Verliefd maar verlegen

05-11-2010 11:19 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
............
Trek de stoute schoenen aan en vraag of hij zin heeft om een keer samen wat te gaan drinken (plus datum plannen!).

Eng, heeel eng zelfs maar o zo effectief! Aan zijn reactie kun je dan wel opmaken wat hij ervan vind en miss loopt het uit op een spuerleuke date!!

Je kunt hem natuurlijk ook gelijk na het sporten vragen om nog wat te gaan drinken samen.
Mijn oudste zus (ja die ja) zou zeggen

Badmeester je moet doen wat moeilijk voor je is, dus gewoon vraag hem mee uit!

Misschien is hij wel net zo onzeker als jij (en das best een mooie eigenschap in deze hoor)
hmm misschien vind hij je juist wl heel leuk en dat die dat op zon manier probeerd over te brengen soms als jongens je leuk vinden gaan ze een beetje "plagen"

Maarja verders ik kan zo de situatie niet beoordelen ik ken hem niet...
Lijkt me heel irritant als hij je aan de ene kant negeert, maar je wel snel achterna komt als jij weggaat. Het is zo natuurlijk lastig inschatten, maar ik denk dat hij gewoon beetje verlegen van je wordt. Als ik jou was zou ik gewoon eens vragen of hij zin heeft om na het sporten nog ergens een drankje te gaan drinken. Kijken hoe hij reageert! Succes!
Sandra 3000 schreef:

We hebben ook gemaild, op mijn initiatief en ik krijg dan altijd super aardige bijna lieve antwoorden terug.

Maar hij neemt zelf geen initiatief om een berichtje te sturen. Is het nou gewoon een hele aardige jongen die voor iedereen heel aardig is of zij hij toch net als ik wat meer voelen? Wat denken jullie?

Als ik het zo lees denk ik dat het gewoon een aardige jongen is die tegen iedereen zo doet. Het is zijn karakter.

Maar als ik jou was zou ik hem wel een "hint" van jou interesse geven.

Als jullie beide verlegen zijn en 1 neemt niet het voortouw dan gebeurt er nooit iets. Of een ander gaat er straks met "jou buit" vandoor.
Jeetje, als jullie al mailen is het toch niet zo héél moeilijk om hem uit te nodigen voor een film en een borrel?

Jullie weten niet half hoeveel mazzel jullie hebben, met ál die communicatiemiddelen, sprak Opoe.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jouw verhaal zou het mijne kunnen zijn. Hier ook mailcontact, en veel (plagerige/flirterige) opmerkingen, blikken etc. Maar het is ook een jongen die heel makkelijk in de omgang is. En omdat ik dus niet weet of het bij hem puur vriendschappelijk is of meer doe ik er niks mee. Heb zelfs de uitnodiging van hem gehad om bij hem te logeren vanavond na mijn feestje, maar ja, is dat serieus of niet...

Ik geef je het advies wat iedereen mij ook geeft: vraag hem of ie iets met je wil gaan drinken. Das vrij neutraal en dan merk je op die avond wel wat hij ervan vindt.

Het is lastig, ik weet er alles van, heb het zelf ook nog niet aangedurfd. Aan de andere kant, dan heb je wel zekerheid.
quote:badmeester schreef op 05 november 2010 @ 11:25:

Mijn oudste zus (ja die ja) zou zeggen

Badmeester je moet doen wat moeilijk voor je is, dus gewoon vraag hem mee uit!

Ik dacht: 'Hee, dat spreekwoord ken ik helemaal niet'. Duurde even voodat ik zag dat je nick badmeester is.
(Een beetje als 'schoenmaker blijf bij je leest')
....
......
....
Ik heb dat ook megemaakt, juist als ik een man leuk vind, dan sla ik dicht, terwijl ik met andere mannen die ik wel aardig vind en zo, prima kan kletsen en dollen, maar juist die ene leuke man, op die manier benaderen, dat is moelijk vind ik.

Gelukkig hebben de mannen die mij leuk vonden (en vice versa) naar mij toe het intiatief genomen.

Maar heb nu 2 keer achteraf gehoord dat een man die ik wel leuk vond, maar waar ik geen hoogte van kon krijgen, mij dus ook wel leuk vond, maar die durfden op dat moment ook niet de stoute schoenen aan te trekken.

Die ene is al van ruim 30 jaar terug ( ik was toen 14,15), hij bekende mij ruim 15 jaar geleden, dat hij mij ook wel leuk vond. Toen durfde ik het wel te bekennen, maar toen was ik allang niet meer verliefd op hem. tja dan durf je wel he.

Die ander is zo'n 17 jaar geleden, we draaiden wel om elkaar heen, we praatten wel met elkaar, maar toch blokkeerden we allebei, ik heb hem toen een beetje genegeerd (hele stomme actie, maar werd een beetje verlegen van al die mensen die zich ermee gingen bemoeien, zelfs mensen die het absoluut niet konden weten dat ik hem leuk vond, maar gek genoeg waren dat nou juist weer mensen van zijn kant). En een jaar of 2 later hoorde ik dat hij mij wel heel leuk had gevonden, maar ja toen was ik er al weer klaar mee.

De laatste keer is nu ruim 3 jaar geleden, deze man in kwestie kreeg ik ook geen hoogte van, kende hem al een tijdje, hij zocht toenadering (maar toen was ik nog niet in to him), zei tegen mij: jij zou nog eens een keer voor mij koken (ik wist niet meer dat ik dat gezegd had, maar een vriendin van mij wist dat nog wel, was alweer een tijdje daarvoor), dus ik heb ook wel voor hem gekookt, want kon het wel goed ,met hem vinden. Maar ik heb die avond ook 2 vriendinnen van mij uitgenodigd en 2 vrienden van hem. Dat was volgens anderen niet helemaal zijn bedoeling. Toen werd er nml tegen mij gezegd dat hij mij wel leuk vond, (want er gebeurden meer dingen die daar volgens anderen op wezen, en ja deze man was ook best wel verlegen met vrouwen) had ik zelf nooit in de gaten, toen werd ik uiteindelijk verliefd op hem, maar ook dit is nooit iets geworden

Maar ja ik ben geloof ik niet zo handig in dat soort dingen, mijn huidige vriend die ik 2 1/2 jaar geleden heb leren kennen, heeft zelf het intiatief genomen (ik vond hem al meteen leuk toen ik hem zag), en dat heeft goed uitgepakt.

Dus deze jongen kan ook best wel, juist omdat hij jou leuk vind, anders naar jou toe reageren dan naar andere vrouwen, die hij mss wel aardig vindt, maar niet echt byzonder.
....
....
Ik lees hier opmerkingen van vrouwen die "niet durven" betreffende mannen. Of die "dichtslaan" als ze een leuke vent zien.

Maar ook bij veel mannen is dat het geval. Die willen natuurlijk ook geen blauwtje lopen en zijn tevens een beetje afwachtend.

Vervolgens wordt er door de dames en heren veel om elkaar gedraaid.

Voor mannen geldt dan nog eens extra dat veel vrouwen "verwachten" dat hij de eerste stap zet. Maar soms weet de beste man niet eens dat er een vrouw met interesse rondloopt. De signalen zijn soms vaag. En mannen zijn in het algemeen toch al niet zo goed in het oppakken van dit soort signalen.

Bij twijfel reageert hij niet. Immers een blauwtje lopen wil niemand?

Dus dames, tegenwoordig mogen jullie ook de eerste stap zetten hoor. Klikt best eng natuurlijk maar vaak is de man blij dat zij dit kenbaar maakt.

Niet alle mannen zijn van die geraffineerde vrouwen versierders met een vlotte babbel. Vraag is of je natuurlijk ook op dat soort mannen zit te wachten. Klinkt even leuk, maar hoe pakt dat uit in een relatie?

Groet van Dave.
Je gaat toch niet achter zo'n "vent" aan, doodvermoeiend!
Je vraagt hem gewoon mee uit. Klaar.

Je kunt met die vraag niets winnen of verliezen. Met de reactie op zijn antwoord weer wel. Dus doe niet te moeilijk en vraag hem om iets te gaan drinken, met datum en als hij ja zegt tijdstip. Als jij niet weet waar, laat je dat aan hem over.
...
quote:Madhe schreef op 05 november 2010 @ 22:53:

Je vraagt hem gewoon mee uit. Klaar.

Je kunt met die vraag niets winnen of verliezen. Met de reactie op zijn antwoord weer wel. Dus doe niet te moeilijk en vraag hem om iets te gaan drinken, met datum en als hij ja zegt tijdstip. Als jij niet weet waar, laat je dat aan hem over.

Gewoon vragen "wil je zometeen (of morgenavond) wat gaan drinken?" of is dat bot en moet 't eerst wat 'ingeleid' worden in het gesprek? (ik ben echt een groentje)

?
En, heb je nog iets ondernomen/gevraagd?
Nee, ik durfde niet, had van alles bedacht om me voor te bereiden en heb hem toen het moment daarwas niet eens aan durven spreken :schaam:
Ga ervoor niet geschoten is altijd mis!!!

Succes!!
Maar als hij verlegen is, dan kom je nergens. neem dat van mij aan.

En als je nooit iets vraagt, blijf je als een verliefe bakvis achter hem aan huppelen zonder dat hij dat ooit speciaal opmerkt, aangezien je nooit iets bijzonders doet of vfraagt.

Enneh... 'ik durfde niet'?? Je bent een volwassen vrouw, moeder van je kinderen. Als jou nu gevraagd zou worden om een donkere grot in te gaan en je durft niet, dan kan ik mij daar iets bij voorstellen.

Maar in dit geval? Wat is het ergste dat er zou kunnen gebeuren? Het ALLERergste? dat hij 'nee' zegt? Of nog erger, dat hij je keihard uit zou lachen?. Dat laatste doet hij sowieso niet, zelfs als hij geen interesse heeft, homo is of een vriendin heeft. Want een ander die verliefd is, dat is altijd vleiend. En als hij nee zegt, dan weet je waar je aan toe bent.

Dan kun je verder. Wat heb je nou helemaal te verliezen? Als hij ja zegt, gaan jullie een keertje samen weg en leer je hem eindelijkeens wat beter kennen. Als hij nee zegt, kun je evengoed samen sporten en wordt het misschien eens wat makkelijker. Het is niet het einde van de wereld. Verre van zelfs. En je kunt beter spijt hebben van wat je wel hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan. Je blijft je eeuwig kwellen met de vraag 'wat als ...?'

Maar het komt niet vanzelf he! Je opent een topic, dus ik ga er van uit dat je daar iets mee wilt. Maar 'de eerste stap' moet je wel zelf zetten hoor, anders heeft het weinig zin om te speculeren. Hup, de stoute schoenen aan en vraag hem een keertje mee uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven