vertellen na vreemdgaan

15-04-2008 13:44 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ben niet vreemdgegaan, maar het valt me op dat veel hier op het forum altijd heel heftig reageren op topics over vreemdgaan.

Je bent een vreselijk iemand als je het doet en je moet het meteen opbiechten etc.

Ik ben benieuwd of jullie ook afspraken met je partner hebben gemaakt over vreemdgaan?

Wat is voor jullie vreemdgaan?

Zouden jullie je relatie meteen beeindigen als je partner was vreemdgegaan?

Ikzelf zou mijn relatie niet opgeven om een keer vreemdgaan. Sterker nog, ik zou het niet eens hoeven weten. Opbiechten hoeft voor mij niet op dat moment. Zou hij het wel vertellen, zouden we erover praten. Het zou anders zijn als het vaker zou gebeuren. Dat betekent voor mij dat er iets goed mis is in onze relatie.
We hebben één afspraak over vreemdgaan: niet doen. Nou ja, afspraak wil ik het niet eens noemen, we vinden het allebei normaal dat je het niet doet.

Als hij het wel zou doen, hoop ik dat hij het me wel vertelt, want voor mij zou dat automatisch betekenen dat hij iets mist in onze relatie, dus dan wil ik dat graag weten. Ik ben namelijk van mening dat je geen behoefte hebt aan een ander als je een goede relatie hebt....
Hoi Pomodori,

Vreemdgaan is voor mij zoenen en sex met een ander. Ook geheim contact/geheime afspraakjes/gevoelens voor/met een ander vind ik niet kunnen.

Als mij vriend zou vreemdgaan in een dronken bui ofzo met iemand waar hij totaal niks voor voelt mag ie het voor zich houden. Dat hoef ik echt niet te weten en hiervoor zou ik mijn relatie ook niet uitmaken.

Als er meer aan de hand is en hij is echt verliefd op een ander of er zit iets niet goed in onze relatie, dan zou ik wel graag willen dat hij er met mij over zou praten.

Of ik dan een einde aan onze relatie zou maken hangt dan geheel van de situatie af......
Je zegt dat je je relatie niet zou opgeven als hij een keer is vreemdgegaan. Spreek je uit ervaring of puur hypothetisch? Want soms kun je pas oordelen hoe je gaat reageren als je het daadwerkelijk meemaakt (helaas, ik spreek wel uit ervaring).

En ja, ik ben ook heel benieuwd wat 'men' hier onder vreemdgaan verstaat. In mijn geval was het mijn man die meerdere keren met een andere vrouw heeft gezoend en gesmst, een aantal maanden lang, (uiteraard) zonder dat ik er iets van wist. Totdat ik hem betrapte (met sms-en, niet zoenend gelukkig, sommige dingen wil je niet gevisualiseerd hebben).

En ja, ik heb altijd gezegd: vreemdgaan betekent ophoepelen, maar de praktijk blijkt anders.....

PS: ten overvloede: ook hier gold de afspraak (nooit als zodanig uitgesproken overigens, te vanzelfsprekend in onze relatie/huwelijk) niet vreemd te gaan en als dat zo zijn het dan eerlijk op te biechten. Beide is niet gebeurd, helaas!
Ik denk dat ik mijn vriend niet direct de deur zou wijzen als hij met iemand zou zoenen, zoals ik al zei, ik wil dan heel graag weten wat daarachter zit....

Als hij met iemand anders naar bed zou gaan zou ik hem direct verlaten, dat vind ik echt té ver gaan... respectloos!! Zou me woest maken en dat zou ik ook echt niet meer van me af kunnen zetten.
Vreemdgaan is laf....maar ik verbaas me altijd over het gemak waarmee het gaat.
Anniethepannie dat wat jouw man heeft gedaan vind ik wel degelijk vreemdgaan! Een aantal maanden bewust geheim contact met een ander, achter jouw rug om, is voor mij al een vorm van vreemdgaan. Dan kan ie misschien nog beter een keer in een dronken bui eenmalig sex met een ander hebben wat niks betekent. Zou ik in ieder geval een stuk minder erg vinden!
Het maakt me ook wel uit wat de gevoelens erbij zijn. Als hij echt verliefd is op iemand anders, zou ik het vreselijk vinden, en dan hoeft hij nog niet eens met haar te zoenen. Geloof dat dat ik dat erger zou vinden dan dat hij wél een keer met iemand zoent, van wie hij bij wijze van de naam niet eens weet.
Voor mij is vreemdgaan: zoenen, vrijen, smsen en mailen zou er ook onder kunnen vallen. Eigenlijk alles wat je niet openlijk met je partner erbij zou doen.

Toch vind ik het een erger dan het ander. Ik zou smsen en mailen met iemand erger vinden dan een dronken kus in een domme bui.

Een kus zou ik mijn man met alle liefde vergeven en een 1malig slippertje denk ik ook nog wel, al heb ik dat idd niet meegemaakt, dus zeker weten doe ik het niet.
Ik zou hem denk ik niet de deur wijzen voor een keertje zoenen.

Misschien ook niet als hij verliefd is op een ander. Zoiets kan namelijk gebeuren. Dan zou er wel heel goed worden gepraat.

Ik zou denk ik wel de relatie beeindigen voor een ONS.

En dat is omdat ik ten eerste een enorme hekel heb aan mensen die zich niet kunnen beheersen, en ten tweede zou ik echt niet kunnen begrijpen waarom iemand zijn gezin op het spel zet voor een keertje neuken.

Als je gevoelens hebt voor een ander kan ik het al beter begrijpen. Da's ook zwaar klote, maar dan zou ik nog wel met hem willen praten hoe het zo heeft kunnen gebeuren en hoe nu eventueel samen verder.

Ik kan en wil sex ook niet loskoppelen van liefde, vandaar dat ik een ONS vele malen erger zou vinden dan sex met gevoelens.

Daarbij is er ook een verschilof ik er zelf achter moet komen of dat hij het zelf vertelt.

Bij zelf vertellen zou ik veel meer geneigd zijn tot een verzoening dan als ik er zelf achter moet komen. In het laatste geval denk ik dat er weinig meer mogelijk zou zijn.
Hij was niet verliefd, zij wel. Het is de moeder van een vriendinnetje van onze oudste dochter, die zien we dus nog wekelijks.

En inderdaad, het zoenen was niet het ergste (hoewel ik dat ook echt niet zo geweldig vindt, ben daar blijkbaar nog heel ouderwets in), maar het achter m'n rug om sms-en en afspreken om elkaar te ontmoeten bij het stappen is wel dramatisch voor mijn zelfvertrouwen.

Het feit dat ik het toevallig ontdekte en echt geen flauw benul had deed het natuurlijk ook geen goed. Ik begrijp nu pas echt wat mensen zeggen als ze de grond onder hun voeten voelen verdwijnen.....
We nemen ons allemaal heilig voor om bepaalde dingen te doen in vooraf ingebeelde situaties ; mensen uit brandende huizen redden , in het water springen om iemand te redden , een dikke vette portemonnee terug te bezorgen als je die zou vinden , niet vreemd te gaan al ben je nog zo geil verliefd , je partner de deur te wijzen bij een misstap , ..... maar je kunt sommige dingen nou eenmaal niet van te voren inschatten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mee eens...zo af en toe heb je een moment waar je overal schijt aan hebt..en doe je spannende dingen die dom en fout zijn. Niet eens om iemand opzettelijk te kwetsen maar vanuit egoísme..hoewel dat niet de schoonheidsprijs verdient, kan ik me dat best voorstellen.

Wel meten met 2 maten want ik ben nog nog bedrogen en ik heb nog nooit bedrogen...wel heb ik meegedaan aan bedrog..puur uit mijn eigen egoïsme
Ik heb 2 keer iets dergelijks meegemaakt; 1 vriendje ging vreemd (zoenen tijdens uitgaan) en de ander smste hevig met een ander maar er is niks 'echt' gebeurd...

Ik vond het allebei even verschrikkelijk en het maakte me erg onzeker. Met beide is de relatie verbroken, vlak nadat ik erachter kwam. Omdat ik veel om ze gaf probeerde ik het, maar mijn vertrouwen was weg.

Naar mijn idee gebeurt zoiets alleen als er iets mis is in je huidige relatie. Vreemdgaan is voor mij dus exit (dan luister ik naar mijn verstand). Daaronder valt voor mij veel smsen, bellen en mailen of daten met een ander terwijl ik daar geen weet van heb en mag weten, zoenen of seks met een ander.

Dus ik ben het ermee eens, je kan zeggen dat het geen exit is, maar als je het meemaakt voel je pas wat het met je doet...
Zelfs in een goede relatie gebeuren dit soort dingen ; als je partner valt voor de spanning van iets nieuws , iets verbodens is dat misschien vreselijk zwak , maar het zegt - in mijn ogen - niet dat je relatie driewerf kut zou zijn , je partner niet meer van je houdt , jullie seksleven een doffe ellende is , er iets heel erg mis is .

Er zijn minder mensen bestand tegen een enorme verleiding dan ze zelf - en hun partner - denken . Geest is sterk maar het vlees is zwak , of hoe zeggen ze dat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb beide kanten meegemaakt. Altijd gedacht: ons overkomt zoiets niet, wij zijn 'gewone' mensen.

Ik denk dat je er inderdaad pas over kan oordelen als het daadwerkelijk gebeurt in je relatie. Je kunt nu wel proberen een inschatting te maken van hoe jij zult reageren, maar of je in de situatie zelf ook echt zo reageert, dat weet je nu nog niet.
Vreemdgaan is voor mij intiem contact hebben met iemand zonder dat je partner dat weet en dat geheim houden. Intiem zijn daar valt bij mij ook onder dat je veel met elkaar smst, mailt, afspraakjes maakt en natuurlijk ook het lichamelijk contact.

Helaas ervaringsdeskundige (ik ben bedrogen) en ik ben (nog) niet weggegaan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2008 @ 14:37:

Zelfs in een goede relatie gebeuren dit soort dingen ; als je partner valt voor de spanning van iets nieuws , iets verbodens is dat misschien vreselijk zwak , maar het zegt - in mijn ogen - niet dat je relatie driewerf kut zou zijn , je partner niet meer van je houdt , jullie seksleven een doffe ellende is , er iets heel erg mis is .

Er zijn minder mensen bestand tegen een enorme verleiding dan ze zelf - en hun partner - denken . Geest is sterk maar het vlees is zwak , of hoe zeggen ze dat ?Helemaal mee eens BGB, wijze woorden! Niemand, maar dan ook echt niemand, wil geloven dat dit juist op het 'hoogtepunt' van onze relatie is gebeurd. Iedereen heeft wel eens dipjes in een relatie, maar we deden allebei ons best om er weer bovenop te komen. Juist afgelopen zomer zaten we zo op één lijn en waren we echt weer vriendjes, maatjes en lovers, maar helaas... Dus om te zeggen dat er altijd iets fout moet zitten in je relatie, ik heb het juist andersom meegemaakt (en dat maakt het ook zo verdomde moeilijk om er mee om te gaan).
Vreemdgaan dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres ,dan kunnen ze beter maken dat ze wegkomen want ik trek hun lul uit hun lid.
Ook altijd geroepen dat ik niet meer verder wilde met iemand die vreemdgaat. Mijn vriend is "technisch gezien" niet vreemgegaan, maar het heeft er wel flink ingehakt. Tijdje uit elkaar geweest, maar uiteindelijk toch weer samen.

Het vertrouwen is weg, en het duurt even tot dat hersteld is.

Maar dat ligt denk ik ook aan hoe je zelf bent, hoe makkelijk je over iets heen stapt.

Ik vind zoenen al te ver gaan. Maar nu vind ik ook "naar Brazilië op vakantie gaan" not-done.
Geen idee hoe ik zou reageren, een keer zoenen/sex in een dronken bui zou ik misschien nog wel kunnen vergeven na verloop van tijd, maar structureel vreemdgaan/contact met iemand anders vind ik niet acceptabel.

Maar wat BGB zegt, je weet nooit hoe dingen lopen. Dus ik hoop dat 't mij (ons) bespaard blijft, ik weet niet wat het met me zou doen...
Casey, daar noem je ook een land.......is ie daar met alleen vrienden heengeweest?

Ben zelf een paar keer voor mijn werk in Bangkok geweest en ik kan je wel vertellen: daar gaat mijn vriend dus niet zonder mij heen!!! :-)
[quote]Suy schreef op 15 april 2008 @ 15:41:

Casey, daar noem je ook een land.......is ie daar met alleen vrienden heengeweest?

Ben zelf een paar keer voor mijn werk in Bangkok geweest en ik kan je wel vertellen: daar gaat mijn vriend dus niet zonder mij heen!!! :-)[/quote]

Meen je dit serieus> Ik moet er niet aan denken dat ik zo zou moeten denken. Wanneer ik iemand niet ergens heen kan laten gaan omdat ik bang ben dat er "iets" gebeurd dan hoeft de relatie van mij ook niet, er is dan blijkbaar een reden tot wantrouwen. (of is jouw partner al es vreemdgegaan? Dan begrijp ik het wel)
Hoi Tjilla,

Nou, heel serieus was het niet bedoeld hoor.

Mijn vriend en ik gaan echt weleens zonder elkaar op vakantie en ik zou hem nooit verbieden ergen heen te gaan. Maar ben je weleens in Bangkok of Brazillie geweest??! Dat is echt niet te filmen wat daar gebeurt hoor, als je dat nog nooit met je eigen ogen hebt gezien is het ook niet uit te leggen.

Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen wat Casey bedoelt!!!
Tja, daar wordt de verleiding echt héél groot gemaakt voor mannen. + drank in de man..... Zelfs Adje zou daar flink kunnen scoren!

En inderdaad, na deze ervaring zou het mij niet lekker zitten als hij daar weer naar toe zou gaan.

Ja Suy, hij was inderdaad met vrienden heengeweest. Die mij zelfs nog geruststelden dat ik nergens bang voor hoefde te zijn, want zij hielden m wel in de gaten....

Eentje nam dat erg letterlijk, want met zijn 2-tjes deelden zij 1 vrouw.

En 1 ONS valt mss mee, maar als je hoort dat er 4 gevolgd zijn, dan krijg je inderdaad het effect ; grond onder je voeten vandaan, onzekerheid en verminderd sexleven..

Maar hij was wel direct eerlijk. Al heb ik me vaak afgevraagd of ie het beter niet had kunnen verzwijgen...Dus mss ben ik het op dat punt wel met Pomodori eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven