Vedrietig over problemen

05-09-2012 17:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
H.
anoniem_148377 wijzigde dit bericht op 07-04-2013 21:02
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Heb je al eens professionele hulp gezocht voor je problemen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
..
anoniem_148377 wijzigde dit bericht op 07-04-2013 21:03
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Zoek hulp. Ja ik kan er een langer verhaal van maken, maar jij hebt een psychisch probleem. Laat je hier niet gek lullen met reacties als "ja maar iedereen twijfelt wel eens in een relatie". Zoals jij het doet maak je kapot. Je relaties, de gevoelens van andere mensen, en uiteindelijk jezelf, omdat je de mensen wegjaagt die je eigenlijk niet kwijt wilt. Als je van onbereikbare mannen houdt, lijkt het me niet een heel prettig perspectief voor je liefdesleven. Onbereikbare mannen hebben namelijk nogal eens de neiging vooral onbereikbaar te zijn en ik kan me niet voorstellen dat je daar gelukkig van wordt op de langere termijn.

Hier kan je prima therapie voor krijgen, en er zijn legio zelfhulpboeken waarmee je hieraan kan werken. Als ik een tip mag geven: "Obsessive love - when it hurts too much to let go", van Susan Forward.
quote:jannie_27 schreef op 05 september 2012 @ 17:47:

Ja, al jaren en wacht nu weer op een behandeling.

Maar het helpt allemaal niet en ik voel me op dit moment echt heel rot. het is ook zo lastig omdat ik, en niemand, weet wat er nou precies aan de hand is.Wat er aan de hand is is misschien minder belangrijk dan waar het zich in vertaalt: bindingsangst. Heb je volgens mij geen professional voor nodig om dat vast te stellen. Maar de onderliggende oorzaak is misschien net zo belangrijk.
Ik ben absoluut geen psycholoog, en het zal wel heel ingewikkeld in elkaar zitten, maar als ik je verhaal lees zie ik vooral iemand die zichzelf en vooral haar eigen keuzes niet serieus neemt. Het lijkt me dat het al veel verschil maakt als je dat wel eens gaat doen.
Ben je misschien zo omdat je onbewust ook ergens zoiets hebt van; ik wil zien wat er op de markt is en als ik de ''juiste'' gevonden heb me daaraan bind, maar je uiteindelijk niet weet wie de ''juiste'' is? Misschien dat je op zoek bent naar de ''juiste'' en je daardoor zo wisselvallig doet omdat je niet zeker weet of hij wel de ''juiste'' is?
Een beetje teveel ''juiste'' in mijn verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven