Verlegen/stille meisje aanspreken?

18-11-2019 20:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag meer praten met een meisje die bij mij in de klas zit (eigenlijk stiekem ook versieren). Het is een verlegen en stil meisje waardoor ik niet zo goed weet hoe ik moet handelen?
O
Iemand tips of zelf verlegen die mij tips kan geven? En is naast haar gaan zitten wel verstandig aangezien ze verlegen/stil is?
anoniem_392806 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 22:40
25.35% gewijzigd
Ja natuurlijk. Dat verlegen en stille is ook maar een buitenkant. Wie weet wat voor leuke vlotte meid daarin blijkt te zitten, als ze eenmaal in de ontdooistand zit.
hier heb je al een topic over geopend
Je moet ze heel voorzichtig benaderen en geen onverwachte bewegingen maken. Soms kun je ze paaien met een schoteltje melk.
Wat je in ieder geval niet moet doen is heel hard Boe! roepen, daarvan raken ze in paniek. Probeer ook oogcontact te vermijden.
en het is stil meisje
je zegt ook niet verlegene meisje
Alle reacties Link kopieren
Als het een introvert meisje is, past ze dan wel bij jou? Het zou handig zijn als je haar spreekt zonder inmenging van anderen in het gesprek. Dat past waarschijnlijk beter bij haar dan een grote groep. Dan kun je haar beter leren kennen en kijken of jullie bij elkaar passen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-11-2019 21:09
Wat je in ieder geval niet moet doen is heel hard Boe! roepen, daarvan raken ze in paniek. Probeer ook oogcontact te vermijden.
:HA:
.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-11-2019 21:09
Wat je in ieder geval niet moet doen is heel hard Boe! roepen, daarvan raken ze in paniek. Probeer ook oogcontact te vermijden.
Oke bedankt haha!
Yoes130 schreef:
18-11-2019 20:23
Ik wil graag meer praten met een meisje die bij mij in de klas zit (eigenlijk stiekem ook versieren). Het is een verlegen en stil meisje waardoor ik niet zo goed weet hoe ik moet handelen? Wel paar x gepraat maar dat waren korte en standaard gesprekstoffen zoals: 'hoe was je weekend?' 'Cijfers al binnen?' 'Waar woon/kom je vandaan?' etc. (Vaak mengen uiteindelijk klasgenoten ook met het gesprek).

Iemand tips of zelf verlegen die mij tips kan geven? En is naast haar gaan zitten wel verstandig aangezien ze verlegen/stil is?
Waarom zou naast haar zitten onverstandig zijn? Lijkt mij niet.

En bij jou in de klas. Moet er dan niet af en toe samen worden gewerkt, deels na school. Prima manier om samen ongestoord te kunnen praten.

En dan heb je vast wel feesten op school. Vraag je haar om te dansen.

Zou het kunnen dat jij zelf ook wat verlegen bent?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
18-11-2019 21:15
Waarom zou naast haar zitten onverstandig zijn? Lijkt mij niet.

En bij jou in de klas. Moet er dan niet af en toe samen worden gewerkt, deels na school. Prima manier om samen ongestoord te kunnen praten.

En dan heb je vast wel feesten op school. Vraag je haar om te dansen.

Zou het kunnen dat jij zelf ook wat verlegen bent?
Verlegen niet zo maar vind het lastig om haar te peilen waardoor ik ga twijfelen hoe ik moet handelen.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
18-11-2019 21:06
Ja natuurlijk. Dat verlegen en stille is ook maar een buitenkant. Wie weet wat voor leuke vlotte meid daarin blijkt te zitten, als ze eenmaal in de ontdooistand zit.
Dat klopt wel...
Yoes130 schreef:
18-11-2019 21:20
Verlegen niet zo maar vind het lastig om haar te peilen waardoor ik ga twijfelen hoe ik moet handelen.
Niet twijfelen, maar gewoon interesse in haar tonen. Oprechte interesse. Leer haar kennen en laat jezelf aan haar zien. Dan ontstaat daaruit iets, of niet. Beiden goed. Ontspan.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
18-11-2019 21:23
Niet twijfelen, maar gewoon interesse in haar tonen. Oprechte interesse. Leer haar kennen en laat jezelf aan haar zien. Dan ontstaat daaruit iets, of niet. Beiden goed. Ontspan.
Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven