Verliefd, maar hij is 11 jaar ouder.

15-11-2008 20:53 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben nog niet zo bekend hier op 't forum en jullie kennen mij dus ook niet. Maar ik zit wel ergens mee.

Ik heb al 2 jaar heel goed contact met iemand, maar het is steeds wel en steeds niet verliefd zijn. Dat komt waarschijnlijk ook wel een beetje vanwege de afstand en mijn werkrooster, maar ook dat maakt me onzeker. Ik ben echt gek op hem, maar hij is 11 jaar ouder dan mij (ik ben zelf 18). Dus op mijn leeftijd is dat verschil best heel groot, groter dan wanneer ik 25 was geweest.

Ik kan met hem altijd met alles terecht en we hebben echt een hechte band, maar het leeftijdsverschil vind ik toch lastig. En als er mensen op dit forum er van schrikken snap ik dat ook best, maar ik ben vast niet de enige. Heeft iemand misschien advies hoe ik hier mee om moet gaan?

In mijn familie is het niet meer dan normaal dat de leeftijdsverschillen uit een lopen (van 9, 14 en zelfs 21 jaar verschil), maar dan heb ik het wel over familieleden die ouder dan 20 zijn. Mijn moeder was zelf 19 toen zij op mijn vader viel, die toen ook al 12 jaar verschilde. Toch durf ik het er niet echt goed met haar er over te hebben.

Phoe, dat is er uit. Iemand advies?
Leeftijdsverschil hoeft geen probleem te zijn. Maar het ligt er wel aan in welke fase van het leven jullie zitten.

Jij bent nog zo jong. Je gaat jezelf nog ontwikkelen in alles. Je gaat groeien.... je gaat leren wat je wil met je leven. Misschien ga je nog wel een studie volgen. Noem het allemaal maar op.

Zelf heb ik ook heel lang een relatie gehad met iemand, die 11 jaar ouder was. Ik was 22 toen we iets kregen met elkaar. Hij was gescheiden en had al kindjes uit een eerdere relatie. Bij ons kwamen de eerste problemen, toen ik in de fase kwam dat ik graag zelf kindjes wilde. Op een gegeven moment wilde hij dat niet meer. En zo zijn er echt nog wel meer dingen op te noemen.

Je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Praat er over met je ouders. Veel succes met alles
aangezien we het toch over leeftijdsverschil hebben haak ik er even op in met de vraag "wat als hij 8 jaar jonger is als jij????
18 jaar en 10 jaar? Dat klinkt als iets wat absoluut niet gezond is...............
duhhh hehehe:)

maak er 31 en 23 van ;)
Tja uit ervaring, omdat er nog zoveel op die leeftijd op het gebied van persoonlijke ontwikkeling gebeurd... zou ik echt niet weten wat een dertiger met een begin twintiger moet.

Ik snap meer van 31 en 39 ....

Maar goed iedereen zijn ding
Ik heb eens zitten denken maar ik ken eigenlijk wel meer relaties waarbij het leeftijdsverschil vrij groot is. Een vriendin van mij woont al enige tijd samen met een man die ruim tien jaar ouder is (zij is half 20 inmiddels). Een andere vriendin is half dertig en woont samen met haar vriend die half 20 is. Gaat ook al een aantal jaar goed. Daarbij zie ik wel dat ondanks het leeftijdsverschil ze qua levensfase toch wel min of meer overkomsten hebben met elkaar. De jongste van het stel wil vaak al huisje boompje beestje, terwijl de dertiger echt nog jarenlang gefeest heeft als een vrijgezelle twintiger zegmaar. Nu zijn ze dan samen toe aan huisje boompje beestje.

Maargoed, 18 vind ik over het algemeen gesproken toch echt nog wel heel jong hoor. Als je je opleiding nog (lang) niet af hebt en nog niet echt gewend bent aan zelfstandig wonen/leven en je persoonlijke ontwikkeling dus nog allerlei kanten op kan en moet, dan denk ik dat iemand die 10 jaar ouder is niet helemaal aansluit bij je belevingswereld. En zoals al eerder gezegd, het risico is dan ook groter dat de oudere partij teveel overwicht heeft in de relatie. Maarja aan de andere kant.... niet geschoten is altijd mis en je kan het altijd proberen, wie weet werkt het wél. Maar ik zou wel extra voorzichtig zijn.
quote:tsjikkieee schreef op 16 november 2008 @ 12:51:

aangezien we het toch over leeftijdsverschil hebben haak ik er even op in met de vraag "wat als hij 8 jaar jonger is als jij????Ik had er op mijn 29e echt niet aan moeten denken een vriendje van 18 te hebben.
Daar moet je misschien niet aan denken nee, maar zoiets overkomt je. Ik had ook nooit gedacht dat ik op ''zo'n oude man' zou vallen en toch is het gebeurd..... Dan is alleen de vraag wat je er zelf mee doet. Laat je het toe en accepteer je het verschil, of kaats je het af en ga kijk je verder ?
quote:sweetcandy schreef op 16 november 2008 @ 19:43:

Daar moet je misschien niet aan denken nee, maar zoiets overkomt je. Ik had ook nooit gedacht dat ik op ''zo'n oude man' zou vallen en toch is het gebeurd..... Dan is alleen de vraag wat je er zelf mee doet. Laat je het toe en accepteer je het verschil, of kaats je het af en ga kijk je verder ?Dat overkomt me niet. Ik vind een 18-jarige niet aantrekkelijk. Nu is niet iedere 18-jarige hetzelfde maar ze zitten in een ontwikkelingsfase die ik allang gehad heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven