Twijfels...

23-02-2019 17:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege herkenbaarheid verwijderd, bedankt voor de reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-02-2019 09:03
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
96.18% gewijzigd
Ik lees niets over jouw gevoelens, dus zou het ook niet weten.
Iemand die zo wispelturig is, is daar niet zomaar weer mee klaar. Dat zie je wel aan zijn wispelturigheid ten aanzien van jou. Wel,niet,wel.
Kijk niet raar op als hij toch weer nee zegt of een andere richting op gaat en zijn plannen wijzigt.
freja schreef:
23-02-2019 17:13
Ik lees niets over jouw gevoelens, dus zou het ook niet weten.
Ik weet het ook gewoon even niet meer wat ik voel.

Ik vond hem erg leuk, maar ben door zijn actie wel enigszins op hem afgeknapt. Toch laat hij mij schijnbaar niet helemaal los aangezien we nog steeds contact hebben. Ik vind hem echt wel leuk, maar door zijn twijfels ben ik nu ook gaan twijfelen. Vraag mij af of dit niet in de aard van het beestje zit.

Ik merk wel dat er een soort chemie tussen ons is en de seksuele aantrekkingskracht is ook top, daarnaast hebben we dezelfde interesses en idealen, maar of dat nou voldoende is weet ik ook niet. De ene dag denk ik: ik ga ervoor om vervolgens de volgende dag te denken: heb ik geen overhaaste beslissing genomen. Aan de andere kant, wat heb ik te verliezen?
Doreia* schreef:
23-02-2019 17:16
Iemand die zo wispelturig is, is daar niet zomaar weer mee klaar. Dat zie je wel aan zijn wispelturigheid ten aanzien van jou. Wel,niet,wel.
Kijk niet raar op als hij toch weer nee zegt of een andere richting op gaat en zijn plannen wijzigt.
Daar ben ik dus ook bang voor! Misschien zit het gewoon in de aard van het beestje...

Maar misschien was het zijn verleden dat even in de weg zat. Wie zal het weten.
Zoeys schreef:
23-02-2019 17:25
Daar ben ik dus ook bang voor! Misschien zit het gewoon in de aard van het beestje...

Kijk het gewoon nog een keer aan. Met 3 maanden weet je vast al veel meer.
Zoeys schreef:
23-02-2019 17:25

Uiteindelijk kom jij het te weten als je hem een kans geeft en pakweg over 5 jaar erop terugkijkt.
Doreia* schreef:
23-02-2019 17:27
Kijk het gewoon nog een keer aan. Met 3 maanden weet je vast al veel meer.
Ja, zoiets had ik inderdaad ook al bedacht... Maar wat doe ik met die oud-collega?
Ana_Isabel** schreef:
23-02-2019 17:28
Uiteindelijk kom jij het te weten als je hem een kans geeft en pakweg over 5 jaar erop terugkijkt.
Klopt en dat kan positief of negatief uitpakken. Weet niet of ik daarop zit te wachten haha. Maar zekerheid heb je nooit in het leven...
Ik heb in het verleden ook zo’n soort relatie gehad met een jongen. Toen was ik onzeker over mezelf maar mijn vriendinnen zagen mijn twijfels en hebben altijd gezegd: bij twijfel niet doorgaan.

Dat is dus ook het advies wat ik je wil meegeven. Als je twijfelt, hoe leuk je hem ook vind, kap het af.
Self-love is the greatest middle finger of all time
Zoeys schreef:
23-02-2019 17:36
Klopt en dat kan positief of negatief uitpakken. Weet niet of ik daarop zit te wachten haha. Maar zekerheid heb je nooit in het leven...
Jij moet in ieder geval zeker zijn van jezelf. Ongeacht het welke kant ook opgaat, dat jij het wel redt. Met of zonder hem.
Ana_Isabel** schreef:
23-02-2019 17:41
Jij moet in ieder geval zeker zijn van jezelf. Ongeacht het welke kant ook opgaat, dat jij het wel redt. Met of zonder hem.
Dat sowieso. Ondanks dat ik een sukkel voor de liefde ben, heb ik de rest prima voor elkaar haha.
Ik zou het niet echt aandurven met de ex. Wat heb je aan een twijfelkont in de liefde? Ja nee ja nee... graag of niet, dat is mijn motto. Oftewel - ik gaf de excollega een kans, als ik in jouw schoenen stond. Wat is nou 6 jaar jonger? Mijn man en ik schelen meer. Als je het samen eens bent over wat je zoekt in het leven zie ik geen hindernis. Dat zou ik met hem gaan uitzoeken.
Maar goed, je moet zelf kijken wat voor jou goed voelt. Good luck To.
Roodkaarsje schreef:
23-02-2019 17:39
Ik heb in het verleden ook zo’n soort relatie gehad met een jongen. Toen was ik onzeker over mezelf maar mijn vriendinnen zagen mijn twijfels en hebben altijd gezegd: bij twijfel niet doorgaan.

Dat is dus ook het advies wat ik je wil meegeven. Als je twijfelt, hoe leuk je hem ook vind, kap het af.
Bij twijfel niet doen, dat zeg ik ook altijd. Al heb ik daar in de liefde meer moeite mee omdat daar gevoelens bij komen kijken. Dat maakt het zoveel lastiger...
Zoeys schreef:
23-02-2019 17:48
Bij twijfel niet doen, dat zeg ik ook altijd. Al heb ik daar in de liefde meer moeite mee omdat daar gevoelens bij komen kijken. Dat maakt het zoveel lastiger...
Dat klopt, maar weetje als je echt gelukkig bent met diegene waarmee je samen bent heb je geen twijfels. Hoogstens wat karaktertrekken die je niet leuk / vreselijk vind.

En van aantrekken en afstoten word je in geen geval gelukkig. Afwijzen zorgt voor een dreun, het aantrekken maakt je weer blijer maar altijd het gevoel van... wanneer duw je me weer van me af etc etc

Ik heb nu een lief van 10 jaar jonger. We zijn begonnen als fwb en heb best een tijd gezegd dat ik niet verliefd wilde worden op hem. Gebeurde toch en gelukkig van beide kanten. De enige twijfels die ik bij hem heb zijn de twijfels of hij zo’n ‘oude’ taart als mij nog lang aantrekkelijk blijft vinden ;-)
Self-love is the greatest middle finger of all time
TanteNina schreef:
23-02-2019 17:46
Ik zou het niet echt aandurven met de ex. Wat heb je aan een twijfelkont in de liefde? Ja nee ja nee... graag of niet, dat is mijn motto. Oftewel - ik gaf de excollega een kans, als ik in jouw schoenen stond. Wat is nou 6 jaar jonger? Mijn man en ik schelen meer. Als je het samen eens bent over wat je zoekt in het leven zie ik geen hindernis. Dat zou ik met hem gaan uitzoeken.
Maar goed, je moet zelf kijken wat voor jou goed voelt. Good luck To.
Graag of niet. Dat is normaal gesproken ook mijn instelling. Schijnbaar komen er op deze leeftijd allerlei spreekwoordelijke rugzakjes bij kijken en dat maakt alles anders.

Leeftijd geef ik ook niet persé zoveel om maar vraag mij af of hij openstaat voor iets serieus. Al zitten we nog niet echt in een fase dat te bespreken en weet ik zelf nog niet eens of ik dat wil aangezien we nog niet veel tijd met elkaar hebben doorgebracht.

Misschien de date van volgende week toch maar laten doorgaan, al voelt dat ook niet fair tegenover mijn ex omdat ik al heb gezegd het nog wel een keer te willen proberen.
Als jij zo makkelijk weer met een ander t bed in duikt als hij t uitmaakt, zat t bij jou ook niet erg diep.
Zoeys schreef:
23-02-2019 17:55

Misschien de date van volgende week toch maar laten doorgaan, al voelt dat ook niet fair tegenover mijn ex omdat ik al heb gezegd het nog wel een keer te willen proberen.
Je ex heeft van jou tijd gekregen om iets uit te zoeken. Dan mag jij dat toch ook? Je kunt hem dat ook vertellen, daar zou ik zelf denk ik wel vóór zijn, maar je bent het niet verplicht.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik heb eerder zoiets meegemaakt dat ik twijfelde tussen een ex en een relatie (ook lange afstandsrelatie). Toen had ik na 3 jaar relatie op afstand behoefte om te settelen maar helaas door werk konden we vrijwel nooit samen zijn. Ben toen gaan twijfelen aan onze toekomst. In die periode weer mijn ex tegengekomen. Voor die ex enorme gevoelens, voornamelijk lust maar na zo'n degelijke relatie wilde ik weer weten hoe het zou zijn als ik iemand had die dichtbij was en waarvoor ik zulke lust gevoelens had ipv kalme liefde. Uiteindelijk toch achtergekomen dat ondanks die aantrekkingskracht de seks gewoontjes was. De rest van de relatie was om gewoon dus vond niet iets bijzonders waar ik bij wilde blijven. Dus gekozen voor de lange afstandsrelatie.

Advies aan jou is beide blijven daten, kan je vertellen aan ze dat je eerst rustig wil doen en niet gelijk serieuze relatie zodat je zeker kan zijn in je gevoel. Soms kost dat tijd.

En iedereen zegt wat een twijfelkont is die vriend, ik heb ook in zijn schoenen gestaan. Als je leven niet lekker loopt, veel stress en verandering, dan ga je overal aan twijfelen. Soms heb je ook een break nodig om zeker te zijn van je gevoel. Je weet dat hij nu echt voor je kiest. De rest is aan jou.
redbulletje schreef:
23-02-2019 18:03
Als jij zo makkelijk weer met een ander t bed in duikt als hij t uitmaakt, zat t bij jou ook niet erg diep.
Wie zegt dat ik met hem het bed in gedoken ben? Daarnaast kan seks prima losstaan van liefde als je het mij vraagt, maar dat terzijde.
Zoeys schreef:
23-02-2019 17:55
Dus jullie hebben beide last van twijfels?

Ik denk dat ik persoonlijk voor de ex zou gaan. Hij heeft duidelijk zijn best gedaan om
Zn leven anders in te richten en is tot het besef gekomen dat hij een fout heeft gemaakt. Dat kan... misschien waren jullie gewoon te vroeg.

De studerende collega die zit in een heel andere levensfase dan jij. Daar ga je we tegenaan lopen.

Laat de dat gewoon doorgaan en kijk hoe je je erbij voelt. Zo lang je nog maar geen exclusiviteit met de ex hebt afgesproken want dan is het gewoon vreemdgaan. En dat is niet netjes.
Zoeys schreef:
23-02-2019 17:34
Ja, zoiets had ik inderdaad ook al bedacht... Maar wat doe ik met die oud-collega?
In dat geval ga je met beide niet door. Want het stellen van deze vraag verraad dat jij geen van beide leuk genoeg vindt.
Zoeys schreef:
23-02-2019 18:06
Wie zegt dat ik met hem het bed in gedoken ben? Daarnaast kan seks prima losstaan van liefde als je het mij vraagt, maar dat terzijde.
Ach kom nou toch, je schrijft dat je gelijk ging tinderdaten en daarnaast ook nog met een student. Als je kapot was van liefdesverdriet had je daar de eerste tijd wel mee gewacht.

Maar los daarvan zou ik eerder die ex nog een kans geven dan verder gaan met die student. Die past niet sowieso bij je levensfase.
Ik zou eerder voor de ex gaan, dan voor de student.
Doreia* schreef:
23-02-2019 18:12
In dat geval ga je met beide niet door. Want het stellen van deze vraag verraad dat jij geen van beide leuk genoeg vindt.
Het ligt wat genuanceerder denk ik. Ik heb ex-collega een paar keer afgewezen omdat ik toen met mijn ex aan het daten was.

Ex maakt het uit om vervolgens terwijl ik net met de collega aan het daten ben aan te geven dat hij het weer wilt proberen. De collega heb ik te weinig gezien om er iets nuttigs over te zeggen, dus dat heeft nog niet echt een kans gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven