Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
@fotograag. @MN regio hangt af van de locatie. We hoeven niet perse in de buurt van waar we wonen te trouwen. Kan nog overal zijn, dus als we daar uit zijn, ga ik denk ik in die regio kijken voor een (betaalbare) fotograaf.

@daneli, leuk! Wij willen ook in september trouwen! Populaire maand..

@locatie, wordt wel een beetje moe van best veel locaties die moeilijk doen over het geven van de kosten. Ik snap dat ze heel graag willen dat je komt kijken, maar als je aangeeft dat je toch echt eerst een indicatie wilt van de kosten dan kan je die toch geven? Is zonde om een afspraak te plannen als daarna blijkt dat de kostenplaatjes ver uit elkaar liggen. Zonde van ieders tijd. Twee locaties willen echt geen indicatie vooraf geven, daar ben ik dan eigenlijk al klaar mee.... Hoe hebben jullie dat ervaren?
Ik vond het kijken juist zo leuk, echt een date en vaak kom je al pratend ook op leuke ideeen. Bij ons zat er trouwens 10.000 euro verschil tussen de goedkoopste en duurste offerte (en allemaal zelfde aantal gasten, binnenlands drank, de simpelste hapjes op de kaart en 3 gangen diner). Stond er echt van versteld!

Hier zijn echt de laatste loodjes ingegaan, zo leuk!! Maar ook wel erg spannend..!!
Het kijken lijkt me ook super leuk! Maar als het budget heel erg scheelt met hun indicatie vind ik het wel zonde....

@iss, leuk dat het bijna zover is!!! Nog veel te regelen of kun je wel een beetje relaxed aftellen?
@ssea, soms willen ze pas een indicatie geven als ze jullie persoonlijk de verschillende opties hebben voorgelegd. Is niet altijd fijn inderdaad!

@iss, leuk he dat aftellen!

Wij nog maar drie dagen, echt nog de kleine dingetjes regelen en de beloften nog definitief maken, maar voor de rest zijn we er klaar voor!
@Sterreman, spannend nog maar 3 dagen. Ben je wel al lekker vrij?

Op dit moment is vooral het werk afronden stressvol (gaan daarna op huwelijksreis), ben gelukkig nog een weekje voor de bruiloft vrij. Verder is het nu echt de puntjes op de i zetten, zijn alleen nog wel best wat puntjes. Muziek uitzoeken van de playlist van de band, laatste afspraken op onze locaties, bloemen, accessoires kopen, decoratie knutselen, openingsdans oefenen en de evt trouwauto. Maar niks meer wat echt de bruiloft kan verpesten!

Ik hoopte trouwens dat met in de herfst trouwen ik mij niet druk zou maken over het weer, maar nu staar ik de hele dag naar buiten om te zien of de bladeren al verkleuren..
Iss en Sterre, bijna jullie grote dag! Hoe staat het met de zenuwen?

Inmiddels is bij ons iedereen op de hoogte gebracht. Allemaal enthousiaste reacties, heel lief. Mijn oom is trouwambtenaar en we hebben hem gisteren gevraagd om ons te trouwen. Hij gaf aan dat heel graag te willen doen. Dat zal vast bijzonder worden. Verder hebben we telefonisch contact gehad met onze voorkeurslocatie voor de ceremonie. Onze datum staat daar alvast in de agenda. Binnenkort gaan we er kijken.

Afgelopen weekend was bedoeld om te relaxen na een drukke periode, maar vandaag ben ik doodmoe aan het werk gegaan. Dit weekend ben ik echt plat gebeld en geappt met felicitaties. Superleuk, maar ook wel wat overweldigend. Komend weekend maar even rustig aan en alleen met vriend samen relaxt proosten op onze verloving.
anoniem_165154 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 21:38
0.99% gewijzigd
Leuk zoveel nieuwe mee-schrijfsters! Welkom

Spannend SterreWaterman goed dat je er klaar voor bent! Zou wat zijn.

iss, dat zou ik ook wel willen een weekje vrij maar helaas... Lijkt me echt zo relaxed. Aan de andere kant ga je dan misschien juist wel stressen hihi. Ik heb 1 dag voor de bruiloft vrij. En 2 weken erna dus dat is dan ook weer wel lekker.

Wij hebben de laatste week echt alles omgegooid met die andere locatie die plots gezocht moest worden, cateraar kon niet meer daar, dus afgezegd, DJ werd ook lastig op die locatie dus andere gezocht.... Pffff

Maar nu kan ik weer rustig ademhalen en DENK ik dat alles wel weer op poten staat. Nog 4,5 week. JIPPIE

Oh nog wel een puntje; afgelopen zaterdag voor de tweede keer jurk gepast.... te groot..... uhoh. Ze moeten hem nu kleiner gaan maken en ik moet over 2 weken een keer extra passen. Dat is nog wel even spannend.
@SterreWaterman: Wat spannend zeg! Fijn dat jullie er helemaal klaar voor zijn. Mooie datum trouwens! ;)

@Daneli: Fijn dat je zoveel leuke reacties hebt gekregen. En hoe bijzonder dat je vader jullie zal gaan trouwen!

@Ypod: Wow, heftig last minute zoveel veranderingen! Gelukkig hebben jullie in korte tijd wel nog alles kunnen regelen, maar kan me voorstellen dat dat heel stressvol moet zijn geweest! Wel nog even een spannend momentje met de jurk inderdaad! Succes!

Hier even een flink baal moment! Ik had het van tevoren kunnen zien aankomen want dit is weer typisch iets voor mij. Mijn trouwjurk (online besteld vanuit Engeland) is kwijtgeraakt met de post. Opnieuw bestellen gaat niet want hij was in de sale en het was de laatste in mijn maat. Ik troost mezelf maar met de gedachte dat het "zo heeft moeten zijn" en het misschien toch niet dè jurk was voor mij haha.
Halcyon, oh nee!! Wat ontzettend balen. Ben je het geld nu ook kwijt?

Ypod, wat erg dat je alles op het laatste moment hebt moeten veranderen. Wel heel fijn dat het allemaal is gelukt. Zijn jullie blij met de nieuwe locatie/cateraar/etc of voelt het echt als tweede keus? Je klinkt er rustig onder of lijkt dat maar zo? 't lijkt mij een nachtmerrie eerlijk gezegd.
Oh ja, voor de tabel: xxx
anoniem_165154 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 21:39
57.28% gewijzigd
@Daneli

Ik ben er nu weer rustig onder! En ben heel bij met onze tweede keuze, de mensen daar zijn zo lief en meedenkend dat het nu gewoon weer als eerste keuze aanvoelt dus dat is heel fijn.

Ik was vooral blij dat we nog 6 weken hadden en niet 2 weken voordat het bekend werd... Dan was het een groter probleem geweest
Wij zien ook wel veel prijsverschillen qua locaties. Zijn nu met laatste dingen bezig maar wel op paar punten in onderhandeling. Zo vond ik 10% korting op de suite (had die niet via een bookingsite geboekt) een lachertje, ik moest namelijk dan die boeking annuleren en direct boeken. Dat scheelt ze commissie van 10-15% en dan geven ze ons dat als korting, omdat we de hele dag boeken. Daar dus niet zomaar mee akkoord gegaan.

Uiteindelijk scheelt het om de nabij 1.000 euro met de goedkoopste locatie al was dat niet helemaal wat we wilde.
Jongens mijn jurk past perfect! Ben er helemaal blij mee Heb hem nu bij mijn moeder hangen tot de bruiloft.

Locatie: Ik wilde ook wel een indicatie hebben vooraf, anders zonde van mn tijd. 1 Locatie was echt ver boven het budget, dus die viel echt meteen af. 2 locaties lagen dicht bij elkaar en daar zijn we ook langs geweest. 2 andere locaties wilden het niet aangeven, bij een ervan toch langs geweest en dat was echt niet nodig geweest. Zaten echt te ver uit elkaar qua kosten en mogelijkheden (lees: Heel duur en niks mogelijk).

Ypod, echt fijn dat het nu zo goed voelt! Idd beter met 6 weken dan 2 weken van tevoren, maar toch.. Echt even schrikken wel.

Halcyon, oh nee! Misschien dat het pakket toch nog komt? Heb ik zelf wel eens meegemaakt.. paar weken later kwam het ineens.

Daneli, goed bezig al!

Iss, haha ja dat is natuurlijk wel leuk voor de foto's. Nu je het zegt hoop ik daar ook wel op :p
Hoi allen!

Wat is er weer veel geschreven in de tussentijd! Wij zijn inmiddels ruim een week getrouwd. Wat hebben we een prachtige dag gehad! Om 6 uur stond ik op en ging ik douchen & haren wassen. Daarna föhnen en om 7.00 ging m'n haar in de krullers. Om 7.45 was de fotograaf er al! :D Half uur later kwam de videograaf. Hoewel het klinkt alsof je genoeg tijd hebt, vloog de tijd terwijl mijn haar werd gedaan en mijn make-up op werd gebracht. Om 8.20 moest de jurk nog aan, terwijl mijn vriend al om kwart voor 9 kwam! ;) Was dus ook nog niet helemaal klaar toen hij aankwam. Het eerste moment dat we elkaar zagen was op mijn oude slaapkamer bij mijn ouders. Heel onwerkelijk voelde dat! Alsof het een soort sprookje was. We zijn daarna snel naar de fotolocatie gereden en hebben een shoot gedaan, ook heel gek, nooit eerder gedaan, haha! ;) Daar troffen we een andere bruid, die not amused was. :p Ik vond het erg grappig. ;) Na de foto's kwamen we om kwart voor 11 aan op het kasteel. De daggasten en een paar vriendinnen (had ik echt niet verwacht) stonden ons daar op te wachten. Wat was dat bijzonder! Daarna kort praatje gemaakt met de ambtenaar, nog even plassen (enorm gedoe met zo'n jurk!) en daarna begon de ceremonie. Het was echt heel emotioneel en als ik de beelden terugkijk vind ik het haast genant hoe erg ik zit te janken, tijdens de gelofte van mijn vriend (hij is niet altijd zo romantisch, maar dit was op en top romantisch en lief!). Na de ceremonie hebben we duiven losgelaten, foto's gemaakt met de daggasten en geluncht. Tijdens de lunch hebben wij op locatie nog wat foto's gemaakt. Daarna zijn we met z'n allen naar de kerk gereden. In de dienst werd ik weggegeven door mijn vader; echt heel bijzonder (heb ook een hele goede band met hem). Na de kerk hadden we nog een receptie, erg leuk! Daarna een aperitief in de wijnkelder, waarna we aan ons drie gangendiner begonnen. Heerlijk! Als toetje hadden we bruidstaart, die was echt heel mooi geworden! Na het diner hadden we even tijd om ons op te frissen en daarna kwamen de feestgasten alweer. Het feest hadden we bewust klein gehouden, zodat we de mensen ook echt konden spreken. Ondanks de vele stukjes hebben we wel iedereen kunnen spreken. ;) Om 00.00 uur werden we uitgezwaaid door de gasten en liepen we naar de bruidssuite. We zijn meteen het bad in gedoken samen en hebben enveloppen bekeken, haha. En iets teveel champagne gedronken.. (vooral manlief, want die lag te snurken als een malle en de volgende dag had hij een kater van hier tot Tokio.. Oeps!)

Het was een hele mooie dag en we hebben flink genoten. Wel heb ik echt gemerkt dat zo'n dag als een droom/roes aan je voorbij gaat (bij mij tenminste). Ben heel benieuwd naar de foto's!

Ergens ook wel blij dat het nu voorbij is, hoe gek dat ook klinkt. Hele bruiloft heeft ook veel stress gegeven.

We zien uit naar onze huwelijksreis in januari! Wordt waarschijnlijk Cuba!

Bruidjes die nog gaan trouwen; geniet! En trek je tijdens de voorbereidingen niks aan van mensen die ongevraagde adviezen geven, want daar krijg je alleen maar stress van. ;) Maak er echt jullie dag van; het is zo voorbij (helaas).
Wauw Sophie, van harte gefeliciteerd! Erg leuk zo'n uitgebreid verslag. Het klinkt als een hele mooie dag. Wel erg vol, kan me voorstellen dat je het in een roes beleefde. Geniet van de wittebroodsweken
Sophie klinkt als een prachtige dag!

En dan nog op huwelijksreis in januari. Kan je nog een keer echt genieten!
Mooi verslag Sophie!
Mooi verslag! Leuk om te lezen zo vlak voor je zelf gaat trouwen;-) komt zo super dichtbij, vandaag jurk opgehaald, heel apart allemaal dat het zo dichtbij komt.
Thnx!:) Leuk, Zwitsalaap! Nu wordt het allemaal echter he!:D Geniet nog even van de voorpret!
Klinkt als een heerlijk dagje sophie. Gefeliciteerd met je huwelijk!
Spannend Zwitselaap. Alles in kannen en kruiken wat regelen betreft?

Mijn vriend is langs geweest bij de locatie waar we het diner en feest graag wilden houden. Maar helaas willen zij het niet exclusief aan ons afhuren, ze willen een paar tafels apart houden voor vaste gasten. Dat is toch raar of niet? Ons enthousiasme was in ieder geval aardig bekoeld.

Daarna zijn we bij een andere locatie geweest. Heel leuk en een erg aardige man die graag wilde meedenken. Maar daar kan het helaas niet op vrijdag terwijl we wel graag op die dag willen trouwen. Nu dus weer verder kijken. Ik vind het best lastig! Wat voor locaties hebben jullie?
Ja ik denk het wel. Hoewel ik wel aardig stress voel maar volgens mij alles wel op orde. Puntjes op de i

Wat balen van die locatie, stom dat ze het niet exclusief willen verhuren aan jullie hoor! Ik heb 1 locatie voor de hele dag.
quote:daneli schreef op 15 oktober 2016 @ 10:50:

Spannend Zwitselaap. Alles in kannen en kruiken wat regelen betreft?

Mijn vriend is langs geweest bij de locatie waar we het diner en feest graag wilden houden. Maar helaas willen zij het niet exclusief aan ons afhuren, ze willen een paar tafels apart houden voor vaste gasten. Dat is toch raar of niet? Ons enthousiasme was in ieder geval aardig bekoeld.

Ik vind het best lastig! Wat voor locaties hebben jullie?

Ow dat zou ik ook jammer vinden en verder kijken.

Wij gaan trouwen bij een kasteel in ons dorp. Dan is het 5 minuten lopen naar de feestlocatie waar we ongeveer van 13.30 tot 23.00 zullen blijven.

Het voordeel aan onze locatie is dat het 2 delen heeft. Een voorste gedeelte waar andere gasten zitten en een achtergedeelte (beneden binnen, boven binnen en beneden buiten) wat afgehuurd is door ons.

Wij hebben dus geen last van de andere gasten en hun niet van ons.

We kunnen dus ook gewoon onze eigen muziek uitkiezen (denk dus dat we 6 uur aan muziek moeten meenemen haha) en de andere gasten horen andere muziek.

Hetzelfde geldt dus voor de dj en eventuele speeches of stukjes die mensen gaan doen. Echt ideaal.

Ben echt heel tevreden met deze locatie!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
zwitsalaap, ow wat spannend!

Eland, wat fijn van je jurk zeg.

Sophie, leuk om te lezen. Van harte en veel plezier met de voorpret van je huwelijksreis.

Ypod, zo veel veranderingen op korte termijn. Gelukkig ben je er nu weer rustig onder.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Waarschijnlijk ga ik 11 maart mijn trouwjurk kopen bij anastasia

Daar heb ik mijn vorige jurk ook gekocht en mijn zus haar jurk naar meer dan volle tevredenheid.

Hebben mogelijk iemand gevonden met een geschikte trouwauto. Die moet ik nog bellen en langs gaan om te bekijken.

Verder niet zo veel ontwikkelingen op dit gebied.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven