vertrouwen terugwinnen

12-02-2008 19:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey allemaal

ik hoop dat er mensen zijn die me mischien kunnen helpen.

het verhaal begint hier,

Ik wou altijd al een jongen die om me gaf en van me hield om wie ik was en hoe.

eindelijk had ik hem..we hadden 1 jaar en 2 maanden met elkaar

in die 1 jaar en 2 maandjes ben k 3 x andere jongens leuk gaan vinden.ik zorgde ervoor dat hij hele hoge rekeningen kreeg(niet expres)had zelfs ook met die 3 andere jongens gezoent.hij kwam erachter en voelde zich genakt door me en maakte het uit.

Ik smeekte hem om een kans en beloofde hem om geen contact met andere jongesn te hebben enzo.maar ik verbrak die belofte en ging weer vreemd.uiteindelijk pikte hij het niet meer en vertelde me dat ij spijt had dat hy me ooit heeft leren kenne en dat hij dacht dat k het meisje van ze dromen was.maar het tegendeel had bewezen.later kwam ik erachter dat ik echt niet zonder hem kan en alles hij heeft me nu zijn aller laatste kans gegevn.we gaan nu al 1 maand met elkaar maar hij vertrouwt me niet meer en hij denkt ook dat hij me ook nooit meer zal kunnen vertrouwen.weet iemand mischien hoe k ervoor kan zorgen om hem te laten zien dat ik dit x echt serieus wil zijn,en het dit keer echt meen en dat ik wel te vertrouwen ben hoe win ik zyn vertrouwen weer terug?

dankjewel..hopelijk krijg ik reacties
Waarover ben je dan zo serieus? Waarmee moet je hij je dan vertrouwen?

Als je daadwerkelijk binnen anderhalf jaar met vier verschillende mannen bent vreemd gegaan lijkt me het een onmogelijke opgave om hem te doen geloven dat je voortaan wel monogaam zult zijn. Maar goed, hij zal de eerste niet zijn die het wél gelooft en dan voor een vijfde keer wordt belazerd.

Weet je egenlijk wel zeker dat monogamie voor jou de beste keuze is?
Je spelling is echt allerbelabberst. Dat daargelaten: misschien moet je die jongen gewoon met rust laten. Je gaat aan de lopende band vreemd, zorgt dat hij hoge rekeningen krijgt (waarmee eigenlijk? belde je je minnaars met zijn telefoon?) en verknalde alle kansen die hij je gaf. Is het wel eens bij je opgekomen dat deze relatie misschien niet meant to be is?
misschien moet je jezef eerst eens afvragen waarom je al die andere keren inens andere jongens zo leuk ging vinden dat je met ze ging zoenen, ondanks dat je je vriend daarmee verdriet zou doen? En dan eens vertellen waarom je denkt dan je nu niet weer een andere jongen zo leuk gaat vinden dat je weer gaat vreemdgaan.

En waarom geef je zijn geld uit?

Eerlijk gezegt snap ik niet dat deze jongen jou al zoveel kansen heeft gegeven. Denk jij nu zelf ook niet ergens onbewust "kennelijk vind ie het toch niet zo erg als ik met andere jongens zoen, want hij vergeeft me toch telkens? oF wil je nu serieus aan jezelf gaan werken en kun je met je hand op je hart zeggen dat je eeerlijk tegen je vrind gaat zeggen wanneer je een andeere jongen leuk(er) vindt en er niet meer achter zijn rug om mee gat zoenen? tenslotte heb je je al drie keer eerder niet kunnen beheersen terwijl je gezien hebt hoeveel pijnje je bvriend deed, dus waarom nu wel. Waarom ben je nu wel te vertrouwen?

Want als je telkens weer een andere jongen leuker vind dat je vriend, is er of iets mis met jou of met je relatie. Ik had je na de eerste keer vreemdgaan al afgeschreven als relatiemateriaal, dus denk maar eens goed na hoe jij gaat voorkomen dat je nu vreemdgaat.
Hij vertrouwt je niet, en terecht. Je bent toch ook niet te vertrouwen? Dat bleek iedere keer maar weer. Oke, je voelt je nu schuldig en je wilt hem niet kwijt.

Ben je nu van je idee afgestapt dat je iemand wilt die van je houdt, gek op je is, op hoe je bent? Want het lijkt me niet dat hij daar nu toe in staat is.

Een relatie laten slagen, zonder vertrouwen is ontzettend moeilijk, helemaal als het wantrouwen terecht is. Willen jullie dat echt zo?

En ik vraag me ook af, net zoals Wuiles, of dit wel is wat je wilt? Een monogame relatie. Je kunt ook een openrelatie hebben, maar juist dan is vertrouwen heel erg belangrijk.
Waarom wil je nu wel een serieuze relatie met deze jongen? Ik denk dat je namelijk jezelf eerlijk moet afvragen waarom je eerder vreemdging met drie (!) andere jongens.

Als je echt verder wilt met deze jongen dan zul je heel veel geduld en begrip moeten opbrengen en jezelf in hem moeten verplaatsen. Hij heeft tijd en ruimte nodig om weer vertrouwen in jou te krijgen. Dat proces kun jij op geen enkele manier versnellen.

Zorg dat je open staat voor zijn gevoelens, ook als hij kwaad is of aangeeft dat hij het moeilijk vindt jou te vertrouwen. Wees eerlijk en wees bereid antwoord te geven op vragen die hij je stelt. Ik kan me namelijk levendig voorstellen dat hij zich afvraagt waarom hij je nu wel kan vertrouwen.

Jij zult je - als je deze relatie een kans van slagen wil geven - bescheiden moeten opstellen.Vraag je af of je dat wilt en kunt opbrengen, want ook dat is geen kattenpis. Daarnaast kan het best zo zijn dat er al te veel kapot is en dat het nooit meer tussen jullie gaat werken. Kortom: geen garantie op succes.
Het is omdat ik echt spijt heb,en nu pas doorheb hoeveel om om hem geef en hou.

en dat ik hem nu wil bewijzen dat ik echt spijt heb en WEL serieus kan zijn zonder vreemdgaan en alles.

ik heb zelfs contact met vrindinnen verbroken voor hem omdat hij vind dat ze een slechte invloed op me hebben.
Sja en die drie andere kerenb had je niet echt spijt en heb je ook niet precies hetzelfde gezegd als je nu zegt?
de andere 3 keren dacht ik niet na over wat ik deed

als ik alles op een rijtje zit weet ik dat ik fout zit.

maar van dit alles heb ik wel geleerd dat ik blij moet zijn met wat ik heb en dat ik het mooiste al kan hebben,dus niet meer en meer willen .

het ging er meer om dat ik van de aandacht hield.

maar heb beseft dat ik daardoor mijn eigen geluk weggooi.

daarom ben k ook bezig met veranderen wil me andere kant laten zien en het verleden niet betrekken by het heden of toekomst want anders kom k zoiezo niet verder.
Je kunt het verleden (jouw vreemdgaan) niet zomaar uitwissen in relatie tot je vriend. Hij zit er duidelijk mee in z'n maag. Dat betekent dat je hoe dan ook met hem hierover moet blijven praten. Geef hem de kans om zijn gevoelens te uiten.

Daarnaast heeft het geen zin om jezelf te ''veranderen'' voor hem. Het moet echt vanuit jezelf komen, niet omdat je denkt dat je hem daarmee terugwint. Begrijp je wat ik bedoel?

het heeft geen zin om je anders voor te doen dan je bent. Daar schieten jullie beiden niets mee op. Dan heb je namelijk nog steeds geen eerlijke relatie gebaseerd op vertrouwen, goede communicatie en wederzijds respect.
ja ik begrijp je.

Maar met veranderen bedoel ik ook

het dit keer serieus zien.

het dit keer wel echt menen en daarvoor mijn best doen wat k in het begin niet deed.
Wat bedoel je precies met je best doen?
best doen om hem te laten zien zien hoe graag ik opnieuw wil beginnen nieuwe start nieuw begin.

me best doen om zijn vertrouwen weer te winnen

en me best doen met hopen dat het allemaal weer goed komt.
Waak ervoor dat je op je tenen gaat lopen. Jullie relatie moet wel gelijkwaardig zijn. Het enige dat je kunt doen is veel met hem praten en hem de ruimte bieden eerlijk te zijn over zijn gevoelens. Datzelfde geldt ook voor jou. Je moet niet veranderen in een bang muisje dat angstig is iets verkeerd te zeggen.

Het enige dat je kunt doen, is aangeven dat je enorm veel spijt hebt van je acties en dat je zijn vertrouwen zo erg hebt beschaamd. Dat je begrijpt dat hij twijfels heeft over waarom het nu wel goed zal gaan. Helaas kun je dit niet ongedaan maken, maar je hebt hier wel lering uitgetrokken. Geef aan dat je je enorm zult inzetten voor jullie relatie en open communicatie tussen jullie belangrijk vindt. Dat hij alles tegen je kan zeggen en dat jij op jouw beurt ook eerlijk tegen hem bent.

Dit heeft tijd nodig en zoals eerder gezegd, dit proces kun je op geen enkele wijze versnellen.
quote:Helpmeplease schreef op 12 februari 2008 @ 20:43:

ik heb zelfs contact met vrindinnen verbroken voor hem omdat hij vind dat ze een slechte invloed op me hebben.

Waarom heb je dat dan gedaan? Ik weet niet of ze ook inderdaad een slechte invloed op jou hebben maar het lijkt me niet verstandig om je vriendinnen te laten vallen voor een relatie. Op die manier stel je je alleen maar afhankelijk op tov hem. Ik weet uit ervaring dat vriendschappen vaak belangrijker zijn dan je relatie en in jou geval, met jullie (sorry) onzekere toekomst is het volgens mij helemaal niet slim.

Verder kan ik zeggen dat je niets kunt doen om het vertrouwen te winnen van je vriend, het is terecht dat hij je niet vertrouwd en je kan praten als brugman maar het gaat toch om het gedrag dat jij laat zien, oftewel: geen woorden maar daden. Dus niet vreemdgaan. Stel jezelf de vraag of je dit ook werkelijk kan.

Verder vind ik dat je je idd eens af moet vragen wat jij in een relatie wil en dan in het bijzonder wat je wil in de relatie die je nu hebt. Wat heeft hij dat jij zo bijzonder vindt? Als je dat eerst voor jezelf op een rijtje hebt kun je, denk ik, pas verder.
het enige wat je kunt doen, is hem in je daden te laten zien dat je te vertrouwen bent. door open te zijn in alles wat je doet en naar hem te luisteren wanneer hij er over wil praten. Laat aan hem zien dat je beseft dat je hem heel veel pijn hebt gedaan en blijf bij andere mannen uit de buurt!!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Helpmeplease schreef op 12 februari 2008 @ 19:51:hij kwam erachter en voelde zich genakt door me en maakte het uit.

Ik smeekte hem om een kans en beloofde hem om geen contact met andere jongesn te hebben enzo.maar ik verbrak die belofte en ging weer vreemd.uiteindelijk pikte hij het niet meer en vertelde me dat ij spijt had dat hy me ooit heeft leren kenne en dat hij dacht dat k het meisje van ze dromen was.maar het tegendeel had bewezen.later kwam ik erachter dat ik echt niet zonder hem kan en alles hij heeft me nu zijn aller laatste kans gegevn.quote:Helpmeplease schreef op 12 februari 2008 @ 20:52:

de andere 3 keren dacht ik niet na over wat ik deed

als ik alles op een rijtje zit weet ik dat ik fout zit.

maar van dit alles heb ik wel geleerd dat ik blij moet zijn met wat ik heb en dat ik het mooiste al kan hebben,dus niet meer en meer willen .

Blijkbaar dacht je de vierde keer ook niet na en ben je weer vreemdgegaan ondanks het smeken en je belofte om geen contact meer met andere jongens te hebben. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij je niet meer vertrouwt, want je hebt al laten zien aan hem dat je beloftes niets voorstellen. Waarom zou het nu anders zijn? Omdat jij zegt dat het nu anders is, dat je er nu echt voor wilt gaan? Omdat je nu pas beseft dat het fout was wat je deed? Dan ben je wel heel erg stom bezig geweest, als je zelfs nadat het uitgegaan is en hij nadat jij hem smeekt en dingen belooft toch nog verder wil met je je dan weer niet nadenkt. Dacht je; wat hij me drie keer vergeven heeft zal hij me ook de vierde keer wel vergeven? Nou ja, daar heb je dan nog gelijk in gekregen ook. Maar vindt het dan niet gek dat hij je niet meer vertrouwt, je hebt namelijk meerdere keren bewezen dat je gewoon niet te vertrouwen bent, ondanks je mooie woorden en beloftes. Je mag god of wie dan ook op je blote knietjes danken dat hij überhaupt nog verder wil met jou. Als mijn partner vier keer vreemdgegaan zou zijn zou dat echt einde verhaal zijn, welke mooie beloftes hij ook zou doen of hoe hij me ook zou smeken.

Houd er in ieder geval maar rekening mee dat het wel eens heel lang zou kunnen gaan duren voor hij je weer 100% durft te vertrouwen (als hij dat punt ooit al bereikt).
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 13-02-2008 09:36
Reden: typo
% gewijzigd
Een maand geleden pas,nou je wilt wel erg graag dat hij het maar vergeet.het Je kunt je beter of erbij neerleggen dat hoelang de relatie ook gaat duren het vreemdgaan zo nu en dan weer op zal gaan spelen,Vetrouwen krijgen na vreemdgaan kost heel veel moed en doorzettingsvermogen van alletwee de parnters,het zal nog best vaak gaan opspelen,jullie moeten het tijd en geduld geven,kan je dat niet,dan moet je ermee stoppen.Bij zo een prille relatie als die van jou,waarin je zou denken dat je eigenlijk wel erg vol zou moeten zijn van je eigen partner,en helemaal geen behoefte hebben aan andere aandacht van mannen,en wat is aanacht? moet je meteen gaan zoennen enz?.

Ik denk dat hij het niet voor je is,of dat je iemand moet zoekke die net zo is als jij
Vertrouwen kun je niet actief terug winnen! Dat heeft gewoon enorm veel tijd nodig, waarin zal moeten blijken dat je dat vertrouwen verdient.

Het is goed dat je nu beseft dat je hem belangrijk vindt en voor hem wilt gaan, maar je hebt 3 keer het tegendeel bewezen. Ik vind het fantastisch van hem dat hij je ondanks alles tóch nog een kans wil geven, en ik hoop dat jij dat gevoel van "hij is het belangrijkste" bewust kunt vasthouden. Want jullie relatie staat wel op een heel wiebelige basis...

Oh, @ Krengiserweer: wat een heerlijke spreuk, die over dat rommelige bureau!!! Eindelijk een goed weerwoord voor mijn baas, bedankt!!!! ;o)
Ik lees nog nergens waarom je nu wel te vertrouwen bent Ofwel, wat is er bij jou veranderd, hoe ben jij veranderd?

Na de eerste breuk heb je hem ook gesmeekt om een nieuwe kans en beloftes gedaan. En vervolgens heb je daar zelf maling aan gehad en bent op dezelfde voet verder gegaan........

Als hij nu (bij alweer een nieuwe kans) na een maandje wel zou vertrouwen, zou ik hem wel erg naief vinden. Ik denk dat je wel in jaren moet gaan denken ........ als het ooit al lukt.

Ik geloof overigens best wel dat je het op dit moment erg meent, maar ik vermoed dat je na een poosje, als de stof is neergedaald, weer makkelijk in je oude "gewoonte" zult vervallen.
Wanneer je op school er met je pet naar gooit, dan kun je op een bepaald moment zeggen; En nu ga ik heel erg mijn best doen! Je punten worden direct beter en je gaat weer met hakken over de sloot over.

Helaas werkt het met het vertrouwen niet zo. Nu een maand je best doen en het vertrouwen weer herwinnen gaat gewoon niet lukken.

Vertrouwen is iets wat je direct hebt bij iemand, gewoon gratis. Door een domme actie kun je het vertrouwen al verliezen. Bij jou is dat helaas al herhaaldelijk gebeurd en vertrouwen, zoals het was, krijg je nooit meer terug.

Helaas zoek je veel te veel de oplossing voor jullie relatie in het vertrouwen en veel te weinig in het waarom jij in een relatief korte tijd toch zo vaak ontrouw geweest bent.
Over spreuken gesproken:

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
quote:Helpmeplease schreef op 12 februari 2008 @ 20:43:

Het is omdat ik echt spijt heb,en nu pas doorheb hoeveel om om hem geef en hou.

en dat ik hem nu wil bewijzen dat ik echt spijt heb en WEL serieus kan zijn zonder vreemdgaan en alles.

Je moet geen dingen voor hem doen, maar omdat je dit zelf wilt.

Alleen als je zelf inziet dat dit gedrag niet kan, ongeacht of hij of iemand anders je vriend is, dan kun je veranderen.

Tevens zou ik je allang de t*ring laten krijgen als je 4 keer vreemd weet te gaan in een relatie van iets meer dan een jaar.

Ik snap niet waarom hij het uberhaupt nog geprobeerd heeft met je, ik had het iig niet gekund.
Helpmeplease, als je 4 keer vreemd gaat bij iemand, moet je het gewoon niet een vijfde keer proberen. Accepteer het gewoon, je bent niet gemaakt voor deze relatie. De kans is groot dat je ooit weer een keer vreemd gaat, en dan zijn er misschien kindjes. Of dat je gaat overcompenseren, en dat er geen balans in je relatie zit, wat ook heel ongezond is. En dat je alles gaat pikken, wat hij doet, wat ook niet goed is.

Misschien ben je in de wieg gelegd voor een open relatie of zoiets, en zoek er dan iemand bij, die bij je past. Als je daar advies over wilt, dan zijn hier genoeg mensen die daar verstand van hebben.

Het is je niet te verwijten, als je graag met meerdere mannen tegelijk gaat, maar dat moet je niet doen in een "monogame" relatie. Snap je ook de achtergrond van waarom je met meerdere mannen ging? Is het zoeken naar mannelijke bevestiging, of gewoon omdat je het leuk/fijn vindt?

In ieder geval sterkte, met je moeilijke situatie, kreeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven