Vaak verliefd

11-11-2019 21:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik heb even een account aangemaakt omdat ik iets kwijt moest hebben.

Ik ben 17 jaar en Een jongen. 17 jaar ben ik al single. Het probleem is dat ik vaker verliefd ben geworden maar het niet durfde te zeggen wegens mijn geloof ( ben namelijk moslim) mijn ouders zijn hier heel streng in en als zij ooit zouden weten dat ik een vriendin heb dan weet ik zeker er iets ergs gebeurd. Maar goed even terug op het onderwerp. Een aantal weken terug kwam ik een leuke meid tegen op Instagram. Ik zag dat een vriend van mij haar ook volgt. Nu merk ik dat ik gevoelens voor haar heb. Wat kan ik doen? Kan iemand me helpen? En nee, ben niet knap want ik wordt meestal uitgelachen door meiden. Help me please🙏🏻
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch normaal? Gewoon van genieten je doet niets verkeerd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Verliefd op een foto op Insta? Dat is niet echt verliefd toch?
Als je je ouders wil pleasen ga je op zoek naar een meisje dat zij wel goedkeuren.
Alle reacties Link kopieren
Dat je 'al' 17 jaar vrijgezel bent, is niet heel vreemd als je 17 bent. En ik denk niet dat je verliefd kan worden op iemand die je nog nooit gezien hebt, behalve op social media. Dus zet dat idee maar uit je hoofd dat dat verliefdheid is.

Ik zou vooral gewoon van je leven genieten met je vrienden/familie. De liefde komt wel. Werk ook vooral aan jezelf, zodat je wat zelfverzekerder wordt. Van jezelf zeggen 'nee ik ben niet knap' is natuurlijk niet zo leuk om te zeggen tegen jezelf. Dus stop met zulke gedachtes. Je komt vanzelf een keer een leuke meid tegen.

En je hoeft je ouders niet te informeren meteen als je met een meisje bent. Deed ik ook niet. De kans dat je voor eeuwig bij elkaar blijft op jouw leeftijd is vrij klein, dus geniet er gewoon van als je wel samen bent met iemand. Je ouders zullen uiteindelijk toch moeten accepteren dat jij ook je leven gaat leiden en daar horen ook vriendinnetjes bij. Uiteindelijk ga je uit huis en kan je je eigen regels bepalen. Tot die tijd zul je waarschijnlijk niemand mee naar huis kunnen nemen. Dat kon ik ook niet en heb ook een moslimvader. Heel vervelend is dat, maar dat komt echt wel goed als je ouder bent. Zolang je daar woont, kan je helaas niet je eigen regels hanteren.
Alle reacties Link kopieren
Oef.
Ik durfde het vroeger ook niet te zeggen (ik ben een man van 50, geen moslim) dus sommige autochtone jongens hebben het probleem ook.

Als je een aardige jongen bent, is er een grote kans dat ze je best aardig vindt, maar niet verliefd is.

Als je haar vertelt dat je op haar verliefd bent, weten de meeste meiden (of jongens) denk ik niet wat ze moeten antwoorden (ik kreeg ooit de vraag "waarom?").

En het wordt moeilijk voor haar om gewoon met je om te gaan, want als ze aardig doet, is ze bang dat je het opvat als verliefdheid van haar kant (lees: dat ze nooit van je afkomt).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je haar al eens ontmoet of sowieso wel eens persoonlijk contact gehad met haar?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Tussen haakjes: een mooie leuke meid op Instagram krijgt makkelijk een hoop volgers.
Je kan natuurlijk ook verliefd worden op Ariana Grande of Madonna (sorry, ik weet geen moderne popzangers) maar je snapt wel dat dat nooit wederzijds wordt (behalve in je fantasie).

Je kunt beter verliefd worden op iemand die je regelmatig tegenkomt, en laat merken dat ze jou ook leuk vindt.

Eigenlijk moet je gewoon met meiden omgaan zoals je ook met andere vrienden omgaat.
Als je veel met meiden omgaat, ga je niet jezelf voor de gek houden met fantaseren over fotomodellen op Instagram of facebook enz.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
17 jaar ben ik al single. Daar moest ik toch even om glimlachen.

Je bent nog heel erg jong en zeker niet de enige jongen van jouw leeftijd die nog geen vriendinnetje heeft gehad.

Take it easy. Focus op je kwaliteiten en meisjes die je echt kent en leuk vindt.

( Het meisje van Instagram ken je helemaal niet. Misschien heeft ze wel een grafadem of een verschrikkelijke hobby, weet jij veel. )
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
11-11-2019 23:34
Tussen haakjes: een mooie leuke meid op Instagram krijgt makkelijk een hoop volgers.
Je kan natuurlijk ook verliefd worden op Ariana Grande of Madonna (sorry, ik weet geen moderne popzangers) maar je snapt wel dat dat nooit wederzijds wordt (behalve in je fantasie).

Je kunt beter verliefd worden op iemand die je regelmatig tegenkomt, en laat merken dat ze jou ook leuk vindt.

Eigenlijk moet je gewoon met meiden omgaan zoals je ook met andere vrienden omgaat.
Als je veel met meiden omgaat, ga je niet jezelf voor de gek houden met fantaseren over fotomodellen op Instagram of facebook enz.
Ik ga buiten school niet met meiden om.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
11-11-2019 23:33
Heb je haar al eens ontmoet of sowieso wel eens persoonlijk contact gehad met haar?
Nope, heb haar nooit ontmoet of contact gehad
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
11-11-2019 23:21
Dat je 'al' 17 jaar vrijgezel bent, is niet heel vreemd als je 17 bent. En ik denk niet dat je verliefd kan worden op iemand die je nog nooit gezien hebt, behalve op social media. Dus zet dat idee maar uit je hoofd dat dat verliefdheid is.

Ik zou vooral gewoon van je leven genieten met je vrienden/familie. De liefde komt wel. Werk ook vooral aan jezelf, zodat je wat zelfverzekerder wordt. Van jezelf zeggen 'nee ik ben niet knap' is natuurlijk niet zo leuk om te zeggen tegen jezelf. Dus stop met zulke gedachtes. Je komt vanzelf een keer een leuke meid tegen.

En je hoeft je ouders niet te informeren meteen als je met een meisje bent. Deed ik ook niet. De kans dat je voor eeuwig bij elkaar blijft op jouw leeftijd is vrij klein, dus geniet er gewoon van als je wel samen bent met iemand. Je ouders zullen uiteindelijk toch moeten accepteren dat jij ook je leven gaat leiden en daar horen ook vriendinnetjes bij. Uiteindelijk ga je uit huis en kan je je eigen regels bepalen. Tot die tijd zul je waarschijnlijk niemand mee naar huis kunnen nemen. Dat kon ik ook niet en heb ook een moslimvader. Heel vervelend is dat, maar dat komt echt wel goed als je ouder bent. Zolang je daar woont, kan je helaas niet je eigen regels hanteren.
Dat ik niet knap ben probeer ik ook eruit te halen maar t lukt gewoon niet. Dit gewoon omdat ik vroeger hierom werd gepest. Er werd zelfs tegen mij gezegd dat ik niemand zou vinden in mijn leven omdat ik zo lelijk ben. En mensen noemden me mr.bean. Maar minder zelfvertrouwen komt vooraal doordat ik veel gepest ben
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
11-11-2019 23:27
Oef.
Ik durfde het vroeger ook niet te zeggen (ik ben een man van 50, geen moslim) dus sommige autochtone jongens hebben het probleem ook.

Als je een aardige jongen bent, is er een grote kans dat ze je best aardig vindt, maar niet verliefd is.

Als je haar vertelt dat je op haar verliefd bent, weten de meeste meiden (of jongens) denk ik niet wat ze moeten antwoorden (ik kreeg ooit de vraag "waarom?").

En het wordt moeilijk voor haar om gewoon met je om te gaan, want als ze aardig doet, is ze bang dat je het opvat als verliefdheid van haar kant (lees: dat ze nooit van je afkomt).
En TO.. je bent dus verliefd op het idee van verliefdheid, want je kent dat meisje helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het wel Verliefd noemen, maar het is eerder Verlust. Aangezien het alleen maar een foto betreft, je weet echt verder niets van deze vrouw, niets van haar karakter, je hebt haar nooit in het echt gezien, geroken of gesproken, dus leer het maar aan voor jezelf dat er eerder sprake is van lust in zo'n situatie dan verliefdheid. En met 17 jaar is dat echt niet vreemd.

Je hebt echter wel een achterstand, puur vanwege jouw religie keuze al, aangezien die niet compatible is met een maatschappij waar jongens en meisjes vrijelijk met elkaar omgaan en men geen verplichtingen naar elkaar heeft behalve welke ze onderling afspreken. Want, indien je dat religieuze juk zou afwerpen, dan zou je namelijk gewoon uit kunnen gaan, op stap kunnen met vrouwen en misschien zelfs eventueel wat lichamelijker worden onderling zonder dat daar een waardeoordeel aan zou hangen.

Voor de rest, leer het jezelf aan om geen verwachtingen in te vullen maar om te luisteren naar wat vrouwen daadwerkelijk zeggen en dat te vergelijken met wat ze ook daadwerkelijk doen. Ga met ze om alsof het gewoon personen zijn die een leuk gesprek met jou kunnen voeren, waar je leuke activiteiten mee onderneemt en dat zonder jouw lustgevoelens op ze te projecteren. Zo leer je waar zij zich mee bezighouden en wie weet, kom je er wel een tegen die zich met dezelfde zaken vermaakt als waarmee jij je kan vermaken, waardoor er misschien een vriendschap vormt die ruimte heeft voor meer. Of wordt er een verlust op jou waarna jullie samen een tijdje plezier aan elkaar kunnen beleven totdat jullie beide weer je eigen weg gaat.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ach jongens! Op ieder potje past een dekseltje. Je zult zien dat je ooit iemand tegenkomt die stapelverliefd op jou wordt.
Zorg ervoor dat jij een leuke man wordt. Verzorg jezelf, ga sporten, draag kleding die jou goed staan. Ga studeren.
Koppel je zelfbeeld los van je spiegelbeeld. Het is onzin dat je nooit een vriendin gaat krijgen omdat je lelijk bent. Als je een leuke mens bent dan straal je dat uit, en dat vinden veel mensen aantrekkelijk. Denk je serieus dat alleen knappe mensen een relatie hebben? Denk je dat alle mooie meisjes op Instagram echt leuke mensen zijn?of zij ook zo prachtig uit hun bed stappen in de ochtend?
Je hoeft je ouders niets te vertellen over een eventuele vriendin. Ook als ze erachter komen dan is het geen ramp. ( Jij bent een jongen en het wordt in de cultuur gedogen dat een man seks voor het huwelijk heeft, voor meisjes is het een teringdrama).
Ik lees tussen de regels dat je hormonen het kookpunt hebben bereikt. Dat moet je voorlopig maar handmatig oplossen ;)
Alle reacties Link kopieren
Brunette84 schreef:
12-11-2019 15:33
Ach jongens! Op ieder potje past een dekseltje. Je zult zien dat je ooit iemand tegenkomt die stapelverliefd op jou wordt.
Zorg ervoor dat jij een leuke man wordt. Verzorg jezelf, ga sporten, draag kleding die jou goed staan. Ga studeren.
Koppel je zelfbeeld los van je spiegelbeeld. Het is onzin dat je nooit een vriendin gaat krijgen omdat je lelijk bent. Als je een leuke mens bent dan straal je dat uit, en dat vinden veel mensen aantrekkelijk. Denk je serieus dat alleen knappe mensen een relatie hebben? Denk je dat alle mooie meisjes op Instagram echt leuke mensen zijn?of zij ook zo prachtig uit hun bed stappen in de ochtend?
Je hoeft je ouders niets te vertellen over een eventuele vriendin. Ook als ze erachter komen dan is het geen ramp. ( Jij bent een jongen en het wordt in de cultuur gedogen dat een man seks voor het huwelijk heeft, voor meisjes is het een teringdrama).
Ik lees tussen de regels dat je hormonen het kookpunt hebben bereikt. Dat moet je voorlopig maar handmatig oplossen ;)
Ik sport, studeer en draag kleding die zeker niet verkeerd is en probeer altijd wel er goed uit te zien. Maarja, hoop zeker dat er iemand voor me is met wie ik lekker kan knuffelen, want dat gevoel mis ik zeker
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel wel! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sims0786 schreef:
12-11-2019 15:42
Ik sport, studeer en draag kleding die zeker niet verkeerd is en probeer altijd wel er goed uit te zien. Maarja, hoop zeker dat er iemand voor me is met wie ik lekker kan knuffelen, want dat gevoel mis ik zeker
Neem een kat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
noemen ze platonische verliefdheid dat zal uiteindelijk wel weggaan dat is hetzelfde als verliefd worden op een celebrity... je bent nog maar 17 je moet niet direct gaan denken dat je vandaag op morgen uw prinses op witte paard ga tegenkomen... de juiste zal uw pad kruisen als je het minste verwacht, als je teveel op zoek gaat dan kom je vooral de verkeerde tegen omdat je vooral dat gevoel mist.
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
11-11-2019 23:44
17 jaar ben ik al single. Daar moest ik toch even om glimlachen.

Je bent nog heel erg jong en zeker niet de enige jongen van jouw leeftijd die nog geen vriendinnetje heeft gehad.

Take it easy. Focus op je kwaliteiten en meisjes die je echt kent en leuk vindt.

( Het meisje van Instagram ken je helemaal niet. Misschien heeft ze wel een grafadem of een verschrikkelijke hobby, weet jij veel. )
Het klopt dat ik haar niet ken. Maar weet niet waarom ik denk steeds aan haar en het gevoel is wel leuk enzo maar na een tijdje is het echt niet meer fijn. Helemaal als je der niet kent.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
12-11-2019 17:53
Neem een kat.
Dat gevoel van knuffelen met haar is niet beschrijven. Dat weet ik zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven