twijfels over relatie

21-03-2020 18:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Ik heb inmiddels 3 jaar lang een relatie met een hele lieve, zorgzame jongen. Hij luistert altijd naar mij en houdt echt onvoorwaardelijk van me. Iedereen in mijn familie is dol op hem en andersom. Onze relatie is eigenlijk perfect, maar het punt is: ik twijfel heel erg. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. Misschien kunnen jullie mij wel advies geven.

Er zijn een aantal dingen die ik mis in onze relatie, zoals lachen met elkaar (we hebben niet hetzelfde gevoel voor humor) en goede gesprekken voeren. Dat laatste doen we al een tijdje niet meer. Ik zal daar vast ook zelf een aandeel in hebben, en daarom probeer ik allerlei onderwerpen aan te snijden. Of ik vertel wat ik beleefd heb. Maar hij is gewoon heel nuchter en reageert vaak wat kortaf. Zelf beleeft hij ook niet zo veel. Als hij praat, gaat het over zijn werk of over sport. Dat interesseert mij dus niet zo erg. Dan denk ik: we hebben ook gewoon niet veel gemeen met elkaar. En verder ben ik erachter gekomen dat ik lol heel belangrijk vind in een relatie, dus dat mis ik ook. Hij is best wel serieus.
Nog een heel belangrijk punt: hij verzorgt zich niet zo goed. Qua tandenpoetsen bijvoorbeeld (dus ik zoen ook amper met hem want dat wil ik gewoon niet). En zijn kleding is regelmatig vies.

Ik voel me bij voorbaat al schuldig om dit allemaal te schrijven, omdat ik weet dat het een gouden jongen is die enorm om mij geeft. Maar het zit me zo dwars. Ik weet ook dat ik echt niet alles in 1 persoon kan vinden, dus humor, behulpzaamheid en goede gesprekken. Want als ik iemand anders zou hebben, dan zou diegene ook weer iets hebben wat ik niet leuk vindt. Bovendien ben ik zelf natuurlijk ook niet perfect.

Maar op deze manier voel ik me gewoon niet gelukkig. Ik kijk er niet meer naar uit om hem te zien, terwijl ik dat wel wil. Ik wil hem leuk vinden en genegenheid hebben met elkaar zoals eerst. Het lukt alleen niet met mijn gevoel. Het gevoel is gewoon weg. Dit is mijn eerste lange, serieuze relatie en misschien ben ik wel zo'n typische millenial die wil dat alles perfect is. Ik weet het gewoon niet.

Hebben jullie tips/advies voor mij?
Als ik lees dat dit je eerste echte relatie is... dan schat ik je in de twintig en zal ik hierbij zeggen: move on.
Ga lekker scharrelen, feesten, reizen, genieten van je vrijheid en dan komt er vanzelf wel weer iemand voorbij die wel in je plaatje past.
Perfect of niet ;-)
Tip: uitmaken. Fijn voor jou en uiteindelijk beter voor hem.
Hoe kun je iets een relatie noemen, als je niet met elkaar kunt praten?

Trek de stekker er toch uit
Als je niet met elkaar kan lachen en niet met elkaar kan praten, dan is er toch ook helemaal niets?

Zet er een punt achter. Er zijn echt wel jongens waar je kan vinden van je nodig hebt.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 21-03-2020 20:41
1.08% gewijzigd
Maak
Het
Uit.
Kleding kan gewassen worden
Jullie kunnen niet goed praten met elkaar, maken geen lol samen, zoenen amper omdat jij hem "vies" vindt, hij is kortaf tegen jou en jij bent eigenlijk niet echt geïnteresseerd in wat hem interesseert.

Waarop is jullie relatie in Godsnaam gebaseerd, to?
leeg
Heb je het ook wel eens allemaal besproken met hem waar je mee zit en wat je mist ?
En dat je twijfels hebt over de relatie?

- humor
- gesprekken
- hygiëne.......

Ik denk dat jij al zo in de relatie staat dat je beter de relatie kunt beëindigen denk niet dat je er echt nog open voor staat om samen met hem aan wat dingen te gaan werken.
Blijf in jezelf geloven !
MoonSurfer schreef:
21-03-2020 21:11
Kleding kan gewassen worden
De beste jongen is volwassen . Als hij nu niet voor zijn persoonlijke hygiëne wil zorgen , zie ik de toekomst somber in .
Hij kan fantastisch zijn, maar als jij niet meer van hem houdt, is het tijd om een einde aan de relatie te maken.
Liefde moet van twee kanten komen.
Ik heb wel een tip voor je: lees je eigen post eens alsof het een post van iemand anders is.

En?
Als jij dit al een gouden jongen vindt, dan is de wereld van vrijgezelle jongens één grote schatkist vol parels en diamanten voor je.

Je hebt werkelijk niks positiefs Over hem te melden buiten dat hij van jou houdt en iedereen in je buurt van hem. Daar is dus niks perfects aan.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Praat met hem! Heb je al tegen hem gezegd dat zijn slechte hygiëne je dwars zit? Misschien heeft hij dit niet door. Als jullie al 3 jaar samen zijn is dat toch een keer ter sprake gekomen of niet? Je zegt wel dat hij altijd naar je luistert (wat ik raar vind klinken, zoals hij een hond is), dus zeg duidelijk dat je dat zo zeer dwars zit. Als hij zo‘n goud jongen is, dan gaat hij zeker zijn best doen om er verandering in te brengen. In een relatie is het altijd hier en daar wat aanpassen.
Bedoel je met dat hij altijd naar jou luistert dat hij alles doet wat jij van hem vraagt of dat hij altijd bereid is naar jouw verhalen te luisteren?
In het eerste geval klinkt dat helemaal niet goed en lijkt dat hij ja en amen zegt om maar geen disharmonie te creeren.

Wil je nog iets proberen in deze relatie dan zul je risico’s moeten nemen. Praten met hem over jullie relatie en wat je ervan vindt. Zeggen dat je lol en luchtigheid mist.
Dat je zijn hygiene niet goed vindt.
Wel knap dat je dit al 3 jaar volhoudt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou, dit is wel een hele lastige hoor, ik snap dat je er zelf niet uitkomt.
move on; liefdes verdriet is ff kut maar daarna zie je wat de wereld je te bieden heeft
Je voelt niet genoeg of niet meer genoeg voor hem. En daar kun je niets aan doen of veranderen. Die dingen gebeuren. En al is hij nóg zo lief en zorgzaam, het is NIET genoeg.

Denk niet dat liefde alles overwint, want dat doet het niet, dat is heel naief om dat te denken. Verspil je goede jaren niet langer en ga alleen verder. En ja, dat is hard, het is een hoge drempel, maar het is iets waar jij doorheen moet, en hij ook.

Deze dingen gebeuren nou eenmaal. Ze lijken ook onoverkomelijk, maar dat zíjn ze niet. Jullie gaan dit beiden overleven en beiden zullen jullie op een dag weer gelukkig zijn. En dan heb je er vrede mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven