Uiterlijk of innerlijk wat zou je kiezen?

10-07-2020 14:36 68 berichten
Beste mensen,


Vroeger vond ik uiterlijk heel erg belangrijk, als ik een relatie kreeg met een man moest ie goed uitzien en daarna keek ik naar het innerlijk of hij goed voor mij was enzovoort.

Ik heb een man leren kennen die heel erg goed innerlijk heeft hij is ontzettend lief, loyaal, grappig, spontaan, ik kan uren met hem gaan kletsten over interessante dingen, hij is gul, ik heb speciaal band met hem waardoor ik hem gewoon mis en heel erg bij hem wil zijn.

Hij wilt graag relatie met mij, helaas staat zijn uiterlijk in de weg, waardoor het moeilijk wordt om relatie met hem te gaan nemen, hij is mijn type gewoon niet,

Ik heb echt jullie advies nodig, zou ik toch voor gaan en hem een kans geven?

Of moet ik hem laten gaan en geen relatie nemen?

Op zich is hij een hele goeie man en ik kan hem gewoon niet missen

Ik wacht op jullie advies
Madeliefjees schreef:
10-07-2020 15:03
Als je zelf een 8 bent, ga je niet voor een 6. En anders kan de plastisch chirurg nog wat doen?
Is dat zo?
Soortement van wet?
Alle reacties Link kopieren
Knap verveelt, en lelijk went. Niet van mezelf, maar gehoord in 'op Urk'. Ik vind hem geweldig. :lol:

De meeste mensen zijn heel gemiddeld qua uiterlijk. En dan is iemand je type, of niet. Ik viel op jongens die gitaar speelden en lang haar hadden. En ik ben getrouwd met een a-muzikaal, kalend type. En ik heb het toch leuk met hem. :heart: Dus laat je vooral niet beperken door je eigen vooroordelen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was even mijn ogen dicht doen en me voorstellen dat je seks met hem hebt. Spreekt het je aan, dan is er niks aan de hand. Lopen de rillingen over je rug, gaat t m niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga daar niet tussen kiezen. Het moet allebei goed zitten. En ik moet van zowel uiterlijk als innerlijk botergeil kunnen worden. Is dat niet het geval, dan is dat heel jammer, maar dan is het 'm gewoon niet. Kan ie nog zo 'knap' zijn of 'lief en goed voor me'. Ik wil chemie voelen en dat kan ik alleen als beide dingen in balans zijn.

Heb toevallig een spetter ontmoet. Issie mega superduper knap? Nee. Wel gewoon heel aantrekkelijk voor mij qua aantrekkingskracht. Mijn lichaam reageert als hij lacht of naar me kijkt. En dan heeft ie ook nog 's zijn innerlijk mee. Dit is een type waar ik smoorverliefd op kan worden met de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Aan het uiterlijk, dan heb ik het over attitude, leid ik af of ik meer van iemand wil weten.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Een simpele stelregel voor mij is altijd: ik vind iemand geweldig maar heb ik zin om diegene te zoenen? Zo nee, dan wordt het niks. Je wilt toch geen broer & zus relatie vanaf dag 1? Of met tegenzin zoenen en seksen?

Ik heb het zelfs een keer geprobeerd, op advies van vrienden... Want ik vond die vrouw helemaal tof en grappig en wilde elke dag wel kletsen, zelfs mee op vakantie en misschien wel samenwonen maar zonder seks. Andersom had zij wel eens gehint dat ze wel meer voelde (maar altijd een beetje grappend).
Vrienden zeiden, ga gewoon eens zoenen als je allebei dronken bent, dan merk vanzelf of er wat 'gebeurt' en of je toch stiekem verliefd bent, of kan worden. Dus een keer toen we allebei aangeschoten waren hebben we een tijdje gezoend. Maar bij mij maakte het niks los, het was alleen een bevestiging van wat ik al wist. Ik wilde een intense vriendschap zonder seks. (Uiteindelijk heeft die disbalans in gevoelens wel de vriendschap gekost helaas.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
tertekan schreef:
10-07-2020 14:36
Op zich is hij een hele goeie man en ik kan hem gewoon niet missen
.
Wat zou anders zijn dan nu als je met hem een relatie met hem zou hebben?
Als je daaraan denkt, hoe voelt dat?
Daarin zit je antwoord.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
10-07-2020 15:15
Knap verveelt, en lelijk went. Niet van mezelf, maar gehoord in 'op Urk'. Ik vind hem geweldig. :lol:
Ha ha goeie!
Knappe mensen zijn ook niet 100% van de tijd knap, ze hebben ook wel eens een bad hair day of dat ze vanuit een andere hoek eigenlijk niet zo mooi zijn. En als ze een lelijk innerlijk hebben dan is er geen enkel uiterlijk dat dat nog goed kan maken.

Maar @TO je moet wel aantrekkingskracht voelen. Of alleen maar een verstandshuwelijk willen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
10-07-2020 15:49
Ha ha goeie!
Knappe mensen zijn ook niet 100% van de tijd knap, ze hebben ook wel eens een bad hair day of dat ze vanuit een andere hoek eigenlijk niet zo mooi zijn. En als ze een lelijk innerlijk hebben dan is er geen enkel uiterlijk dat dat nog goed kan maken.
Klopt! Mijn laatste mislukking was een behoorlijk knappe vent, maar als ik hem nu zie vind ik hem niet meer echt aantrekkelijk.
Murrmurr schreef:
10-07-2020 15:55
Klopt! Mijn laatste mislukking was een behoorlijk knappe vent, maar als ik hem nu zie vind ik hem niet meer echt aantrekkelijk.
Mijn allermooiste vriendje ever, de jongen waar ieder meisje op geilde, is op zijn 30ste gestorven.
Door een fataal auto ongeluk, zijn schuld, te hard gereden waar het niet mocht.
Alle reacties Link kopieren
Nou zoals ik het lees is het jou type dus wel.... je bent verliefd. Enige wat je tegenhoudt is zijn uiterlijk... waar ben je bang voor?? Dat anderen je uitlachen?? Als jij met hem wil zijn zegt dat toch genoeg?
Heb je het idee dat je hem wil aanraken? Knuffelen? Kussen??
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-07-2020 15:55
Klopt! Mijn laatste mislukking was een behoorlijk knappe vent, maar als ik hem nu zie vind ik hem niet meer echt aantrekkelijk.
Ja ik heb ook wel eens een prachtige vriendin gehad maar die vond dat van zichzelf ook en keek ook neer op andere mensen. En was heel ijdel, altijd een uur bezig voordat we de deur uit konden en je mocht nooit haar haar aanraken, ook niet per ongeluk. Heeft maar kort geduurd, en nu zie ik haar wel als een mooi plaatje maar echt niet meer aantrekkelijk.

Overigens is 'knap' natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik heb ook meer dan 10 jaar geleden een tijdje wat gehad met een vrouw die ik vooral qua innerlijk geweldig vond en we zijn nu heel goede vrienden (zij had het destijds uitgemaakt). Andere mensen vonden en vinden haar enorm knap, nog steeds draaien veel mannen hun nek in een kramp voor haar. Maar ze was mijn type niet qua uiterlijk... Haar hele lijf, motoriek, vorm van haar kont, ook haar gezicht... ik had daar niet echt wat mee. Terwijl ze in de ogen van vele anderen dus echt een stuk is! Ik vond dat toen zo zonde en schaamde me er een beetje voor. en ik vond dat zij iemand verdient verdient die haar juist prachtig vindt in álle opzichten. Waarom zag ik niet wat die andere mensen zagen? Maarja, je kiest niet waar je zelf fysiek op reageert en waarop minder.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
10-07-2020 15:58
Mijn allermooiste vriendje ever, de jongen waar ieder meisje op geilde, is op zijn 30ste gestorven.
Door een fataal auto ongeluk, zijn schuld, te hard gereden waar het niet mocht.
Dus? Lelijke mensen rijden nooit te hard en sterven niet jong?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
10-07-2020 16:27
Dus? Lelijke mensen rijden nooit te hard en sterven niet jong?
Live fast, die young.... Wel een kleinere kans dat je uiteindelijk lelijk wordt toch
Alle reacties Link kopieren
Hij hoeft niet per se heel knap te zijn, maar je moet je wel tot hem aangetrokken voelen. Als je het gevoel hebt dat zijn uiterlijk 'in de weg staat' dan heb je dat gevoel dus niet.

Hem een kans geven vind ik heel ongelijkwaardig klinken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet te kiezen tussen uiterlijk en innerlijk? Maar als je echt afknapt op zijn uiterlijk, zou ik niet aan een relatie beginnen. Zelf heb ik geen type, maar kan iemand precies iets hebben waar ik op val. Iets met uitstraling of zo. Een man kan heel knap zijn, maar me nog steeds niets doen. Aan de andere kant kan ik ook niet verliefd worden op iemand die ik heel lelijk vind.

Er moet bij mij al meteen iets zijn waar ik op val, het gebeurt me eigenlijk nooit dat ik later nog verliefd word. Maar bij jou kan dat weer heel anders zijn.
Murrmurr schreef:
10-07-2020 16:31
Live fast, die young.... Wel een kleinere kans dat je uiteindelijk lelijk wordt toch
Ja, elk nadeel heeft zijn voordeel.
Is wel het enige voordeel als je mooi bent en heel jong sterft.
Alle reacties Link kopieren
Over denk je alles niet te veel?

Jullie hebben het hartstikke leuk samen. Hoe voel jij je bij hem? Of wanneer hij je aanraakt of in je ogen kijkt? Sta je toen om daar blij van te zijn? Of wil je dit niet voelen omdat zijn uiterlijk niet mooi genoeg is? Of zie je hem meer als goede vriend(in) en boeit het uiterlijk dan eigenlijk ook niet.

De vraag voor mij is, waarom het uiterlijk zo belangrijk voor je is? Uiterlijk is vaak ook iets subjectiefs. Wat jij een mooie man vindt, vinden andere vrouwen dit absoluut niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Gun jezelf op alle gebieden het beste, kiezen is niet nodig.
In je titel lijkt het of je moet kiezen, maar dat is natuurlijk niet zo. Een relatie ga je pas aan met iemand die zowel een voor jou aantrekkelijk innerlijk als uiterlijk heeft. Ik zou wel zeggen dat innerlijk belangrijker is maar uiterlijke aantrekkingskracht is natuurlijk ook van belang in een relatie. Deze man heeft dat blijkbaar niet voor jou, jammer voor hem maar er zijn echt wel mannen bij wie je het allebei hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er precies in hem dat je afstoot? Is hij onverzorgd, lelijke tanden, overgewicht, rare kleding?
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
10-07-2020 18:55
Wat is er precies in hem dat je afstoot? Is hij onverzorgd, lelijke tanden, overgewicht, rare kleding?
Aaarrghhh dat soort opmerkingen en vragen HAAT ik altijd. Dat je moet gaan verantwoorden waarom je iemand nu eenmaal niet aantrekkelijk vindt. Alsof je zelf iets fout doet. En "geef die persoon een kans" want zo aardig blablabla... :-x
Aantrekkingskracht (en de afwezigheid ervan) is juist niet rationeel en vaak ook helemaal niet aanwijsbaar waar het 'm nou in zit. (Als voorbeeld: een man die ik ken is hartstikke verliefd op zijn vriend, en vindt de tweelingbroer van die vriend maar niks. Terwijl die broers als twee druppels water zijn qua uiterlijk, maar toch zie je het karakter er doorheen schijnen en is inderdaad zijn vriend een stuk leuker.)
En aantrekking voelen is dus ook niet een keuze, en is dus ook niet uit te leggen in feitjes zoals kleding of tanden. En hoef je dus ook nooit te verantwoorden, vind ik. Het is er of het is er niet. (Ik geloof erg in feromonen.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Op de een of andere manier zijn echt knappe mannen mooi echt aardig. Ze weten van zichzelf dondersgoed dat ze er goed uit zien, en gedragen zich maar minzaam naar mensen die het minder van hun looks moeten hebben.
Hoe dat met vrouwen werkt weet ik niet. Ik ken niet veel echt knappe vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst gaan voor wat je wil (het uiterlijk) en als je later behoefte krijgt aan iemand met een mooi innerlijk dan ga je daarvoor. Als ze niet op zijn tegen die tijd. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-07-2020 16:31
Live fast, die young.... Wel een kleinere kans dat je uiteindelijk lelijk wordt toch
Sommige mensen worden ook mooi oud..
Hakuna Matata

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven