Trouwen hoe / wat / waar / wie ?!
donderdag 10 juli 2008 om 12:32
Beste Allemaal,
Begin augustus gaan ik en mijn vriend in ondertrouw om een jaar later in augustus te trouwen.
Genoeg tijd dus om alles te regelen, dit omdat we net zoveel willen genieten van de voorbereiding als van de dag zelf!
Nu ik mezelf aan het verdiepen ben in bruiloften, loop ik NU AL tegen best veel zaken aan:
Voorbeeltje:
Wie vraag je als getuigen?
Wie komt naar de plechtigheid, wie alleen naar het feest?
Waar gaat alles plaatsvinden?
Het lijkt mij leuk om dit te delen met mensen die ook binnenkort in het huwelijksbootje stappen!
Hopelijk tot snel,
Amy.
Begin augustus gaan ik en mijn vriend in ondertrouw om een jaar later in augustus te trouwen.
Genoeg tijd dus om alles te regelen, dit omdat we net zoveel willen genieten van de voorbereiding als van de dag zelf!
Nu ik mezelf aan het verdiepen ben in bruiloften, loop ik NU AL tegen best veel zaken aan:
Voorbeeltje:
Wie vraag je als getuigen?
Wie komt naar de plechtigheid, wie alleen naar het feest?
Waar gaat alles plaatsvinden?
Het lijkt mij leuk om dit te delen met mensen die ook binnenkort in het huwelijksbootje stappen!
Hopelijk tot snel,
Amy.

donderdag 10 juli 2008 om 13:06
donderdag 10 juli 2008 om 13:32

donderdag 10 juli 2008 om 13:32
Sjonge jonge zeg, chagrijnig zeker weer? Ze vraagt toch niet om een antwoord op haar vragen? Ze wil gewoon kletsen met mensen die in dezelfde situatie zitten en zich deze dingen ook afvragen.
Wij vonden het ook heel moeilijk om te beslissen wie we waarvoor uitnodigden. Uiteindelijk hebben we familie, vrienden, collega's, kennissen en buren voor de receptie uitgenodigd. Vrienden en familie voor het trouwen zelf en het feestje na de receptie. Maar wij gaven geen feest met een band enzo, wij gaven een tuinfeest dat in het teken van ontzettend lekker eten stond.
Wij vonden het ook heel moeilijk om te beslissen wie we waarvoor uitnodigden. Uiteindelijk hebben we familie, vrienden, collega's, kennissen en buren voor de receptie uitgenodigd. Vrienden en familie voor het trouwen zelf en het feestje na de receptie. Maar wij gaven geen feest met een band enzo, wij gaven een tuinfeest dat in het teken van ontzettend lekker eten stond.

donderdag 10 juli 2008 om 14:31
Ik ga over en maandje trouwen. Wij Ik vond het ook heel moeilijk wie wel en wie niet uit te nodigen voor een diner etc. Dit hebben we opgelost door iedereen uit te nodigen voor een high tea. De volgende dag geven we een feest voor al onze vrienden. Die hebben dus twee dagen feest eigenlijk. En wij ook natuurlijk!
Het moeilijkst vond ik welke collega's wel en welke niet. Ik ben gewaarschuwd door verschillende mensen dat je het nooit iedereen naar de zin zal maken. Er zullen altijd mensen teleurgesteld zijn dat ze niet mogen komen of dat ze niet voor de hele dag uitgenodigd zijn etc. Moeilijk maar dat moet je echt van je af zetten....
Heel veel plezier met de voorbereidingen, voor je het weet is het zover! Als je nog een leuk forum zoekt over trouwen kijk dan eens op www.trouwshop.com, daar is een heel actief forum dat alleen maar over trouwen gaat en alles wat er bij hoort. Moet je ding wel zijn, soms is het wel wat overdreven hoor...
Het moeilijkst vond ik welke collega's wel en welke niet. Ik ben gewaarschuwd door verschillende mensen dat je het nooit iedereen naar de zin zal maken. Er zullen altijd mensen teleurgesteld zijn dat ze niet mogen komen of dat ze niet voor de hele dag uitgenodigd zijn etc. Moeilijk maar dat moet je echt van je af zetten....
Heel veel plezier met de voorbereidingen, voor je het weet is het zover! Als je nog een leuk forum zoekt over trouwen kijk dan eens op www.trouwshop.com, daar is een heel actief forum dat alleen maar over trouwen gaat en alles wat er bij hoort. Moet je ding wel zijn, soms is het wel wat overdreven hoor...

donderdag 10 juli 2008 om 14:47
quote:Vl43inder schreef op 10 juli 2008 @ 13:32:
Sjonge jonge zeg, chagrijnig zeker weer? Ze vraagt toch niet om een antwoord op haar vragen? Ze wil gewoon kletsen met mensen die in dezelfde situatie zitten en zich deze dingen ook afvragen.
Ik zag toch zeker 3 vragen in de OP, en op vragen wil men meestal antwoord?
Ik zag toch zeker 3 vragen in de OP, en op vragen wil men meestal antwoord?

donderdag 10 juli 2008 om 14:50
Kalmte kan u redden! .... jullie reageren ook op de vragen maar TO zegt dat het haar leuk lijkt om met mensen te praten die ook binnenkort in het huwlijksbootje stappen. Dat ze het zelf mogen bepalen snapt ze ook wel maar het is soms toch fijn om van anderen te horen hoe zijn het gedaan hebben of zouden doen?

donderdag 10 juli 2008 om 15:18
oh ja, als getuigen vraag je meestal mensen die veel voor je betekenen. Je mag elk 1 of 2 getuigen. Samen heb je dus 2, 3 of 4 getuigen. Ik heb zelf mijn broer en mijn oma, mijn vriend heeft zijn vader gevraagd en zijn beste vriend. Het is toch wel een hele eer om te doen en deze mensen vonden het ook heel erg leuk! Ik vond het heel moeilijk wie ik moest vragen. Mijn broer wist ik zeker maar die tweede... Ik heb veel vriendinnen waar ik het goed mee kan vinden. Uiteindelijk voor mn oma gekozen, daar heb ik er maar 1 van!
donderdag 10 juli 2008 om 15:30
donderdag 10 juli 2008 om 15:51
Ik ga in oktober trouwen in de Efteling. We nodigen mensen uit waarvan wij het fijn vinden dat ze komen. Dat is dus bij de plechtigheid, en daarna bij het diner dat ook in de Efteling plaatsvindt. We hebben geen daggasten of avondgasten. We doen alles samen.
En wat betreft wie uitnodigen, tja, wie jullie willen uitnodigen zou ik zeggen. Wij hebben allebei een nogal grote familie, we nodigen echt geen neven/achterneven en daar de kinderen weer van uit, omdát ze familie zijn hoor!
En wat betreft wie uitnodigen, tja, wie jullie willen uitnodigen zou ik zeggen. Wij hebben allebei een nogal grote familie, we nodigen echt geen neven/achterneven en daar de kinderen weer van uit, omdát ze familie zijn hoor!
donderdag 10 juli 2008 om 15:51
Miss C. Amy wil alleen maar kletsen hoor. Net zoals ik er ook niet over kan zwijgen (nog niet gemerkt op "ons" topic? Dan zal ik dadelijk eens een tandje hoger schakelen )
Amy, hier ook iemand die huwelijksplannen mag beginnen maken. Enne, ik ben zelfs nog fanatieker dan jij bent, want wij trouwen waarschijnlijk pas in 2010 (al probeer ik vriend wel te overtuigen voor 2009).
En ik zit ook met al die vragen hoor.
Als getuigen zou ik héél goede vrienden vragen. Zowel Vriend en ik hebben wel 1 iemand die echt heel belangrijk voor ons is, dus die zal het ook worden (als ze het willen doen)
Nou, nog veel planplezier...
Amy, hier ook iemand die huwelijksplannen mag beginnen maken. Enne, ik ben zelfs nog fanatieker dan jij bent, want wij trouwen waarschijnlijk pas in 2010 (al probeer ik vriend wel te overtuigen voor 2009).
En ik zit ook met al die vragen hoor.
Als getuigen zou ik héél goede vrienden vragen. Zowel Vriend en ik hebben wel 1 iemand die echt heel belangrijk voor ons is, dus die zal het ook worden (als ze het willen doen)
Nou, nog veel planplezier...
donderdag 10 juli 2008 om 22:25
quote:MamaVince schreef op 10 juli 2008 @ 15:53:
[...]
Oh, wat leuk. Maar is dat niet ontzettend duur?
Ja dat vroeg ik mij ook af... wel heerlijk zo'n sprookjes huwelijk! Ben benieuwd.
Ik denk idd dat dit gewoon een lekker droom en klets maar raak topic is over alles wat met de dag te maken heeft.
Ik ga overigs nog niet trouwen, ik wil dit jaar een aanzoek doen. Daar heb ik een topic voor geopend.
groetjes
[...]
Oh, wat leuk. Maar is dat niet ontzettend duur?
Ja dat vroeg ik mij ook af... wel heerlijk zo'n sprookjes huwelijk! Ben benieuwd.
Ik denk idd dat dit gewoon een lekker droom en klets maar raak topic is over alles wat met de dag te maken heeft.
Ik ga overigs nog niet trouwen, ik wil dit jaar een aanzoek doen. Daar heb ik een topic voor geopend.
groetjes