Twijfels maar toch nog verliefdheid???

02-01-2009 10:15 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen,

Ongeveer een week geleden hadden mijn vriend en ik beslist om een punt achter onze relatie te zetten. Natuurlijk met pijn in het hart.De laatste maanden zaten we ons aan elkaar te ergeren. Toch zagen we elkaar graag en hadden we wederzijds respect.

Nu we niet meer samen zijn, zie je pas wat je mist. De feestdagen hebben we nog samen gevierd en die nacht hebben we onze lust de vrije loop laten gaan. Ik wil hem terug en heb enorm veel verdriet maar probeer me bij de situatie neer te leggen.

Liever een goede vriend dan niks meer van hem. Hij twijfelt enorm of dit wel de juiste beslissing was. hij mist me en heeft het zelf moeilijk. Hij nodigd me uit om te blijven slapen (we doen wel niks maar zijn gewoon samen) smst en belt me. Hij zegt ook dat hij me nog heel graag ziet. Alles komt uit zichzelf ,terwijl ik hem rust gun.Wat moet ik doen wachten tot er een verdict valt of hem zeggen dat we maar beter vrienden blijven.

Dank je

Liefs Aurelie
Ik zou er met hem over praten en ook je twijfels op tafel leggen (wat je zegt over liever een goede vriend dan niks). Zo te lezen zijn jullie nu niet helemaal open in gesprek.

Veel succes!
Spreek even duidelijk af met jezelf maar ook met hem wat je doet. Misschien is een tijdje elkaar niet zien wel een betere oplossing dan in elkaars leven te blijven. Zo krijg je nooit de kans om over alles na te denken en een beslissing te nemen of het juist was of niet om uit elkaar te gaan.

Niet te snel een beslissing maken iig.

Daarvoor kun je elkaar beter even helemaal niet zien, en ook geen sms of telefonisch contact. Geen makkie, weet het maar vaak wel even goed.
Zo lang je elkaar gewoon blijft zien is het onmogelijk om afstand te nemen. Het is uit en voor vriendschap zijn jullie nog niet klaar. Tenminste, zo te lezen niet.

Lieve meid, je moet er doorheen. Door die liefdesverdrietrijstebrijberg. Hij twijfelt, daar heb je niks aan, aan twijfel. Op twijfel bouw je geen relatie en als hij twijfelt dan moet hij dat maar alleen doen en zeker niet met jou in de buurt. Hij gebruikt je nu als een doekje voor het bloeden door je naar zich toe te halen als hij pijn heeft maar jullie hebben geen relatie en daar moet jij het dan mee doen. Hij zal het niet zo bedoelen maar dat is behoorlijk wreed.

Jij moet nu jezelf beschermen en het contact met hem verbreken om je hart niet nóg meer te belasten dan al gebeurt momenteel. Aan een ex die het niet weet en die jou nodig heeft om hem te troosten heb jij niks en jij bent nu het belangrijkst. Het is heel moeilijk allemaal maar steeds teruggaan en blijven hopen op iets wat misschien wel nooit zal gebeuren is uiteindelijk nog veel pijnlijker.

Kap met het contact en kruip met een deken op de bank bij je moeder of ga er uit en ga een strandwandeling maken met een vriendin. Het gaat over, al zal het een tijdje duren.

(f)
quote:eleonora schreef op 02 januari 2009 @ 10:33:

Zo lang je elkaar gewoon blijft zien is het onmogelijk om afstand te nemen. Het is uit en voor vriendschap zijn jullie nog niet klaar. Tenminste, zo te lezen niet.

Lieve meid, je moet er doorheen. Door die liefdesverdrietrijstebrijberg. Hij twijfelt, daar heb je niks aan, aan twijfel. Op twijfel bouw je geen relatie en als hij twijfelt dan moet hij dat maar alleen doen en zeker niet met jou in de buurt. Hij gebruikt je nu als een doekje voor het bloeden door je naar zich toe te halen als hij pijn heeft maar jullie hebben geen relatie en daar moet jij het dan mee doen. Hij zal het niet zo bedoelen maar dat is behoorlijk wreed.

Jij moet nu jezelf beschermen en het contact met hem verbreken om je hart niet nóg meer te belasten dan al gebeurt momenteel. Aan een ex die het niet weet en die jou nodig heeft om hem te troosten heb jij niks en jij bent nu het belangrijkst. Het is heel moeilijk allemaal maar steeds teruggaan en blijven hopen op iets wat misschien wel nooit zal gebeuren is uiteindelijk nog veel pijnlijker.

Kap met het contact en kruip met een deken op de bank bij je moeder of ga er uit en ga een strandwandeling maken met een vriendin. Het gaat over, al zal het een tijdje duren.

(f)

Hej,

dank je voor je reactie...

Momenteel weet ik zelf niet goed wat doen.

Is het ergens niet verkeerd om liefde te laten lopen als je nog veel voor elkaar voeld.

Had het zelf wel nooit zo bekeken als troosten , je kan daar wel gelijk hebben. Ik dacht dat hij gewoon mij mist ...

Hij twijfelt vooral uit schrik mij nooit gelukkig te maken, dit komt een stuk door zijn verleden en omdat hij zich niet goed voeld in zijn vel. Veranderd dit de zaak of ben ik te blind om het in te zien .

groetjes Aurelie
Dat weet ik niet, of jij te blind bent....

Wat ik wel weet is dat twijfel je sloopt. Omdat jij daar niets aan hebt, als je zelf niet twijfelt.

Hij zal jou best missen, dat geloof ik. Maar het is niet zo dat je elkaar kunt troosten als je allebei liefdesverdriet hebt. Om elkáár. Dan ga je in cirkels rondlopen en kom je er nooit uit.

Ik heb altijd een beetje moeite met verhalen van mensen die bang zijn dat ze niet genoeg liefde zullen kúnnen geven. In de meeste gevallen gaat het toch gewoon om wíllen. Als hij van jou houdt, compleet tevreden is met jullie relatie, dan is zijn twijfel jou niet gelukkig te kunnen maken ongegrond. Meestal zit er wel iets meer achter dat soort redenen. Meestal is dat eigenbelang. Misschien houdt hij wel niet genoeg van jou om door te willen gaan met jullie relatie.

Dat is heel hard maar 'het ligt niet aan jou, ik ken je gewoon niet genoeg liefhebben' verhaal is een van de oudste verhalen in the book om op een niet al te harde manier van een geliefde af te komen. Zelf de 'schuld' op je nemen en vooral benadrukken dat het niet aan die geliefde ligt om je geweten zuiver te houden en niemand te kwetsen.

Maar pijn doet zeer en de pijn van een twijfelende ex doet uiteindelijk misschien nog wel meer zeer dan een die gewoon heel duidelijk maakt dat de relatie voorbij is. Nu zit je tussen hangen en wurgen en weet je niet waar je aan toe bent. Hoe eerder het duidelijk is, hoe beter.

Ik zou zijn motieven om jou maar steeds weer naar zich toe te halen in twijfel trekken als ik jou was. Je schiet er in ieder geval niks mee op en het houdt je hunkerend naar iets wat misschien nooit meer gaat gebeuren en op het moment dat duidelijk wordt dat het niet meer goedkomt dan komt de klap pas echt hard aan.

Wees je eigen beste vriendin en stop met contact hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven