook hoor!)
ik ben binnen 8 weken getrouwd.. met alles erop en eraan...

dus moet te doen zijn alleen ben je wel 24/7 met de voorbereidingen bezig..
Wij hebben in ruim 4 wkn onze bruiloft geregeld, Ook met alles erop en eraan, Dus dat gaat echt wel lukken hoor.

Vooral als jullie het klein willen houden.
Ja, kan makkelijk.

Belangrijkste is ondertrouw (dus uittreksels regelen) en datum gemeentehuis reserveren.

Als je dat vandaag nog even doet, is het allemaal zo geregeld.

Veel plezier! Want de voorbereidingen zijn erg leuk
Wij hebben het ook in 3 of 4 weken geregeld.

Dus: ja, het kan. Veel plezier!
quote:vlinnie1985 schreef op 02 december 2008 @ 09:24:

ik ben binnen 8 weken getrouwd.. met alles erop en eraan...

dus moet te doen zijn alleen ben je wel 24/7 met de voorbereidingen bezig..

Valt best mee... tis maar net hoeveel "toeters en bellen" je wilt ...

van moment tussen besluiten en daadwerkelijk trouwen zat bij ons een kleine 2.5 maand,

de ondertrouw idd moet je even zsm regelen ...

verder hebben we de rest eigenlijk allemaal in een maand geregeld.

fotograaf, kleding, ringen, uitnodigingen, diner, (proef-uiteten ) etc etc ...
Bij ons zat er tussen het vragen en de geplande trouwdatum 26 dagen. In een weekje hadden we alles geregeld, inclusief de ondertrouw en de papieren. Het ligt er gewoon aan wat je allemaal wilt. Als je het heel simpel houd, kun je binnen twee weken getrouwd zijn. Je moet in ondertrouw en dat moet je 14 dagen doen voor je trouwt. Dus vanmiddag even in ondertrouw en over twee weken huwelijken is heel goed te doen.

Gefeliciteerd (f)
Volgens mij wil ze juist geen feest nu, maar later. Bel de gemeente eens, zij kunnen je alles vertellen.
Ik ben in 2 weken getrouwd. Feest komt nog. Maar het was geen probleem.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Inderdaad er moeten 14 dagen tussen de ondertrouw en de werkelijke trouwdag zijn. Dus als je geen gekke dingen wilt, geen feest etc is dat zeker te doen.

Denk even aan geldige paspoorten van jullie tweetjes en de getuigen. Een stukje tekst voor de ambtenaar. Geld voor het trouwboekje en de plechtigheid bij de Gemeente.

Eeehm, ringen? En dat was het zo'n beetje.

Veel plezier!!!
Vriendin van mij heeft het ook zo gedaan, op maandagmorgen gratis, met haar dikke buik. was ook allemaal heel snel geregeld. En thuis lekker eten en drinken en een gezellig feestje.

Gefeliciteerd! Hoop dat jullie er een fijne dag van maken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Oh wat fijn! Ik wist niet dat er nog zoveel waren die een bliksembruiloft hadden!

We willen liever nu trouwen omdat we geen geld hebben maar alles toch goed geregeld willen hebben voor de kinderen. En na 8 jaar verloofd te zijn wordt het wel eens tijd ;p

En een feest in de zomer is ook veel leuker + dat ik hoogzwanger geen hele dag meer kan feesten!

Maar we moeten dus eigenlijk getuigen regelen, ondertrouw en datum?

Ringen hebben we al en ik wil verder niet in een trouwjurk.

Zijn er verder nog dingen die belangrijk zijn?
Nee, dat was het wel zo'n beetje....heel verstandig trouwens!
denk er wel aan dat je een uittreksel uit je geboorteregister nodig hebt, en dat moet je aanvragen, betalen en laten opsturen, kan best een weekje of wat duren (dus echt aanvragen daar waar je geboren bent), als je dat allebei hebt, dan kan je in ondertrouw en kan je na minimaal 2 weken trouwen wanneer er een gaatje is. Regel getuigen en verder heb je niks nodig.
grappig bokito, bij ons precies hetzelfde, 21 december hoogzwanger heel klein getrouwd, in augustus een groot feest gegeven, precies dezelfde reden, niet meer zwanger en in de zomer. Aanrader!
Wat wel leuk is, is om toch foto's van de ceremonie te hebben.

Wij zijn met 3 weken getrouwd (verplichte tussentijd in Engeland). In de ochtend getrouwd (met de bus naar het "gemeentehuis"). Daarna foto's gemaakt in een parkje in de buurt (door pa met de digitale camera) en vervolgens lekker lunchen bij een Italiaans restaurant (al vooraf afgesproken met de eigenaar).

Kan dus prima!!! Veel plezier!!!
Ik ben op 2 april getrouwd en op 27 april werd Mini geboren. Wij hadden geen behoefte aan een familie-feest. Zijn op een woensdagochtend getrouwd, daarna heerlijk gelunched met de getuigen en ouders. Dat was mijn bruiloft.

Als we 1 jaar getrouwd zijn hebben we écht iets te vieren en geven we een gaaf feest.
quote:Bokito schreef op 02 december 2008 @ 12:43:

Maar we moeten dus eigenlijk getuigen regelen, ondertrouw en datum? Zoals Arwen al zei: uitttreksels uit het geboorteregister van jullie allebei (kan tegenwoordig ook vaak per internet aangevraagd worden). Als je op huwelijkse voorwaarden wilt trouwen: deze moeten opgesteld en ondertekend worden vóórdat je trouwt. Afspraak maken met een notaris dus voordat jullie je jawoord geven. Daarna kan het eventueel ook nog, maar dan kost het heel veel meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven