Twijfels, relatie beindigd...EN NU MIS IK HEM!!!

17-06-2008 16:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

is het normaal dat je ineens iemand wel gaat missen als de relatie is beeindigd???? Ik heb 2,5 jaar relatie gehad, 2 jaar samengewoond. in die tijd ben ik geregeld weekend weggeweest en ook 3 weken op reis zonder vriend, waarin ik mn vriend niet echt miste. Na aanhoudende twijfels van mijn kant: is ie wel de ware? hebben we besloten de relatie te stoppen. Dat is nu een weekje geleden besloten.

maar nu weet ik niet meer of het wel de juiste keuze is geweest. mis m namelijk nu wel en kan niet meer goed bedenken waarom ik twijfelde. ik moet me ook inhouden om geen contact op te nemen/ langs te gaan. Vaak heb ik ook last van huilbuien.

is dit normaal? of is dit een teken dat ik toch de foute keuze heb gemaakt om bij m weg te gaan?

groetjes van mij
Het is niet zo gek dat je je vriend mist als je pas net je relatie hebt verbroken. Het is toch niet zo'n makkelijke periode: hoewel het je eigen keuze was, heb je er waarschijnlijk wel lang over nagedacht, en was het een lastige beslissing. En bovendien ben je waarschijnlijk gewend om bepaalde dingen samen met je vriend te doen of te bespreken, en dat kan nu niet meer.

Lijkt me dus niet meer dan normaal. Ik zou het zeker nog een aantal weken minimaal aankijken, als ik jou was. En ondertussen proberen je leven op te pakken en doen wat je altijd al graag had willen doen!
Geef het de tijd!

het zou toch raar zijn als het je niets zou doen?

Hebben jullie nog contact?
@babado,

nee we hebben sinds het 'uit' is geen contact meer gehad. We hebben wel aangegeven dat we niet uit elkaars leven willen verdwijnen, maar tot nu toe nog niks gehoord/ laten horen. Ik weet niet wat zijn reden hierachter is, maar ik zoek geen contact omdat het teveel pijn en verdriet veroorzaakt. Al zou ik m wel graag willen zien/vasthouden.

@ifOnly, ja je hebt waarschijnlijk gelijk, maar ik kan het op dit moment niet meer rationeel bedenken. het is allemaal een beetje een rommeltje in mijn koppie
Hey meid,

Het is niet omdat je het zelf uitgemaakt hebt, dat je er geen verdriet van hebt. Nu is hij 'definitief' weg. Dat geeft waarschijnlijk ook aan dat je nu dat misgevoel (meer) hebt t.o.v. ervoor, omdat je toen wist dat hij er nog was en nu dus niet meer.

Je bent nu een week verder, lijkt mij dat het bij jou ook moet slijten. Moet je je binnen x aantal weken/maanden nog zo ellendig voelen, dan zou je meer duidelijkheid hebben voor jezelf of het al dan niet de juiste keuze was. Geef het dus voor jezelf ook wat tijd.

Sterkte!
Waarom ging het uit dan? Bij twijfel is er vaak een dunne lijn tussen leuke relatie/ niet de moeite waard meer. Waar die lijn begint en eindigt hangt van jezelf af. Het hoeft niet zo te zijn dat het de verkeerde keuze was alleen omdat je hem mist. Toen ik net gestopt was met roken miste ik mn sigaretje ook, wil niet zeggen dat die goed voor me geweest zou zijn. Missen kan dus een totaal irrationeel ding zijn.

Maar is het ook rationeel zo dat je nog twijfelt? Wanneer een relatie niet meer te redden is is een heel subjectief gegeven. Sommige mensen hebben het minder getroffen en doen het er toch voor en vinden uiteindelijk een soort modus om daar mee om te gaan. Anderen hebben het wel heel erg getroffen maar zijn toch chronisch ontevreden en gaan alsnog uit elkaar. Of het de goede keuze is geweest, kun je dus het beste zelf bepalen. Ik heb 1x een langere relatie moeten verbreken en hoewel ik hem in het begin miste, heb ik toch achteraf geconcludeerd dat dat voor mij de juiste keuze was. Met mijn vriend ben ik ook op dat punt geweest maar hebben we besloten er voor te gaan.

Mijn ervaring is dat het niet de keuze is, maar wat je met en na de keuze doet die een keuze slecht of goed maakt. Je kunt zeggen ik blijf hierin hangen, kom 15 kilo aan, en ga voor een grotere eikel omdat ik me zo eenzaam voel dat ik me daartoe wel wil verlagen, of ik ga lekker studeren, reizen, iets leuks doen wat ik met relatie bijvoorbeeld niet kon, en ik ga lekker goede dingen voor mezelf doen! Dan zal je over een tijdje zeggen, zie, het was een goede keuze. Relatief allemaal...
quote:Noblesse_Oblige schreef op 17 juni 2008 @ 16:59:

Toen ik net gestopt was met roken miste ik mn sigaretje ook, wil niet zeggen dat die goed voor me geweest zou zijn. Missen kan dus een totaal irrationeel ding zijn. ..

Dat zeg je mooi.

Het is de vraag die altijd gesteld word: Denk je dat je hem mist of is het dat je het samen zijn mist?
Ik ben weer single sinds afgelopen dinsdag, na een relatie van 3 jaar en 3 maanden. Ik was al een jaar (!) aan het twijfelen, maar nu hebben we besloten er een punt achter te zetten. Het gaat allemaal heel 'netjes'. Ik kan op korte termijn geen appartement vinden (amsterdam he) dus moet nog bij hem wonen, we schelden niet, we verwijten niet en we koken per toerbeurt voor elkaar. Ik krijg een som geld mee (we hadden geen samenlevingscontract, maar heb wel bijgedragen aan wat meubelstukken) en mag zelfs zijn kat meenemen (waar ik ENORM aan gehecht ben, zie fotootje linksss).

So what's the fuss... zijn vrienden waren mijn vrienden. Ik ken niets en niemand hier en ik wil terug naar Limburg. Weer van baan veranderen (heb net 5 maanden een nieuwe baan), huis zoeken, verhuizen. Dat is allemaal nog te tackelen (de waarheid gebiedt mij te zeggen: been there done that). Maar het moment dat je dan alleen in je nieuwe appartementje zit, dan gaat het knagen bij mij. En zielig voelen in je eentje! Vriendinnen kunnen die leegte niet helemaal opvullen. Maar ik weet gelukkig dat ik niet hém mis maar alleen het samen zijn.

En wat leer je er weer veel van!
Ik heb de reacties niet gelezen, maar het eerste wat in mij opkomt.. Mis je hem of mis je iemand?
Mis je zijn stinksokken naast de wasmand , zijn urinedruppels naast de wc , zijn gezap met de afstandbediening , zijn humor , zijn verhalen , zijn geur , ........of vind je het zo vreselijk saai en stil en eenzaam in bed ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik mis....hem vasthouden, zijn liefde voor mij..... de aandacht van iemand die echt om je geeft...

ik denk eigenlijk dat ik beide mis: hem en het samen zijn. Het is toch niet raar dat je iemand mist na 2,5 jaar alles delen?

moet de vraag niet eigenlijk zijn: mis je hem als je man of mis je hem als goede vriend/huisgenoot? in plaats van de vraag: mis je hem of het samen zijn met iemand?

het gaat nu wel wat beter, al geeft het me wel een vervelend gevoel als ik stil sta bij wat ik niet meer heb....

groetjes van mij
quote:Nala1982 schreef op 23 juni 2008 @ 15:32:

moet de vraag niet eigenlijk zijn: mis je hem als je man of mis je hem als goede vriend/huisgenoot? in plaats van de vraag: mis je hem of het samen zijn met iemand?

Misschien is de vraag: mis je hém, of mis je iemand die van je houdt en van wie je houdt, met wie je samen leuke dingen kunt doen, met wie je kunt praten? Als je zo iemand zou hebben, zou je je ex dan nog missen?
quote:Reiger100 schreef op 23 juni 2008 @ 15:46:

[...]

Misschien is de vraag: mis je hém, of mis je iemand die van je houdt en van wie je houdt, met wie je samen leuke dingen kunt doen, met wie je kunt praten? Als je zo iemand zou hebben, zou je je ex dan nog missen?

dat denk ik niet, maar wanneer vind je zo iemand....Het wordt moeilijk als ik me bedenk dat ik iemand HAD van wie ik houd en die van mij houdt.....maar ja: redenen om het uit te maken waren o.a. geen gezamenlijke interesses/hobbies en niet echt met elkaar kunnen praten, alleen oppervlakkig: hoe was je dag, wat zullen we gaan doen, welke boodschappen moeten we halen, wat zullen we eten? Het gekke is, dat nu we in een crisis zitten we ineens goed met elkaar kunnen praten over 'ons'.....waarom nu wel???

lastig....
anoniem_67769 wijzigde dit bericht op 23-06-2008 16:47
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven