Vertellen of niet?

03-01-2009 15:27 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kerst is er wat gaande tussen een jongen en mij. We hebben veel wederzijdse kennissen/vrienden en die spreken elkaar zo af en toe ook nog wel eens natuurlijk.

Over het algemeen is het nog niet helemaal bekend dat wij daten met elkaar zeg maar.

Het zit namelijk zo dat ik met 3 van die wederzijdse kennissen wel eens wat gekloot heb (zoenen, flirten, etc.) en nu zit ik er een beetje mee in mijn maag om dat wel of niet te vertellen aan mijn nieuwe vlam zeg maar.

Ik weet namelijk niet hoe hij gaat reageren als hij het via een ander zou horen, misschien denkt ie wel van: Nou lekker dan, ben ik de 5e in rij ofzo? En misschien boeit het hem ook wel niet natuurlijk, want het is iets uit het verleden en op 2 daarvan was ik toch wel een beetje verliefd (helaas is dat niks geworden) en ik ben van mening dat alles uit het verleden niet mee genomen moet worden naar het heden, maar ja... wie ben ik.

Hoe denken jullie daarover?
Alles weten maakt niet gelukkig, niks vertellen dus.
Ik vind niet dat je bij voorbaat al je hele handel en wandel van vroeger mloet vertellen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je nu al serieus over hem bent, wil je niks achter houden voor hem. Dan zou je het dus maar beter kunnen vertellen. Leg er dan wel even bij uit waarom je dit vertelt (dat je goede bedoelingen hebt).

Is het niet zo serieus dan zou ik het ook achterwege laten.
ik zou gewoon nog even wachten met vertellen. als jullie echt wat met elkaar hebben en het komt zo ter sprake, is vroeg genoeg om het te vertellen lijkt me. en anders gewoon niet vertellen. wie weet met wie hij allemaal heeft lopen klooien. dat doet er toch nu niet meer toe?
Hoezo? Mag een mens geen geheimen hebben?
Linnda ; vind jij dat achterhouden dan ? Je vindt dus dat wanneer je een beginnende relatie hebt , of al een relatie hebt , je verplicht bent elke zoen die je ooit hebt gehad mee te delen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb mijn partner destijds alleen verteld dat ik me verre van keurig had gedragen voor zijn tijd en dat de kans er dik in zat dattie dat van anderen ging horen, hij zei dat zolang ik hem niet bedonderde het hem aan zijn reet zou roesten wat ik voor die tijd had uitgevreten. Einde gesprek.
niet vertellen
Ik ben nooit terughoudend geweest over mijn slettebakkenverleden. Waarom zou ik? Ook die periode is belangrijk voor me geweest, heeft me mede gemaakt tot wat ik ben. Die periode hoort bij mij, ik hoef me nergens voor te schamen, klaar.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
(Dat levert nog steeds hilarische gesprekken op.

'Met hém? Alleen gezoend of ook geneukt? Geneúkt? Dat méén je niet'

Of juist:

'Ja dat snap ik wel, alle meiden liepen met hem weg, leuke gozer'.

Of dat we op een reunie komen en dat ik er dan achterkom dat ik geen kant op kijken zonder een ouwe scharrel te zien. )
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 januari 2009 @ 15:38:

Linnda ; vind jij dat achterhouden dan ? Je vindt dus dat wanneer je een beginnende relatie hebt , of al een relatie hebt , je verplicht bent elke zoen die je ooit hebt gehad mee te delen ?Nee, integendeel. Ik niet, maar ik heb zelf in deze situatie ook geleerd dat je partner daar anders over kan denken. Mijn ex kreeg dat dus via-via te horen en daar hebben we echt lang nog problemen over gehad. Maar dat is dus ook de reden dat ik er wel bij zou vertellen waarom je het zegt: omdat je evt. problemen wil voorkomen.
Ik zou er niet teveel aan tillen en er dus zeker geen 'ga-zitten-ik-moet-je-echt-iets-vertellen-gesprek' van maken. Lijkt me meer iets voor een opmerking, gevolgd door: 'Biertje?'
Niet te moeilijk over doen. Vertellen als het zo uitkomt en anders niet. Over mijn losbolverleden hebben we nooit woorden gehad of i.d. en over het zijne ook niet.
quote:ZeroXX schreef op 03 januari 2009 @ 15:27:

Sinds kerst is er wat gaande tussen een jongen en mij. We hebben veel wederzijdse kennissen/vrienden en die spreken elkaar zo af en toe ook nog wel eens natuurlijk.

Over het algemeen is het nog niet helemaal bekend dat wij daten met elkaar zeg maar.

Het zit namelijk zo dat ik met 3 van die wederzijdse kennissen wel eens wat gekloot heb (zoenen, flirten, etc.) en nu zit ik er een beetje mee in mijn maag om dat wel of niet te vertellen aan mijn nieuwe vlam zeg maar.

Ik weet namelijk niet hoe hij gaat reageren als hij het via een ander zou horen, misschien denkt ie wel van: Nou lekker dan, ben ik de 5e in rij ofzo? En misschien boeit het hem ook wel niet natuurlijk, want het is iets uit het verleden en op 2 daarvan was ik toch wel een beetje verliefd (helaas is dat niks geworden) en ik ben van mening dat alles uit het verleden niet mee genomen moet worden naar het heden, maar ja... wie ben ik.

Hoe denken jullie daarover?

Is hij toch ook? Maakt het dat minder belangrijk/belangrijker?

Mijn vriend en ik hebben veel over leuke, minder leuke, grappige en serieuze relatie/scharrel/date gebonden dingen uit het verleden gesproken, dus ook over mijn en zijn relatie en scharrelverleden. Het is eigenlijk niet belangrijk omdat het geen indicatie is voor je bedoelingen/gevoelens van nu en met/voor hem. Wel kunnen we er erg om lachen af en toe, en liggen we samen dubbel van het lachen. We tillen er blijkbaar niet zo zwaar aan.

Eigenlijk voelt het zelfs heel fijn dat hij ongelofelijk veel gescharrelt heeft, maar met mij wel echt iets wil opbouwen. Andersom weet hij dat ik ook mannen in mijn leven heb gehad die me niet genoeg boeide om te houden of diepgang mee te zoeken (en weet hij dat ik hem wel wil houden, en dus anders met hem omga dan met die mannen waar ik wel eens aangezeten heb).

Verder doet het er niet toe. Als het goed is, is het voor jou niet belangrijk, en voor die kennissen blijkbaar ook niet omdat die anders wel iets aan hem hadden gezegt over jou in het verleden. Dus... komt het ter sprake, wees dan wel eerlijk (en dat hoeft niet tot in detail). Komt het niet ter sprake... het was voor zijn tijd.
Mijn man had vrouwen voor mij maar daar heb ik nooit naar gevraagd. Hij vertelde af en toe platonische details. Ik heb het fijne er nooit van geweten; het deed er niets toe, volkomen oninteressant. Ik denk als hij erover was begonnen dan had ik gedacht: waarom heeft hij 't erover; was 't beter toen? of denkt hij eraan om opnieuw te beginnen?
Ik had mijn nu-man pas twee keer ontmoet (hebben twee keer lang staan kletsen) toen we op het strand afspraken met vrienden. Twee daarvan waren wederzijdse vrienden (via hen heb ik 'm ook ontmoet). Op het strand vertelde één van die wederzijdse vrienden gelijk al dat wij het weekend ervoor een trio hadden gehad (je begrijpt hoe ontzettend dankbaar ik daarvoor was...NOT!!!).

Mijn nu-man werd eigenlijk alleen maar geinteresseerder ondanks dat hij zelf geen interesse in seks met meerdere mensen tegelijk heeft.
Als het geen wederzijdse kennissen waren zou het niks uitmaken. Maar nu zou het kunnen gebeuren dat hij het via iemand anders hoort, en dan is er het 'risico' dat het allemaal wat anders over komt.

Ik zou het dus wel vertellen, maat idd niet als iets 'zwaars', zoals Yette zegt.

Zie ook de reactie van Linndaatje.

En als hij daar moeite mee heeft, is ie niet de man voor jou. Weet je dat ook gelijk.
Ik wil het wel weten van mijn partner... Het gekke is dat ik bij mijn vorige ex er erg veel moeite mee had, en bij mijn huidige vriend niet hoewel ze er niet echt in verschillen.

Zelf vertel ik niet alles... ik heb met veel mannen gezoend en gerotzooid, en ik ken mijn lief en weet dat hij daar erg onzeker van wordt. Als hij wat vraagt krijgt hij trouwens wel een bijna-eerlijk antwoord :P
Het was toch vóór hem? Voordat hij als potentiële partner in beeld was toch? Dan kan hij er wel moeilijk over doen maar hij heeft er werkelijk niks mee te maken, met je seksverleden.

Mijn partner weet ook gewoon alles van mij maar geen details. Alleen maar dat ik het vreselijk druk heb gehad op mannen gebied. Het kan hem niks schelen en zo hoort het ook. Het heeft namelijk niets met hem en ons te maken.

Omdat het om bekenden gaat kun je het vertellen maar niet in een gesprek waarbij jij gaat biechten. Gewoon eens casual, als het ter sprake komt, als jij denkt dat je het wil zeggen.

Maak je niet te druk meissie, maagden zijn tegenwoordig schaars en je mag leven voordat je vaste verkering krijgt hoor, je hebt niks verkeerd gedaan.
Het was inderdaad allemaal ver voor zijn tijd ja. Twee ervan waren zelfs nog zo voor zijn tijd dat ik hem nog amper kende (jaar geleden) dus tja... de laatste twee waren in het afgelopen half jaar, maar hij en ik is pas vanaf een maand dat het wat meer begint te lijken zeg maar (en nu ook wel een beetje meer is)

Dus eigenlijk gaat hem dat ook niks aan, bovendien hoef ik ook niet te weten wat hij allemaal uitgevoerd heeft en met wie, zolang ie dat nu maar niet meer doet ;)

Dan vertel ik het ooit nog wel eens tussen neus en lippen door, als ik meteen al met dat soort dingen op de proppen kom... vraag me ook wel af of het uberhaupt wat toevoegt op dit moment. Had het 1 van persoon wel tussen neus en lippen door verteld, maar hij reageerde van: ja eh, wat jij in het verleden hebt gedaan doet mij er niks toe hoor. (maar goed, hij weet nog niet van die andere bekende haha)

En hij zou het kunnen horen van een ander... tja, daar was ik dus ik ook wat bang voor, en dat wilde ik dan voor zijn. Maar als die gast na een jaar nog gaat lopen emmeren omdat ie gezoend heeft met me... dan moet je je afvragen of die gast wel goed bij zijn hoofd is natuurlijk :P

Tot dusver ook niet uitgelek, dus zal wellicht ook nu wel wat meevallen ;)

Misschien maar wat minder denken over dit soort dingen en wat meer genieten :D

Thanks tot nu toe voor de reacties!
quote:eleonora schreef op 03 januari 2009 @ 17:17:

Het was toch vóór hem? Voordat hij als potentiële partner in beeld was toch? Dan kan hij er wel moeilijk over doen maar hij heeft er werkelijk niks mee te maken, met je seksverleden.

Mijn partner weet ook gewoon alles van mij maar geen details. Alleen maar dat ik het vreselijk druk heb gehad op mannen gebied. Het kan hem niks schelen en zo hoort het ook. Het heeft namelijk niets met hem en ons te maken.

Omdat het om bekenden gaat kun je het vertellen maar niet in een gesprek waarbij jij gaat biechten. Gewoon eens casual, als het ter sprake komt, als jij denkt dat je het wil zeggen.

Maak je niet te druk meissie, maagden zijn tegenwoordig schaars en je mag leven voordat je vaste verkering krijgt hoor, je hebt niks verkeerd gedaan.Dat laatste hield ik dus net ook in mijn achterhoofd ja... kan moeilijk als maagd op de bank gaan zitten wachten
Ik zou niks zeggen. Zeker in dit vroege stadium van jullie relatie kan zoiets al snel het einde van de relatie betekenen.
quote:suuzzz schreef op 03 januari 2009 @ 17:43:

Ik zou niks zeggen. Zeker in dit vroege stadium van jullie relatie kan zoiets al snel het einde van de relatie betekenen.

Ook dat misschien... maar ik denk ook echt dat het hem weinig interesseert verder...

nou ja, heb natuurlijk wel liever dat ie het van mij hoort, want het zijn wel gasten (1 ervan) die er graag een eigen verhaal van maken)

Maar voorlopig maar niet, als ie wel wat hoort dan moet ie het maar aan mij vragen hoe het zit, doet ie dat niet, moet ik ook meteen genoeg weten toch ;)
quote:ZeroXX schreef op 03 januari 2009 @ 17:37:

Het was inderdaad allemaal ver voor zijn tijd ja. Twee ervan waren zelfs nog zo voor zijn tijd dat ik hem nog amper kende (jaar geleden) dus tja... de laatste twee waren in het afgelopen half jaar, maar hij en ik is pas vanaf een maand dat het wat meer begint te lijken zeg maar (en nu ook wel een beetje meer is) Maar jullie hebben dus nog niks?

Dus eigenlijk gaat hem dat ook niks aan, bovendien hoef ik ook niet te weten wat hij allemaal uitgevoerd heeft en met wie, zolang ie dat nu maar niet meer doet ;) Hij mag toch doen en laten wat hij wilt zolang jullie daar geen afspraken over hebben om exclusief met elkaar om te gaan?

Dan vertel ik het ooit nog wel eens tussen neus en lippen door, als ik meteen al met dat soort dingen op de proppen kom... vraag me ook wel af of het uberhaupt wat toevoegt op dit moment. Wat zou het laten toevoegen? Had het 1 van persoon wel tussen neus en lippen door verteld, maar hij reageerde van: ja eh, wat jij in het verleden hebt gedaan doet mij er niks toe hoor. (maar goed, hij weet nog niet van die andere bekende haha) Zou die andere bekende het erger maken dan? Blijkbaar denkt hij heel realistisch over verleden en heden.

En hij zou het kunnen horen van een ander... tja, daar was ik dus ik ook wat bang voor, en dat wilde ik dan voor zijn. Maar als die gast na een jaar nog gaat lopen emmeren omdat ie gezoend heeft met me... dan moet je je afvragen of die gast wel goed bij zijn hoofd is natuurlijk :P Hier moet ik wel om lachen, want jij emmert er ook nog over hahaha

Tot dusver ook niet uitgelek, dus zal wellicht ook nu wel wat meevallen ;) Is het echt zo geheim dat het niet mag uitlekken? Ik word er nieuwsgierig van. Vertel.. wat heb je allemaal met die andere bekende uitgevoerd?

Misschien maar wat minder denken over dit soort dingen en wat meer genieten :D Je denkt echt veel te veel na over niet belangrijke dingen. Geniet nu eerst van het daten, jullie hebben nog niets en je ziet al beren op de weg.

Thanks tot nu toe voor de reacties!Graag gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven