verliefd op collega

20-08-2008 17:59 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haihai,

Ik zal mn verhaal doen en hopelijk hebben jullie tips, want ik zit me ronduit te ergeren aan mezelf hahaha.

Ik ben nu sinds een week erg verliefd op een collega, ik ben er zelfs door aan het klungelen, vergeetachtigheid enzovoorts hahaha.

En dit allemaal doordat ik een droom heb gehad, niks aparts hoor. Het was precies de situatie zoals hij nu is.

De droom: we waren ergens, met hele groep. Ik vond hem leuk en had het gevoel dat het niet wederzijds was. Maar goed op t einde sprak ik hem daarop aan en gaf ie aan dat ie mij ook leuk vond.

Dus op zich geen bijzondere droom. Maar toch ben ik verliefd geworden.

Maar goed hij is 7 of 8 jr ouder dan mij dus wrs vind ie me gewoon een onderkruipseltje hahaha.

Een aantal maanden geleden speelde ook al zoiets dergelijks.

We stonden samen op de foto en mijn collega's riepen me dat ik moest komen kijken, want de betreffende collega zou heel verliefd naar me kijken. u zag ik dit zelf niet zo en heb ik zoiets van: gewoon toevalstreffer.

Maar ik was net uit een relatie dus het deed me niks.

Maar nu is dit voor mij dus wel ffkes extra frustrerend.

Want nu vind ik hem dus wel leuk en weet ik echt niet meer wat ik er van moet denken. Aan de ene kant irriteer ik me ook aan hem. Maar goed dat komt meer omdat ik geen hoogte van hem kan krijgen.

Vanmiddag hoorde ik collega's over hem praten, toen ie wegging (ik was natuurlijk alweer superrood geworden, ondanks dat we geen woord hadden gewisseld. Ik kon hem niet eens aankijken ahaha). Ze zeiden allemaal lieve dingen over hem enz, maar ook wat nuttige info. Ik weet inmiddels dus dat ie zeker weten vrijgezellig is. En dat hij eigenlijk op zoek is naar hetzelfde als moi. Wat dan weer positief is. Maar goed, ook hoorde ik wel dat hij zelf niet echt van zn plaats komt op dit gebied. Hij blijft veilig in zn schulp zitten. Kortom, initiatief zal hoe dan ook van mij uit moeten komen...of ie me leuk vind of niet.

Vanmiddag had ik heel sterk het gevoel, als ik thuis ben dan mail ik hem gewoon enz. Maja dan zit ik achter mijn pc'tje en durf ik het niet meer zo.

Probleem is namelijk ook; ik ken hem dus eigenlijk niet echt, amper een woord gesproken. Wel lijkt het alsof ie wat vaker naar me kijkt enz als ie in zelfde omgeving is als mij. Maar goed dat terzijde, terug naar het probleem; mijn afdeling is een ware roddelfabriek. Doordat ik niet weet hoe hij precies is, weet ik niet wat hij met de info gaat doen. Tuurlijk zegt het dan meer over hem, absoluut. Maar goed dat doet er dan niks aan, als ik het lachtertje van de maand ben.

Nu ben ik op het punt dat ik liever word afgewezen dan dat ik in deze onzekerheid leef. Want ik word hier gewoon onzeker van, ik hou van duidelijkheid hahahaha.

Maar wat zal ik nu doen? Hem toch mailen en het risico lopen, of iets anders?
eens beginnen met op werk tegen hem te praten en kijken of hij een keer samen wil lunchen, of na werk een bakkie/borrel wil drinken....?

lijkt mij een logischere stap dan gelijk mailen hoe leuk hij is enz enz. bovendien als hij niet wil borelen lunchen what ever loop je geen blauwtje en weet je toch waar je aan toe bent.
Kan je niet op de werkplek een mailtje wat over werk gaat met een klein knipoogje erin verwerkt sturen?
Begin met hem een praatje over zijn hobby's.

Wellicht is er een aanknopiginspunt en kunnen jullie een gezamenlijke interesse delen?

Of juist dat je zijn hobby ontzettend interessant vindt en voorstelt om een keer mee te gaan / dat je dat graag wil leren etc.

Dan kom je er achter of je hem leuk vindt en of hij jou leuk vindt!
Allereerst alvast bedankt voor jullie reacties.

Stel ze zeker op prijs, ook nu loop ik echter tegen dingen aan haha. Wie niet?

Ik wilde hem overigens niet mailen om te zeggen dat ik verliefd op hem ben.

Maar meer gewoon om idd eens te gaan luchen of na werktijd af te spreken.

Praten op t werk is voor mij heel moeilijk. Ik ben op de betreffende afdeling erg verlegen enz, niemand kent mij er echt. Ik ben meer gewoon aanwezig zeg maar.

Ik wil het wel, maar het lukt me gewoon niet. Ik ben me te bewust van mezelf zeg maar. (en dat is dus al tegenover gewoon een collega zeg maar, dus laat staan als er gevoelens mij komen kijken).

Dus ja hoe kan ik makkelijker praten?

Laatst probeerde ie wel een gesprek met me aan te gaan over het weer? whahaha. Mja toen kwamen we net de kantine in en werd ie door collega's aangesproken dus tja...hield het op.

Qua hobby's weet ik alleen dat ie voetbal leuk vind hahaha, zoals bijna elke kerel.

We hebben af en toe wel gesprekjes, naja gesprekjes haha hij concludeerd meestal iets :S. En daar reageer ik dan op.

Hij is, wat ik gehoord heb, ook wel iemand die best wat rustiger en verlegener is enz. vergeleken met de rest van de afdeling hahaha. Dus daar zijn we dan samen erg goed in, maar we schieten er niet veel mee op.

Daarbij zit ik niet veel meer met hem op de afdeling. Dus wil ik hem nu nog spreken dan moet ik echt heel bewust naar hem toe gaan. (heb baan aangeboden op andere afdeling, waar ik nu meerendeels werk)

De andere afdeling, zoals ik zei, roddelt nogal veel. En nu boeit me dat op zich niet zo erg, ze gaan hun gang maar. Toch speelt het wel een rol in hoe ik me daar gedraag.

Over werk met knipoog mailen, ook moeilijk. We zitten nu nog wel op dezelfde afdeling, maar hebben weinig met elkaar te maken hahaha. Ook qua inhoud van het werk. (laat er niet teveel over los, mochten collega's dit lezen hahaha) Dus tja dan zou het gewoon een privé mail moeten worden...en dat doe ik dan toch liever vanuit huis. Als ie me afwijst moet ik anders meteen vanaf dat moment hem facen. Thuis kan ik me dan nog een beetje voorbereiden, blijft het natuurlijk wel beetje vreemd. Maar het lijkt me dan anders te voelen, iets minder ongemakkelijk.
O, wat leuk dit!!! Ik voorzie iets moois in het verschiet, mits je het goed aanpakt natuurlijk. Hij is vrijgezel en geïnteresseerd in jou, jij bent vrijgezel en overduidelijk geïnteresseerd in hem. Nou, dat biedt toch perspectief, zou ik zeggen. Geniet van je kriebels en je vlinders en hopelijk heeft nog iemand een goed idee voor je. Zelf ben ik helaas ook niet zo doortastend, maar humor schijnt het altijd goed te doen
hmm kriebels gebaseerd op een droom....

ik ken dat, duurt nooit lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven