Twijfels over beginnende relatie

26-07-2019 19:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_101495 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 12:54
99.83% gewijzigd
Als dit het verhaal van iemand anders zou zijn, wat zou je dan adviseren?

Volgens mij weet je het antwoord dan.
Verliefdheid gaat op een gegeven moment over in houden-van, maar ik persoonlijk vind wel dat er in het begin wel sprake moet zijn van verliefdheid. Ik zou er dus mee stoppen.
Waarom zou je genoegen nemen met iemand die je niet begrijpt en waar je het alleen gezellig mee hebt? Dan kan je net zo goed de overbuurman daten.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Waarom blijf je hangen in iets wat je zo aan t twijfelen maakt?

Wat is het belangrijker voor je:
Het hebben van een relatie of het hebben van een relatie met iemand waar je smoorverliefd op bent en die je humor snapt en waar je ook nog geweldige sex mee hebt?

Waarom zou je genoegen nemen met minder?
Ik denk niet dat je te vroeg opgeeft. De stand van zaken na vijf maanden :

- hij begrijpt je humor niet.
- je twijfelt veel
- de seks is mwa.
- het is wel gezellig.

Klinkt niet als iemand waar jij je leven lang gelukkig van gaat worden. En dat hoeft niet eens persé, maar het klinkt zelfs niet alsof je er nú erg gelukkig van wordt.
.
anoniem_101495 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 12:55
99.28% gewijzigd
Na 5 maanden is het wel duidelijk. Lang genoeg geprobeerd.

En je hebt nog een paar jaar om iemand te vinden waarmee je kinderen wil (en kan) krijgen.

Verspil die jaren niet, stel ik voor.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
humor en seks niet goed
2 belangrijke dingen

kappuhhh
girlie22 schreef:
26-07-2019 19:27
@CherokeeRose; dat laatste. Het is een eeuwigheid geleden dat ik verliefd ben geweest dus toen ik iets van kriebels begon te voelen werd ik voorzichtig blij. Maar daar lijkt nu geen sprake meer van te zijn.

Ik vind het lastig om te bepalen wanneer het genoeg 'geprobeerd' is.
Dan weet je toch eigenlijk al dat je t genoeg geprobeerd hebt?

Wat wil je, wat verwacht je van hem dat er voor gaat zorgen dat je opeens wel stapelverliefd op hem wordt?

Ik denk dat je wel weet dat dat nooit gaat gebeuren.
Ik verwacht niks van hem. Ik had enkel gehoopt dat bij mij (houding, gevoel) iets verandert. Maar als dit zo blijft weet ik idd dat dit hem niet gaat worden. Dan gun ik ons beide beter.
Logisch dat je twijfelt, want je bent al verkeerd de relatie begonnen. Het is nogal wanhopig om een relatie te beginnen met iemand die je niet fantastisch vindt en waarbij je hoopt dat het gevoel nog komt. Dat is raar.
En nu merk je dat hij inderdaad niet bij je past. Iets wat je van te voren ook al wist,
Het is vast je leeftijd die meespeelt, als je jonger was geweest dan had je er niet eens aan gedacht om een relatie te beginnen.
Waarom blijf je in de relatie als je al weet dat het niets is? Je hebt geen zin meer om verder te daten met anderen?
girlie22 schreef:
26-07-2019 19:27
@CherokeeRose; dat laatste. Het is een eeuwigheid geleden dat ik verliefd ben geweest dus toen ik iets van kriebels begon te voelen werd ik voorzichtig blij. Maar daar lijkt nu geen sprake meer van te zijn.

Ik vind het lastig om te bepalen wanneer het genoeg 'geprobeerd' is.
Je hebt al 5 maanden teveel doorgebracht met deze man.
Begin alleen een relatie als je gevoelens hebt. Een relatie beginnen zonder gevoelens slaat nergens op.
Per direct stoppen dus.
Bedenk ook dat je hem zo ook aan het lijntje houdt. Het is niet eerlijk richting hem als je hier nog langer mee doorgaat.
Ik wilde het een kans geven klinkt altijd zo sneu en wanhopig. Weet hij ook dat je er zo instaat. Ben je daar eerlijk over?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jufjoke schreef:
26-07-2019 19:26
Ik denk niet dat je te vroeg opgeeft. De stand van zaken na vijf maanden :

- hij begrijpt je humor niet.
- je twijfelt veel
- de seks is mwa.
- het is wel gezellig.

Klinkt niet als iemand waar jij je leven lang gelukkig van gaat worden. En dat hoeft niet eens persé, maar het klinkt zelfs niet alsof je er nú erg gelukkig van wordt.
+1
Ik denk ook dat dit hem niet gaat worden. Humor en fijne seks zijn te belangrijk en als dat er na 5 maanden nog niet is, gaat dat vast ook niet meer komen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Al die punten die jij mist hadden meteen al goed moeten zijn, anders moet je geen relatie starten. Laat het een les zijn voor in de toekomst. Begin alleen een relatie als het al goed zit, niet als het nog goed moet komen.
Je zit zeker op Tinder of een andere app of site? Ik zie wel vaak dat men daar relaties begint met ‘mwaw’ gevallen. Er ontstaan stellen die nooit zouden zijn ontstaan in het offline leven. Jij hebt zeker ook een vriend die je in een kroeg straal voorbij zou zijn gelopen?
dit is niks
Dit wordt niks.

Of zie jij jezelf écht oud worden, een huis kopen, ... met een kerel waar je niet van houdt?

Gun die man én jezelf jullie vrijheid zodat hij op zoek kan gaan naar iemand met wie hij wel matcht (en jij ook).

Beter na 5 maanden dit al inzien dan na 5 jaar.
girlie22 schreef:
26-07-2019 19:49
Ik verwacht niks van hem. Ik had enkel gehoopt dat bij mij (houding, gevoel) iets verandert. Maar als dit zo blijft weet ik idd dat dit hem niet gaat worden. Dan gun ik ons beide beter.
Iemand is in de eerste maanden op zijn leukst, het wordt dus alleen maar slechter.

Hier precies andersom, stapel verliefd alles klikt, maar op rationeel vlak klopt er niets van.
Dat is het rare, soms word je verliefd op een man die je nooit zelf zo zou hebben uitgezocht. En andere keren is de man op papier heel passend, maar mist er gewoon iets. De verliefdheid.
chrys schreef:
26-07-2019 19:35
humor en seks niet goed
2 belangrijke dingen

kappuhhh
Simpel, kort en duidelijk......
viva-amber schreef:
26-07-2019 19:57
Ik wilde het een kans geven klinkt altijd zo sneu en wanhopig. Weet hij ook dat je er zo instaat. Ben je daar eerlijk over?
Dit. Hoe zou jij het vinden als de situatie andersom was? Dan zou je toch ook willen dat hij de stekker eruit trok?
Er is helemaal niks mis mee om verliefdheid even de kans te geven om te groeien en in tegenstelling tot een aantal mensen hier denk ik niet dat je perse hoteldebotel verliefd moet te zijn om samen gelukkig te worden.

Maar er moet wel iets zijn wat jullie dan bij elkaar houdt op een andere manier en dat lijkt compleet te ontbreken bij jullie.

Dus helaas dit gaat hem niet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven