verjaardag vraag

27-07-2012 12:02 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben benieuwd hoe jullie hierover denken,

als je jarig bent nodig je toch zelf je gasten uit?

ik bedoel mijn zus vind het normaal dat mensen haar bellen voor haar verjaardag

mijn punt,

haar dochter word deze maand nog 1 en ik weet nu al dat mijn zus niet zelf belt om uit te nodigen etc

dus ik twijfel nu of ik zelf zal bellen om te vragen of ze het houd etc
als jij al weet dat je zus zelf niet zal bellen en wilt toch graag naar de verjaardag van je nichtje, dan moet je dus zelf bellen

Ik nodig ook zelf mijn gasten uit, maar je zus doet dat blijkbaar niet en jij weet dat.
Lastig, maar je kent je zus beter dan wij. Ik zou in elk geval de dag zelf bellen om te feliciteren en eventueel daarbij aangeven dat je niets gehoord hebt over een feestje.

Ik weet niet of ik het goed lees, maar begrijp uit je verhaal dat je in een soort principe strijd zit met je zus. Zij belt jou niet omdat ze vindt dat jij moet bellen en andersom. Probeer dat los te laten. Het gaat om de verjaardag van je nichtje. Wil je daarbij zijn? Accepteer dan de "tekortkoming" van je zus en bel! Laat je nichtje niet de dupe hiervan zijn.
Het is inderdaad wel normaal om je gasten uit te nodigen.

Maar zij is blijkbaar gewend aan: zeg wat doen jullie met de verjaardag van *naam nichtje*?

Dus als je wil gaan bel je haar, anders niet,
Als je je verjaardag wilt vieren en wilt dat mensen rond een zelfde tijdstip op die dag komen lijkt het me logisch dat je iedereen zelf doet uitnodigen ja.

Maar als je het gewoon leuk vind dat mensen aan je denken omdat je jarig bent en daarom even bij je langs willen komen ga je geen mensen uitnodigen.
Bij ons in de familie gaat het altijd zo: wanneer men de verjaardag op een andere dag viert, belt men altijd de familie op en geeft aan wanneer het gevierd wordt.

Belt men niet, dan gaat iedereen er vanuit dat het op de dag zelf gevierd wordt en komt men gewoon dan langs.

Als jij weet dat jou zus vindt dat de familie moet bellen, dan zou ik inderdaad gewoon zelf bellen en vragen wanneer de verjaardag gevierd wordt. Niet moeilijk gaan doen hierover. Als jij zelf jarig bent dan bel je haar ook op en nodigt haar uit.
bij mij gaat het hetzelfde als bij salsagirl, ik ga er van uit dta mensen weten wanneer ik jarig ben, en dan komen als ze zin hebben. soms mail ik wel rond dat ik bv zelf pas na een bepaalde tijd thuis ben ofzo. Mensen die nooit eerder op mijn verjaardag zijn geweest nodig ik wel uit(als ik ze die dag binnen wil hebben dus ;))

Als ik op een andere dag zou vieren zou ik wel rondmailen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dan zal ik eens even bellen
Nou slotje dan maar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als ze je niet uitnodigt hoef je niet te gaan, lekker makkelijk.

Gaat toch nergens over ook, een baby... die snapt het concept verjaardag toch nog niet.
Je hebt gelijk. De jarige nodigt uit.

Raar systeem waarom zij het niet doet.

Maar ja, dan moet je zelf maar bellen.
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2012 @ 12:19:

Gaat toch nergens over ook, een baby... die snapt het concept verjaardag toch nog niet.

Mijn zoontje snapte toen hij één werd het concept slagroomtaart wel Zat er meteen met zijn handjes in terwijl ik dacht dat ik de taart ver genoeg bij hem vandaan had gezet.

On topic: bel gewoon even. Je weet dat zij dit zo doet met verjaardagen. Kleine moeite om daar rekening mee te houden toch?
Zucht... Het is wat met je zussen he...
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2012 @ 12:19:

wel ja, het is het kind van je zus maar hoor, waarom zou je daar heen gaan

Je kan je beter maar afzonderen van je familie en achter de geraniums gaan zitten.

Natuurlijk zal het kind niet zeggen als ze 1 wordt: goh wat jammer dat tante er niet is. Maar ik vind het niet meer dan logisch dat je langs gaat. Het kan toch ook gewoon leuk zijn om even langs te gaan, wat is daar nu erg aan??

Ik vind het zelf ook niet meer dan logisch dat de moeder van kind mensen uitnodigt (ik stuur zelf gewoon een mailtje rond naar iedereen wanneer ik de verjaardag vier, en dat is vaak niet op dezelfde dag als dat diegene jarig is, dus is het logisch dat je ze uit moet nodigen).

Ook al vind je het stom hoe je zus het doet (ik vind het zelf ook beetje apart), dan zou ik toch vragen wanneer je kan komen of anders gewoon op de dag zelf gaan en zeggen: ik wist niet wanneer het feestje was dus kom ik nu maar.
Ze kan beide doen.
Oh TO was 't van die vervelende zussen!!

Ze neemt de goede raad ook echt aan in dat andere topic waarin velen haar adviseren met die zussen te breken: NOT

Belachelijk dat je je zo met hen bezig blijft houden terwijl ze je rot behandelen. Dit is 'n goed moment om afstand te nemen: niet bellen en niet gaan. Ook niet gaan als ze je vragen. Dan zeg je gewoon dat je niet kan.
Het is wat met die vervelende zussen.
probleem opgelost zus een is op vakantie dus helemaal niet aanwezig in nederland tijdens de verjaardag die inmiddels al geweest is

en zus 2 kon volgens haar in de stront zakken (niet gevraagd waarom dus dat weet ik ook niet)

dus de eerst volgende keer zal mijn dochters verjaardag zijn

vreemd genoeg doen ze dan wel fatsoenlijk (behalve de twee kids van zus 2 waar ze niet op let eveneens als haar man)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven