Verdrietig over bruiloft

28-08-2019 09:32 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2019 21:46
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.92% gewijzigd
Waren je verwachtingen niet veel te hoog?
Jeetje.
Wat een ge-drama-queen zeg.
Een half nummer uit de maat gedanst zelfs. De wereld vergaat :rofl:
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Ik vind je nogal hoog in je emoties zitten. Want om het concreet te maken zijn er 4 dingen anders gelopen als je in gedachten hebt (en ook een heelhoop dingen goed).

(voor iedereen die het te lang vond)
- de jurk zat niet goed, waardoor ze er telkens over struikelde
- de dj was niet helemaal naar wens.
- de warme hap aan het einde van het feest was er niet
- niet iedereen heeft in het gastenboek geschreven waaronder ouders van de bruid.

Ik denk dat je de eerste 2 juist pro actief had kunnen oplossen, door het bespreekbaar te maken (DUS) de winkel te bellen, joh de jurk is te lang, hoe kunnen we hem beter aandoen, en gedurende het feest de dj aanwijzingen te geven. Maar ja, das allemaal achteraf...

Alsnog gelukkig huwelijk, en probeer je te focussen op alles wat wel leuk was.
Mijn hemel wat ben jij een dramaqueen zeg.

Ik ben zo blij met ons huwelijk zonder feest en familie als ik zulke verhalen lees. Pfffff
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
MerylStreepje schreef:
28-08-2019 09:54
Wat een ge-drama-queen zeg.
Een half nummer uit de maat gedanst zelfs. De wereld vergaat :rofl:
Ik kan dat zelfs nummers lang achter elkaar doen.
Is mn huwelijk nu gedoemd te mislukken? :|
Ga maar eens aan iedereen die je kent vragen of hun trouwdag 100 procent vlekkeloos is verlopen. Waarschijnlijk niet. Hebben zij de dag erna uren gehuild? Waarschijnlijk niet. Overdrijven is ook een vak zeg.
Godallejezus wat een gezeik. Echt, ben jij 18 en huisvrouw? Anders heb je toch wel iets beters te doen met je leven.
Volmondig JA op het eerste deel van je eennalaatste vraag.
Ik zou scheiden en het opnieuw doen.
Wat een niet realistische verwachting had jij van de dag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Utakar schreef:
28-08-2019 09:56
Ik kan dat zelfs nummers lang achter elkaar doen.
Is mn huwelijk nu gedoemd te mislukken? :|

Hm dat ligt eraan. Heb je er urenlang om gehuild? :proud:
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Dan ging er ook wel heel veel mis..... maar goed, vraag je gasten eens hoe het is geweest, die kijken er wellicht heel anders tegenaan
Ik vraag me af hoe TO haar eigen rol in het geheel ziet.
Dat de jurk te lang is had je in de winkel al moeten zien. Het kan zijn dat hij niet goed afgestemd was op de schoenen.
De ceremoniemeesters waren duidelijk niet goed genoeg geïnstrueerd, evenals de DJ.
Het gastenboek lag of niet op een duidelijke plaats, of mensen wilden er gewoon niet in schrijven. Zeker daggasten moeten daar extra op gewezen worden. Dat had je dus zelf van te voren al moeten bedenken.
De openingsdans was duidelijk niet goed genoeg gepland, dat had je dus ook zelf anders moeten doen.

Kortom, een les voor de volgende keer zal het niet zijn, aangenomen dat je maar 1 keer trouwt. Maar steek hierbij vooral hand in eigen boezem en laat je huwelijksgeluk er niet vanaf hangen.
Gelukkig maar dat het niet de mooiste dag van je leven was. Anders had je die al achter de rug gehad.
:P
Ik heb niet alles gelezen. Te lang drama verhaal. Maar volgens mij een klassiek voorbeeld van te hoge verwachtingen doordat je er teveel mee bezig bent geweest. Met zo een houding gaat het nooit perfect worden. Geniet van de momenten die wel leuk waren!
Sorry hoor, maar wat een gezeur om niets. Als je merkt dat er veel mensen buiten staan, dan ga je toch even vragen of er iets is? Zo moeilijk is het niet om de muziek wat zachter te zetten voor de gasten. Daarnaast houden sommige mensen gewoon niet van dansen. Ik ben een paar jaar geleden ook op een bruiloft geweest van vrienden, maar de helft van de gasten stond aan een tafeltje, waaronder mijn man en ik, want wij dansen niet. Dat hoeft echt niet aan de dj te liggen.
Je ouders hebben je toch gefeliciteerd? Waarom verwacht je van iedereen een schriftelijke bruiloftswens? Dat je je ouders niet hebt gesproken kan je ook jezelf aanrekenen. meestal ga je als bruidspaar bij de meeste gasten langs en komen ze niet naar jou.

Een DJ vind ik meestal niets, je kunt ook niet van je gasten "eisen" dat ze gaan dansen. Meestal vind ik het buiten de feestzaal gewoon gezelliger. BIj een DJ is de muziek eigenlijk altijd te hard, dat had je zelf ook kunnen bedenken. Ook op de avond zelf trouwens had je dit bij kunnen sturen.

Kon je de jurk niet wat optillen tijdens het lopen?

Jammer dat je je focust op de dingen die niet volgens jouw draaiboek en perfectie gingen. Maar laat het los, geniet na van de leuke momenten.
Je verwachtingen waren duidelijk veel te hoog.
MerylStreepje schreef:
28-08-2019 09:58
Hm dat ligt eraan. Heb je er urenlang om gehuild? :proud:
Uhm Nee :proud:

Wel uren kotsend boven de pot gehangen. Maar misschien had dat te maken dat we een duits bierfest hadden georganiseerd als huwelijk :cheers:
Tja.
Om te beginnen heel jammer dat je zo terugkijkt op je trouwdag. Zoals iemand anders al zei snap ik het probleem van de jurk en de DJ niet; dit had je kunnen bespreken en op kunnen lossen. Dat trouwboek snap ik ook niet zo, dan schrijven je ouders er toch nu nog wat in? Alsof wensen nu minder gegund zijn dan op je trouwdag. Maar ook door het niet weg willen geven door je vader krijg ik het idee dat er meer speelt wat je niet met ons deelt.

Ik denk dat je de lat veel te hoog hebt gelegd en dat het compleet aan je voorbij is gegaan waarom je getrouwd bent: om ten overstaan van iedereen die je lief is te kiezen voor de man waar je van houdt. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik me straks druk maak als mn jurk een beetje verkeerd is. Ik trouw met de man van m'n leven! Waarom had jij dat gevoel niet?
-
Janken omdat niet iedereen in t gastenboek staat? Ik lees niks raars over je bruiloft, bij de mijne kwam de bruidegom niet opdagen. DAT is pas drama!
ik geef mn bek ook maar een douw
Catcats schreef:
28-08-2019 09:57
Ga maar eens aan iedereen die je kent vragen of hun trouwdag 100 procent vlekkeloos is verlopen. Waarschijnlijk niet. Hebben zij de dag erna uren gehuild? Waarschijnlijk niet. Overdrijven is ook een vak zeg.
Dit.

Een vroegere "vriendin" kwam niet omdat zij moest koken voor haar toenmalige vriend.
Ja, hij kon niet koken en was niet zelfstandig genoeg om een pizza in de oven te doen of een patatje te halen.
Serieus echt gebeurd.
Nu kan ik er wel om lachen. Toen niet.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
T is maar net waar je de focus op legt. Zonde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven