Vertellen of niet...

10-01-2010 11:49 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nieuw op het forum en zit met een probleem.

Sinds zes maanden een nieuwe baan. Bij mijn sollicitatiegesprek was er direct al een klik met mijn baas. Baan natuurlijk gekregen, goed salaris en alles wat er bij hoort.

Vanaf dag 1 vliegen op gepaste wijze de vonken er vanaf. Hij is getrouwd. Ik single. We kijken naar elkaar, genieten van onze samenwerking en koesteren dit. Af en toe baal ik van het feit dat we beiden te veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben om er aan toe te geven. We durven niet want de gevolgen zijn te groot als het fout gaat. Zowel voor hem als voor mij. Er is dus niets gebeurd behalve de ondragelijke spanning als we samen op zijn kamer zijn.

Zijn huwelijk staat op springen. Er zijn al gesprekken met een advocaat of hij door gaat zetten weet ik niet. Hoop van stiekum wel.

Nu komt het. Onlangs heeft hij een ongeluk gehad. En nu voel ik een onbedwingbare behoefte om hem te vertellen dat hij toch meer voor mij is dan mijn leidinggevende. We weten en voelen het maar hebben het niet uitgesproken. Stel je voor dat er iets met hem gebeurd, zal hij nooit weten dat hij meer dan speciaal voor mij is/was.

Moet ik het hem vertellen of zal ik het maar laten voor wat het is en wachten hoe het met de advocaat af gaat lopen? Het lijkt mij vreselijk dat hem ooit iets overkomt en dat hij niet weet hoe verliefd ik op hem ben geweest.

Hebben jullie advies?
Niet vertellen zolang je daar werkt.

Wil je het hem per se vertellen, zoek een nieuwe baan en vertel het hem erna.
Maak je borst maar nat.

1 advies: afblijven tot het definitief is. áls het al definitief wordt..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik heb maar 1 advies: laat dit voor wat het is en zoek een andere baan.

Het is niet uitgesproken dus je weet helemaal niet of hij hetzelfde voelt.

Kan het zo zijn dat jij door je verliefdheid alleen maar ziet wat je graag zien wilt?
Ik adviseer om gewoon af te wachten tot zijn huwelijk inderdaad voorbij is. Als het tussen jullie dan iets wordt, dan hangt daar niet de schaduw overheen dat de indruk is gewekt dat jij de oorzaak zou zijn van de scheiding.
Niet vertellen. Afwachten.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Waarom zou je het hem vertellen en misschien alles nog moeilijker maken dan het al is?

Hij heeft in de eerste plaats een verantwoordelijkheid naar zijn vrouw toe, laat hem rustig dit huwelijk afronden op zijn manier, zonder dat jij daartussen zit. Als het zo is, dat dit tussen jullie echt zo belangrijk is als je zegt (en niet alleen maar lust), dan komt het vanzelf wel goed, nadat de scheiding is geregeld.

Tweede plaats: iets met je baas beginnen is niet echt slim...als het misgaat (en dat kan altijd) zit jij met de gebakken peren...want dan moet je nog steeds samenwerken, tenzij je dan wé♪0r een andere baan gaat zoeken.

Als hem iets overkomt....is het ongeluk zo ernstig geweest dan?

Af en toe baal ik van het feit dat we beiden te veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben om er aan toe te geven. We durven niet want de gevolgen zijn te groot als het fout gaat. Zowel voor hem als voor mij. Er is dus niets gebeurd behalve de ondragelijke spanning als we samen op zijn kamer zijn.

Hieruit concludeer ik dat er wel over gesproken is...dus zal hij heus wel weten "wat je voelt voor hem"....
Staat in de top 10 van de smoezenlijst: het gaat thuis zo slecht en ik ga écht scheiden

Als je iets met hem begint en hij is het op 'n gegeven moment zat komt je baan in gevaar. Jij trekt in de meeste gevallen aan 't kortste eind. Of je moet hem kunnen chanteren met bewijsmateriaal (zo'n leuk seksfilmpje van jullie ofzo) zodat je niet alleen je baan behoudt, maar ook 'n goeie salarisverhoging kunt bedingen.
En inderdaad, als je het hem toch zo nodig nu al wilt vertellen, zorg er dan voor dat je een andere baan achter de hand hebt, want het zou zomaar heel anders kunnen lopen dan jij hoopt.
Afwachten. Wacht tot jij een andere baan hebt of totdat hij echt is gescheiden. Of liever nog, tot allebei voltrokken is....
.
Niet aan beginnen, afblijven dus!

Het kan alleen maar slecht aflopen voor jou, jij trekt altijd aan het kortste eind.

Je zet je baan op het spel voor misschien niets.
quote:Puppygi schreef op 10 januari 2010 @ 11:49:

Nu komt het. Onlangs heeft hij een ongeluk gehad. En nu voel ik een onbedwingbare behoefte om hem te vertellen dat hij toch meer voor mij is dan mijn leidinggevende. We weten en voelen het maar hebben het niet uitgesproken. Stel je voor dat er iets met hem gebeurd, zal hij nooit weten dat hij meer dan speciaal voor mij is/was.

Jij wilt het ongeluk aangrijpen als excuus voor openheid. Dit is geen excuus, maar een smoes. Niet doen.
Getrouwde mannen zou ik vanaf blijven. Verder loop je het risico dat je ook nog je baan kwijt raakt. Dus of professioneel gaan gedragen, of als hij gescheiden is een andere baan zoeken. Lijkt mij tenminste.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
"Moet ik het hem vertellen of zal ik het maar laten voor wat het is en wachten hoe het met de advocaat af gaat lopen? Het lijkt mij vreselijk dat hem ooit iets overkomt en dat hij niet weet hoe verliefd ik op hem ben geweest."

Er is geen leven na de dood; als hem iets overkomt is dat triest voor de nabestaanden maar hij zal er niet onder leiden dat je hem dit nooit hebt verteld.

Als hij trouwens zo'n spannend ongeluk heeft gehad neem ik aan dat hij niet op kantoor verschijnt? En dat je hem dit hooguit zou kunnen vertellen tijdens het bezoekuur in het ziekenhuis, terwijl zijn echtgenote aan de andere kant van het bed zit?
Hartelijk dank. Afblijven en afwachten dus.

Omdat ik mij bewust ben van de ellende heb ik geen stappen ondernomen. Het salaris wat ik nu heb krijg ik in deze tijden nergens hahaha (sorry).

De smoezenlijst heb ik uitgeprint én ingebonden op mijn salontafel liggen. Maar oh jee wat is dit moeilijk.

Ben vrij burgerlijk en sta al vijf jaar droog. Zal een lover helpen mijn aandacht af te leiden?
Wat ik mij (ook) afvraag: hoe weet jij dat hij teveel verantwoordelijkheidsgevoel heeft om iets met jou te beginnen? Of dat hij dat wel wil, maar niet verstandig vindt? Omdat het volgens jou nooit is uitgesproken...?
quote:Puppygi schreef op 10 januari 2010 @ 12:15:

Hartelijk dank. Afblijven en afwachten dus.

Omdat ik mij bewust ben van de ellende heb ik geen stappen ondernomen. Het salaris wat ik nu heb krijg ik in deze tijden nergens hahaha (sorry).

De smoezenlijst heb ik uitgeprint én ingebonden op mijn salontafel liggen. Maar oh jee wat is dit moeilijk.

Ben vrij burgerlijk en sta al vijf jaar droog. Zal een lover helpen mijn aandacht af te leiden?Het verleiden van je chef is meer een soort hobby dus? In dat geval kun je beter een schildercursus gaan volgen, een sport gaan beoefenen of een vreemde taal leren. Oja, en een ongebonden man zoeken natuurlijk.
Waarom lijkt het je zo verschrikkelijk dat hij -mocht hem iets overkomen- nooit geweten heeft dat je zo verliefd op hem bent/was?

1. Omdat hij dan wat gemist heeft?

2. Of omdat jij dan had kunnen zien hoe zijn reactie was op het feit dat jij het hebt opgebiecht (en je daar dus nooit achter zult komen mocht hij het niet te weten komen)?

Punt 1: maakt voor hem niets uit, hij is er dan niet meer en weet dus simpelweg niet wat ie gemist heeft:)

Punt 2: tja, als jij zo graag wilt weten wat zijn reactie is, moet je het hem vertellen. Maar niet onder de smoes 'als hem wat overkomt dan...'. Houd je er wel rekening mee dat hij nog getrouwd is, dat hij je baas is, en dat hij dus enige 'macht' over je heeft. Dus: houd er rekening mee dat je gevoelens beantwoord kunnen worden maar dat hij bij zijn vrouw blijft (dus minnares, stiekem etc etc). Dat je gevoelens niet beantwoord worden en dat je op zoek moet naar een andere baan (heb je dat ervoor over?). En tuurlijk, de kans bestaat ook dat de gevoelens wel beantwoord worden en dat hij ook nog bij zijn vrowu weggaat, maar denk je niet dat dat dan allang gebeurd was...?
Oh jee, je gebruikt je baas als afleiding...dom. Kun je beter een vent oppikken in de kroeg en zorgen dat je die 5 jaar in die ene nacht inhaalt.
quote:Puppygi schreef op 10 januari 2010 @ 11:49:

Stel je voor dat er iets met hem gebeurd, zal hij nooit weten dat hij meer dan speciaal voor mij is/was.

Het lijkt mij vreselijk dat hem ooit iets overkomt en dat hij niet weet hoe verliefd ik op hem ben geweest.

Een beetje mosterd hoor, maar hoezo is dit erg? Voor wie?

*edit*: oeps, nog meer mosterd dan ik dacht...
quote:Fiorah schreef op 10 januari 2010 @ 12:17:

Wat ik mij (ook) afvraag: hoe weet jij dat hij teveel verantwoordelijkheidsgevoel heeft om iets met jou te beginnen? Of dat hij dat wel wil, maar niet verstandig vindt? Omdat het volgens jou nooit is uitgesproken...?Omdat we een één op één werkrelatie hebben en aan zijn handelen merk dat hij zeer consentieus is, privé maar ook zakelijk overigens. Dat hij het niet verstandig vind? Omdat hij dat heeft gezegd. Onlangs in een gesprek ter sprake gekomen dat zijn vriend na tien jaar spijt heeft dat hij destijds zijn gevoel niet heeft gevolgd. En dat het hem niet zal overkomen. Toen zijn de gesprekken met de advocaat ingepland. Maar daar ben ik per ongeluk achtergekomen. Ben zijn secretaresse.
Misschien is het zo dat jij hem dit nu zo graag wil vertellen omdát je hem momenteel niet meer iedere dag zoveel ziet?

Dat je voelt dat de kans bestaat dat zijn echtgenote en hij hierdoor wellicht weer nader tot elkaar komen?

Dat hij inziet wat hij op het punt heeft gestaan te verliezen?

Heb je er al aan gedacht dat het voor een getrouwde man met een niet zo lekker lopend huwelijk een erg leuke afleiding isen heel egostrelend, wanneer een andere, verse, hem nog niet goed kennende - wellicht jongere?, fris en fruitige jongere werkneemster - haar verliefdheid voor hem bijna niet kan verbergen?
Het verleiden van je chef is meer een soort hobby dus? In dat geval kun je beter een schildercursus gaan volgen, een sport gaan beoefenen of een vreemde taal leren. Oja, en een ongebonden man zoeken natuurlijk.[/quote]

Het verleiden van mijn baas is geen hobby. Best naar om zo'n conclusie te trekken. Als ik had geweten dat het emotioneel zo'n een spoor zou trekken had ik misschien wel bedankt. Maar deze baan kwam als een geschenk en laten we eerlijk zijn dit is niet de beste tijd om te solliciteren, ben 45 jaar.
Volgens mij zit 'm de miscommunicatie in 'zou een lover helpen om...' Ik neem aan dat jij bedoelt of het zou helpen om een andere (vrijgezelle) kerel (heet dat hier niet SV?) aan de haak te slaan zodat je daar je energie op los kunt laten in de hoop dat je je baas dan een beetje vergeet?
fiorah wijzigde dit bericht op 10-01-2010 12:59
Reden: een a te weinig...
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven