typische mannen uitspraken

25-07-2012 17:42 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke uitspraken of acties heb jij ook gehoord of meegemaakt waarvan je dacht: ´Alleen een man kan zoiets zeggen/doen?

Ik zal beginnen.

Ik had een keer vreselijke oorontsteking en voor diegene die nog nooit een oorontsteking hebben gehad, dat doet dus PIJN.

Mijn man had zin in sex en probeerde aanstalten te maken.

Ik zei dat ik geen zin had omdat m´n oren zo pijn deden.

Waarop mijn man mij verzekerde dat hij hem niet in m´n oor zou stoppen. zucht...
Is "trek es aan me vinger" al voorbij gekomen?
Hier waakt de enige echte Barones
'schat, ben je nu nog niet klaar?' als we ergens naar toe gaan.

En als ie bier aan het drinken is en moet plassen; 'van dat bier moet ik altijd pissen als een reiger. Maar ja, na het lossen moet je weer laden he?!'
quote:barones schreef op 25 juli 2012 @ 20:42:

Is "trek es aan me vinger" al voorbij gekomen?Oh ja hahaha, iedere dag. Die van mij probeert het altijd zonder woorden en ik snap hem echt nooit.
Als we in de winkel zijn vragen: heb jij nog wat nodig?

Hij; dat weet ik niet hoor. En dan thuis blijkt dat hij helemaal niks meer heeft voor op zijn brood als er überhaupt nog brood is. (wij eten andere dingen)
Hij: Ja dan doet we dat zaterdag wel.

Ik: maar zaterdag dan hebben we afgesproken met die en die

Hij: o ja.

Ik: Wanneer dan?

Hij: nou ja anders donderdag.

Ik: oke, kan je donderdag dan wel?

Hij: Ja volgens mij wel.

Ik (weet intussen hoe dat gaat): heb je in je agenda gekeken?

Hij: Ik zal zo even kijken

Tijdje later

Ik: Kan je nou donderdag?

Hij: ja dan kan ik volgens mij wel

Ik: Heb je in je agenda gekeken?

Hij: nee nog niet

Ik: Kan je dat dan nu even doen dan weet ik waar ik rekening mee kan houden

Hij (als het even mee zit dat hij meteen in zijn agenda kijkt): Even kijken, nee donderdag kan ik niet.

Kortom, ik zeg maar wat en als het zo ver is 'oja, sorry dat was ik vergeten'.
"Ow wilde jij ook?" kijkend naar een lege verpakking.
Dit gebeurt nu net terwijl ik dit topic lees...

Vriend, bezig in de garage met zijn broer en vader, komt binnengelopen en vraagt: "Wil je zo even komen? Met een scherpe schaar?"

Ik: "Ben even bezig, mag het straks ook?"

Hij: "Nee, het moet nu."

Ik: "Vooruit, waar is het voor nodig dan?"

Hij: "Nou, er viel iets heel zwaars op mijn hand, en er hangt een velletje los wat je even af moet knippen"

Dat 'velletje' was een vel van zeker 2 bij 2 cm en het bloedde flink! Echt een mannending om vooral niet te benoemen dat je je hebt verwond en een stukje verzorging nodig hebt...

En verder... Een bolero wordt hier ook mouwen genoemd, dan begrijpt vriend het beter waar ik het over heb als ik het over een bolero zou hebben, zou hij vragen wat dat ook alweer was
Oh wat herkenbaar allemaal...dat we het volhouden..
Jullie zijn gewoon te dom te snappen dat wij gewoon te dom zijn. Wij opereren niet op jullie nivo, dat halen we niet maar jullie blijven denken dat wel te kunnen veranderen! Snap het dan, dat lukt niet, nooit!! Het X chromosoom is nou eenmaal ingewikkelder dan de Y, wetenschappelijk feitje. Zelfs zwaarder in massa. Daarom worden gemiddeld meer mannen geboren dan vrouwen. Take us or leave us, that's the question.
Kijk dat weten mannen dan weer.

Zo gaat dat hier trouwens ook altijd: ik vraag iets heel simpels en krijg dan een uitvoerig wetenschappelijk verhaal, wat erg interessant is maar waar ik in het dagelijks leven niets mee kan. En wat volgens mij dan ook meestal de vraag niet beantwoord, maar dat zie ik dan verkeerd geloof ik.
quote:sabrina73 schreef op 25 juli 2012 @ 21:14:

Kijk dat weten mannen dan weer.

Zo gaat dat hier trouwens ook altijd: ik vraag iets heel simpels en krijg dan een uitvoerig wetenschappelijk verhaal, wat erg interessant is maar waar ik in het dagelijks leven niets mee kan. En wat volgens mij dan ook meestal de vraag niet beantwoord, maar dat zie ik dan verkeerd geloof ik.En ik weet niet hoe het anders te zeggen. Ik weet niet hoe ik al die subtiele onbegrijpelijke gevoelens erin kan verwerken. Dat is jullie terrein. Elke vrouw hier zal vast wel meegemaakt hebben dat ze op dr tenen liep bij een vent totdat de bom barste. Kerel kijkt haar stomverbaasd aan, had niets zien aankomen. Vrouw wordt vervolgens nog bozer: "ik had het toch zo duidelijk gemaakt?" Eh, nou nee dus. Tip: behandel ons als kinderen als je echt iets dwars zit, leg het stap voor stap uit, woordelijk. Geen non-verbale shit die je vriendinnen wel snappen. Teken het maar uit. Dan snappen we het.
quote:schreeuwlelijk schreef op 25 juli 2012 @ 21:22:

Tip: behandel ons als kinderen als je echt iets dwars zit, leg het stap voor stap uit, woordelijk."daar heb ik echt geen tijd voor allemaal hoor , ik moet nog werken vanavond, kan je het ook kort zeggen ?"
quote:gunstig schreef op 25 juli 2012 @ 21:27:

[...]

"daar heb ik echt geen tijd voor allemaal hoor , ik moet nog werken vanavond, kan je het ook kort zeggen ?"Nou ja, dat is wel een beetje erg algemene opmerking, tenzij hij echt moet werken natuurlijk Eh, mss iets van: "Ja hoor, je bent een lul! En nu helemaal, ik wil het best uitleggen hoor, als meneer de tijd kan vinden. Werkse hoor." En dan, desnoods beetje over-de-top geacteerd boos uit zijn zicht verdwijnen. zolang hij maar snapt dat hij ergens fout mee was en vindt de tijd wel, dan of na zijn werk. Of je kan het idd kort en bondig houden. Maar dat is dan weer niet echt een vrouwending.
quote:schreeuwlelijk schreef op 25 juli 2012 @ 21:11:

Jullie zijn gewoon te dom te snappen dat wij gewoon te dom zijn. Wij opereren niet op jullie nivo, dat halen we niet maar jullie blijven denken dat wel te kunnen veranderen! Snap het dan, dat lukt niet, nooit!! Het X chromosoom is nou eenmaal ingewikkelder dan de Y, wetenschappelijk feitje. Zelfs zwaarder in massa. Daarom worden gemiddeld meer mannen geboren dan vrouwen. Take us or leave us, that's the question.Dat is te merken idd.
quote:gurly3 schreef op 25 juli 2012 @ 21:41:

[...]

Dat is te merken idd. Niveau is oude spelling dame
Shit nee, dat is het niet blijkbaar volgens mijn groene boekje
quote:schreeuwlelijk schreef op 25 juli 2012 @ 21:47:

Shit nee, dat is het niet blijkbaar volgens mijn groene boekje
quote:Twinkle1001 schreef op 25 juli 2012 @ 19:15:

[...]

En vervolgens komt vader 2 thuis en zegt tegen z'n vrouw:

"Ik zag Kees net nog, heeft een mooie nieuwe auto zeg!"

Vrouw: "Kees?? Wat leuk! Dát is lang geleden zeg! Hoe gaat 't met 'm?

Man: "Niet zo heel goed geloof ik, hij zei dat ie ging scheiden."

Vrouw: "WAT?? WAAROM?? En het ging juist zo goed!? En de kinderen dan? Oh wat ERG! Was ie erg aangeslagen?"

Man: "Ja weet ik veel. Dat weet ik allemaal niet hoor."

Vrouw: "Ja maar dat VRAAG je toch?"

Man: "O, vergeten."

Dit doet me denken aan mijn man. Hij stond tijdens een kroeg-avond uren te praten met een goede kennis die net bij zijn jarenlange vriendin weg was. Toen we thuis waren vroeg ik of hij het daar nog wat over had gezegd. Ja nou dat was me wat, maar ik ben munt, vertel het je morgen wel. Volgende dag, ja god ik was zat hoor dat weet ik allemaal niet meer. Grrr.. of hij zat me gewoon te jennen, omdat ik godsgruwelijk nieuwsgierig ben En hebben ze (gewoon weer) uren slap zitten ouwehoeren.

Mijn man en zoon kunnen echt niet zoeken. Als de chocomel niet in de deur van de koelkast staat, maar in de koelkast zelf kunnen ze het niet vinden. En jahaa ze hebben echt gezocht...
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:schreeuwlelijk schreef op 25 juli 2012 @ 21:39:

[...]

Nou ja, dat is wel een beetje erg algemene opmerking, tenzij hij echt moet werken natuurlijk Eh, mss iets van: "Ja hoor, je bent een lul! En nu helemaal, ik wil het best uitleggen hoor, als meneer de tijd kan vinden. Werkse hoor." En dan, desnoods beetje over-de-top geacteerd boos uit zijn zicht verdwijnen. zolang hij maar snapt dat hij ergens fout mee was en vindt de tijd wel, dan of na zijn werk. Of je kan het idd kort en bondig houden. Maar dat is dan weer niet echt een vrouwending.

niet te checken, of hij idd. moet "werken"

en voor de rest : mij te veel gedoe....

ik heb geen behoefte aan n kind.
quote:gunstig schreef op 25 juli 2012 @ 21:56:

[...]

niet te checken, of hij idd. moet "werken"

en voor de rest : mij te veel gedoe....

ik heb geen behoefte aan n kind.Als je al de gedachte hebt dat je het moet checken op waarheid, zijn er diepere issues dan standaard man-vrouw dingen in je relatie lijkt me. Mss moet je het dan maar nemen voor wat het is Over algemeen zijn we echt niet van kwaaie en/of ongeïnteresseerde wil hoor, mannen zijn over algemeen gewoon verbaal ingesteld. Vrouwen mixen dat met non-verbale taal wat mannen gewoon slechter snappen Die hybride taal is helaas geen cursus voor te volgen.
boeiend
Dat mannen niet kunnen zoeken is wetenschappelijk aangetoond. Vrouwen zien in 1 keer het overzicht en mannen moeten zich concentreren op 1 klein stukje of de hele koelkast "scannen". Mannen staan ook in de supermarkt met een briefje het hele schap af te zoeken naar het juiste merk en een vrouw pakt in 1 greep het juiste product. Het mannen ding heeft ook voordelen maar dat past niet in dit topic
quote:gunstig schreef op 25 juli 2012 @ 22:10:

boeiendReageer dan niet op me om te beginnen! Damn zeg, als mannen zo laag in jouw achting staan hoop ik dat je lesbisch bent. Zo niet, veel succes.
quote:nienie2 schreef op 25 juli 2012 @ 22:14:

Dat mannen niet kunnen zoeken is wetenschappelijk aangetoond. Vrouwen zien in 1 keer het overzicht en mannen moeten zich concentreren op 1 klein stukje of de hele koelkast "scannen". Mannen staan ook in de supermarkt met een briefje het hele schap af te zoeken naar het juiste merk en een vrouw pakt in 1 greep het juiste product. Het mannen ding heeft ook voordelen maar dat past niet in dit topic

Eeuh, bij ons thuis is het precies andersom hoor. Als mijn vrouw vraagt waar iets ligt, geef ik de eerste 30 seconden geen antwoord. In 99 % van de gevallen heeft ze het dan al zien staan voor d'r neus.

Ik hou dan ook heel veel van d'r.
Waar ik me ook aan gestoord heb, is de oplossingsgerichtheid van mijn man. Ik heb 2 jaar ergens gewerkt waar ik het niet naar mijn zin had en wilde daar wel eens (volgens mij) vrij vaak (volgens mijn man) over klagen. Dat werd dan vaak afgekapt, dan moet je ander werk zoeken was volgens hem de oplossing. Had hij helemaal gelijk in, maar voordat dat lukte wilde ik wel eens stoom afblazen. Maar hij kon het heel slecht alleen maar aanhoren en meeleven. Altijd weer die praktische oplossing. Ben wel erg blij dat ik uiteindelijk naar hem heb geluisterd, dat dan wel weer.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven