Twijfels in mijn relatie; uitmaken?

10-12-2019 15:54 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou jij doen?



Ik heb twee jaar een relatie met een hele lieve man – hij zou echt alles voor me doen als dat nodig is- hij is betrouwbaar – lief (vaak) – heeft dezelfde hobbies/passies als ik – maar de laatste tijden merk ik dat ik iets mis in mijn relatie. Wij praten erg open en vaak (alle onderwerpen zijn bespreekbaar – juist de kracht van deze relatie) maar toch na vele malen vertellen (en uitleggen) wat ikprecies mis in mijn relatie, veranderd er niets – je kan natuurlijk niet een man veranderen (zou ik ook niet willen) – maar hij is gewoon niet passievol.. hij vind de relatie best zo en vind extra moeite doen om het ‘spannend’ te houden niet nodig! En dat is dus juist wat ik mis!

Ik merk ook aan mezelf dat ik steeds minder zin in seks met HEM heb – en dat is so not me, want seks vind ik heerlijk en zó belangrijk in mijn relatie..maar de aantrekkingskracht van mij naar hem is stukken verminderd (misschien ook normaal als je 2 jaar relatie hebt en samenwoont dan bv. in het begin waar we elke dag 2x per dag seks hadden) of niet?!



Ik snap dat na twee jaar relatie dat je de glitter en glam (passie) er wat minder wordt.en dat alles iets minder spannend is dan in het begin, maar ik mis de passie dat hij voor mij heeft. Spontaan een bloementje kopen, spontaan een kus geven (zonder dat ik erom vraag).



Hij werkt ontzettend veel/hard voor zijn werk – maar probeert altijd een goede balans te vinden tussen werk/privé. Maar ik merk steeds vaker dat hij zijn werkweek niet los kan laten in het weekend- hij is snel geïrriteerd en soms redelijk down (lijkt wel depri te zijn soms).



Er zijn zoveel leuke dingen aan hem – zoals zijn drive voor zijn werk (waarom niet meer voor mij?), zijn betrouwbaarheid, vind het altijd leuk om dingen te doen wat ik leuk vind (maar komt bijna nooit zelf met een spontaan idee). Nouja, genoeg dingen dus..maar toch mis ik de passie/het spontane/ en de aantrekkingskracht op dit moment… maar nu mijn vraag: is dit normaal na twee jaar relatie? En nee, ik hoef alle succes verhalen niet te horen van anderen – het gaat me meer om: ben ik de enige die dit hebt? En is dit dus het einde van mijn relatie? Of is dit normaal en moet je er maar even doorheen (misschien is het wel een fase)


Waar ik bang voor ben: gooi ik nu iets weg waar ik enorm spijt van krijg?



Ik heb zo vaak momenten gehad dat ik dacht..hij is mijn ONE, het voelt dan zo goed.. maar dan krijg ik een week toch weer twijfels omdat ik IETS mis. Alles is verder goed, alleen mis ik zijn passie voor mij.

Ik snap dat je niet alles kan hebben in een relatie.. maar het gaat nu al een tijdje zo en ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet. Praten doen we genoeg, maar er veranderd gewoon niet veel. Dit is gewoon hem, zijn character.

Weetje, ik vind mezelf ook redelijk 'lucky' om zo'n knappe lieverd als vriend te hebben, maar mijn innerlijke stem wilt mee.. maar willen we niet allemaal meer? en is het gras niet altijd groener bij de buren?


Ik ben tijdens een dip ook ontzettend verliefd geweest op iemand (mijn ex).. maar uiteindelijk heb ik dat losgelaten en weer gefocused op mijn eigen relatie- en vreemd maar waar, toen was ik op mijn gelukkigst want toen keek ik echt naar wat ik had/heb.. en wow, dat was/is gewoon geweldig.. maar goed, dat ik op iemand anders verliefd werd zei eigenlijk al genoeg.. lijkt me?? Aangezien het mijn ex is hebben we al een keer een relatie gehad in het verleden maar heeft hij het uiteindelijk uitgemaakt. Nu heeft hij spijt en ik heb altijd hoop gehouden om toch nog te kijken of we het konden proberen..
Hij was het tegenovergesteld van mijn vriend - minder betrouwbaar- wel errug spannend- en erg passievol en into adventure, zeg maar.. maar ja..dat is ook niet wat ik wil de rest van mijn leven.. Wat ik nu heb is wat ik wil de rest van mijn leven..maar dan mét spanning/passie/etc..



ok, denk dat ik mezelf wel duidelijk heb gemaakt ;-) hehe


Sorry, dit heeft niet een duidelijke structuur..heb even snel mijn gedachten op een rij gezet.


Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wat mis je vooral als het het over passievolle mannen hebt?

Gaat het echt alleen om een onverwacht bloemetje? Of bedoel je meer stomende sex, spannende dingen doen, een dominante man in bed.....
Alle reacties Link kopieren
tja... bedenk wel dat ieder positieve eigenschap en negatieve tegenhanger heeft.

Zo zal die super spontane man mogelijk ook wat nonchalante trekjes kunnen hebben als het zich wat moeilijk aan afspraken kunnen houden, en heeft die betrouwbare vriend van jou dus een minder spontane tegenhanger.

Je moet ergens de balans opmaken, niemand heeft alleen maar eigenschappen die je tof vind, belangrijk is dat jij er achter komt aan welke je nu meeste waarde hecht.

Ik las laatst een uitspraak in een interview, dat was iets van "wij willen graag van elkaar houden en dat maakt het makkelijker" Dat omschrijft mijn relatie ook erg goed. Het lijkt wel of jij punten zoekt wat excuseert dat je niet van hem hoeft te houden.
Doe die man een lol en maak het uit.

Want hij zal toch nooit helemaal goed genoeg zijn en kunnen tippen aan je ex.

Lig je straks met hem in bed en lig je ondertussen te denken aan seks met je ex ...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral ter sprake brengen dat hij zo down en geïrriteerd is. Want als hij niet goed in zijn vel zit, dan is het logisch dat hij minder libido heeft. Uiteraard is het aan hem om daar al dan niet wat aan te veranderen. Maar goed, dat weet je dan ook gelijk. Iemand die down /depri is, kan ook de positieve energie wegzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ja. je gooit tezamen met hem een betrouwbare stabiele toekomst weg. Terwijl jij niet weet of het bij hem nu echt hem is of de situatie waar hij momenteel in zit.

Je kunt echt wel een passievolle spannende man krijgen, alleen is de kans groot dat je die dan deelt met vele andere vrouwen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
10-12-2019 17:01
Doe die man een lol en maak het uit.

Want hij zal toch nooit helemaal goed genoeg zijn en kunnen tippen aan je ex.

Lig je straks met hem in bed en lig je ondertussen te denken aan seks met je ex ...
Dit !!
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
En welke passie breng jij in?

If your relationships needs a miracle. Be the miracle.
Wat jij zoekt in hem, verlangt van hem, doe jij dat wel voor hem? Of verwacht je dat alle ‘passie’ uit hem komt?

Mijn ex kwam op een gegeven moment alleen in beweging als er iets ongezonds tegenover stond. Hij was nog steeds geen verkeerde man, maar hij vond het wel best. Kwam pas in beweging toen ik echt weg was (en hij bijna dood). Maar ik kon ook geen energie meer voor hem opbrengen. Uiteraard snap ik inmiddels niet meer dat ik niet eerder de knoop doorgehakt heb. Maar veilig en betrouwbaar is soms ook fijn en het onbekende eng.
Maak het maar uit. Dan kan hij ook weer gewoon zichzelf zijn ipv proberen iemand te zijn die hij niet is omdat jij dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je ietwat kinderachtig overkomen in je denken over relaties.
Je lijkt me erg moeilijk...
Alle reacties Link kopieren
Passie? Doe mij maar lekker sleur en betrouwbaar, hou je het veel langer mee vol.
Ik krijg ook nooit bloemen of onverwachte verrassingen, maar hij doet wel alles voor me en maakt me s ochtends wakker met verse koffie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Een goede relatie heb je vooral met iemand waaraan je je niet ergert. Jij lijkt je nu al (2 jaar is niks) te ergeren aan zijn persoonlijkheid.
Zijn persoonlijkheid is geen fase.

Bloemen krijg je als er iets goed te maken valt. Ik heb dat liever niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
relaties zijn niet spannend, ze horen veilig te zijn. je zou er anders een burnout van krijgen
oh TO heeft liever een onbetrouwbare vriend. In dat geval uitmaken en lekker een player tinderen. Succes verzekerd
Alle reacties Link kopieren
TO, je man heeft een bepaald karakter. Je moet hem niet willen veranderen.

Als je denkt dat dit je levenspartner is, zonder bloemen, en spontaniteit, dan gaan accepteren.
Als je toch twijfelt, relatie verbreken en op zoek gaan naar waarin je je vriend probeert te veranderen.
Pas 2 jaar en dan een dip hebben gehad, verliefd op je ex zijn geweest, hem saai vinden, seksueel niet meer aantrekkelijk...
Maak het uit zodat hij een leuke vriendin kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
+ kijk uit dat hij zich niet depri gaat voelen omdat jij gesprekken met hem hebt over hoe je liever ziet dat hij is. Dat is op de lange termijn erg kwetsend en lastig.
Alle reacties Link kopieren
Iemand willen veranderen, of de hoop hebben dat dat vanzelf gebeurt, is niet heel realistisch. Je zult denk ik moeten accepteren dat hij zo is. Het is ook goed mogelijk dat je dit gevoel weer krijgt, na die eerste spannende fase waarin zoveel nog onzeker is. Dan blijf je bezig met zoeken naar spanning, lijkt me alleen niet prettig op de lange termijn.
Alle reacties Link kopieren
De bloemen waren slechts een voorbeeld, het kan ook een lief briefje zijn/ontbijtje/spontaan een avondje iets leuks doen. Ik geef ontzettend veel om hem en ook al is het pas '2 jaar' je maakt toch veel mee samen. Ik vind het heel lastig om het op te schrijven dus vandaar dat ik misschien niet helemaal goed overkom. Dank jullie wel voor de reacties, ik heb er zeker wat aan.
liefs
Alle reacties Link kopieren
meisjeuitnederland schreef:
10-12-2019 18:22
De bloemen waren slechts een voorbeeld, het kan ook een lief briefje zijn/ontbijtje/spontaan een avondje iets leuks doen. Ik geef ontzettend veel om hem en ook al is het pas '2 jaar' je maakt toch veel mee samen. Ik vind het heel lastig om het op te schrijven dus vandaar dat ik misschien niet helemaal goed overkom. Dank jullie wel voor de reacties, ik heb er zeker wat aan.
liefs
Hoe oud ben je? Ik gok dat je nog heel jong bent?

Als je een man wil die spontaan is, een lief briefje schrijft, ontbijt op bed brengt of weet ik veel wat nog allemaal, moet je het uitmaken met je vriend. Hij is wie hij is en daar is niets mis mee.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan dat, vind ik. Betrouwbaarheid, eerlijkheid, gevoel voor humor en er zijn voor elkaar.
Life is short. Eat dessert first.
meisjeuitnederland schreef:
10-12-2019 18:22
De bloemen waren slechts een voorbeeld, het kan ook een lief briefje zijn/ontbijtje/spontaan een avondje iets leuks doen. Ik geef ontzettend veel om hem en ook al is het pas '2 jaar' je maakt toch veel mee samen. Ik vind het heel lastig om het op te schrijven dus vandaar dat ik misschien niet helemaal goed overkom. Dank jullie wel voor de reacties, ik heb er zeker wat aan.
liefs
als je nog heel jong bent: verder kijken want je bent op hem uitgekeken. Dat komt niet door het gebrek aan bloemen maar door verwachtingen, leeftijd en andere dingen
Spannend ook, dat dat Engels.
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat oppervlakkige dingen jou een gelukkig gevoel zouden geven.
Een fijne relatie is met een partner die er voor je is. Waar je op kunt vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij wil is een droombeeld.. zoals jouw vriend is zo zijn heel veel mannen en de dating wereld is echt een hel...

Persoonlijk denk ik echt dat je te veel wilt en een verkeerd romantisch beeld hebt over relaties. Ik krijg ook nooit bloemen en eigelijk geen van mijn vriendinnen krijgt spontaan een bloemetje...

Liefde zit niet in kadootjes ed... Liefde uit zich in zorgzaamheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven