Vanavond ziet m'n vriend z'n Ex op een verjaardag!!!

15-01-2010 19:00 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bahhh ik voel me helemaal rot, vanavond heeft m'n vriend een verjaardag en zijn ex is daar ook. Ik dit vreselijk moeilijk, omdat ik weet dat zijn ex er een tijdje terug nog erg veel moeite mee had dat hij wat met mij had en dat dat zo snel was nadat het tussen hun is uitgegaan. Ik voel me nu heel onzeker en ben bang dat hij haar weer leuk zal gaan vinden. Laatst was ze ook bij 'm langs geweest om z'n nieuwe huis te bekijken en af en toe hebben ze ook nog contact via sms of mail. Ik vind dit erg vervelend en dit weet mijn vriend ook. Hij begrijpt 't opzich wel maar hij heeft ook zoiets waarom doe je daar zo moeilijk over want het is uit en ik zal nooit vreemdgaan of wat dan ook! Ik ben wel blij dat hij 't nu eerlijk heeft gezegd dat ie haar vanavond zal zien, want de vorige x kwam ik er toevallig achter....dit vond ik heel erg, maar hij had 't bewust niet gezegd omdat ik me dan toch onnodig zorgen ging maken.....maar dat maakt 't voor mij eigenlijk alleen maar erger als hij bewust dingen achterhoudt, daardoor wordt ik nog onzekerder!! Pffff wat zal ik blij zijn als deze avond voorbij is!!!
Wel aardig van je om zo met mensen om te gaan die mee dachten over hoe jij je houding en persoonlijkheid kon veranderen om je relatie eventueel te kunnen redden.

Stomme is, dat arrogantie je nergens gaat brengen. Je krijgt er je ex niet mee terug, en je jaloezie verdwijnt er ook niet door. Maar op een wonderbaarlijke manier zijn al jouw problemen ineens opgelost dus. Waar carnaval allemaal niet goed voor is.

Heb je je vriend wel even (passend bij je jaloerse gedrag) uitgehoord over de dames die hij tegenkwam tijdens het carnaval vieren?
Offtopic: echt een hysterisch leuk draadje dit al is dat ws onbedoeld ;)

NIETS vrolijkt mij tegenwoordig meer op dat een goede discussie op het Viva forum!

Madhe, soms moet je gewoon niet eens de moeite nemen.

Alhoewel, ik moet er weer om lachen dus was het toch de moeite waard
Lalie, 1 zwaluw maakt geen zomer en 1 avondje foto's kijken lost jullie problemen niet op. Volgens mij doe je heel hard aan wishful thinking. Wat mij best is hoor, het is mijn relatie niet.

Maar hoe ga je het de volgende keer aanpakken als je weer zo jaloers doet als je vriend een ex ziet. want alleen omdat het ne een tijdje terug is dat dit voorviel, betekent niet dat je probleem is opgelost. En hoe zit het met die tijd die hij liever aan het klussen besteedde? Misschien geen leuke vragen, of vragen waarvan het antwoord een beetje pijn doet, maar daarom hoef je niet zo gepikeerd te doen als er kritische noten bij jouw optimisme worden geplaatst.
Misschien is zijn huis wel klaar meiden. Of heeft hij een paar Polen ingehuurd. Lalie haar vriend heeft weer tijd voor carnaval, bezoekjes aan Lalie en msn gesprekken.

Lalie, ik vraag het gewoon nog een keer, want je hebt er gister 2 of 3 x overheen gelezen. Zijn jullie weer een setje? Is dit door jullie beide uitgesproken? Zo ja, wat ga je eraan doen om te voorkomen dat je weer jaloers wordt?
Misschien reageer ik een beetje raar omdat als ik zeg dat 't weer goed is/we weer bij elkaar zijn........daar iedereen heel heftig op gereageerd!! Net of die mogelijkheid niet eens bestaat en of jullie mij niet willen geloven! Tuurlijk moet ik nog wel werken aan mezelf, maar ben veel dingen in gaan zien en dat weet hij ook! Ben stukken minder claimerig etc! En nee heb 'm niet eens uitgehoord over carnaval...heb alleen gevraagd of ie zich heeft vermaakt! En moet eerlijk zijn dat ik ook niet eens de behoefte had om hem "uit te horen"! Ben nog wel op zoek naar een maatschappelijkwerker, zodat ik dingen uit m'n verleden los kan laten en het jaloerse gedrag hopelijk zal verdwijnen.
Mooi dat je er aan werkt!

Oh, wacht je bent nog op zoek naar hulp. Echt doen hoor, laat het niet bij een voornemen blijven. Dingen gaan niet zomaar over.
wanneer is de volgende verjaardag??
Lalie, je vindt het blijkbaar wel moeilijk om ja of nee op mijn vraag te beantwoorden. Terwijl het maar 1 van deze 2 antwoorden kan zijn toch?
Vind je het raar als er vreemd wordt gereageerd wanneer jij zegt dat het weer goed is?

Het is niet goed, er is niets veranderd. Het is nog net zo bagger als toen hij het uitmaakte. En zoals Char aangeeft, er zijn maar 2 antwoorden mogelijk. Moeilijk hoor, eentje kiezen.
Oh wacht, Lalie zegt dat ze weer bij elkaar zijn. Dus dat is een ja.

Gefeliciteerd Lalie. Is het klussen nu geen heikel punt meer?
Ondanks dat ik je wat eigenwijs vindt, kan ik je ook maar 1 advies geven. Vergeet vooral niet om je eigen leven te leven! Mijn vriend had het vorig jaar ook druk met zijn huis en werk, ik heb hem gelaten voor wat hij was. Echt geen contact gezocht (ook niet gereageerd op hem) en dat heeft gewerkt. Hij zegt nu ook tegen me dat ik daar toen veel respect mee heb afgedwongen. Succes!
Meid, geloof me, met 2 weken kun je niet veranderen. Hooguit inderdaad wat dingen inzien, maar om je hele houding/persoonlijkheid te veranderen daar gaat heel wat meer tijd overheen. En in jouw geval zou ik je zeker aanraden om daar externe hulp bij te zoeken. Niet alleen zeggen dat je op zoek bent, en het daarbij laten.

Ik weet heel zeker dat je die onzekerheid/jaloers gedrag nog niet overwonnen hebt. Je durft hem wellicht nu niet uit te horen omdat je veel te blij bent dat hij weer wat toenadering zoekt.

Ik wil wel eens zien hoe het gaat wanneer de volgende verjaardag op het programma staat, of wanneer die ene ex weer een opmerking op zn Hyves zet.

En geloof me, het maakt mij (ons) echt niet uit of jij nu wel of niet weer een relatie hebt. Ik persoonlijk zou deze relatie niet willen. Zou niet op de 2e plaats willen komen bij iemand die eigenlijk geen tijd voor me heeft, en andere dingen belangrijker vindt.

Maar he, als jij maar gelukkig bent met hem!
He Wejo bedankt voor je advies....maar jullie hadden op dat moment ook een relatie en jij liet al die tijd niks van je horen???

Hoe lang heb je dat volgehouden?
Goh, wat voorspellend. Je reageert wel op Wejo, maar niet op Wohman, die mijns inziens ook hele zinnige dingen zegt.

Maar nee, Wejo en haar vriend zijn weer samen, dus daar reageer je wel op.

Ik vind het gewoon treurig hoe jij bezig bent met je vriend. Je hangt je identiteit aan hem op. Heel onaantrekkelijk.
Het was een paar maanden wel/niet. Hij had het druk met andere dingen dacht hij, ineens was er dat moment dat ik er klaar mee was. Heb hem gezegd dat hij me met rust moest laten. Ik verdiende meer! Toen hij na een week weer op de stoep stond heb ik hem heel duidelijk gezegd, alles of niets. Hij koos toen voor alles. En sindsdien is het ook geen gezeik meer geweest. Ik heb respect afgedwongen daardoor en voel ik me nu wel serieus genomen (voor zover ik dat daarvoor niet dacht). Ik was echt klaar met hem geweest als hij niks meer had laten horen. Je wilt toch met respect behandeld worden? Mannen willen een sterke onafhankelijke vrouw, jij stelt je veel te afhankelijk op, stop ermee! Ga door met je eigen leven. Komt ie terug, dan komt ie terug, zo niet. Jammer voor hem!
quote:Lalie25 schreef op 16 februari 2010 @ 23:37:

Ik weet heel goed hoe je moet schrijven hoor, ben secretaresse....maar ga op een forum daar niet teveel moeite voor doen....ben de hele dag al met taal etc bezig, waar maak je je druk om!!! waarom ik daar geen duidelijk antwoord op geef omdat ik nog geen eens alles goed heb gelezen. Ben namelijk met m'n VRIEND aan het kletsen op msn!Tering zeg. Excuse my french maar jij bent niet verliefd op die gozer, jij bent verslaafd aan het hebben van een "relatie" en als die "relatie" inhoudt dat jij als een loopse teef op hem zit te wachten dan hoop ik dat je er gelukkig van word. Ik gok dat het hem op den duur wel gaat vervelen....
quote:Lalie25 schreef op 19 februari 2010 @ 07:38:

He Wejo bedankt voor je advies....maar jullie hadden op dat moment ook een relatie en jij liet al die tijd niks van je horen???

Hoe lang heb je dat volgehouden?wat boeit jou dat? Jij bent toch weer samen met je VRIEND ?
quote:dangeensuus schreef op 19 februari 2010 @ 10:32:

[...]

wat boeit jou dat? Jij bent toch weer samen met je VRIEND ?Scherp
Eens met Chardonnay en Dangeensuus!

Je blijft maar achter hem aanrennen. Er is tussen jullie nog helemaal niets veranderd. Jullie gaan dus weer gewoon op dezelfde voet verder. Maar jij zult je wel aan moeten passen. Want je weet dat hij je gedrag niet meer pikt, en je dan weer binnen de kortste keren helemaal zat is. Ik denk niet dat dat echt een goede basis voor een lekker lopende relatie is.
Oh en Wejo, heel goed van je dat je je als een onafhankelijke vrouw gedragen hebt! Dat wordt dus beloond, niet achter iemand aan blijven rennen. Jij hebt tenminste zelfrespect getoond, en laten zien dat je ook heel goed zonder iemand kan. Op die manier kan iemand tenminste in zien of hij je echt mist of niet. Dat lukt niet wanneer je constant maar weer contact blijft zoeken!
quote:dangeensuus schreef op 19 februari 2010 @ 10:30:

[...]

Tering zeg. Excuse my french maar jij bent niet verliefd op die gozer, jij bent verslaafd aan het hebben van een "relatie" en als die "relatie" inhoudt dat jij als een loopse teef op hem zit te wachten dan hoop ik dat je er gelukkig van word. Ik gok dat het hem op den duur wel gaat vervelen....Even off-topic: dit taalgebruik vind ik wel echt te ver gaan.
Wohman het is precies wat je zegt, hij had de tijd nodig om mij wel of niet te missen. Natuurlijk is het heel moeilijk om iemand te laten voor wat ie is als je er gevoelens voor hebt. Gelukkig heb ik nooit achter hem aan lopen rennen waardoor ik "geloofwaardig" overkwam en hij had toen ook wel het idee, het is nu of nooit. In het geval van Lalie is er ook nog maar 1 ding te doen, afstand nemen en hem ECHT met rust laten.
Maar Wejo, ze nemen al steeds afstand van elkaar. Maar zodra hij weer contact opneemt met Lalie, dan houdt ze de boot niet af. Bovendien vindt ze keer op keer een reden om hem te benaderen. Van het kijken van foto's tot een boodschap van haar vader. Als ze maar in contact kan komen met hem.

Nee, Lalie is tot nu toe niet sterk genoeg om afstand te nemen en te houden. En ik vraag me af of haar dat uberhaupt gaat lukken bij deze man.
Chardonnay, helemaal met je eens. Elk excuus om maar contact te zoeken aangrijpen is echt niet de manier. Misschien als ze mijn verhaal leest ze inziet dat het haar enige kans is? Ze heeft natuurlijk al wel wat schade aangericht. Het is/was allemaal nog zo pril, de gemiddelde man zou er klaar mee zijn ben ik bang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven