Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Zenuwen zullen bij mij wel meevallen, ik vind in de belangstelling staan niet zo erg

Ik vind het ook juist wel fijn dat vriend en ik dan even samen zijn voordat de dag met alle gasten begint.
Wij maken foto's vantevoren. Omdat we om 2 uur trouwen en we daarna met de gasten willen doorbrengen. Overigens is het ophaal moment alleen met gezinnen + getuigen en ceremoniemeesters. De andere gasten hebben ons niet gezien.

@Nav, nee wij hebben ceremoniemeester en getuigen, verder geen bruidsmeisjes etc.

Ik moet weer even opstarten. Hebben laatste 6 weken heel weinig gedaan maar moeten nog wel het nodige regelen.
Wij hebben ook enkele traditionele rollen; we kiezen tóch voor een ceremoniemeester en we hebben een bruidsmeisje.

De ceremoniemeester omdat het ons heel veel stress kan schelen en een bruidsmeisje omdat we dat leuk vinden. Verder zijn we niet zo vd tradities geloof ik.

Is het trouwens niet gek om na de ceremonie de gasten een uur oid 'los te laten' om foto's te gaan maken?

Ze kunnen als ze dat willen al wel naar de locatie en komen daar dan niks tekort.
quote:Nav__ schreef op 04 januari 2017 @ 09:05:

Maar ben je dan voor de ceremonie niet nerveus waardoor je minder ontspannen foto's kunt maken? Of ben ik een rare vogel? Nja... dat ben ik. Maar hebben anderen dat idee niet?

Wat voor traditionele rollen hebben jullie anderen toebedeeld, eigenlijk? Ik zit eraan te denken om een ceremoniemeester te vragen en mijn zusje als bruidsmeisje te vragen. De nichtjes van mijn vriend kunnen dan de bloemenmeisjes zijn. Hebben jullie ook zulke 'rollen'? Welke wel en niet en waarom?Ik werd pas nerveus en zenuwachtig toen ik in trouwkapel binnenkwam. Toen kwamen alle spanningen eruit. Ik was juist super ontspannen in de ochtend en bij de fotoshoot. Had dan ook alles gewoon ruim ingepland zodat er geen tijdnood zou zijn dus uur voor visagie, uur voor kapper, uur voor aankleden etc.
quote:Nav__ schreef op 04 januari 2017 @ 09:05:

Maar ben je dan voor de ceremonie niet nerveus waardoor je minder ontspannen foto's kunt maken? Of ben ik een rare vogel? Nja... dat ben ik. Maar hebben anderen dat idee niet?

Wat voor traditionele rollen hebben jullie anderen toebedeeld, eigenlijk? Ik zit eraan te denken om een ceremoniemeester te vragen en mijn zusje als bruidsmeisje te vragen. De nichtjes van mijn vriend kunnen dan de bloemenmeisjes zijn. Hebben jullie ook zulke 'rollen'? Welke wel en niet en waarom?

Mijn zus en zwager zijn ceremoniemeesters. Het meeste regelen wij gewoon zelf dus het is voornamelijk als contactpersoon voor de dag zelf.

Mijn neefjes (van dan 7 en dan bijna 15) en nichtje van dan 10 zijn bruidskinderen. Neef van 15 geeft de ringen en neefje en nichtje zijn bloemenkinderen (althans ik hoop dat dat mag op de trouwlocatie)

quote:daneli schreef op 04 januari 2017 @ 08:57:

Allemaal de beste wensen! Het wordt een bijzonder jaar voor de meesten van ons, ons trouwjaar!

Fruity-Pebbles: jullie hebben al een hoop geregeld, prettig hoor. Je jurk heb ik net gemist helaas. Jullie ook al veel geregeld Goudstraal. Gefeliciteerd met de ondertrouw! Je mag mijn datum in de tabel trouwens wel aanpassen, het is 22 september.

IBI: gelukkig hebben jullie de ringen weer gevonden. Jullie hebben ze al vroeg in huis trouwens.

NAV: gefeliciteerd en welkom hier.

Halcyon en Goudstraal, super leuk om jullie jurken te zien!

Ypod, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Erg fijn om te lezen dat het -naar omstandigheden- goed met jullie gaat en dat jullie een prachtige dag gehad hebben.

Onze ceremonie begint ook om 15 uur. Daarvoor maken vriend en ik samen foto's. Ik ga me omkleden op de locatie, blijven daar 's avonds slapen dus ik kan de hele dag al in de kamer (honeymoon suite ). We zien elkaar dan voor het eerst buiten bij het kasteel en gaan dan foto's maken. Als de ceremonie begint hebben wij elkaar dus al gezien maar de gasten ons nog niet.

Ja dat klopt! Deels omdat we vast dingen die niet hoefde te wachten geregeld wilde hebben. Maar ook omdat er nu een aanbieding was dat de herenring slechts 1 euro was.

We hebben ze alleen nog niet laten graveren omdat we het nog niet helemaal eens zijn met wat erin moet. Ach we hebben nog een tijd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mijn twee zussen en mijn twee vriendinnen zijn mijn bruidsmeisjes. Twee goede vrienden van ons zijn de ceremoniemeesters. De vriendinnnen zijn ook mijn getuigen. En waarschijnlijk brent mijn jongere zus de ringen, maar dat weten we nog niet zeker. Dus redelijk traditioneel ;)
Bij ons bracht opa de ringen! Was zo grappig.
Dat is wel heel lief Ypod!
Wij hebben een ceremoniemeester (en getuigen natuurlijk). Wat hebben jouw bruidsmeisjes voor taak Goudstraal?

Wij regelen alles zelf, dus CM is inderdaad voor de dag zelf. Dan wil ik met niets anders bezig zijn dan genieten . Ik twijfel om de CM als contactpersoon op de kaart te zetten voor de RSVP's, of gewoon mijn eigen mailadres. Hij moet het toch aan mij doorgeven als er mensen niet komen dus kan het misschien beter rechtstreeks. Wat doen jullie?
Wij hebben geen ceremoniemeester en ook geen bruidsmeisjes. Allebei 1 getuige. Mogelijk geeft mijn vader mij weg, maar we weten zelf nog niet precies hoe we het willen gaan doen wat betreft het naar het "altaar" lopen. Wij trouwen om 16 uur, zien elkaar daarvoor thuis voor het eerst. Slapen gewoon samen thuis. Vriend gaat weg en komt mij ophalen. Daarbij willen we een paar mensen hebben (denk ouders, broer/zus, getuige). De andere gasten laten we naar de locatie gaan (wij doen alles op 1 locatie). We willen dan waarschijnlijk dat alle gasten daar langs de oprit staan als wij aankomen. Maar hoe we het dan willen, als in vriend staat daar weer op mij te wachten als mijn vader mij naar hem brengt, of iedereen gaat zitten en wij lopen dan samen naar voren of... daar zijn we allemaal nog niet echt over uit. Foto's zullen wij tijdens de borrel, na het trouwen doen. Wij willen niet heel veel geposeerde foto's, dus dat zal snel gedaan zijn, is gewoon niet ons ding. En wij hebben de gehele dag dezelfde gasten, dus daarom vinden wij het ook niet erg om dan eventjes foto's te maken.

Wij hebben ook al heel veel geregeld, moet zeggen dat dat mij ook wel een hoop rust geeft. Mijn jurk, lingerie en schoenen, trouwringen, huwelijksreis, fotograaf, locatie (daar hebben we in mei weer een gesprek hoe en wat we qua eten willen maar daar zijn we zelf wel al een eind over uit), ontwerp uitnodigingen is klaar (ik heb zelf een kaartje "nagemaakt", en die wordt door een bekende gedigitaliseerd en laten we dan afdrukken, scheelt enorm in de kosten). We hebben besloten dat we toch iets van muziek willen, ondanks dat we geen feest doen. Wordt waarschijnlijk een dj ("gewoon" iemand die wat muziek draait, vind dj gelijk weer zo partu-achtig klinken ;) ) Vriend zijn pak en vervoer moet nog. Bruidsboeket twijfel ik nog steeds over...
Wij hebben geen ceremoniemeester, ik ben nogal controlefreak en heb dus zelf graag de touwtjes in handen

Hebben ook geen bruidsmeisjes/jonkers. Wij trouwen om 14:00 uur, doen daarvoor de foto's. Slapen thuis, dan breng ik vriend waarschijnlijk naar vrienden waar hij zich omkleedt. Ik kleed me thuis om, daar wordt ook m'n kapsel gedaan, vriend komt me thuis halen. Waarschijnlijk zijn mijn moeder en schoonmoeder bij mij.

Dan gaan we foto's maken en gaan we samen naar locatie waar de gasten zijn. En lopen samen naar binnen.

Na het trouwen gaan wij iets eerder naar de locatie, wij trekken ons dan even terug. Gasten stromen binnen, wij komen na ongeveer een kwartier/20 minuten. Snijden taart aan (die we nog moeten regelen), en dan een receptie van ongeveer 2,5 uur.

Na de receptie blijven de dinergasten met ons achter op locatie, even rustig zitten en wat drinken en dan hebben we een avondvullend diner. Wij hebben gekozen voor een buffet vorm. Wij willen ons graag elke keer mengen onder andere mensen. En dat is met een buffet vorm wat makkelijker
We hebben 2 ceremoniemeesters inderdaad voornamelijk voor de dag zelf

En zijn wel betrokken in de ideetjes. Ik ben ook enorme controlfreak en gebruik dit om juist wat losser te worden
Wauw Fruity klinkt als een groot feest! Om hoeveel gasten gaat het?

Lief heeft vandaag nog eens de gastenlijst bekeken en het de club is nog kleiner dan we dachten we komen niet eens aan 40 gasten..

Heeft het voor zo'n klein clubje wel nut om een CM aan te stellen?

Wat doen jullie trouwens met buren? Wel of niet? Sinds een jaar hebben we nieuwe buren en dat klikt heel goed, maar ja iedereen die nu komt kennen we 10 jaar of langer. Dus wel of niet vragen?
Goeiemiddag!

Zou ik misschien mee mogen schrijven?

Ik had zelf net een topic aangemaakt omdat ik deze niet kon vinden.

Ik ga eerst eens even terug lezen.

Oh en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijken!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hallo!

Mag ik meeschrijven?

Vriend en ik hebben trouwplannen voor najaar 2018.

Hij moet me officieel nog vragen maar we zijn al van alles aan het uitzoeken.

Heel leuk en spannend dit!

Ik ben 27 en vriend 34.

Allemaal gefeliciteerd met jullie (voorgenomen) huwelijk!
Tuurlijk wel! Welkom beiden

Lief en ik gaan vanavond nog eens lekker snacken en netflixen hebben we besloten.

Vanaf morgen gaan we op rantsoen.
Welkom beiden!

@Sammie wij zijn nu beide aan het opletten en sporten. Las trouwens ergens dat na het huwelijk vrouwen gemiddeld 5 kilo aankomen haha.

Wij gaan binnenkort eens kijken voor de taart/cupcakes wat we willen en vooral het proeven .

Ik zit op meer pagina's over trouwen maar valt me echt op dat over sommige zaken minder wordt nagedacht. Zo las ik laatst een discussie over huwelijkse voorwaarden, een persoon (vreselijk negatief persoon) vond het allemaal onzin en te duur van een notaris. Maar tegelijk geeft ze meer uit aan make up, haar en taart.

Hoe denken dames hier erover? Wij doen het wel. Door erfenissen en kinderen uit eerdere relatie. Daarbij puur zwart/wit en juridisch gezien is huwelijk het meest vergaande 'contract' tussen 2 mensen en heeft meeste financiele gevolgen. Je leest vaak ellende of ziet het op TV langskomen (schulden van 1 wordt op bezittingen ander verhaald, flinke erfenis en dan scheiden en helft meenemen)
quote:sammie00 schreef op 05 januari 2017 @ 16:46:

Wauw Fruity klinkt als een groot feest! Om hoeveel gasten gaat het?

Lief heeft vandaag nog eens de gastenlijst bekeken en het de club is nog kleiner dan we dachten we komen niet eens aan 40 gasten..

Heeft het voor zo'n klein clubje wel nut om een CM aan te stellen?

Wat doen jullie trouwens met buren? Wel of niet? Sinds een jaar hebben we nieuwe buren en dat klikt heel goed, maar ja iedereen die nu komt kennen we 10 jaar of langer. Dus wel of niet vragen?

En zo groot is het niet

De gasten voor overdag nodigen we ongeveer 75 man uit. We gaan ervanuit dat er zo'n 60-65 man komen. Aantal is opgelopen doordat vriend zijn sportclub wil uitnodigen, dat zijn zo'n 10 man.

Rest is familie en vrienden en een paar collega's van het werk.

Het eten 's avonds is in totaal 25 man, inclusief wij 2. In die 25 man zitten 4 kinderen van naaste familie. Voor de rest zijn er geen kinderen uitgenodigd. Dit doen wij bewust, wij proberen al 2 jaar zwanger te worden en dit lukt niet.

Zijn nu wachten tot we mogen starten met IVF. Afgelopen 3 maanden was het niet het juiste moment om te starten met prikken. Vandaag weer een afspraak om te kijken of ik deze maand dan eindelijk de eerste prik mag zetten!

Omdat we niet weten hoe IVF gaat lopen en ik misschien daarmee niet zwanger word of misschien een miskraam krijg, heb ik gezegd, geen kinderen. Ik wil er op mijn/onze dag niet mee geconfronteerd worden.
Teveel afvallen is niet handig, we hebben de jurken al in huis.

@potjepindakaas, volgens mij verandert er vanaf dit jaar heel wat omtrent trouwen in gemeenschap van goederen.

Wij zijn er zelf nog niet helemaal over uit wat we willen. Misschien is een informerend gesprek bij een notaris ook mogelijk hoor..
quote:Potjepindakaasmetnootjes schreef op 06 januari 2017 @ 08:58:

Welkom beiden!

@Sammie wij zijn nu beide aan het opletten en sporten. Las trouwens ergens dat na het huwelijk vrouwen gemiddeld 5 kilo aankomen haha.

Wij gaan binnenkort eens kijken voor de taart/cupcakes wat we willen en vooral het proeven .

Ik zit op meer pagina's over trouwen maar valt me echt op dat over sommige zaken minder wordt nagedacht. Zo las ik laatst een discussie over huwelijkse voorwaarden, een persoon (vreselijk negatief persoon) vond het allemaal onzin en te duur van een notaris. Maar tegelijk geeft ze meer uit aan make up, haar en taart.

Hoe denken dames hier erover? Wij doen het wel. Door erfenissen en kinderen uit eerdere relatie. Daarbij puur zwart/wit en juridisch gezien is huwelijk het meest vergaande 'contract' tussen 2 mensen en heeft meeste financiele gevolgen. Je leest vaak ellende of ziet het op TV langskomen (schulden van 1 wordt op bezittingen ander verhaald, flinke erfenis en dan scheiden en helft meenemen)

Wij zouden vanmiddag naar de notaris gaan, maar gaat helaas niet door omdat vriend ziek is.

Wij gaan huwelijkse voorwaarden en testament opstellen. Vriend heeft een restschuld ingebracht door onder waterstaand appartement. Ik heb een bankspaarhypotheek ingebracht waar ik 5 jaar in m'n eentje op ingelegd heb.

Ik ga indirect meebetalen aan zijn schuld, vriend wil vermeld hebben dat ik geen aanspraak kan maken op de helft van wat ik betaald heb als we gaan scheiden. Ik wil niet dat vriend aanspraak kan maken op 'mijn' spaarpot. Deze zal ik mee mogen nemen als wij gaan scheiden.

Als ik eerder doodga dan vriend, dan hebben mijn ouders recht op een kast die wij hebben gekregen van hun. Mochten mijn ouders er niet meer zijn, dan gaat deze naar mijn broertje.

Voor de rest hebben onze meubels alles al opgebracht en is dat niks meer waard.

Het is voor ons alleen het vastleggen van de schuld, kast en gedeelte bankspaar. Meeste wat we hebben staan hebben we gezamenlijk gekocht, dus is ook van ons beiden.

Als vriend geen schuld had gehad en ik geen bankspaar dan waren we waarschijnlijk in GvG getrouwd, we brengen nagenoeg hetzelfde netto salaris in en betalen dan ook 50/50 van alles.
Die wet schijnt uitgesteld te zijn naar 2018 hoorde ik laatst.

Wij doen het sowieso wel. Gaan waarschijnlijk in voorjaar opstellen.
Oh dat wordt even bellen met de notaris dan..
quote:Fruity-Pebbles schreef op 06 januari 2017 @ 09:10:

[...]

En zo groot is het niet

De gasten voor overdag nodigen we ongeveer 75 man uit. We gaan ervanuit dat er zo'n 60-65 man komen. Aantal is opgelopen doordat vriend zijn sportclub wil uitnodigen, dat zijn zo'n 10 man.

Rest is familie en vrienden en een paar collega's van het werk.

Het eten 's avonds is in totaal 25 man, inclusief wij 2. In die 25 man zitten 4 kinderen van naaste familie. Voor de rest zijn er geen kinderen uitgenodigd. Dit doen wij bewust, wij proberen al 2 jaar zwanger te worden en dit lukt niet.

Zijn nu wachten tot we mogen starten met IVF. Afgelopen 3 maanden was het niet het juiste moment om te starten met prikken. Vandaag weer een afspraak om te kijken of ik deze maand dan eindelijk de eerste prik mag zetten!

Omdat we niet weten hoe IVF gaat lopen en ik misschien daarmee niet zwanger word of misschien een miskraam krijg, heb ik gezegd, geen kinderen. Ik wil er op mijn/onze dag niet mee geconfronteerd worden.Nou, gelijk heb je, hoor! Ik duim voor jullie dat het gaat lukken!
Wij doen geen receptie trouwens, is dat gek? Wij zien het nu zo voor ons:

- Vriend (verloofde? haha) haalt mij op bij mijn ouders thuis;

- Dan gaan we naar de locatie. Daar trouwen we ook;

- Dan gaan wij een uurtje foto's schieten. Daggasten (zo'n 25 personen) kunnen op locatie blijven en gewoon een hapje en drankje nemen. Ze kennen elkaar allemaal goed en we trouwen in de zomer in de tuin van de locatie, dus een uurtje terrassen samen is vast geen straf;

- Dan komen wij terug voor het diner en de borrel met de daggasten;

- Dan hebben we een uurtje niets. Dan kunnen de kindjes thuisgebracht worden, onze Finse gasten kunnen even naar hun hotelkamer, wij kunnen ook even ons opfrissen enzovoort;

- Dan 's avonds het feest tot 1:00.

Is dat een gekke planning? Wij willen het vooral een beetje relaxed houden... ook omdat er een aantal mensen in ons midden zijn die wel wat rust tussendoor kunnen gebruiken. Maar het voelt voor mij wat gek om ze tussen de ceremonie en het diner alleen te laten en dan na het eten weer... maar ik vind het wel prettig om voor het feest even een opfrismomentje te hebben. Wat vinden jullie? :O of misschien ideeen? Vertel vertel :P
Wij gaan ook trouwen op huwelijkse voorwaarden. Aanstaande heeft flink meer spaargeld dan ikzelf en bovendien wonen we in zijn koopwoning die een erfenis was.

Testament hebben we al geregeld toen we gingen samenwonen dus daar hoeven we het niet voor te doen.

Als mijn vriend eerst overlijd erf ik alles, wanneer ik overlijd daarna gaat alles naar mijn zussen of eventueel neefjes en nichtje.

Als ik eerst overlijd dan gaat alles naar aanstaande en wanneer hij dan overlijd gaat alles naar het leukemiefonds. Een hele bewuste keuze omdat hij niet wilt dat het naar zijn familie gaat. Misschien passen we dat tzt aan dat dan alles alsnog naar mijn familie gaat.

Het leukemiefonds is echt heel lief van mijn vriend. Mijn eerste echtgenoot is overleden aan leukemie vandaar deze keuze van hem.

Wij hebben ook geen receptie. Bij ons ziet het er tot nu toe zo uit:

- 12.00 plechtigheid

- 12.45 proosten bij het kasteel

- 13.30 lopen naar feestlocatie, max 5 minuten vanaf trouwlocatie ideaal

- 13.50 tot 15.00 foto's maken voor ons en bruidskinderen, de gasten kunnen wat drinken en lunchen bij de feestlocatie

- 15.00 tot 16.00 groepsfoto's en sfeerimpressie

- 16.00 taart aansnijden

- 17.00 tot 19.00 eten

- 19.30 tot 23.00 feest met dj
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven