Twijfel in relatie...hoe zet ik de knop om?

08-09-2008 12:43 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriendin. We hebben het eigenlijk altijd fijn samen, nooit ruzie, zitten op 1 lijn, zelfde normen en waarden, zelfde toekomstbeeld etc, maar toch sluipt bij mij steeds de twijfel erin....Dit is ook in eerdere relaties altijd zo geweest. Is dit nu iets wat bij mij hoort of is er iets mis in onze relatie??
Is het incidentele twijfel of continue twijfel? Die eerste is niet zo problematisch. Bijna alle mensen twijfelen wel eens aan de zekerheden in hun leven als een soort evaluatie: is dit nog goed? Ben ik hier nog gelukkig mee?

Als het continue twijfel is, lijkt het me serieuzer. Dan wordt het tijd voor een besluit.
Waar twijfel je dan aan?

En mis je niet gewoon een beetje spanning? Dat je verlangt naar iets wat niet meer is, verliefd zijn enz.

Dat is namelijk een fase die inderdaad overgaat. En ook een gevoel wat over kan gaan, als je ergens duidelijk voor gaat.

Ben ik nog duidelijk?
Hey domnaiefmutsje,

Het is idd zo dat ik de spanning en het verliefd zijn mis....

Ik heb het idee als ik niet stapeverliefd ben dat het dan niet goed is ofzo...en dan ga ik dus twijfelen en dan blijf ik maar malen.....zoo irritant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven