verliefde vriendin
zaterdag 30 mei 2009 om 21:03
Ik heb een vriendin waar ik heel goed mee ben. Deze vriendin is een tijd verliefd en verteld me elke keer als ik haar spreek hoe geweldig het is met heer nieuwe vriendje. Maar met elke keer bedoel ik ook echt elke keer en het gaat lang door en ze verwacht van mij elke keer verwondering. Dit kost mij veel energie en merk tijdens het verhaal dat ik geirriteerd raak. Ben ik onredelijk?
zaterdag 30 mei 2009 om 21:07
Zeg je er wat van dan? Wordt je boos, ga je gillen, ga je zuchten, ga je deze vriend afkraken? Dat zou wellicht onredelijk zijn, maar wat je voelt dat voel je nu eenmaal. Lijkt me niet onredelijk.
Je kan toch gewoon bespreken met je vriendin dat je snapt dat ze erg verliefd is en dat je ook heel blij voor haar bent, maar dat je de "oude" vriendschap mist en graag weer op die manier met haar wil omgaan. Dus minder kletsen over hem en meer over andere zaken.
Heb je het al eens rustig aangekaart?
Je kan toch gewoon bespreken met je vriendin dat je snapt dat ze erg verliefd is en dat je ook heel blij voor haar bent, maar dat je de "oude" vriendschap mist en graag weer op die manier met haar wil omgaan. Dus minder kletsen over hem en meer over andere zaken.
Heb je het al eens rustig aangekaart?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
zaterdag 30 mei 2009 om 21:18
Ik hoop dat het overwaait. Zo nu en dan wat vertellen is geen probleem want ik wil wel weten hoe het met haar gaat en haar vriend hoort er nu ook bij. Maar het lijkt nu gewoon alleen over hem te gaan en dat gaat al een aantal maanden zo.
Ik heb het nog niet met haar over gehad maar ik zal het denk ik wel aankaarten de volgende keer, ik zie dan wel hoe ze het gaat opnemen.
Thanks
Ik heb het nog niet met haar over gehad maar ik zal het denk ik wel aankaarten de volgende keer, ik zie dan wel hoe ze het gaat opnemen.
Thanks
zaterdag 30 mei 2009 om 21:23
quote:womennemow schreef op 30 mei 2009 @ 21:20:
nieuwsgierigmeisje:
De vraag is moet ik die kunst leren of moet zij hem leren?Allebei lijkt me. Van twee kanten water bij de wijn. Jij zult het af en toe aan moeten horen, maar je kunt haar ook best vertellen dat er nog andere dingen in de wereld belangrijk zijn. Zoals jij.
nieuwsgierigmeisje:
De vraag is moet ik die kunst leren of moet zij hem leren?Allebei lijkt me. Van twee kanten water bij de wijn. Jij zult het af en toe aan moeten horen, maar je kunt haar ook best vertellen dat er nog andere dingen in de wereld belangrijk zijn. Zoals jij.